Ei se kotiäitiys ole kuulkaa työtä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasvatushenkilö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24671261]" Ai sinä kysyt onko minulla töitä? Uhhh kyllä, olen äiti! Se tekee minusta herätyskellon, kokin, piian, tarjoilijan, opettajan, sairaanhoitajan, jokapaikanhöylän, turvapäällikön, valokuvaajan, ohjaajan, autonkuljettajan, tapahtumasuunnittelijan, henkilökohtaisen avustajan, pankkiautomaatin ja olen pelästyttänyt pois mörköjä. En saa lomia, sairausajanpalkkaa tai vapaapäiviä. Työskentelen päivin öin. Päivystän 24/7 koko loppuelämäni ajan.
Kopioi seinällesi, jos olet ylpeä ÄITI ? "

*oksennus*[/QUOTE]

Ja sinä ilmeisesti totaalinen tosikko.. :D

[QUOTE="vieras";24671261]" Ai sinä kysyt onko minulla töitä? Uhhh kyllä, olen äiti! Se tekee minusta herätyskellon, kokin, piian, tarjoilijan, opettajan, sairaanhoitajan, jokapaikanhöylän, turvapäällikön, valokuvaajan, ohjaajan, autonkuljettajan, tapahtumasuunnittelijan, henkilökohtaisen avustajan, pankkiautomaatin ja olen pelästyttänyt pois mörköjä. En saa lomia, sairausajanpalkkaa tai vapaapäiviä. Työskentelen päivin öin. Päivystän 24/7 koko loppuelämäni ajan.
Kopioi seinällesi, jos olet ylpeä ÄITI ? "

*oksennus*[/QUOTE]

Tämän päivityksen minä olen nähnyt vain "ansioäitien" tai "yrittäjä-äidin" seinällä.

[QUOTE="vieras";24671282]Ja sinä ilmeisesti totaalinen tosikko.. :D[/QUOTE]

Näin tuon erään äidin seinällä eilen ja arvasin, että se herättää tunteita. Kumma, että edes muiden äitien mielestä siitä ei saa olla ylpeä, että on äiti. Saati siitä, että hoitaa lapsensa itse.

;)

toi lainaus on ällöttävä, siksi, ettäkunnollinen äiti pitää kuria ja opettaa kersansa tekemään nuo kaikki hommat ihan itse. siis ei ole piika vaan opettaa ja kasvattaa kersansa kantamaan vastuuta ja hoitamaan hommansa itse.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";24670558] Mutta käytännössä jos vertaa esim. pph:aa jolla neljä lasta hoidossa siihen että joku äiti on neljän oman kanssa kotona niin ei se nyt loppujen lopuksi hirveästi eroa toisistaan? Toki oma lapsi on oma ja siinä mielessä erilaista hoitaa, mutta työtä siinä on ihan yhtä paljon päivän aikana kuin sillä pph:llakin. Ja siinä kun pph:n päivä päättyy niin kotiäidillä se vaan jatkuu vielä iltaan saakka =)
[/QUOTE]

Eli olet sitä mieltä että kaikki pph:t ovat lapsettomia?

Puhelinmyyjäkään ei tee oikeasti työtä, se vaan puhuu puhelimeen kaiket päivät. Taksikuski ajaa vaan ihmisiä paikasta toiseen ei se mitään duunia ole. Kotityöt eivät ole myöskään töitä, eikä lapsia tarvitse hoitaa siinä ne mukulat oppii itse itsensä hoitamaan. kotimammat vaan makaa vaakasuorassa asennossa kaiket päivät ja niiden miehen syöttää ne sänkyyn, pukee ja hoitaa, mutta sitäkään ei saa laskea työksi se on rakkautta <3

" Tänään on virallinen kotimamma päivä! Lisää tämä seinällesi jos olet urhea kotimamma pienellä palkalla raskaassa työssä ja joudut katsomaan omia lapsia joka päivä! Tätä työtä pitäisi tukea paremmilla kelarahoilla kun omia lapsia on aika vittumaista katsella. Onneksi meillä kotimamoilla on sentään oikeus valittaa, elämä on aika paskaa,kun ne vittupäätkin joka päivä vaan inisee. Mutta ollaan ylpeitä kotimammoja, TICKET TO HEAVEN! "

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";24670558]Itse en koe yhden lapsen äitinä kotona olemista työksi. Mutta käytännössä jos vertaa esim. pph:aa jolla neljä lasta hoidossa siihen että joku äiti on neljän oman kanssa kotona niin ei se nyt loppujen lopuksi hirveästi eroa toisistaan? Toki oma lapsi on oma ja siinä mielessä erilaista hoitaa, mutta työtä siinä on ihan yhtä paljon päivän aikana kuin sillä pph:llakin. Ja siinä kun pph:n päivä päättyy niin kotiäidillä se vaan jatkuu vielä iltaan saakka =)

Siinä mielessä kannatan sitä, että kotona olemisesta maksettaisiin enemmän.. etenkin mitä enemmän lapsia on. Kannattavampaa se on valtiollekin, jos äiti (tai isä) hoitaa itse ne lapset sen sijaan että vie ne hoitoon.. siinäkin tapauksessa että sille äidille maksettaisiin vähän enemmän kuin mitä tällä hetkellä joku kotihoidontuki on.[/QUOTE]

Nii, mietippä sitä. Olen pph ja myös omat alle kouluikäset lapset kotona. Päivät alkaa 5.40 ja loppuu kun saan omat lapseni nukkumaan.

[QUOTE="vieras";24671350]" Tänään on virallinen kotimamma päivä! Lisää tämä seinällesi jos olet urhea kotimamma pienellä palkalla raskaassa työssä ja joudut katsomaan omia lapsia joka päivä! Tätä työtä pitäisi tukea paremmilla kelarahoilla kun omia lapsia on aika vittumaista katsella. Onneksi meillä kotimamoilla on sentään oikeus valittaa, elämä on aika paskaa,kun ne vittupäätkin joka päivä vaan inisee. Mutta ollaan ylpeitä kotimammoja, TICKET TO HEAVEN! "[/QUOTE]

??? siis oliko tämä jonkun seinällä? sinun?

Näin tuon erään äidin seinällä eilen ja arvasin, että se herättää tunteita. Kumma, että edes muiden äitien mielestä siitä ei saa olla ylpeä, että on äiti. Saati siitä, että hoitaa lapsensa itse.

;)

Onko joku sanonut että ei saa olla ylpeä? Mun mielestä on vaan noloa nostaa itseään jalustalle ja esim. ajatella että tekee samaa työtä kuin lastentarhanope. Laiska töitään laskee. Eikä se kotona olo nyt niin rankkaa ole, aikamoista perseellään makoilua päivään mahtuu niiden kotitöiden ja lastenhoidon lisäksi.

T. kotiäiti

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;24670819:
Oli työtä tai ei, niin kotiäitinä oleminen on helvetin rankkaa.
Ja mitä tuohon oikeaan palkkaan ja jatkuviin koulutuksiin tulee, päiväkodeissa toki on lto ja pari lähihoitajaa. Mutta muu henkilökunta on sitten harjoittelijoita, opiskelijoita jne. ja kaikki siellä töitä tekevät, vaikka eivät oikeaa palkkaa työstään saisikaan.

Mikä "kaikki muu henkilökunta"? Siellä on välillä opiskelijoita suorittamassa työssäoppimisjaksoja ja antamassa näyttöjä. He eivät ole vastuussa mistään, vaan ovat ohjaajansa valvonnan alla. Tekevät toki heille osoitettuja työtehtäviä, mutta samoja vastuita ja velvoitteita heillä ei ole kuin palkkasuhteisilla. Ilman vastuuta ei ole myöskään palkkaa.

[QUOTE="aapee";24671385]Mikä "kaikki muu henkilökunta"? Siellä on välillä opiskelijoita suorittamassa työssäoppimisjaksoja ja antamassa näyttöjä. He eivät ole vastuussa mistään, vaan ovat ohjaajansa valvonnan alla. Tekevät toki heille osoitettuja työtehtäviä, mutta samoja vastuita ja velvoitteita heillä ei ole kuin palkkasuhteisilla. Ilman vastuuta ei ole myöskään palkkaa.[/QUOTE]

No onhan se silti ihan eri kun voi toista pyytää jonkun homman tekemään helpottaakseen sun omaa työtäs. Kyllä ne opiskeliat silti hommia tekee vaikei palkkaa saakkaan.

[QUOTE="vieras";24671381]Onko joku sanonut että ei saa olla ylpeä? Mun mielestä on vaan noloa nostaa itseään jalustalle ja esim. ajatella että tekee samaa työtä kuin lastentarhanope. Laiska töitään laskee. Eikä se kotona olo nyt niin rankkaa ole, aikamoista perseellään makoilua päivään mahtuu niiden kotitöiden ja lastenhoidon lisäksi.

T. kotiäiti[/QUOTE]

no ei se kaikilla mene niin. jotkut tietysti työntävät kersansa muiden vaivoiksi ja makaavat itse perseellään. mutta jotkut oikeasti leikkivät lastensa kanssa. näkevät vaivaa.

[QUOTE="aapee";24671385]Mikä "kaikki muu henkilökunta"? Siellä on välillä opiskelijoita suorittamassa työssäoppimisjaksoja ja antamassa näyttöjä. He eivät ole vastuussa mistään, vaan ovat ohjaajansa valvonnan alla. Tekevät toki heille osoitettuja työtehtäviä, mutta samoja vastuita ja velvoitteita heillä ei ole kuin palkkasuhteisilla. Ilman vastuuta ei ole myöskään palkkaa.[/QUOTE]

Ihmettelen samaa? :D joo, henkilökuntaahan siellä on ryysikseen asti. Ja kaikki epäpäteviä... pah. Tiesikö horus että se opiskelijan ohjaaminenkin on TYÖTÄ.?

[QUOTE="vieras";24671381]Onko joku sanonut että ei saa olla ylpeä? Mun mielestä on vaan noloa nostaa itseään jalustalle ja esim. ajatella että tekee samaa työtä kuin lastentarhanope. Laiska töitään laskee. Eikä se kotona olo nyt niin rankkaa ole, aikamoista perseellään makoilua päivään mahtuu niiden kotitöiden ja lastenhoidon lisäksi.

T. kotiäiti[/QUOTE]

Ei siinä ole mitään noloa, vai onko noloa joskus olla ylpeä ansiotyöstään? Jos ei, niin miksi ei siitä?

Enkä näe tuon olevan mitään jalustalle nostamista, voi herranjestas tätä kansaa kun mistään ei saa sanoa mitään :D Sekin äiti, jonka seinällä tuon näin, kyllä ansaitsisi ihan oikean mitalin siitä, mitä on persiillään makoilun lisäksi kotiäitivuosinaan tehnyt.

Ei siinä ole mitään noloa, vai onko noloa joskus olla ylpeä ansiotyöstään? Jos ei, niin miksi ei siitä?

Enkä näe tuon olevan mitään jalustalle nostamista, voi herranjestas tätä kansaa kun mistään ei saa sanoa mitään :D Sekin äiti, jonka seinällä tuon näin, kyllä ansaitsisi ihan oikean mitalin siitä, mitä on persiillään makoilun lisäksi kotiäitivuosinaan tehnyt.

Kotiäitiys ei ole ansiotyötä? häh? vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Saa sanoa joo ihan vapaasti, en vaan itse kehtaisi tuollaista soopaa suoltaa seinälleni. :)

t- kotiäiti

[QUOTE="vieras";24671399]No onhan se silti ihan eri kun voi toista pyytää jonkun homman tekemään helpottaakseen sun omaa työtäs. Kyllä ne opiskeliat silti hommia tekee vaikei palkkaa saakkaan.[/QUOTE]

Ei oo todellista :D oletteko te muut kotimammat ikinä palkkatyössä käyneetkään :D

t- kotiäiti

[QUOTE="vieras";24671414]No ei se nyt vaan ole rinnastettavissa lastenhoitajan työhön. Siis, se leikkimien omien lastan kanssa. Hei, ihan tosi? rankkaa

t. kotiäiti[/QUOTE]

Kotiäiti on liian kauan nyt ollut kotona kun ei enää lukeminen tahdo onnistua. Leikkiä JA NÄHDÄ VAIVAA. Ei ne päivät meillä ainakaan pelkkää leikkimistä ole.
Sun käsityksesi vissiin on vähän eri, kun se mitä kotona voi lasten kanssa tehdä. Sille nyt tuskin mitään voi jos sä vaan sillä perseelläs makaat. Niinkun tekstissäs annat ymmärtää.

[QUOTE="vieras";24671399]No onhan se silti ihan eri kun voi toista pyytää jonkun homman tekemään helpottaakseen sun omaa työtäs. Kyllä ne opiskeliat silti hommia tekee vaikei palkkaa saakkaan.[/QUOTE]

Nyt en ihan ymmärrä miten tämä liitty kyseiseen aiheeseen? Pitäisikö sinusta opiskelijoille maksaa palkkaa? Jos kuntatyönantajalla olisi velvollisuus maksaa palkkaa esim näille näyttöä suorittaville lähihoitajaopiskelijoille, ei kunnalla olisi varaa palkata heitä. Opiskelijat jäisivät ilman harjoittelupaikkoja eikä uusia ammattilaisia saataisi alalle. Ketä tämä auttaisi? Niitä kotiäitejäkö?

[QUOTE="vieras";24671447]Kotiäiti on liian kauan nyt ollut kotona kun ei enää lukeminen tahdo onnistua. Leikkiä JA NÄHDÄ VAIVAA. Ei ne päivät meillä ainakaan pelkkää leikkimistä ole.
Sun käsityksesi vissiin on vähän eri, kun se mitä kotona voi lasten kanssa tehdä. Sille nyt tuskin mitään voi jos sä vaan sillä perseelläs makaat. Niinkun tekstissäs annat ymmärtää.[/QUOTE]

Viet leikkimään, annat ruokaa, pesetät, leikität. Opetat tapoja. jne.

Joo, onhan se joskus melko yksitoikkoista ja siksi rankkaa, mutta ei se nyt ole rinnastettavissa mihinkään palkkatyöhön sentään, puhumattakaan että kotona kotiäiti tekisi saman työn kuin päiväkodin lto.

t. kotiäiti

Yhteistyössä