Ei se lapsen turvallisuudentunne katoa päivähoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Riippuu enemmänkin muusta vanhempien huolehtimisesta, kuin siitä, että lapsi viedään liian aikaisin päivähoitoon.
Jos lapsen ja aikuisen vuorovaikutuksessa on ongelmia, niin ihan yhtä hyvin lapsi voi olla kotonakin turvaton.

Jos lapsi saa kotonaan paljon rakkautta, ja päivähoidossa hoitajilla on aikaa sylitellä, ei pitäisi olla mitään hätää. =)

Mä koin suurta turvattomuutta päiväkodissa ( 6 eikävuoteen asti ) ainakin itse. Jos olisin saanut siihen äidin, niin olo olisi ollut hiukka toinen. Täällä palstalla löytyi muitakin jotka kokeneet lapsena päivähoidossa olon järkytyksenä. Niin ja en ole ollut mikään erityislapsi tms.
Tästä on puhuttu täällä aiemminkin.

Kun kerroin asiasta äidilleni hän ei edes tajunnut että asia oli niin huonosti. Hän aina kokee että kaikki on hyvin kun kukaan ei kuole :laugh: ( ei se aikanaan naurattanut )
"Käännä toinen poski" "Ei haukku haavaa tee" "Kun lapsi on hoidossa niin hänellä on hyvä olla jos ei tarhatädit kerro muuta" jne :-)

Vein tänään lapset päiväkotiin ekaa kertaa...
jäi mietityttämään äitiyslomalaisen mielipide. Toivottavasti omille lapsilleni ei käy noin.

Itselleni eskari vuosi oli paras vuosi lapsuudessani. Sitä ennen äiti heitteli minua hoitajalta toiselle ja kuljin hänen töissään mukana.

Tiedän oman lapseni viihtyvän hoidossa (perhepäivähoito) hyvin ja hoitaja todella ihana, mutta tiedän myös, että lapseni olisi kuitenkin parempi olla kotona kanssani. Kotona oleminen ei vain ole taloudellisesti mahdollista, joten tähän on tyydyttävä. Itse yritän pärjätä syyllisyyteni kanssa ja tehdä illoista ja vapaa päivistä meille molemmille mahdollisimman hyvin keskinäistä suhdettamme hoitavia aikoja.

Yhteistyössä