Ei saa mennä kylään katsomaan vauvaa kun väsyttää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun mielestä on itsestään selvyys että etukäteen ilmoitetaan että sopiiko tulla käymään. Sano nyt hyvä ihminen tälle kaverilles että voisivat ilmoittaa etukäteen äläkä vaan täällä valita. Ja toisekseen ois myös kohteliasta viedä tässä tilanteessa itse kahvileivät ja vaikka keitelläkin itse kahvit kun jotkut ovat synnytyksen jälkeen pitkään väsyneitä eivätkä jaksa passata muita...Ehkä he saavat apua suvultaan mutta tietävät että teitä pitäisi passata eivätkä siksi halua teidän tulevan.

'taisin tuolla aiemmin sanoa että meille ei olisi tarvinnut kahveja ja meitä ei tarvitse heillä passata.

"Meidän on turha odottaa heiltä kahvia kun kyläilemme. "

No en muuta osaa sanoa kuin että meillä ja tutuillamme/sukulaisilla on aina tapana soittaa ensin ja kysyä/sopia koska voimme/voivat tulla kylään. Tällöin jokainen saa "sanansa kuuluville", eli voi kohteliaasti ehdottaa sopivaa ajankohtaa puolin ja toisin- ei tule kiusallisia tilanteita. Kuuluu mielestäni ihan peruskohteliaisuuteen.

Ihan tuntuu siltä, että ap:lla on nyt tässä loukkaantumisen taustalla jotakin muutakin kuin tämä vierailuasia.......

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Anteeks nyt vaan mut meille lääkäri sanoi että enterorokko ei tartu enää tässä vaiheessa vaan se tarttuu tavallaan siinä puhkeamis vaiheessa! Uskonko lääkäriä vai teitä. Ja sit vielä että he eivät päässeet sairaalasta tällä viikolla kotiin, vaan viikko sitten. Ja näillä kyseisillä ihmisillä on käynyt tän äidin kaikki muut sisarrukset monta kertaa jo katsomassa vauvaa. Ja meidän lapsilla ei ole mitään nuhaa.

Pääsi viikko sitten sairaalasta, ja siellä on käynyt jo kaikki muut sisarukset monta kertaa. Ja sä ihmettelet miten ne voi olla väsyneitä vierailijoihin?

Ootko vähän kujalla?

Eli siis toiset saa käydä ja me ei, olen vähän kait kujalla.

Minulla on myös kovinkin läheisiä ystäviä joista toinen on lapsemme kummi. Ensinnäkin, kukaan ystävistäni ei paukkaa meille kutsumatta. Toisekseen, lapseni kummi myös antoi meidän olla omissa oloissamme kunnes itse otimme yhteyttä ja pyysimme kylään. Nyt on ap:lta hukassa hyvät tavat ja kodin merkitys.Jos teillä on avoimet ovet niin se ei tarkoita sitä että muillakin on oltava.

Ap, sinä olet kohdannut nyt vääryttä. Ole ystävällinen ja korjaa tilanne. Mene nyt heti ystävällesi kylään. Älä vie mitään mennessäsi, paitsi tietenkin lapsesi ja miehesi. Kyllä ystäväsi pian ymmärtää että sinä olet hänelle tällä hetkellä se tärkein.

Vie terveisiä

Mun mielestä on itsestään selvyys että etukäteen ilmoitetaan että sopiiko tulla käymään. Sano nyt hyvä ihminen tälle kaverilles että voisivat ilmoittaa etukäteen äläkä vaan täällä valita. Ja toisekseen ois myös kohteliasta viedä tässä tilanteessa itse kahvileivät ja vaikka keitelläkin itse kahvit kun jotkut ovat synnytyksen jälkeen pitkään väsyneitä eivätkä jaksa passata muita...Ehkä he saavat apua suvultaan mutta tietävät että teitä pitäisi passata eivätkä siksi halua teidän tulevan.

'taisin tuolla aiemmin sanoa että meille ei olisi tarvinnut kahveja ja meitä ei tarvitse heillä passata.

Anna niiden ihmisten olla rauhassa. Ihan oikeasti. Inhottaa tuollaiset tunkeilijat, jotka eivät anna nuoren perheen olla rauhassa ja tutustua omaan lapseensa. Missä sunlaisia ihmisiä oikein kasvaa??????

Anteeks nyt vaan mut meille lääkäri sanoi että enterorokko ei tartu enää tässä vaiheessa vaan se tarttuu tavallaan siinä puhkeamis vaiheessa! Uskonko lääkäriä vai teitä. Ja sit vielä että he eivät päässeet sairaalasta tällä viikolla kotiin, vaan viikko sitten. Ja näillä kyseisillä ihmisillä on käynyt tän äidin kaikki muut sisarrukset monta kertaa jo katsomassa vauvaa. Ja meidän lapsilla ei ole mitään nuhaa.

Pääsi viikko sitten sairaalasta, ja siellä on käynyt jo kaikki muut sisarukset monta kertaa. Ja sä ihmettelet miten ne voi olla väsyneitä vierailijoihin?

Ootko vähän kujalla?

Jos eivät halua teitä? Väkiselläkö haluat pakkautua?

Ootko vähän kujalla?

Lähisukulaiset on ihan eri asia kuin muut tutut. Kyllähän se väsyttää jos jatkuvasti vieraita lappaa

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Eli siis teidä puheista päätelleen olkoon nämä ihmiset vaan aivan täysin omissa oloissaan niin kauan kuin haluavat. Emme mene lähellekkään heitä, ja lapset pääsevät vauvan lähelle vasta kun vauva on puoli vuotias. Ja tästä lähtien meidän täytyy aina soittaa heille ekaks kun menemme kylään (heidän ei tarvitse soittaa kun tulevat meille). Meidän on turha odottaa heiltä kahvia kun kyläilemme. Ja meillä ei ole mitään ystävyyttä ollutkaan ja me olemme aivan syvältä, koko perhe.
Jäiköhän jotain puuttumaan...

Se vaan, että toivottavasti et tartuta tota lapsiisi, tota sairauttasi.

Etkö sä ollu jo nähnyt sen vauvan, mitä sä ruikutat.

Ja tosiaan on heille esikoinen, ovat kenties vasta nyt tajunneet ettei jaksakaan ottaa vastaan ketään, eivät ehkä ymmärtäneet teitä, varsinkaan jos teillä oli ns. ovi auki eikä kielletty tulemasta. Eli sinun ja teidän oma vikanne, jos olette pitäneet ovet auki, että saa tulla. Ja sulla kun näyttää olevan noita lapsia enemmän (valitettavasti...), niin olisit korjannut virheesi ja toisen synnyttyä kertonut, että ei sovit tulla.

Kuinka niin valitettavasti on lapsia enemmän????????

vaan annoin kaiken maailman tuttavien tulla nuuhkimaan vauvan tuoksua. Itse olin ihan romuna siitä kahvittelusta kun täällä päin ei ole näköjään tapana tuoda eväitä tullessaan, enkä raskausmyrkytykseltäni voinut leipoa pakkaseen raskauden aikana. Ap, voit hyvin odottaa sitä kutsua, kyllä se sieltä pian varmasti tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Eli siis teidä puheista päätelleen olkoon nämä ihmiset vaan aivan täysin omissa oloissaan niin kauan kuin haluavat. Emme mene lähellekkään heitä, ja lapset pääsevät vauvan lähelle vasta kun vauva on puoli vuotias. Ja tästä lähtien meidän täytyy aina soittaa heille ekaks kun menemme kylään (heidän ei tarvitse soittaa kun tulevat meille). Meidän on turha odottaa heiltä kahvia kun kyläilemme. Ja meillä ei ole mitään ystävyyttä ollutkaan ja me olemme aivan syvältä, koko perhe.
Jäiköhän jotain puuttumaan...

Se vaan, että toivottavasti et tartuta tota lapsiisi, tota sairauttasi.

Etkö sä ollu jo nähnyt sen vauvan, mitä sä ruikutat.

Ja tosiaan on heille esikoinen, ovat kenties vasta nyt tajunneet ettei jaksakaan ottaa vastaan ketään, eivät ehkä ymmärtäneet teitä, varsinkaan jos teillä oli ns. ovi auki eikä kielletty tulemasta. Eli sinun ja teidän oma vikanne, jos olette pitäneet ovet auki, että saa tulla. Ja sulla kun näyttää olevan noita lapsia enemmän (valitettavasti...), niin olisit korjannut virheesi ja toisen synnyttyä kertonut, että ei sovit tulla.

Kuinka niin valitettavasti on lapsia enemmän????????

no kun et sä näköjään osaa tulla toimeen itsesi kanssa, niin surku tulee lapsia, jos kasvatat ne tollaisiksi kuin olet itse. Sinunkin viestistä näkee kuinka minä-keskeiseksi tämä maailma on menossa.

en jaksanut koko ketjua lukea, mutta sinusta tuli mieleen yksi minun tuttu... olin oikeesti väsynyt kun koliikkivauva huusi yön ja esikoiselle puuroo olin laittaa aamulla yks tuttu soitti klo 9.00 aamulla voiko tulla kylään ja totesin ei nyt kun olen niin väsynyt katotaan huomenna uudestaan.. niin sitä huomista ei ole vielä tänä päivänäkään tullut, monesti laitoin tekstaria tai soitin että sopisi nyt tulla kylään... niin ei mitään ole vastannut lopulta annoin olla. Ja tästä tapauksesta on 6-vuotta aikaa...
Anna siskollesi aikaa ja turhaan loukkaannut tuolaisesta kyllä hän jossain vaiheessa kylään tulee tai ottaa yhteyttä...

sehän on sanomattakin selvää,ettei saa mennä kylään jos se ei perheelle sovi. pitäisi äiti-ihmisenä ymmärtää,että pienen vauvan kanssa voi olla uuvuttavaa ja esikoisen kanssa halutaan rauhassa tutustua ja totutella ennen kuin vieraita kutsutaan. tollaiset tuppautujat kyllä pitäisi lailla kieltää.. ja en kyllä voi kuin ihmetellä miten et voi ystäväsi tilannetta ymmärtää.. ajatteleppas nyt hänen parastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Mk:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mun mielestä on hienoa, että sanovat, jos eivät jaksa vieraita. Mekin sanottiin silloin ekan kanssa, että vieraita ei passaa tulla, mutta minkäs teit jeräs tuli silti oven taakse ja vielä samana iltana kun laitokselta kotia oli päästy. Tämä ei ollut edes mikään lähisukulainen vaan mieheni serkku, joka kuvittelee olevansa joku suvun johtotähti, jolla on oikeu tehdä mitä huvittaa vaikkei olisi kutsua saanutkaan. Sama henkilö myös vainoaa, jos emme jostain syystä ehdi heidän lapsensa syntymäpäiville. Silloinkin soittaa perään vaikka 20 kertaa ja painostaa, että lopulta on pakko mennä että piina loppuu.

Kamalaa. Aivan hirveetä. Mä olisin IHAN OIKEASTI käännyttänyt ovelta. Mies jouiti sairaalasta käännyttämään yhden kaverin. Sanoi suoraan, että vaimo on nukkunut 7h kolmen vuorokauden aikana ja vaan itkeskelee. Ei jaksa. Kiitos kun kävitte, kaunis ajatus, mutta nyt EI käy.

Oi,ihana mies :) meillä anoppi ois tunkenu itsensä sinne synnärille joka päivä koko vierailuajaksi ja mä olin aivan kuolemanväsynyt ja tosiaan itkua väänsin,no anoppi siihen että nuku sä vaan niin mä istun vauvan kanssa tässä vieressä..halusi siis pitää koko vierailunsa ajan vauvaa itsellään eikä olis antanut pois sylistä vaikka pyysin.viimesenä päivänä olin tosiaan jo niin kypsä että räjähdin päin naamaa niin,että hoitaja tuli pyytämään anoppia poistumaan *häpeää* Miehelle sanoin jo ennen synnytystä että mä toivoisin ainakin synnärille parin päivän hiljaiseloa ja olisin toivonut että hän olisi tästä äidilleen uskaltanut mainita. Todellakin ymmärrän ihmisiä jotka haluavat ensin viettää aikaa ihan uuden perheenjäsenen kanssa keskenään. :)

No tämä ei ole mikään koliikki vauva vaan hän syö ja nukkuu hyvin. Syö 1-2- kertaa yössä ja muuten nukkuu yöllä.

mutta mikset usko ettei hän vielä tahdo teitä kylään. varmasti kutsu tulee kyllä .älä ole liian itsekäs.. anna hänelle aikaa rakentaa perheensä arki ja uudet kuviot!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Jos se pelkää että rokko voi vielä tarttua?Taatusti oisin ite ollut yhtä vauhko(varmaan olinkin)ainakin ekan kanssa.

Mäkin epäilen , että tämä on varmaan se pohjimmainen syy. Kyllä mäkin varmistelisin varmaan useamman päivän vielä tervehtymisen jälkeen, ettei varmasti tartuntavaaraa enää ole.

En lukenut ketjusta kuin ekan sivun.Mutta kyllä minäkin monesti sanoin vieraille,ettei nyt mielellään oteta ketään vastaan.Siis jos olin väsynyt tai vauva itkuinen.Ja perjantaina kotiuduttiin,niin sunnuntaina vasta otin ystäviä ja sukulaisia vastaan.Ihan normaalia minusta.

vaikka kuinka olisi kiltti vauva ja nukkuisi yönsä, kuten meillä, niin olin silti todella väsynyt, enkä halunnut vieraita, varsinkaan metelöiviä lapsiperheitä ( anteeksi). Se on niin iso muutos, että oli ihana olla yöppärissä perheen kanssa ja tuijottaa ihmettä ilman ylimääräisiä ihmisiä., joita te olette vaikka kuinka ystäviä olettekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Jos se pelkää että rokko voi vielä tarttua?Taatusti oisin ite ollut yhtä vauhko(varmaan olinkin)ainakin ekan kanssa.

Mäkin epäilen , että tämä on varmaan se pohjimmainen syy. Kyllä mäkin varmistelisin varmaan useamman päivän vielä tervehtymisen jälkeen, ettei varmasti tartuntavaaraa enää ole.

Niinpä, vauva on vasta pari viikoinen ja lapset ovat juuri olleet rokossa, ei kiitos meille kylään...

Voitko sä nyt vaan käsittää että se on normaalia, ettei vauvaperhe halua ensimmäisinä viikkoina paljoa vieraita? Voitko sä olla ottamatta sitä henkilökohtaisesti?

Yritä edes.

Yhteistyössä