N
Neuvoton
Vieras
Mitä minä teen 46-vuotiaalle aviomiehelleni, joka ilmoittaa ehkä haluavansa erota parin vuoden päästä sitten kun nuorimmainen on täysi-ikäinen? Syyksi hän ilmoittaa haluavansa rakkautta elämäänsä toisin sanoen jonkun jota itse voisi rakastaa. Minun rakkauteni hänellä jo on samoin lapset, koti, hyvä työ, terveyttä jne. Olemme hyvissä, läheisissä ja lämpimissä väleissä. Uutta suhdetta tai edes todellista ihastuksen kohdetta ei hänellä oman vakuuttelunsa mukaan ole ollut eikä ole nytkään ja hän ilmoittaa, ettei aio pettää minua niin kauan kuin yhdessä olemme.
Onko kysymyksessä miehen oma kriisi ja halu vielä kerran tehdä elämässään jotain repäisevää?
Pitäisikö minun tehdä aloite erosta ja jättää hänet etsimään sitä rakkauden kohdetta?
Vai pitäisikö kaikin tavoin pitää kiinni ja yrittää vain elää asian kanssa - ehkä jopa petrata jotain itsessäni kiinnostuksen uudelleen herättämiseksi?
Siis selvyyden vuoksi; en ole mikään kamala ämmä, en pihtari enkä ihan mahdottoman näköinenkään.
Onko kysymyksessä miehen oma kriisi ja halu vielä kerran tehdä elämässään jotain repäisevää?
Pitäisikö minun tehdä aloite erosta ja jättää hänet etsimään sitä rakkauden kohdetta?
Vai pitäisikö kaikin tavoin pitää kiinni ja yrittää vain elää asian kanssa - ehkä jopa petrata jotain itsessäni kiinnostuksen uudelleen herättämiseksi?
Siis selvyyden vuoksi; en ole mikään kamala ämmä, en pihtari enkä ihan mahdottoman näköinenkään.