Joo, eihän tämä töitä ole. Ei tätä meinaan jaksaisi eläkeikään saakka, ihan pakko on päästä välillä töihin lepäämään! En ole sellaista työtä vielä kokeillut, joka olisi rankempaa kuin tämä minun kotielämäni (ja olen ollut siellä päiväkodissakin).
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei olekaan työtä. Siinä mielessä kun siis työn miellän; ansiotyönä jota tehdään jollekin ulkopuoliselle taholle.
Esimerkkinä vaikka että olen itse kotona hoitamassa kolmea lastani, se ei ole työtä vaan tavallinen päivä arjestamme. Ystäväni toimii esikoisellemme vapaa-ajan avustajana ja käytännössä hän tekee lapsen kanssa samoja asioita mitä minäkin. Hänelle se on työtä.
Ja tosissaan, joskus se vapaa-aika tai tavallinen arki kotona voi olla raskaampaakin kuin työpäivä. Mutta siltikään se ei ole työtä.
Sattuu olemaan kokemusta ja sanon kotiäitiyttä myöskin työksi. Todellakin erilaista olla kotona kun päiväkodissa mut en oo silleen samaa mieltä kun ap.
Onko ihmisen elämässä sitten mitään mikä ei olisi työtä? Varmaan about jokainen ihminen siivoaa, laittaa ruokaa, pesee pyykkejä jne. Joillain on vielä isot talot pihoineen jotka vaativat hoitamista, jotkut tekee isompaa remonttia tai rakentavat taloa. Joillain on lemmikeitä hoidettavinaan. Jonkun autot(t) voivat vaatia myös työtä. Jos tuo kaikki lasketaan työksi, niin ihmisille, niille lapsettomille työssäkäyvillekin, jää loppepelissä aika vähän vapaa-aikaa.
Mä miellän työksi sen, kun käydään töissä mahdollisesti kodin ulkopuolella ja saadaan siitä palkkaa.
Kotiäitiys ei vastaa näitä kriteerejä. Kotiäitiys ei siis voi olla kenenkään ammatti.