Ei sit tullut kihlajaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä oli miehen kanssa vuosipäivä(2v) viikonloppuna ja olin salaa kuvitellut että kihlat tulisi ostettua nyt. Häistä on puhuttu, siis mieskin siihen malliin, että ne meidän häät tulee. Minä sitten omassa vilkkaassa mielikuvituksissani olen koko kesän odottenut, josko se kosinta tulisi sit vaikka vuosipäivänä, ei tullut. Nyt on tosi surkee olo, harmittaa ja nolottaa oma villi mielikuvitus. Miehellenikään en voi asiasta valittaa, koska hän ei ole tehnyt mitään väärää, eihän hän ole luvannut kosia minua vuosipäivänä. Täytyy nyt vaan niellä pettymykseni ja koittaa olla, niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, välillä tässä käy mielessä et odotanko turhaan, mut luultavasti se kosinta tulee sit myöhemmin. Raskasta.
Kiitos kun sain purnata tänne, kotona kun en nyt voi.

En voi siis mielestäni siksikään kiukutella asiasta miehelle, koska en tahdo, että hän kosii(nopeuttaa kosintaa) vain siksi, että minä kiukuttelin asiasta.

Mä ymmärrän sua. Kosiminen on iso asia ja kun sitä kovasti toivoo, niin just noin mielikuvitus pistää odottamaan jonain tiettynä ajankohtana. Jatka häistä puhumista samaan malliin kuin aiemminkin. Ja jos kovasti alkaa vaivaamaan, niin voithan tiedustella mieheltä minkä hän ajttelee olevan sopiva kihlaus ajankohta. Jotkuthan ajattelee että kihloihin mennään vasta juuri ennen häitä. Ni et sitten turhaan odota jos näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:
Mä ymmärrän sua. Kosiminen on iso asia ja kun sitä kovasti toivoo, niin just noin mielikuvitus pistää odottamaan jonain tiettynä ajankohtana. Jatka häistä puhumista samaan malliin kuin aiemminkin. Ja jos kovasti alkaa vaivaamaan, niin voithan tiedustella mieheltä minkä hän ajttelee olevan sopiva kihlaus ajankohta. Jotkuthan ajattelee että kihloihin mennään vasta juuri ennen häitä. Ni et sitten turhaan odota jos näin on.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minä en lähtisi miestä kosimaan, koska jos hän kosii, voin olla varma että hän sitä myös haluaa. Tosin mieheni kyllä uskaltaisi sanoa myös ei, jos ei haluaisi. Mutta hyvä että ymmärsit. Se paikka mitä me miehen kanssa molemmat hääpaikaksi halutaan, on sen verran suosittu, eli sitä ei saada jos kihlat jättää viime tippaan.

Täytyy jatkaa odottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Minä en lähtisi miestä kosimaan, koska jos hän kosii, voin olla varma että hän sitä myös haluaa. Tosin mieheni kyllä uskaltaisi sanoa myös ei, jos ei haluaisi. Mutta hyvä että ymmärsit. Se paikka mitä me miehen kanssa molemmat hääpaikaksi halutaan, on sen verran suosittu, eli sitä ei saada jos kihlat jättää viime tippaan.

Kannattaa oikeasti keskustella, miten kukin ajattelee kihlat. Voihan olla, että mies on sellainen, ettei ajattele kihloja juuri ollenkaan tai pitää jotenkin kosintaa vanhana tjms..

Jos olette yhteistuumin puhuneet että häät on tulossa jossain vaiheessa niin ettekö silloin jo ole kihloissa? Vai mitä se kihloissa oleminen tarkoittaa? Eikö kihlautuminen ole lupaus avioliittoon menemisestä.

Yhtä hyvin mieskin voi odottaa että sinä kosit häntä, koska jos sinä kosit niin hän voi olla varma että sinä haluat sitä. Eikös?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kannattaa oikeasti keskustella, miten kukin ajattelee kihlat. Voihan olla, että mies on sellainen, ettei ajattele kihloja juuri ollenkaan tai pitää jotenkin kosintaa vanhana tjms..

Voihan se olla noinkin. Meillä vaan on heitetty ihan vitsiäkin asiasta, siis sillai, et lusekelen kultasepän liikkeen mainoksia ym. ja vitsailla et kihlajaisia odotellessa. Et mies on mielestäni ollut mukana jutussa ja tietää että ainakin minä niitä kihloja odotan. Mutta eihän noista miehistä aina ota selvää.

AP, teillä on varmasti jo lapsi/lapsia? Mihin tarvitset kosintaa. Lapsen takia/ansiosta tulette AINA olemaan tekemisissä toistenne kanssa, halusitte tai ette. Lapsi tai asuntolaina ovat suurempia sitoumuksia kuin avioliitto.

Mun mielestä suhteen tilasta kertoo jotain se, että toinen odottaa salaa jotain ja on sitten myös pettynyt salaa. Eikö puolison, oli sitten avo- tai aviopuoliso, pitäisi olla se läheisin ihminen jolle ja jonka kanssa jakaa myös parisuhteeseen ja sen laatuun liittyvät mietteet, eikä tuntemattomat ihmiset nettipalstalla? Jospa tässä on syy siihen, miksi kihlajaisia ei kuulu..

No meillä ei ole yhteisiä lapsia, molemmilla niitä kyllä on. Tuo asuntolaina tietty sitoo, mut kun omaa tälläisen vanhanaikaisen luonteen, niin alkaa olla jo epätoivoinen, ettei kukaan mies tee minusta ns. kunniallista naista, kosimalla. Olen siis jo 36v, niin toivois jo, etä jotain tapahtuu.

Ei millään pahalla mutta luulis että jo tuon ikäinen alkais pikku hiljaa ymmärtämään ettei 2000-luvun naisen ole pakko odottaa ritaria valkoisella ratsulla vaan että onni on omissa käsissä. Jos tahdot naimisiin ihan vaikka sen asunnon takia niin miksi et vain avaa suutasi ja kysy että voisitteko päättää nyt hääpäivän? Aattele jos odotat vaan hiljaa ikuisesti ja miehesi kuolee vaikka äkillisesti auto-onnettomuudessa niin naimisiin mennessäsi saisit leskeneläkkeen jne, nyt miehen osuus talosta menee hänen lapsilleen ja sulla siis varmaan muutto edessä. Vika ei ole miehessä vaan siinä että sun olis aika päivittää vanhanaikainen luonteesi vähän uudempaan, jos haluat olla onnellinen.

mie oon ehkä omituinen mutta kihlohin menon voi myös yhteistuumissa päättää, puhua ja sopia.. siis ei mitään kosintoja, vaan yksinkertainen sopimus kahden aikuisen ihmisen välillä..

Jos juhlapaikka pitää varata ajoissa, niin ei kai sen takia tarvi kihloja kiirehtiä? Vai haluutko häät välttämättä tiettynä vuodenaikana tai onko juhlapaikka vaan rajallisen aikaa vuodessa auki? Jatka vaan aiheesta keskustelua... Mun mielestä voi ihan reilusti kysyä toiselta onko miettinyt millainen aikataulu itestä tuntuis hyvältä. Eiköhän se kosinta sieltä tule. :)

Ite en halunnu kihlausta enkä häitä millekään merkkipäivälle, vaan halusin sen olevan ihan oma merkityksellinen päivänsä. Mut kukin tavallaan... Tiedän paljon merkkipäivänä kihlautuneita ja vihkiytyneitä enkä paheksu sitä.

Yhteistyössä