Ei ollenkaan raskauspahoinvointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Why not
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Why not

Vieras
Onko epänormaalia ettei mulla ole ollenkaan raskauspahoinvointia nyt alussa?
Muutaman kerran on ollut yököttävä olo mut on mennyt ohi ja that´s it.. kun kuulee tarinoita miten ihmiset oksentaa monta kuukautta. Jotenkin silloin ainakin tuntisi kunnolla olevansa raskaana :/

Minulla ei yhdessäkään kolmesta raskaudestani ollut "oikeaa" raskauspahoinvointia. Esikoista odottaessani kävin yhtenä iltana miettimässä vessassa jotta oksettaakohan minua vai ei, ei sitten oksettanut joten se siitä. Keskimmäistä odottaessani parina aamuna oli vähän hutera olo, ei muuta.
Nuorinta odottaessani ei ollut yhtään mitään oireilua.
Mietin aikoinani aivan samaa kuin sinäkin, oli jotenkin outoa kun "kaikki muut" voivat niin pahoin ja minä se vaan mennä porskutin.

Ei ole epänormaalia. Olikos se 3/4 osaa naisista jotka kokee pahoinvointia, loput ei.

Sanoisin että älä haikaile pahan olon perään, 3 kuukauden krapula on jotain sanoinkuvaamattoman kauheaa.

Kolmessa ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia lainkaan, ei kertaakaan, ei pienintäkään. Neljännessä raskaudessa oksensin sitten niidenkin puolesta, jouduin tiputukseenkin kolme kertaa ja vuodelepoon välillä rajun oksentelun vuoksi.

Mulla ei ollut esikoista odottaessa pahoinvointia lainkaan. Kuopuksen odotuksessa, suunnilleen puolivälissä, oksennus nousi suuhun pari kertaa ja närästi kovin, sain lääkäriltä reseptin omeprazoliin ja vaiva loppui siihen.

Voi ihan hyvin olla normaalikin raskaus ilman pahoinvointia ja saman äidinkin raskauksissa joissakin olla pahoinvointia ja toisissa ei, kuten tämänkin ketjun viesteistä voi huomata. :)

Minulla ollut lievää kuvotusta aika-ajoin jokaisesta, mutta kertaakaan en ole oksentanut.
Edes kaksosraskaus ei saanut minua huonovointiseksi, vaikka siitä kovasti peloteltiin.
Eli olet ihan normaali :)
Onnea raskaudesta.

Yhteistyössä