Ei koskaan meikkaavaa naista

  • Viestiketjun aloittaja Osaston sihteeri
  • Ensimmäinen viesti
sivhos
Vai että kohteliaisuussyystä isäntäväkeä kohtaan pitää meikata että näyttää kauniilta.Onko miesten siinä tapauksessa oltava epäkohteliaita moukkia? Pahimmat meikkaajat,meikkeineen uimahallissakin läträämässä,etenkin tietynikäiset naiset.Kyllä on miestenkin alettava meikkaamaan aivan vaan omaksi iloksi ja etenkin kohteliaisuussyistä kyläilemään mennessä.Sitä ihmettelen,naisilla on vaihtoehtoja tasan kaksi,meikattu tai homssu,välimuotoja ei ole.No,sen ymmärtää.Tippaleipäaivot on niin monimutkaiset ,että sieltä tulee kaikki monen mutkan kautta ja tulos on mitä on.
 
rassaa sinä autoasi
Minä en kyllä ainakaan lämmöllä kuuntelisi, jos joku mies alkaisi kertomaan vakaumustaan siitä, saanko/tarvitseeko/voinko minä meikata, missä tapauksessa ja minkä verran. WTF se sille kuuluu? Jos ei kelpaa, niin hyvää päivää.
 
peruskamaa
Minulle meikkaaminen on osa puketumista eli tilanteen mukaan. Töihin arkimeikki ja arkivaatteet, juhliin hienompaa ja aikaavievempää, ja mökillä kulahtaneet rutaleet päällä, tukka kampaamatta ja naama naturel.

Ei siinä mitään sen kummempaa filosofiaa tai periaatteellista elämänkatsomusta ole takana.
 
sivhos
Meikkaamisen ABC.Arkimeikki,sopii arkivaatteeseen,yksinkertainen kerros meikkiä,silti näkyvästi.Juhlameikki,tietenkin juhlaviin vaatteisiin sopivat värit ja reilu kerros montaa väriä kaikkiin mahdollisiin pintoihin.Rakennekynnet ehdottomasti kuvioituna.Ja sitten C,mökki/kotiversio;nyt saa iho ja jalat levätä.Tuon ukon takia viitsi meikkailla ja vaatteilla hurmata.Mokomakin...
 
huijatut
En meikkaa, ei ole tarvetta eikä halua ja olen ihan ihmisen näköinen muutenkin. Pystyn liikkumaan ihmisten seurassa ihan puhtaalla naamalla, se on paras puoleni :). Ihoni on niin herkkä eikä kestä näitä kemikaaleja ollenkaan, ja pelkkiä kemikaalejahan meikit ovat. Katsoin juuri televisiosta ohjelman jossa kerrottiin, että näiden meikkien mainostaminen on aika villiä menoa, niissä vedotaan mitä kummallisempiin asioihin. Outoa on se, että näitä väitteitä vastaan ei ole mitään lakeja, vaan meikkimainonnassa on villi meininki ja niissä voidaan esittää lähes mitä vain soopaa. Ne mainokset uppoavat naisiin kuin kuuma veitsi voihin.

Tuli ilmi myös niinkin vakava asia, että meikit sisältävät niinkin vaarallisia aineita kuin lyijy ja formaldehydi. Näitä en halua iholleni panna vapaaehtoisesti. Ns. luonnonmukaiset meikit eivät ole yhtään sen turvallisempia vaikka näin uskotellaan. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että naiset ovat mitä enenevässä määrin tulleet tietoiseksi meikkien vaarallisuudesta ja ovat luopuneet niiden käytöstä. Meikkibisnes on omistajilleen kuitenkin niin tuottoisa bisnes, että tilalle on keksitty "luonnonmukaiset" meikit, jotta naiset saataisiin pysymään meikkien käyttäjänä. Ei ole olemassakaan turvallisia ja luonnonmukaisia meikkejä, on vain mielikuvia joita naisille syötetään. Joku käärii rahat, ja se joku ei varmaan käytä meikkejä koska on todennäköisesti mies. LOL.

Naisten terveys on uhrattu bisneksen alttarille, mutta koska naiset tämän itse hyväksyvät eivätkä aseta kyseenalaiseksi, niin se jatkuu ja jatkuu.

Miehen ja naisen ero on siinä, että naiselle voidaan myydä mielikuvia, mutta miehille voidaan myydä vain tosiasioita.
 
Höynä
^Jollei sinulla olisi herkkä ja meikkiä sietämätön iho, hyvinkin todennäköisesti meikkaisit. Meikkaamattomuuteen vedotaan usein yliherkkyydellä.

J a yrittäkää nyt muistaa, ettei meikki ole yhtäkuin sotamaalaus. Täällä vallitsee käsitys, että jokaikin en meikkaava nainen laittaa kasvoilleen joka ikinen päivä täyden patterin ehostusta jamonen kerroksen värivoiteet. Väitän, että suurin osa kuitenkin vain sipaisee puuteria, ripsiväriä ja huulipunaa. Esim. minä en koskaan käytä meikkivoidetta, vaikka voinkin sanoa meikkaavani, sillä käytän kyllä silmä- ja huulimeikkiä. Eikä ole ihottumaa, yliherkkyyttä, kramppeja eikä kipuja.

Tämä keskustelunaihen on näköjään aika loputon suo.
 
huijatut
Höynä, tarkoititko, että minä meikkaisin jos minulla ei olisi herkkä iho. No, tuskin meikkaisin ja nyt en todellakaan halua rasittaa ihoani enempää kemikaaleilla, näin menee hyvin, rasvaista voidetta iho tarvitsee näin talvella.

Näyttää vain nykyään rankasti lisääntyneen tällainen super meikki. Hyvin paljon näkee ihan arkena naisten kasvoilla lähes naamiomainen meikki eli varmaan on laitettu naamalle aika paljon erilaisia meikkituotteita. Luulen, että se johtuu siitä, kun naiset näkevät näitä photoshopattuja meikkinaamoja lehdissä ja ajattelevat, että onpa niillä hyvä iho ja sitten epätoivoisesti yritetään tavoitella samanlaista ihoa (joka on feikki siis) meikeillä. Sehän on tuhoon tuomittu yritys ja sitten kanssaihmiset saavat katsella ja hämmästellä näitä vahanaamoja.
 
Höynä
Huokaus, missäpä meitä ihmisiä ei huijattaisi! Ei se tuo meikkijuttu ole ainoa, kun myydään mielikuvilla jotain. Samanlailla kaupataan terveysruokia, autoja, tupakkaa, lehtiä... jne jne. Meikeistä on tehty nyt vaan yhtäkkä kauhean iso mörkö tällä palstalla. Maailma on täpötäysi "turhia" tavaroita ja palveluja, meikit vain tippa meressä.

Ja ihan höpöä, etteikö miehille voisi myydä mielikuvia! Kyse on vain eri tuotteista, koska miehen ja naisen elämä on erilaista. Mies lankeaa loveen nähdessään vaikka upean automainoksen ja ajattelee, että moinen menopeli tekee hänestä menestyvän ja mahtavan; minua sama mainos ei hetkauta ollenkaan.
 
huijatut
Tottakai automainokset myyvät mielikuvia, mutta sitten kun mies lähtee autoa ostamaan, niin silloin jo mies perehtyy ihan muihin asioihin kuin mielikuviin. Kun mies ostaa autoa tai elektroniikkaa, niin olen huomannut, että heille on erittäin tärkeää laitteen tekniset ominaisuudet (jotka ovat tosiasioita!) eikä enää mielikuvat. Näin se menee.
 
naisellinen nainen
Meikkasin tänä aamuna, kuten jokaisena muunakin aamuna. Aikaa meni vartti. Käytin meikkipuuteria, poskipunaa, kulmakynää, luomiväriä, valokynää, huulikiiltoa ja ripsiväriä. Olenpa nätti, ihanaa! :))
 
Western
Alkuperäinen kirjoittaja naisellinen nainen:
Meikkasin tänä aamuna, kuten jokaisena muunakin aamuna. Aikaa meni vartti. Käytin meikkipuuteria, poskipunaa, kulmakynää, luomiväriä, valokynää, huulikiiltoa ja ripsiväriä. Olenpa nätti, ihanaa! :))
Oikein, ja iloinen ilme vielä niin siinäpä se :)
 
Pata vai kattila
Alkuperäinen kirjoittaja huijatut:
Kun mies ostaa autoa tai elektroniikkaa, niin olen huomannut, että heille on erittäin tärkeää laitteen tekniset ominaisuudet (jotka ovat tosiasioita!) eikä enää mielikuvat.
Mutta kun niitä teknisiä ominaisuuksia arvotetaan sitten mielikuvien perusteella. Esim. "pitää olla xx litran moottori" tai "ominaisuus x on parempi kuin y" tai "sillä on merkitystä, onko auton huippunopeus 240km/h vai 270km/h" jne... Mitä olen miesten autonhankintaa seurannut, niin mielikuvilla ja mainoslauseilla siinäkin 90% mennään.
 
tekniset vekottimet miesten meikki
Alkuperäinen kirjoittaja Pata vai kattila:
Alkuperäinen kirjoittaja huijatut:
Kun mies ostaa autoa tai elektroniikkaa, niin olen huomannut, että heille on erittäin tärkeää laitteen tekniset ominaisuudet (jotka ovat tosiasioita!) eikä enää mielikuvat.
Mutta kun niitä teknisiä ominaisuuksia arvotetaan sitten mielikuvien perusteella. Esim. "pitää olla xx litran moottori" tai "ominaisuus x on parempi kuin y" tai "sillä on merkitystä, onko auton huippunopeus 240km/h vai 270km/h" jne... Mitä olen miesten autonhankintaa seurannut, niin mielikuvilla ja mainoslauseilla siinäkin 90% mennään.
Justiinsa noin. Ja ostetaan aina kaikki uusimmat tekniset vempaimet vaikka vanhatkin toimii.
 
sivhos
Parempi kun me miehetkin aletaan meikkaamaan.Sitten on jutunjuurta naisten kanssa Kilpaa laittaudumme omaksi iloksi ja kohteliaisuudesta muita kohtaan.Vaihdamme kokemuksia eri meikkilaaduista ja meikkailemme toisiamme piristääksemme itseämme.Sitten voitaisi huoliteltuna yhdessä pohdiskella tuota teknistä vempainpuolta.Sitten naisetkin alkas arvostaa meitä hyvin huoliteltuja ja nätiksi laitettuja miehiä.Ja hyvän hajuisiakin kaiken lisäksi.
 
Jaspis*
Alkuperäinen kirjoittaja sivhos:
Parempi kun me miehetkin aletaan meikkaamaan.Sitten on jutunjuurta naisten kanssa Kilpaa laittaudumme omaksi iloksi ja kohteliaisuudesta muita kohtaan.Vaihdamme kokemuksia eri meikkilaaduista ja meikkailemme toisiamme piristääksemme itseämme.Sitten voitaisi huoliteltuna yhdessä pohdiskella tuota teknistä vempainpuolta.Sitten naisetkin alkas arvostaa meitä hyvin huoliteltuja ja nätiksi laitettuja miehiä.Ja hyvän hajuisiakin kaiken lisäksi.
Sihvos mistä se on sinulta pois jos nainen meikkaa?

Täytynee kyllä todeta että jos oma mies alkaisi korostamaan miehisiä piirteitään ripsivärillä ym. niin taisi meikäläisen osoite vaihtua:).

Mies miehekkäänä miehenä ja nainen naisellisena naisena!
 
Rönöttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Jaspis*:
Sihvos mistä se on sinulta pois jos nainen meikkaa?

Sohvis on vanha käpy, jota harmittaa, kun ei saa enää nuorta naista. Ja ikäisensä eivät kepaa, tietenkään, kovalle uroolle. Häntä pännii katsella kun nuorten, suloisten neitojen kavalkadi kulkee ohi häntä huomaamatta. Kauniit, meikatut naiset - ohi käyvät! Pitäähän siinä sitten jotenkin mollata.

Ja siksi toiseks, Sohvis rakastaa kaikkea hoopoa provoilua, meikkaus on niistä lempiaihe. Aina ketju kohisee, kun meikeistä tulee puhe, Sohvis rynnii paikalle kuin höyryveturi.
 
turun tyttö
Omat reippaat ja nopeat aamutoimeni, kello soi klo. 6.00 nukuttaa vietävästi, painan torkkunappulaa kolme kertaa.. klo.6.10 nousen ylös tokkurassa..hiippailen herättämään vanhinta poikaani. Menen keittiöön aamupalan tekoon.
Kylppärissä katson unisia kasvojani, hiukset hapsottavat. Huuhtasen kylmällä vedellä kasvot, kuivaan ja laitan apteekista ostettua kosteusvoidetta. Hiukset hapsottavat edelleen. Illalla laittamani vaatteet ovat sievässä järjestyksessä, puen itseni.
Poika on jo herännyt, huomenta kuuluu kähisevällä äänellä, huomenta kulta sanon.

Hyvää koulupäivää ja halaus pojalle, kello on 6.40.
Hiljaista, menen antamaan suukon nuorimmaisen poskelle ja sanon lähteväni kohta töihin. Voit nukkua vielä.
Makuuhuoneessa nukkuu mies, annan suukon hänen sänkiselle karhealle poskelle, pistelee, hyvää työpäivää.

Hiukset hapsottavat edelleen vaikka kampaan, kostutan hiuksiani vedellä ja laitan pipon päähän.
Töihin lähtö ja perillä otan pipon pois ja hiukseni ovat kesyyntyneet. Näihin vallattomiin kutreihin ei tehoa, paplarit, föönit tai sitten mitkään muotoiluvaahdot.

Rakastan suuria autoja, isoja moottoreita.. 6litraisesta lähtee mahtava murina.
 
Jaspis*
Alkuperäinen kirjoittaja turun tyttö:
Omat reippaat ja nopeat aamutoimeni, kello soi klo. 6.00 nukuttaa vietävästi, painan torkkunappulaa kolme kertaa.. klo.6.10 nousen ylös tokkurassa..hiippailen herättämään vanhinta poikaani. Menen keittiöön aamupalan tekoon.
Kylppärissä katson unisia kasvojani, hiukset hapsottavat. Huuhtasen kylmällä vedellä kasvot, kuivaan ja laitan apteekista ostettua kosteusvoidetta. Hiukset hapsottavat edelleen. Illalla laittamani vaatteet ovat sievässä järjestyksessä, puen itseni.
Poika on jo herännyt, huomenta kuuluu kähisevällä äänellä, huomenta kulta sanon.

Hyvää koulupäivää ja halaus pojalle, kello on 6.40.
Hiljaista, menen antamaan suukon nuorimmaisen poskelle ja sanon lähteväni kohta töihin. Voit nukkua vielä.
Makuuhuoneessa nukkuu mies, annan suukon hänen sänkiselle karhealle poskelle, pistelee, hyvää työpäivää.

Hiukset hapsottavat edelleen vaikka kampaan, kostutan hiuksiani vedellä ja laitan pipon päähän.
Töihin lähtö ja perillä otan pipon pois ja hiukseni ovat kesyyntyneet. Näihin vallattomiin kutreihin ei tehoa, paplarit, föönit tai sitten mitkään muotoiluvaahdot.

Rakastan suuria autoja, isoja moottoreita.. 6litraisesta lähtee mahtava murina.
Estääkö meikkaaminen esim. V 6 ihastelun ja metsästyksen, enpä ole kohdallini sitä huomannut (tosin hirvimetsälle mennään luonnonkauniina:).
 
turun tyttö
Tummat silmät ruskea tukka..peruja äidiltä ja edelleen papalta. Punaset posket ruusu suu.. leikki sikseen.
Mikään ei estä meikkaamasta, mutta ei ole ollut tarvetta. Kait jokaisella on mahdollisuus itse valita meikkaako vai ei, tai olla variksenpelätti.

 

Yhteistyössä