lapseton siskoni,perui lapsen hoidon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko ihan normaalia oksennella viimeisillään raskaana? Ja niin, sitten itse asiaan, älä valita. Sun sisko ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan lastasi. Ei se ole sen lapsen toinen huoltaja. Missä isä?

Ei kenelläkään ole velvollisuutta. Mutta esikoisen kummi teki noin useasti.
Oltiin jo sovittu haku/tuomisaika, ja ainakun piti lähteä viemään hoitoon oli puhelin kiinni.
Facen kautta saikin lukea, kuinka ollaan dokaamassa yms...
Eniten sapeetti se, että LUVATAAN ja KINUTAAN lasta hoitoon.
Nykyään lapset on vain hoidossa joko mun vanhemmilla tai miehen vanhemmilla...

faktat
-siis hän on kohta valmis sosionomi.
-hän on laiska ja itsekäs.

-enkä tiedä osaako hän töitään hoitaa kun ei vielä ole työelämässä.
mutta ihmettelen sitä miten hän kuvittelee jaksavansa hoitaa 21 täysin vieraan ihmisen lasta jos hakeutuu päiväkotiin töihin. (jo tiedän että niitä 21lasta kohdin on 3hoitajaa,mut on se aika monta lasta per henkilö ja lastentarhanopettajalla on siinä se rankin työ). kun ei jaksa 1vuorokautta.
niin ja olen minä siskoa auttanut rahallisesti,tukemalla henkisesti, kuuntelemalla. mitä hän nyt on tarvinnutkaan.

lisäksi autan myös tarvittaessa vaikka täysin vierasta ihmistä,jos joku on avun tarpeessa. enkä käsi miksi monet ihmiset on niin itsekkäitä.

Minä olen sairaanhoitaja, vanhuspuolella pääasiassa työskennellyt. Myönnän kyllä olevani itsekäs ja laiska. pystyn ihan hyvin töissä vastaamaan 50 vanhuksesta ja olemaan mukana perushoidossa jne, mutta silti minulle olisi isompi kynnys ottaa meille kotiin vuorokaudeksi kaksi vanhusta hoidettavikseni, vaikka vain joka toinen kuukausi. Tietty voisin sen vapaapäivinäni joskus tehdä omasta vapaasta tahdosta jos näin voisin samalla ilahduttaa jotain omaishoitajaa.

Mutta jos tämä omaishoitaja pitää tuota minun velvollisuutenani, varsinkin kun olen itse alalla niin se syö jo auttamishaluja. Jos minulle sitten tulee ikäväkyllä päällekkäisyyksiä niin että joudun tuon hoidon perumaan ja tämä läheiseni sitten haukkuu minua itsekkääksi ja laiskaksi sekä epäilee työssäpärjäämistäni niiin eiköhän se hoitosuhde sitten ole siinä. Varsinkin jos apu on ollut noin yksipuolista.

En väheksy ap:n oman ajantarvetta, vaikka itse ollaankin ihan kivasti selvitty ilman että ollaan koskaan saatu lapsiamme (6v, 4v ja vauva) minnekään vuorokaudeksi hoitoon. Kannattaa tosissaan unohtaa tuo sisko auttajana jos oma suhtautuminen häneen on jo noin ikävää ja etsiä jostain muualta apua. Hyvä idea onkin vastavuoroinen apu jonkun toisen lapsiperheen kanssa. =)

Yhteistyössä