Ei jumankauta noita lapsettomia, niillä ei vaan raksuta päässä näimmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mies:
samaa mieltä. Kuulostaa ihan vitun rasittavalta vaimolta.

Joo voi pikkuruista miestä, täytyyhän sitä miehen saada tehdä omalla elämällään mitä tahtoo *silittää päätä ja ojentaa tutin pikkuiselle miehelle*

no nyt ei valiteta enää miehen veljestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset sinä pääse mihinkään lapsinesi? En mä ainakaan siihen menemiseen miestä tarvi.

?!?!?

Pääsen minä lasten kanssa ja käynkin usein. Sattumalta sitä vaan on joskus kiva mennä yksinkin (missä välissä jos tälläinen meininki on) ja plus sekin vielä, että minusta on ainakin kiva olla ihan kotona joskus oman perheen kanssa eikä koko ajan sitä, että ainakin yksi menee jossain pitkin poikin.

Hanki niille tenaville hoitaja ja mene vaikka itse samana päivänä, ja maailma pelastuuuuu

Ensinnäkin kaikkien ei ole mahdollista vain hankkia jotain hoitajaa sormia napsauttamalla. Ja ihan kaikki ei jätä niitä lapsiaan kenen tahansa hoidettavaksi ja maksa siitä hyvästä MLL:N hoitajalle jotain 8 euroo tunti, riittääköhän se edes.

Ja edelleen - emme me silti yhdessä perheenä olisi jos mies on siellä ja minä täällä ja lapset tuolla.

Juu se olikin ongelman ratkaisu kohtaan, en pääse yksin mihinkään, ei sitä nyt yhdellä kertaa ihan kaikkia ongelmia ratkaista. Pyydä vaikka sitä veljee hoitamaan niitä

No eipä ole kyllä koskaan edes vihjannut, että haluaisi hoitaa lapsiamme. Olisi edes joskus kysynyt että voiko viedä tunniksi leikkipuistoon tuon kummilapsensa.

No kuka poikamies nyt tarjoutuu vapaaehtoisesti lapsia hoitamaan, kyllä se pitää lähteä sulta se idea.

Jaa. Mun veljet taitaakin olla keskivertoo fiksumpia poikamiehiä sitten kun ei niille ole koskaan semmosiia tarvinnut ehdotella. Kyllä he ihan itse on osanneet ehdottaa, että ovat lapsenhoitoapuna tai pyytäneet yökylään jne.

Joo voi pikkuruista miestä, täytyyhän sitä miehen saada tehdä omalla elämällään mitä tahtoo *silittää päätä ja ojentaa tutin pikkuiselle miehelle*

Jos mies harrastaa niin vaimon mielestä hän on sitten vauvan tasolla vai? pitäiskö sun miettiä vähän muitakin kuin omaa napaasi?

Mikset sinä pääse mihinkään lapsinesi? En mä ainakaan siihen menemiseen miestä tarvi.

?!?!?

Pääsen minä lasten kanssa ja käynkin usein. Sattumalta sitä vaan on joskus kiva mennä yksinkin (missä välissä jos tälläinen meininki on) ja plus sekin vielä, että minusta on ainakin kiva olla ihan kotona joskus oman perheen kanssa eikä koko ajan sitä, että ainakin yksi menee jossain pitkin poikin.

No onpa hurjat menot jos kerran viikossa käy pelaamassa lautapeliä?

?!?!?! Osaatko lukea? Kerroin kyllä tekstissäni, että mies on koko lauantain helsingissä ja että sen lisäksi on vielä yhtä sun toista harrastusta hänell äviikon mittaan ja nyt pitäisi lähteä vielä jääkiekkoa katsomaan. Ja kun sekaan mahtuu kuitenkin niitäkin viikkoja kun niitä lautapelijuttuja on useampanakin iltana viikosta, siihen päälle sählyt sun muut menot.

jos minä menisin yhtä paljon niin olis sossu oven takana etsimässä yksinään olevia lapsia täältä.

Sinä et nyt osaa oikein delekoida juttujasi!

Kerrotko minulle miten delekoimalla saa lapsenhoitajia ympärilleen? Ei mitenkään jos niitä ei ole missään. Ja jos miehellä on niin paljon menoja, että vuorokauden ainoat vapaat tunnit on keskellä yötä niin ei siinä paljon delekointi kuule auta.

?!?!?

Hanki niille tenaville hoitaja ja mene vaikka itse samana päivänä, ja maailma pelastuuuuu

Ensinnäkin kaikkien ei ole mahdollista vain hankkia jotain hoitajaa sormia napsauttamalla. Ja ihan kaikki ei jätä niitä lapsiaan kenen tahansa hoidettavaksi ja maksa siitä hyvästä MLL:N hoitajalle jotain 8 euroo tunti, riittääköhän se edes.

Ja edelleen - emme me silti yhdessä perheenä olisi jos mies on siellä ja minä täällä ja lapset tuolla.

Juu se olikin ongelman ratkaisu kohtaan, en pääse yksin mihinkään, ei sitä nyt yhdellä kertaa ihan kaikkia ongelmia ratkaista. Pyydä vaikka sitä veljee hoitamaan niitä

No eipä ole kyllä koskaan edes vihjannut, että haluaisi hoitaa lapsiamme. Olisi edes joskus kysynyt että voiko viedä tunniksi leikkipuistoon tuon kummilapsensa.

No kuka poikamies nyt tarjoutuu vapaaehtoisesti lapsia hoitamaan, kyllä se pitää lähteä sulta se idea.

Jaa. Mun veljet taitaakin olla keskivertoo fiksumpia poikamiehiä sitten kun ei niille ole koskaan semmosiia tarvinnut ehdotella. Kyllä he ihan itse on osanneet ehdottaa, että ovat lapsenhoitoapuna tai pyytäneet yökylään jne.

No en yhtään ihmettele, jos olet yhtään äitiisi tullut!

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
mut eiks vika tunnu olevan sun ukossa eikä niissä lapsettomissa? Mä etsin koko ajan aloituksesta sitä kohtaa että aloittaja on yh joka seurustelee lapsettoman miehen kanssa. Jos mukulat on yhteisiä niin otsikon logiikka ontuu ja pahasti.

Joo en ole yh vaan mies löytyy, mutta miehen veli on lapseton. Kirjotin äkkiä kiukkuisena tuon niin ei ehkä ole kaikki logiikka mukana mitä vois.

Mutta siis pointti on, että kai niillä lapsettomillakin jotain kulkee korvien välissä tai ei ilmeisesti, koska ne tosiaan kaiketi kuvittelee että sitä pääsee ihan koska vaan ja miten useint ahansa VAIKKA minä olen miehen veljelle asiasta monet monet kerrat sanonut. Siis että ei tarvi aina lentää perslentoo helvetisti.

Mulla ei itellä ois edes rahaa jatkuvasti käydä jossain.

mut kun ei sen miehen veljen tartte siitä huolehtia vaan sen miehen...

Juu ei tartte. Mua vaan raivostuttaa se, ettäkun olen miljoonasti sanonut ettei tarvi yrittää järjestää ihan koko ajan jotain mutta ei se näimmä mee jakeluun.

ei sen tarvitse mennäkään. Miehesi tietää että on tehnyt kolme mukulaa josita on vastuussa. hänen kuuluu osata sanoa ei.

miehen veli ei ole tehnt mitään väärää. sinulla ei ole oikeutta määrätä häntä mitenkään, hänellä on oikeus pyytää veljeään vaikka joka päivä. veljen on sanottava itse jos hän ei halua että häntä pyydetään jatkuvasti.

Jos mies harrastaa niin vaimon mielestä hän on sitten vauvan tasolla vai? pitäiskö sun miettiä vähän muitakin kuin omaa napaasi?

Minä en kyllä puhunut omasta miehestäni vaan tästä "miehestä" joka harmaana vastailee. Jos vaimo on rasittava hänen mielestään sen takia, että miehen pitää vain saada mennä ja tulla miten tahtoo niin herra on hyvä ja alkaa poikamieheksi sitten. Ja varmaan tuo kyseinen herra sellainen onkin.

Mutta ihan sama. Ei täällä ikinä mitään tajuta tai ei haluta tajuta.

?!?!?

No onpa hurjat menot jos kerran viikossa käy pelaamassa lautapeliä?

?!?!?! Osaatko lukea? Kerroin kyllä tekstissäni, että mies on koko lauantain helsingissä ja että sen lisäksi on vielä yhtä sun toista harrastusta hänell äviikon mittaan ja nyt pitäisi lähteä vielä jääkiekkoa katsomaan. Ja kun sekaan mahtuu kuitenkin niitäkin viikkoja kun niitä lautapelijuttuja on useampanakin iltana viikosta, siihen päälle sählyt sun muut menot.

jos minä menisin yhtä paljon niin olis sossu oven takana etsimässä yksinään olevia lapsia täältä.

Sinä et nyt osaa oikein delekoida juttujasi!

Kerrotko minulle miten delekoimalla saa lapsenhoitajia ympärilleen? Ei mitenkään jos niitä ei ole missään. Ja jos miehellä on niin paljon menoja, että vuorokauden ainoat vapaat tunnit on keskellä yötä niin ei siinä paljon delekointi kuule auta.

Juurihan itse sanoit että sulla on lauma veljiä jotka hoitavat mielellään, jospa delekoit vaikka heille.

no tottakai on kakaran tasolla, jos harrastaa siitä huolimatta että vaimo sanoo, että hän menee liikaa eikä lasten tai vaimon harrastuksiin riitä aika.

jos lapsia tekee, niin omat harratsukest on pitkälti harrastettu, jos on aikuienn. kakarat jatkavat omia harrastuksiaan välittämättä siitä, saavatko lapset harrastaa heille mielenkiintoisia juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

no tottakai on kakaran tasolla, jos harrastaa siitä huolimatta että vaimo sanoo, että hän menee liikaa eikä lasten tai vaimon harrastuksiin riitä aika.

jos lapsia tekee, niin omat harratsukest on pitkälti harrastettu, jos on aikuienn. kakarat jatkavat omia harrastuksiaan välittämättä siitä, saavatko lapset harrastaa heille mielenkiintoisia juttuja.

Kyllä meillä ainakin onnistuu ihan omatkin harrastukset, jos on molemmilla samaan aikaan niin sitten pitää hankkia hoitaja, ei se nyt niiiin vaikeaa ole.

Ap mä ymmärrän sua! Ymmärrän täysin sen, että miehelläsi tuppaa olemaan muitakin menoja viikottain kuin tuo lautapeli-ilta. Sitten kun on muitakin menoja ja kolme lasta niin vielä lisämeno kaiken päälle saa varmasti kiehumaan. Et ole yhtään rasittava vaimo, et todellakaan! Itselläni neljä pientä lasta ja ymmärrän tuon sinun ajatuksesi NIIN TÄYSIN :)

Meillä miehen kaverit kyselee välistä reissuun tai pelailee. Yksi parhaimmista ollut pelaa golfia pari päivää ennen muuttoa. Meillä pakkaaminen aloitetaan kyllä useampi päivä ennen varsinaista muuttoa. Eikä mies silloin lomaillut vaan arkijutut olivat siinä päälle vielä. Sanoinkin miehelle että huomaatko miten pihalla ovat elämästäsi. Tajusi itsekin että ei niillä ole mitään hajua mihin sitä perheellisellä on aikaa.

Mä näkisin tän asian siten, että miehillä nyt ei yleensäkään raksuta päässä kummoisesti, kun arjen asioita/poissaoloja /lapsenhoitoa tms ratkotaan.
Tai siis sitä omaa aikaa sovitellaan perhe-elämään.

Ei vain lapsettomilla, vaan ihan yleisesti MIEHILLÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
No onkos se lapsettomien vika jos miehen veli ei tajua ettei lapsiperheen mies tai nainen välttämättä voi olla kolmea päivää pois kotoa?

no kyllä yleensä voi kun vaan delegoi.

Niin mut mä kysyinkin et onko se nyt sit lapsettomien vika jos ap:n miehen veli tekee jotain mistä ap ei pidä.

Joo, musta toi oli hyvä, että "miks et hanki hoitajaa tms." Ja taas jäi sen hoitajankin etsiminen äidin vastuulle. Siinä vaiheessa, kun hoitaja on hankittu, lapsi/lapset ruokittu, hoitajaa ohjeistettu, kotityöt tehty yms. yms. niin siinähän on ite niin POIKKI, että melkein jää lähtemättä... Sillä aikaa mies "tekee töitä" tai sillä on "omaa aikaa". Lyhyestä virsi kaunis, mutta en jaksa selittää niille yksityiskohtaisemmin, joiden mielestä se on valittamista, että puolustaa omia oikeuksiaan naisena, yksilönä. Joskus tarttee olla jotain muutakin kuin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
Meillä miehen kaverit kyselee välistä reissuun tai pelailee. Yksi parhaimmista ollut pelaa golfia pari päivää ennen muuttoa. Meillä pakkaaminen aloitetaan kyllä useampi päivä ennen varsinaista muuttoa. Eikä mies silloin lomaillut vaan arkijutut olivat siinä päälle vielä. Sanoinkin miehelle että huomaatko miten pihalla ovat elämästäsi. Tajusi itsekin että ei niillä ole mitään hajua mihin sitä perheellisellä on aikaa.

no eiköhän hekin perheellisty aikanaaan ja tajua myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Joo, musta toi oli hyvä, että "miks et hanki hoitajaa tms." Ja taas jäi sen hoitajankin etsiminen äidin vastuulle. Siinä vaiheessa, kun hoitaja on hankittu, lapsi/lapset ruokittu, hoitajaa ohjeistettu, kotityöt tehty yms. yms. niin siinähän on ite niin POIKKI, että melkein jää lähtemättä... Sillä aikaa mies "tekee töitä" tai sillä on "omaa aikaa". Lyhyestä virsi kaunis, mutta en jaksa selittää niille yksityiskohtaisemmin, joiden mielestä se on valittamista, että puolustaa omia oikeuksiaan naisena, yksilönä. Joskus tarttee olla jotain muutakin kuin äiti.

just näin. jos ei ole sitä mummoa joka on elmäässä kiinni ja tulee itsestään lähes pyytämättä tai jolle voi viedä lapsen/lapset, niin se on helkkarinmoista duunia, eikä jaksa lähteä ja vielä kun se lähteminen parinkin tunnin irtiotolle maksaa sen kamalan työn etukäteen ja monta kymppia rahaa sille lastenhoitajalle ja lisäksi kotiäitien rahavarat on kyllä melko niukat näin yleisesti. juuri kun sitä irtiottoa ja hoitoapua kaipaa, ei ole sitä rahaa maksaa eikä jaksamista järjestää kaikkea.

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:

Ei kuule lapsiperheessä kannata ihan täydellisyyttä tavoitella, jos meillä on molemmilla meno niin hoitaja tulee kyllä ja syöttää lapset ja tuurilla vielä täyttää tiskikoneenkin jos ehtii, ellei niin katton sitten aamulla josko ehdin täyttää ennen menoja. Ne kotityöt kuule ehtii tehdä, ei se nyt sen sekunnin asia ole. Ja mieskin niitä osaa tehdä kun kotiutuu omista harrastuksistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ap mä ymmärrän sua! Ymmärrän täysin sen, että miehelläsi tuppaa olemaan muitakin menoja viikottain kuin tuo lautapeli-ilta. Sitten kun on muitakin menoja ja kolme lasta niin vielä lisämeno kaiken päälle saa varmasti kiehumaan. Et ole yhtään rasittava vaimo, et todellakaan! Itselläni neljä pientä lasta ja ymmärrän tuon sinun ajatuksesi NIIN TÄYSIN :)

Voimia ap:lle!
Meillä myös kolme lasta, mies viikolla tosi paljon töissä + harrastukset päälle sekä viikonloput metsällä joko metsästämässä tai koiria opettamassa. Meilläkään ei ole hoitajia tai mummuja ja paappoja jotka hoitais, joten olen lasten kanssa 24/7, paitsi kun esikko menee 2 kertaa viikossa kerhoo tuntuu tosi luksukselta olla vain kahden kanssa.

Itselläkin haave saada viettää koko viikonloppu vain perheen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä näkisin tän asian siten, että miehillä nyt ei yleensäkään raksuta päässä kummoisesti, kun arjen asioita/poissaoloja /lapsenhoitoa tms ratkotaan.
Tai siis sitä omaa aikaa sovitellaan perhe-elämään.

Ei vain lapsettomilla, vaan ihan yleisesti MIEHILLÄ.

No senpä takia naisella on takataskussa kattava hoitopiiri!

juu, no jokainen ajattelee asiat omasta näkökulmastaa ja kaikkia kiinnostaa oma napa. miehesi veljeä nyt vaan kiinnostaa saada seuraa, tykkä veljestään eikä ajattele sinun tai lastesi parasta.
miehesi vastuulla on sitten ajatella sinua ja lapsiaan ja hoitaa heitä yhtä paljon kuin sinäkin.

siis onko miehesi veljellä edes lapsia? minulla on monta sisarusta itselläni ja en takuulla koskaan tajunnut ennen omia lasta (ja vähintään 2 pitää olla) mitä duunia se lasten ja kodinhoito on vanhemmillenni. siis ei sitä ymmärä jollei itse koe, katsomalla ei tajua. ja olen hoitanut ennen omia lapsia ihan vähän isojakin perheitä enkä kokenut rankaksi, kun en minä nähnyt sitä kokonaistyömäärää ksokaan.

hoidin vaan pari tuntia ja olin ylpeä, että jee, mähän pärjään lasten kanssa. ja varmasti jäi tiskit ja en koskaan samalla tehnyt ruokia jne.... eli en tiennyt mitään siitä kokonaisduunisat, miten rankkaa vanhemmilla on.

joten siis miehesi veli ei voi tietää että lasetnhoito on työtä josta tarvitsee lepoa ja johon tarvitaan molemmat vanhemmat.

No siis todellakin VOI. En tykkää tällaisesta yleistämisestä mitä tässä ja ap:n tekstissä harrastetaan. Ei, mulla ei ole lapsia, mutta KYLLÄ, tajuan silti että se on sitovaa ja rankkaa.

Yhteistyössä