Onko tämä nyt sitten korrektia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Kun täällä on käyty niin paljon keskustelua siitä, että ei tykätä kun vanhempia kutsutaan häihin ilman lapsia...

Niin miten sitten pitä suhtautua kun miehen työkaveri kutsui miehen lapsensa lakkiaisiin... siis vain miehen, mutta ei minua eikä meidän lapsia...

Tuli vaan mieleen, että onko tämä nyt sitten teidän mielestä yhtä kamalaa kun se kun vanhemmat pyydetään ilman lapsia häihin?

Joo, kyllä ne töissä tietää, että me naimisissa ollaan ja, että kaksi lastakin on meillä... Ei mun elämä siihen kaadu, mutta ihmettelen vaan että vain mies kutsuttiin. Totesin sitten vaan miehelle, ettei korttiin sitten tartte laittaa ku miehen nimi ku ei muita edes kutsuttu...

No kyllä mäkin sain vaan ihan henkilökohtasen kutsun pomon tyttären lakkiaisiin, vaikka mullakin mies ja lapsia on. Mutta eihän ne niitä tunne kun nimeltä. Musta siinä ei ollut mitään outoa ja mies ei olis lähtenyt vaikka olis kutsuttukin. Kiva ele pomoltakin kuitenkin, ksoka ei olis ollu pakko kutsua ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunteeko miehesi tuon työkaverinsa lapsen eli ovatko miehesi ja tämä lapsi pitäneet yhteyttä?

Se oli vissiin ollu jollain tet-jaksolla siellä työpaikalla joskus viime vuonna. Ja pari muutakin työkaveria oli sieltä sitten kutsuttu.

Joka paikkaan ei ole tarvettakaan mennä perheenä, ihmisellä saa ja pitää olla myös oma elämä. Joten en yhtään loukkaantuisi tuollaisesta kutsusta. Piipin kanssa olen samaa mieltä tuosta kivasta eleestä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
No kyllä mäkin sain vaan ihan henkilökohtasen kutsun pomon tyttären lakkiaisiin, vaikka mullakin mies ja lapsia on. Mutta eihän ne niitä tunne kun nimeltä. Musta siinä ei ollut mitään outoa ja mies ei olis lähtenyt vaikka olis kutsuttukin. Kiva ele pomoltakin kuitenkin, ksoka ei olis ollu pakko kutsua ketään.

Mutta mitenkä tämä nyt sitten menee sen kanssa yksiin, kun itketään, että ei kutsuttu lapsia eikä sitä eikä tätä häihin. Välttämättähän kun sukulaisia käsketään niin ei edes tunneta sitä vaimoa/miestä/lapsia mutta kuitenkin käsketään tai sitten jätetään käskemättä... siis jos ymmärrätte. Ja joidenkin mielestä se on sit ihan kauhee juttu.. niin eikö tässä nyt sitten ole sama asia?

Ja siis todellakin, ei mun maailma siihen kaadu jos mua ei sinne ole kutsuttu ja jokainen kutsuu ketä haluaa, mutta mietiskelin vaan tota edellä mainittua juttua...

Mietis nyt, jos sinne on kutsuttu muitakin ihmisiä töistä, siis jonkun KOTIIN - siis sukulaisten, perhetuttujen ja lapsen kavereiden lisäksi - ja jokainen työkaveri tois pari kolme henkilöä mukananaan (puolison ja lapsen tai pari)... mieti nyt oikeasti montako ihmistä sinne tulisi!! Jos työpaikalta on kutsuttu sanotaan vaikka neljä ihmistä, niin pahimillaan 16 henkilöä, joista juhlakalu on tavannut 4 (ne työkaverit).

En todellakaan kutsuisi työkavereiden perheitä lapseni juhliin, jollei olisi oltu missään tekemisissä. Minun lakkiaisissani kävi vanhempieni työkavereita porukassa, ilman perheitään. lyhyesti piipahtamassa ja juomassa kahvit. Olisin katsonut todella pitkään, jos ne olisi hinanneet sinne koko sukunsa.

Ihan oikeastiko haluaisit lapsinesi ventovieraan henkilön kotiin sukulaisten sekaan juhlimaan?

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Välttämättähän kun sukulaisia käsketään niin ei edes tunneta sitä vaimoa/miestä/lapsia mutta kuitenkin käsketään tai sitten jätetään käskemättä... siis jos ymmärrätte. .

Minusta pointti on juuri tuossa, eli sukulaiset ovat vähän eri asia, kuin työyhteisön jäsenet oli kyseessä sitten työkaveri tai esimies-alainen -suhde.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Mutta mitenkä tämä nyt sitten menee sen kanssa yksiin, kun itketään, että ei kutsuttu lapsia eikä sitä eikä tätä häihin. Välttämättähän kun sukulaisia käsketään niin ei edes tunneta sitä vaimoa/miestä/lapsia mutta kuitenkin käsketään tai sitten jätetään käskemättä... siis jos ymmärrätte. Ja joidenkin mielestä se on sit ihan kauhee juttu.. niin eikö tässä nyt sitten ole sama asia?

Ja siis todellakin, ei mun maailma siihen kaadu jos mua ei sinne ole kutsuttu ja jokainen kutsuu ketä haluaa, mutta mietiskelin vaan tota edellä mainittua juttua...

No joillekin tää tuntuu olevan ongelma, mulle ei ja siksi en viitsikkään toisten puolesta asiaa perustella. Meille sopii hyvin kutsut häihin lasten kanssa tai ilman, hääpari valitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Ei lakkiaisiin kutsuta, sinne mennään onnittelemaan ilman kutsuakin! Eli meet rohkeesti miehesi mukaan!! :saint:

Kutsutaan jos kutsutaan, tai sitten yleinen ilmoitus lehteen, mutta esim meillä oli ihan kutsuttu kutsukortilla kaikki jotka paikalle haluttiin.

Miksi aina on liikuttava perheenä, tunnetteko olevanne jotenkin vailinaisia ilman miehen/lapsen jatkuvaa läsnäoloa, epäilettekö miehenne pettävän teitä työkaverin lapsen yo-juhlissa... vai miksi ei voi ottaa vastaan kutsua, joka ei sisällä koko perhettä? Ei käsitä ei =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi aina on liikuttava perheenä, tunnetteko olevanne jotenkin vailinaisia ilman miehen/lapsen jatkuvaa läsnäoloa, epäilettekö miehenne pettävän teitä työkaverin lapsen yo-juhlissa... vai miksi ei voi ottaa vastaan kutsua, joka ei sisällä koko perhettä? Ei käsitä ei =)
Samaa mieltä. Kutsuja päättää.

Siis, mä nyt vielä KOROSTAN, että mun maailma EI LOPU siihen, että mies on sinne yksin kutsuttu. Ihmettelen vaan sitä, että itse en olis kehdannu tollalailla toimia vaan olisin kutsunut koko perheen. Jos ei olis kotona ollu tilaa niin olisin sitten jättäny nekin pari-kolme-neljä työkaveria kutsumatta.

Mulla EI OLE tarvetta aina liikku perheenä. Meillä kaikki on yksilöitä, MUTTA jos olisin kirjoittanut, että miehen kaveri kutsui häihinsä vain miehen eikä meitä muita ollenkaan, olisi täällä päivitelty kuinka törkeää ja tökeröä käytöstä... nyt ihmetellään, että miksi pitää joka paikkaan tunkea perheenä... hassua miten epäloogista porukkaa... :)

Yhteistyössä