Ei lapsia häihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiin

Aktiivinen jäsen
05.10.2004
7 343
0
36
Tuli mieleen tuosta kummiketjusta... Onko teistä törkeää, jos perheen lapsia ei kutsuta häihin, mutta vanhemmat kutsutaan? Syynä tilan puute, ja yhden perheen kohdalla täysin kurittomat kauhukakarat... :whistle:

Ei ole todellakaan (mutta varaudu siihen täällä kysyessäsi että TODELLA monen mielestä se on suunnilleen törkein teko maan päällä). Mun mielestä häät saa olla juuri sellaiset kuin hääpari itse haluaa.

Mua ei haittais pätkääkään. Kiva olis joskus päästä hienosteleen ilman lapsia. Mä en oikein ymmärrä miksi siittä täällä niin meuhkataan aina. Mutta ei kai mun tarvikkaan. Ja ymmärrän kyllä syyn niiden kauhukakaroidenkin kohdalla... :xmas:

Ei ole törkeää, eikä nykyään edes harvinaista. Kutsuun vain vanhempien nimet, niin pitäisi mennä ymmärrykseen, että on aikuisten juhlat. Jos on epäilystä, ettei mene jakeluun pelkällä kutsun osoittamisella, voi sinne kutsun peräänkin laittaa, että juhlimme aikuisten kesken.

siinä se vastaus onkin. Jos minä pidät juhlat, minä myös päätän ja määrittelen, keitä sinne kutsutaan ja minkä tyyppiset juhlat on kyseessä. jokainen voi itse päättää tuleeko vai ei.

ei mutta meitä on sitten turha odottaa. ei ole IKINÄ lapsille hoitajaa, saatikka, jos vielä koko muu suku sinne tulee niin ei voi edes tunniksi ketään pyytää, siis moni muukaan, meillä nyt ei olis muutenkaan hoitajaa.

Ei musta ole törkeää ollenkaan! Me ollaan kaksissa häissä oltu, joissa oli kutsussa kohtelias pyyntö ettei lapsia otettaisi mukaan. En usko, että kukaan järkevästi ajatteleva ihminen siitä loukkaantuu.

siis mä en tajua näitä ketjuja kun alkaa kesää kohden tuleen tuhansia päivässä.

jos kutsussa lukee,että ei lapsia, niin sillon ei lapsia. mun mielestä siit on tosi typerä loukkaantua et hääpari haluaa hääpäivästään itselleen mieleisen. ja jos se tapahtuu sit lapsettomasti, niin siitä vaan. niiden päivähän se on. että itse en loukkaantuis.. :whistle:

Ei se törkeää ole, mutta kyllä minusta silti on sääli jos häät menee nykyisin siihen suuntaan ettei lapset ole niihin tervetulleita. Toki ymmärrän, että tilaa ei aina ole ja rahaakin rajallinen määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Tuli mieleen tuosta kummiketjusta... Onko teistä törkeää, jos perheen lapsia ei kutsuta häihin, mutta vanhemmat kutsutaan? Syynä tilan puute, ja yhden perheen kohdalla täysin kurittomat kauhukakarat... :whistle:

Ei ole törkeää! Hääpari saa kutsu häihinsä ihan ketä haluavat!

Häiden luonne määrittää onko lapset tervetulleita vai ei... jos ohjelmana on istua esim. hienossa ravintolassa jossa on pöytiin tarjoilu samalla kun klassinen musiikki soi taustalla niin voisin hyvin kuvitela että lapsivieraile tälläinen olisi täyttä tuskaa... Mutta jokainen tekee oman valintansa, kannattaa vaan varutua mahdollisesti perustelemaan ratkaisu ettei mene kovin riitaseksi. Loppupelistä teidän häät ja teidän toiveet!

Nykyään monet häät ovat aikuisten iltajuhla, lapsille ei ole mitään paikkaa eikä ohjelmaa. Tällöin hääpari yleensä selvästi kutsussa ilmaisee, että kutsu on tällä kertaa vain perheen aikuisille juhlan luonteen vuoksi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja leila:
no on pirun törkeää siinä tapauksessa että tämä kyseinen perhe on ainoa joiden lapsia ei kutsuta.

Ei tässä varmaan siitä ollut kyse? Yhden perheen kohdalla lapsia vaan ei sen takia haluttu, että ovat ärsyttäviä...? Näin mä tän ymmärtäisin, ettei sinne muidenkaan lapset mahdu.

Meillä jätettiin muutama perhe kokonaan kutsumatta (eivät kyllä olleet mitenkään erityisen läheisiäkään) sen takia, kun eivät olisi mitenkään ymmärtäneet, että juhlat ovat aikuisille. Syynä oli tilapula ja jos kaikki kutsutut olisivat ottaneet lapset mukaan, niin enpä tiedä mistä olisimme juhlatilan löytäneet. Minusta tuntuu, että nykyään on aina vain yleisempää ettei kutsuta lapsia ja täytyy tietysti kunnioittaa juhliin kutsujan toivetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Kutsuun vain vanhempien nimet, niin pitäisi mennä ymmärrykseen, että on aikuisten juhlat.

Ei onnistunut meiän häissä, vaikka vielä ennen häitä soitettiin varmuuden vuoksi, että jäähän lapset kotiin. Ottivat silti lapset mukaan, koska "kyllähän niiden pitää tajuta, että me otetaan aina lapset mukaan joka paikkaan" :headwall: (perheen äiti toiselle vieraalle). Kyse oli just tästä kauhukakaroiden perheestä, mutta onneksi lapset kuitenkin tajusivat tilaisuuden arvokkuuden ja käyttäytyivät siedettävästi.

Oli vaan noloa pyytää pitopalvelua kattamaan pari ylimäärästä paikkaa ½h ennen ruokailua :ashamed: Niillä oli muutenkin hommaa ihan tarpeeksi. Esim. yks työntekijä kävi metsästä hakemassa pihlajanoksia, kun mie halusin niitä pöydän koristeeksi (keskiaikahenkiset häät).

Meidänkin häämme oli lapsettomat ja hyvä niin. Pidimme pienimuotoiset kahvittelut omassa kodissamme eikä sinne olisi mahtunut yhtään ainutta riehuvaa lasta! Kutsuja saa päättää kenet kutsuu ja haluaako lapset vai ei. Itse en loukkaannu jos saamme kutsun esim hähin ilman lapsia!
Olen ollut häissä, joissa monen monta pientä kitisijää ja vinkujaa, kyllä huomio menee väkisinkin niihin eikä itse asiaan.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja leila:
no on pirun törkeää siinä tapauksessa että tämä kyseinen perhe on ainoa joiden lapsia ei kutsuta.

Eivät olleet ainoita.
Lähimpien, eli molempien sisarusten lapset kutsuttiin, mutta esim. miun veljet jättivät lapset kotiin, kun halusivat juhlia aikuisten kesken itsekin. Muiden kutsuihin laitettiin vaan vanhempien nimet.

Nää kyseiset lapset on OIKEESTI ihan kamalia, kun sille päälle sattuvat. Haistattelevat mummolleen ja kahmivat kaksin käsin (kirjaimellisesti!) kahvipöydästä pullaa, eikä vanhemmat virka mitään! Eivätkä ole mitään pikkulapsia, kaikki kolme murrosikäsiä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle jäi nyt epäselväksi, että oliko paikalla muiden lapsia?
Miten esimerkiksi kummilapset sitten (jos heitä on), saivatko he kutsun?

Lähimmät vaan saivat kutsun vanhempineen eli meiän sisarusten lapset. Meillä ei ole kummilapsia. Tai oli meillä yksi, mutta tyttö asuu Kolumbiassa :D (WoldVisionin kummilapsi)

Yhteistyössä