Ei ollut kiva sydänlääkärikäynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nipsu"

Vieras
hei alkuun lääkäri oli että niin oot alle 30,minä no joo, lääkäri no ei sen ikäisillä sydänvaivoja yleensä ole.

tutki 5min(minulle oli kerrottu että kestää30min tutkia sydän) joo ei johdu sydämmestä oireet, Itse olin että miten niin ei johdu kun mulla on niitä lisälyöntejäkin todettu kohtalaisesti lääkäri kaikilla niitä on. Minä:ai jaa no miksi mulla ei ole ennen ollut,mutta joulukuussa yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta iski tykytykset.

lääkäri:en tiedä .

Niin ja sit mulla on ollut niitä rintakipuja lääkäri no voi olla lihaskipua, mä sanoine ttä ei ole,kyllähän mä lihaskivun tunnistan ei se oo kylkiluiden alla. lääkäri:no voidaan me vielä tehdä polkurasituskoe

Mut ei sulla mitään ole, että voi olla vaan stressistäkin, no ekan kerran olin ollut rauhassa pari tuntia ja puhuin puhelimessa kun rintakipu iski, että ei kyllä ollut stressistä. lääkäri:No jos olit hermostunut minä: en ollut.

Ok no välillä oireet on ollut niin pahat että en pysty iltasatua lukea! Mutta mulla ei ole mitään, sydänmessä ei ole mitään vaikka holter tutkimuksessa lisälyöntejä oli kohtalaisesti ja ennen joulua en oo ikinä tuntenut moisia. Rintakipui on,hengenahdistusta,mutta mulla ei oo mitään.

Niin lääkäri totes tän 5min tutkimuksella ja pahasti epäilen että ennakkoasenteensa takia ei edes tutkinut kunnolla!

[QUOTE="vieras";25581848]Sä taidat olla vaan hysteerinen.[/QUOTE]

ai et susta on normaalia että joka toinen lyönti on lisälyönti? että lepopulssi on välillä 120. Että rinta on kipee. että nuori ihminen ei pysty lukee välillä iltasatua,tai kävelee lähikauppaan(400m).

Ja nää ilmaantu tosiaan joulukuussa.

Jos mä oon hysteerinen huudan,puhun sekavia kiroilen yms sitä tapahtuu melko harvoin

Voi harmi. Onko sulla mahdollisuutta mennä yksityiselle tutkituttamaan sydämesi? Sydämen rytmiä voi seurata myös kotona ja tehdä sen perusteella arvio tilastasi. Uskon, että olet todella huolissasi.

Saitko lääkkeitä lisälyönteihin? Mä sain silloin, kun mulla oli joka toinen lyönti lisälyönti, vaikka ne vaarattomia olikin, mutta todella ikäviä, kun niitä tuli niin usein. Ja tulee edelleen, jos en syö beetasalpaajaa.

En tästä aiheesta tiedä, mutta olen viimeaikoina _erittäin_pettynyt lääkäreihin. Suurin osa ei tunnu tajuavan mitään lapseni vakavan sairauden hoidosta.
Joten tutkisin vaikka yksityisellä, eikö flunssastakin voi tulla jälkitautina samanlaisia oireita..joku urheilija ainakin juuri valitti jossain naistenlehdessä, kuinka lääkärit eivät osanneet tutkia sydänlihastulehdusta tms.

Voisiko olla SVT (supraventrikulaarinen takykardia)? Suosittelisin sinun menevän toiselle lääkärille kysymään mielipidettä myöskin, koska ikähän EI kerro onko sydän vaivoja vaiko ei!

Mun miehen oireet alkoi niin, että hengästyi aiempaa helpommin. Lopulta ei jaksanut enää kunnolla kävellä juurikin tuota 400 metriä. Lääkärin mielestä se oli keuhkoputken tulehdus. Meni oireiden jatkuessa yksityiselle ja pääsi rasituskokeeseen. Tulos: samana päivänn ensiapuun ja pallolaajennukseen. Diagnoosi sepelvaltimotauti, ikää piirun verran päälle 30. Paria vuotta myöhemmin sai infarktin.

Sinuna kävisin vielä toisella lääkärillä. Voihan tämäkin lääkäri olla oikeassa eikä sulla välttämättä ole sydämessä mitään vaarallista. Mutta mä en jättäisin mitään arvailujen varaan.

Alle kolmikymppisellä naisellä äärimmäisen pieni mahdollisuus esim. sydänkohtaukseen, täytyy olla jo kova sukurasite ja suorastaan ihme, jos jotain sydämen puolesta tapahtuu. Paniikkihäiriötyyppistä minäkin epäilisin, tai sitten ihan kunnon rytmihäiriöitä, joihin ei seuranta riitä vaan ihan lääkitys. Olitko ihan lähetteellä kardiologilla, vai omassa tk:ssa tk-lekurilla?

Kuulostaa samalta lääkäriltä, jolla minä kävin jokunen vuosi sitten. Sanoi juuri tuon saman, että näin nuorilla ei sydänvaivoja ole. Sen lisäksi keskittyi haukkumaan minua siitä, että olen liian laiha.

Laittoi minut sitten kuitenkin sydämen ultraäänitutkimukseen, jonka teki eri lääkäri. Siinä kävin ja sitten totesin, että minulle piisaa. Oireet olivat helpottaneet ja pelkäsin, että seuraavalla tapaamisella tinttaan tätiä kuonoon. :D

Kuulostaa samalta lääkäriltä, jolla minä kävin jokunen vuosi sitten. Sanoi juuri tuon saman, että näin nuorilla ei sydänvaivoja ole. Sen lisäksi keskittyi haukkumaan minua siitä, että olen liian laiha.

Laittoi minut sitten kuitenkin sydämen ultraäänitutkimukseen, jonka teki eri lääkäri. Siinä kävin ja sitten totesin, että minulle piisaa. Oireet olivat helpottaneet ja pelkäsin, että seuraavalla tapaamisella tinttaan tätiä kuonoon. :D

No löytyikö sieltä sitten mitään? Vai menikö alipainon piikkiin?

[QUOTE="utelias";25582382]No löytyikö sieltä sitten mitään? Vai menikö alipainon piikkiin?[/QUOTE]

Ei löytynyt mitään vikaa. Kunnossa oli.

Vaivan syykin on sittemmin selvinnyt, ei kyllä lääkäreillä hyväksytetty (tuskin kukaan myöntäisi). Mutta oon itse monta kertaa todennut, että saan kauheat sydänvaivat, jos syön kalaöljyä tai paljon rasvaista kalaa. Siis aivan hullua, mutta on nyt kolmesti todettu. Enempää en halua kokeillakaan.

Pariin otteeseen on ollut kalaöljykuurilla, molemmat päättyneet kauheaan rytmihäiriöjaksoon. Sitten kalaöljy on unohtunut tai loppunut ja vaiva kadonnut. Ja nyt syksyllä ostin ison lohen ja söin sitä hirmu määrän kahtena päivänä. Ja kaaduin suunnilleen petipotilaaksi. Jos taas en syö kalaöljyä ja kalaakin vain maltillisesti, voin aivan hyvin.

Tosi outoa.

[QUOTE="nipsu";25581796]hei alkuun lääkäri oli että niin oot alle 30,minä no joo, lääkäri no ei sen ikäisillä sydänvaivoja yleensä ole.

tutki 5min(minulle oli kerrottu että kestää30min tutkia sydän) joo ei johdu sydämmestä oireet, Itse olin että miten niin ei johdu kun mulla on niitä lisälyöntejäkin todettu kohtalaisesti lääkäri kaikilla niitä on. Minä:ai jaa no miksi mulla ei ole ennen ollut,mutta joulukuussa yhtäkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta iski tykytykset.

lääkäri:en tiedä .

Niin ja sit mulla on ollut niitä rintakipuja lääkäri no voi olla lihaskipua, mä sanoine ttä ei ole,kyllähän mä lihaskivun tunnistan ei se oo kylkiluiden alla. lääkäri:no voidaan me vielä tehdä polkurasituskoe

Mut ei sulla mitään ole, että voi olla vaan stressistäkin, no ekan kerran olin ollut rauhassa pari tuntia ja puhuin puhelimessa kun rintakipu iski, että ei kyllä ollut stressistä. lääkäri:No jos olit hermostunut minä: en ollut.

Ok no välillä oireet on ollut niin pahat että en pysty iltasatua lukea! Mutta mulla ei ole mitään, sydänmessä ei ole mitään vaikka holter tutkimuksessa lisälyöntejä oli kohtalaisesti ja ennen joulua en oo ikinä tuntenut moisia. Rintakipui on,hengenahdistusta,mutta mulla ei oo mitään.

Niin lääkäri totes tän 5min tutkimuksella ja pahasti epäilen että ennakkoasenteensa takia ei edes tutkinut kunnolla![/QUOTE]

Voihan! : /
Mulla samoin sykkeet välillä 130 , ja silloin pitää olla rasittamatta itteensä ja sain kyllä beetasalpaajia varuiksi, mutta sydämessä ei ole mitään vikaa!

Onhan mulla paha ja vaikea astma...

Toivottavasti kaikki selviää! :hug:

Yhteistyössä