lapseton siskoni,perui lapsen hoidon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulla ei taida olla siskoja? Mun on jotenkin vaikea ymmärtää tällaisia ihmisiä jotka automaattisesti olettavat että toisten auttaminen olisi jotenkin huono juttu. Minä muuten nautin siskojen lapsien seurasta, ja haluan olla tekemisissä heidän kanssa.

Ja sulla on kumma oletus, että ne siskot aina asuvat niin lähellä, että voivat auttaa. Mun siskollani on 5 lasta, ja hän asuu Ruotsissa. Viiden oman lapsen kanssa ei ole ihan yksinkertaista hoitaa mun kolmea tahi päin vastoin.

Sulla ei taida olla siskoja? Mun on jotenkin vaikea ymmärtää tällaisia ihmisiä jotka automaattisesti olettavat että toisten auttaminen olisi jotenkin huono juttu. Minä muuten nautin siskojen lapsien seurasta, ja haluan olla tekemisissä heidän kanssa.

Älä sinäkään oleta, että kaikki nauttivat automaattisesti siskojensa lasten seurasta. Minulle oli nuorena ja kokemattomana hyvin vaikeaa olla lasten seurassa. Minulla ei ollut mitään käsitystä lasten hoidosta tai tarpeista.

Lapsettoman elämä saakin olla helppoa. Se on hänen oma valintansa. Sinä taas olet valinnut lapset, ja varmasti tajusit jo ensimmäisen lapsen jälkeen, ettei se pikkulapsiperheen elämä ole helppoa. Turha omista valinnoistasi on siskoasi syyttää tai syyllistää. Hän ei ole valinnut lapsenhoitajan elämää. Sitäpaitsi lapsettomalle kokonaisen vuorokauden ajan pienen lapsen hoitaminen on rankkaa.

Näin, ja ehkäpä sisko ei vaan HALUA vahtia lapsia/lasta koska ei pidä lapsista tms. muttei vaan kehtaa sanoa suoraan. Kannattais tehdä lapsia vaan sen verran ku jaksaa itse hoitaa.

Mun siskon vanhin on jo 11 enkä ole koskaan vahtinut yhtäkään hänen lapsistaan yksin. Lapsettomana en olisi todellakaan edes osannut sellaista. Hän taas on vahtinut yhden illan ja yön mun lapsia, sekin hänen omasta aloitteestaan kun meillä oli miehen kanssa meno.

Mun mielestä toi asenne mikä ap:lla on on ihan hävytön. Mikä oikeus sulla on mollata siskosi elämää ja sanoa sitä helpoksi ja heittäytyä tuollaiseksi marttyyriksi? Ei mikään! Voisit muutenkin vastata siihen että mitä sä teet auttaaksesi siskoasi?

Älä sinäkään oleta, että kaikki nauttivat automaattisesti siskojensa lasten seurasta. Minulle oli nuorena ja kokemattomana hyvin vaikeaa olla lasten seurassa. Minulla ei ollut mitään käsitystä lasten hoidosta tai tarpeista.

En oleta, jos luit mitä aiemmin kirjoitin. On ihmisiä jotka vihaavat siskojaan eikä se ole väärin. Sinä saat aivan vapautuneesti tuntea vaikeaa olo lasten seurassa, eikä sinun tarvitse käsittää mitään lasten hoidosta tai tarpeista, ikinä.

hoida itse lapsesi! naurettavaa suuttua tuosta! kas kummaa kun et tuki kakaroitasi iäkkäille vanhemmillesi, he ovat päässeet omistaan eroon ja tuputappa omasi nyt sinne (jos olet tyhmä).

no onhan en iäkkäitä peräti 50vuotiaita! eipä ole omistaan eroon vielä päässyt,siksi ymmärränkin että he ei jaksa siihen päälle muita lapsia.

siis sinusta on naurettavaa suuttua KUN SISKO LUPASI ottaa pitkästä iakaa tänään yöksi lapsen, ja perui sen koska oli ite kämmännyt ja sopinut päällekkäisyyksiä. ja tottakai minä siskona olen se kenelle ei tarvitse lupauksiaan pitää.
'

etkö itse suuttuisi lupauksen rikkomisesta? pieleen menneistä suunnitelmista? onko se niin kamalaa kun halusin kerrankin RAKASTELLA pirteänä,eikä aina väsyneenä,iltamyöhäsellä kun viimeinkin lapset nukkuu. sisko voi vaikka joka päivä tehdä niin, mä en.

mikä tätä maailmaa vaivaa kun itsekkyys on hyve.

onko se niin kamalaa kun halusin kerrankin RAKASTELLA pirteänä,eikä aina väsyneenä,iltamyöhäsellä kun viimeinkin lapset nukkuu. sisko voi vaikka joka päivä tehdä niin, mä en.

Siskollasi taisi olla jokin tärkeämpi meno sovittuna kuin sinun rakastelusi. Olisin ymmärtänyt tuohtumuksesi, jos olisit joutunut perumaan laivamatkan tai muun vastaavan. Taidat olla aika nuori vielä, kun kiukuttelet myttyyn menneestä rakastelusta.

onko se niin kamalaa kun halusin kerrankin RAKASTELLA pirteänä,eikä aina väsyneenä,iltamyöhäsellä kun viimeinkin lapset nukkuu. sisko voi vaikka joka päivä tehdä niin, mä en.

mikä tätä maailmaa vaivaa kun itsekkyys on hyve.

Niinpä, kauheeta ku on itsekästä menoa. Kuvittele, me muutkin sekstaillaan kun jaksetaan JOS jaksetaan. Yleensä kyllä käy niin et kun mä sänkyyn pääsen niin samion tein nukun... Enkä mä siitä siskoani syytä. :headwall:

Vastaahan nyt, mikä on ikä ja mitä teet itse auttaaksesi siskoasi? :attn:

[QUOTE="poikia3";23539563]Juu, ei munkaan lapsia ikinä tarjoudu kukaan hoitamaan, pari kertaa vuodessa päästään miehen kanssa yhdessä muutamaksi tunniksi pois kotoa. Mä olen myös sitä mieltä, että kun lapset on hankkinut, pitää olla itse heitä valmis hoitamaan.

Niin, ja se avun saaminen ja antaminen on kaksisuuntainen tie, joten ap MITEN AUTAT SISKOASI?[/QUOTE]

mä olen sitä mieltä että hänellä on nyt mistä antaa, minulla ei. mutta kun hän sitten varmaankin muutaman vuoden päästä lapsensa saa(niinkuin on puhunut), niin sitten minä olisin pystynyt antamaan takaisin, ihan totta voisin hyvin auttaa paljon useamminkin kuin yhden kerran kuussa, ja jos hänellä olisi nyt jo lapsi niin tottakai olisin ottanut häntä hoitoon,minusta se ei ole iso vaiva, mutta hyöty siitä menisi lapselle.

sitäpaitsi kaikenlisäksi hän on kohta valmis sosionomi lastentarhanopettaja,että pitäisi hänellä riittää ammatillisesti taitoa olla erilaisten lasten kanssa, niin no siis tällä hetkellä työharjoittelupaikka hänellä on lähinnä istumista ja nuorten kanssa keskustelua.

ihmettelen vaan että jos hän eksyisi aikanaan päiväkotiin,niin miten hän jaksaisi joka päivä hoitaa ja kasvattaakin montaa lasta. jos ei kerran yhtä(tai kahta) lasta jaksa 1vrk, silloin tällöin?

[QUOTE="höh";23541442]Niinpä, kauheeta ku on itsekästä menoa. Kuvittele, me muutkin sekstaillaan kun jaksetaan JOS jaksetaan. Yleensä kyllä käy niin et kun mä sänkyyn pääsen niin samion tein nukun... Enkä mä siitä siskoani syytä. :headwall:

Vastaahan nyt, mikä on ikä ja mitä teet itse auttaaksesi siskoasi? :attn:[/QUOTE]

onko sulla jokin ongelma luetun ymmärtämisessä. minä syytän siskoani tasan siitä mitä hän itse minulle lupasi,hän ehdotti että tänään sopisi yökyläily,ja tämä asia sovittiin kauan aikaa sitten. joten kyllä syytä häntä tästä kerrasta.

eikö täällä ole kellään mitöön moraalia,minusta lupausten pettäminen,ilman järkevää syytä on väärin.

Vuorokauden hoitaa? Meidän kummankaan sisko ei näinä kuutena vuotena ole kertaakaan ollut vielä vuorokautta lapsenvahtina. Hyvä jos tossa ajassa jompi kumpi ehtii aina pari tuntia katsomaan. Yleensä se menee niin, että siskot valitsee heille sopivan päivän ja meidän on sovittava menot sen mukaan.

Siskollasi taisi olla jokin tärkeämpi meno sovittuna kuin sinun rakastelusi. Olisin ymmärtänyt tuohtumuksesi, jos olisit joutunut perumaan laivamatkan tai muun vastaavan. Taidat olla aika nuori vielä, kun kiukuttelet myttyyn menneestä rakastelusta.

no mutta minun kanssani hän sopi asian ensin, jolloin hän olisimyös voinut pitää sopimansa. niin olenhan minä nuori kun tarvitsen jotain joskus itsellenikin, ja tietysti sekin että välitän ja huolehdin muista ihmisistä ja oletan että minusytakin voisi välittää tekee minusta nuoren. niinkohta on kyllä 30ikää. ja minulle rakastelu on tärkeämpi meno kuin jokin typerä risteily. mutta onneksi olkoon jos sinä et ikinä kaipaa hetken rauhaa.

Lupauksen peruminen on törkeää.
Mutta kyllä sä syytät siskoasi ihan kaikesta muustakin. Haukut hänet laiskaksi ja itsekkääksi koska ei hoida lastasi eikä näköjään osaa töitäänkään hoitaa kun yhtäkkiä on joku sosionomi.

faktat
-siis hän on kohta valmis sosionomi.
-hän on laiska ja itsekäs.

-enkä tiedä osaako hän töitään hoitaa kun ei vielä ole työelämässä.
mutta ihmettelen sitä miten hän kuvittelee jaksavansa hoitaa 21 täysin vieraan ihmisen lasta jos hakeutuu päiväkotiin töihin. (jo tiedän että niitä 21lasta kohdin on 3hoitajaa,mut on se aika monta lasta per henkilö ja lastentarhanopettajalla on siinä se rankin työ). kun ei jaksa 1vuorokautta.
niin ja olen minä siskoa auttanut rahallisesti,tukemalla henkisesti, kuuntelemalla. mitä hän nyt on tarvinnutkaan.

lisäksi autan myös tarvittaessa vaikka täysin vierasta ihmistä,jos joku on avun tarpeessa. enkä käsi miksi monet ihmiset on niin itsekkäitä.

Sä olet ihan inhottava, valittava, vaativa ihminen. Ei ole mikään ihme ettei siskos halua sua auttaa, siitäkin varmaan vaan valittaisit ja alkaisit vaatimaan lisää, lapsesikin olet varmaan kasvattanut samanlaisiksi. :(

no mutta minun kanssani hän sopi asian ensin, jolloin hän olisimyös voinut pitää sopimansa. niin olenhan minä nuori kun tarvitsen jotain joskus itsellenikin, ja tietysti sekin että välitän ja huolehdin muista ihmisistä ja oletan että minusytakin voisi välittää tekee minusta nuoren. niinkohta on kyllä 30ikää. ja minulle rakastelu on tärkeämpi meno kuin jokin typerä risteily. mutta onneksi olkoon jos sinä et ikinä kaipaa hetken rauhaa.

Onko sun lapsesi päivällä hoidossa? Se nimittäin on ainoa tapa, jolla me olemme joskus saaneet miehen kanssa rakastella pirteinä, karkaamalla töistä ajoissa, tai lähtemällä sinne myöhemmin. Mulla ei ole lapset olleet ikinä yökylässä sen jälkeen kun keskimmäinen on syntynyt, hän täyttää pian 9 vuotta.

Olen seurannut sinun kirjoittelujasi, ja joka asiassa sinulla tuntuu olevan katkera asenne, joten suosittelin lämpimästi, että otat selvää oman lapsesi kaltaisten perheiden SOPEUTUMISVALMENNUSKURSSISTA, jospa sieltä löytyisí avaimia myös omaan jaksamiseesi. Tilanne ei nyt todellakaan ole yhdestä yöstä kiinni - vaan siitä, että tuntuu, että sinun pitäisi saada todella paljon tarjottimella. Toisella asenteella elämään voisi vaikka asiat järjestyä.

Mun esikoisella on add, keskimmäisellä äidinkielen kanssa isoja vaikeuksia - ruotsiksi sanotaan kielen tietoisuudessa ongelmia. Kuopuksen kykyä aloittaa koulu on juuri selvitelty - eli helpolla ei päästä mekään. Mutta silti mun asenteeni on kyllä ihan toisenlainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23539409:
Ei heru oikein sympatiaa täältäkään.
Mä en tajua, miksi lapsettoman siskon pitäis jaksaa hoitaa sun lasta vapaa-ajallaan. Ei mullakaan ole ollut omaa aikaa kahteen vuoteen. Se on lapsiperhe-elämää.

Mä taas en ymmärrä, miten ei voi olla omaa aikaa jos on kuitenkin se toinenkin puolisko kuvioissa. Ihan käsittämätöntä. Tukiverkottomalla yh:lla tilanne voi olla toinen, mut ei silloin, jos perheessä on kaksi aikuista.

Mun lapseton siskoni ei ole hoitanu minuuttiakaan mun lapsia, jotka on nyt 4 v ja 2 v. Eikä mun lapset ole koskaan olleet yökylässä. Et revi siitä. Niin ja olen kotona, eli en pääse edes töihin lepuuttaa hermoja. Lapset on kotihoidossa

Yhteistyössä