M
mammanen
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Veera S:
Täsmälleen! Mulla oli eka neuvola viikolla 6, seuraava oli viikolla 10 ja se hoitsu sanoi että hän voi kuunella sydänäänet JOS itse niin haluan, että ne ei kaikilla kuulu vielä viikolla 10 ja sitten tulee turhaa surua jos niitä ei löydykkään. Että kuulemma vasta viikon 12 (muistaakseni) jälkeen ne kuulee luotettavasti. No, halusin että ne kuunnellaan ja mulla ne kuului onneksi, olisin muuten mennyt paniikkiin. Tosin tiedän monta, monta tuttavaa joilla on osuneet neuvolat niin että eka ultra on se paikka jossa sikiön sydämenlyönnit varmistetaan ensimmäistä kertaa.
Niin, ja meillä on ainakin sellainen ohjeistus että neuvolaan saa varata ajan heti kun raskaustesti on näyttänyt positiivista, eli jotkut on olleet jo viikolla 5 neuvolassa. Sitten on niitä "toisen koulukunnan äitejä" jotka ei edes halua mennä noin aikaisin neuvolaan koska keskenmenot on niin tavallisia alkuviikoilla eli ne varaa ajan suoraan esim. viikolle 9, jotta mahdollinen keskenmeno ehtii tapahtua jos on tapahtuakseen (suurin osa keskenmenoista tulee viikoilla 4-9.)