Ei saa mennä kylään katsomaan vauvaa kun väsyttää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minusta on ihan oikein, että sanotaan suoraan jos ei tahota vieraita. ap: käykö sulla kateeksi, kun et ite uskaltanu sanoa samoin? mikäs kiire teillä on vauvaa kattomaan sitä paitsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just tätä olen itse miettinyt, esikoinen syntyy reilun kk päästä. Mä haluaisin myös oman rauhan ja tutustua rauhassa siihen pieneen nyyttiin ilman että meille tunkee ketään. Mulla on pari kaveria, jotka ei usko sanaa ei ja ovatkin jo buukanneet itsensä sitten heti meille. ARGH! Samaten osa miehen sukulaisista ei ymmärrä vaikka niille sanoo että ei, nyt ei käy. Eli meillä pysyy ovet lukossa jos ei muuten mene jakeluun.

Onneksi on myös niitä ihmisiä, jotka osaavat kysyä koska sopii tulla ja ovatkin sanoneet että kutsukaa sitten itse kylään kun jaksatte ja olette siihen valmiita.

Sama juttu täällä, ärsyttää jo valmiiksi! |O No, olen kyllä suoraan sanonut että alussa kaivataan omaa rauhaa, jos eivät tajua niin soitelkoot ovikelloa, ei ole pakko avata ovea. :saint:

Mä olen tyhmä enkä ymmärrä mistä aloittaja nyt on suuttunut? :ashamed:
Kyllä mä ainakin ihan suoraan sanon/sanoin jos joku meillä olis tulossa kylään, että nyt en jaksa ku oon ihan väsy.

Meidän vauva on kuukauden ikäinen ja ekat vieraat kävi kylässä meillä ihan justiinsa, aiemmin en ketään meille huolinut, synnärillekään en ketään halunnut vaan olin iloinen siitä rauhasta ettei porukkaa siellä rampannut, vauvakin kävi ekalla kauppareissullaan vasta äskettäin että meitähän löytyy ;) Joo ja mäkin olen väsynyt vaikka vauva nukkuukin hyvin, keskimmäinen lapsi sen sijaan valvottaa senkin edestä. Ja muuten vain saattaa masentaa, olla kipuja jne.
En vaan ymmärrä ap:n kaltaisia ihmisiä, ei se vauva sieltä mihkään katoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi jostain vain tutusta, mutta me olemme kuitenkin aika läheisiä ja tää tuore äiti on vielä meidän toisen lapsen kummi.

Minusta se on ihan ok määrätä kuka tulee omaan kotiin ja milloin tulee! En ymmärrä ihmisiä jotka paukkaa kylään kysymättä ja kutsumatta, eivät tule ajatelleeksi ettei joku ehkä halua vieraita tai ei jaksa vieraita. Ei ole jaksanut siivota tai on muita menoja. Että lapset on sairaita tai haluais vaikka rakastella miehensä kanssa. Tai ihan mitä tahansa muuta.

No sit kun me teemme sen kolmannen niin emme mekään ota vieraita vastaan ainaskaan kuukauteen koska onhan meillä jo kolme lasta emmekä saa levätä niin paljoa kuin yhden vauvan kanssa (jonka kanssa voi kuitenkin nukkua esim. päivällä päiväunet yhtäaikaa, mut teeppä se jos siinä lisänä vielä vaik pari vähän isompaa lasta....)

tää meidän esikoinen nukkui ekat viikot yöllä 3 tunnin unet ja päivällä 15 minuutin päikkäreitä eli helpostipa siinä itse nukkui..

No enpähän ole menossa heille kylään ennen kuin he soittavat ja pyytävät, koska nyt vaan tuntuu että he haluavat määrätä kuka heille tulee kylään ja milloin. Sen ymmärtäisin jos kyse olisi jostain vain tutusta, mutta me olemme kuitenkin aika läheisiä ja tää tuore äiti on vielä meidän toisen lapsen kummi.

No tottakai heillä on oikeus määrätä, kuka heille tulee kylään ja milloin! Niinhän sinullakin omaa kotiasi oikeus määrätä!. voi hyvänen aika sinua, ap.
Oletko noin kateellinen vauvasta, vai mistä, ettet sallisi toisen edes levähtää?

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää että sanotaan jos ollaan liian väsyneitä.
Kyllä vanhemmilla on oikeus levätä sen minkä pystyvät ja hoitaa lastaan rauhassa ilman uteliaita vierailijoita oli sitten kyse kuinka läheisestä ihmisestä tahansa!

Mua itseäni häiritsi kun olin todella kipeänä ja väsyneenä eikä läheinen ystäväni pystynyt sitä käsittämään vaan tuli vierailulle kuitenkin.
Kestin sen mutta harmittaa etten tuonut kantaani vielä selvemmin esille.
No ensi kerralla niin teen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi-:
Just tätä olen itse miettinyt, esikoinen syntyy reilun kk päästä. Mä haluaisin myös oman rauhan ja tutustua rauhassa siihen pieneen nyyttiin ilman että meille tunkee ketään. Mulla on pari kaveria, jotka ei usko sanaa ei ja ovatkin jo buukanneet itsensä sitten heti meille. ARGH! Samaten osa miehen sukulaisista ei ymmärrä vaikka niille sanoo että ei, nyt ei käy. Eli meillä pysyy ovet lukossa jos ei muuten mene jakeluun.

Onneksi on myös niitä ihmisiä, jotka osaavat kysyä koska sopii tulla ja ovatkin sanoneet että kutsukaa sitten itse kylään kun jaksatte ja olette siihen valmiita.

Sama juttu täällä, ärsyttää jo valmiiksi! |O No, olen kyllä suoraan sanonut että alussa kaivataan omaa rauhaa, jos eivät tajua niin soitelkoot ovikelloa, ei ole pakko avata ovea. :saint:

Onko se sitten pakko heti synnäriltä soitella ja kertoa vaavista? Ehkä tyhmä kysymys, itselläni ei ole kavereita, joten en tiedä miten tuollaisessa pitää toimia..

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi-:

Onko se sitten pakko heti synnäriltä soitella ja kertoa vaavista? Ehkä tyhmä kysymys, itselläni ei ole kavereita, joten en tiedä miten tuollaisessa pitää toimia..

Veikkaisin että aika monella nuo kaverit soittelevat perään suurinpiirtein päivittäin jo ennen vauvan syntymää, varsinkin jos menee yli la:n. Salaaminen noin ona vähän vaikeaa ja toisaalta moni vanhempi haluaakin tiedottaa vauvasta heti kun tämä on syntynyt ja kaikki hyvin. Saa samalla lähipiirikin huokaista helpotuksesta ja lopettaa jännittämisen.

Peräänkuulutettaisiinkin lähinnä ihmisiltä sitä asettumista toisen tilaan ja sen ymmärtämistä ettei kaikki jaksa edes ajatella vieraita ihan heti. Tiedän ettei ole helppoa ja itsekin olin ennen omia lapsiani ihan täpinöissäni kun kaverit saivat vauvoja. Oma äitini oli kuitenkin ohjeistanut että vauvasta kuultua pitää vain lähettää onnittelut ja ehkä siinä ilmaista että kutsukaa katsomaan kun jaksatte. Mutta muuten pitää antaa se ensimmäinen kaksi viikkoa perheen olla rauhassa, jos kutsua ei sitä ennen tule.

Yhteistyössä