ei jumankauta mikä työpaikka ohjaaja! seläntakana viestittää ettei halua jatkaa sopimusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hilla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olitko sä lääkärintodistuksella pois kolme viikkoa vai ihan omin luvin?

Törkeä toi sun kommenttisi siitä ettei sun ohjaaja ymmärrä koska sillä ei ole kokemusta lapsista. Ei sen tarvikaan ymmärtää sun lapsias. Ei sen tarvi ymmärtää sun yksityisasioitas. Se on työpaikka, jossa työnantajan edustajat ajattelee työasioita. Se ei edes kuulu sulle hittojakaan onko sun työnohjaajallas lapsia vai ei.

Siis olitko sä sairaslomalla ton ajan? Koska jos olet ollut ns. Oma vapailla niin ikävä kyllä olet huonossa asemassa. Fiksuna olet tietysti käyn hakemassa s-lomaa ja todistusta vastaan pystyt varmaan soveltamaan niin että jatkat harkkaa pidempään. Ohjaajasi on tehnyt täysin oikein. Ymmärrän kyllä että ero on vaikea paikka ja sinä olet tarvinnut akuuttiin toipumiseen pidemmän ajan, mutta ei koko maailman tarvitse sinua ymmärtää. Sinä valitsit jäädä pois harkasta joten suoritat sen joskus toiste, aivan sama homma ihan kaikilla muillakin "ilmasilla työntekijöillä".

Mutta sinne hän voi olla jonossa jo porukkaa että pääsis sinne työharjoitteluun? Ei hän sun työharjoittelua voida ehkä siksi jatkaa? Eikös se paikka kannata nyt sitten antaa pois? Jos siihen varattu vaikka 6vk joista olet poissa 80% ni mitä järkeä edes enää yrittää?Se hän venyy ja venyy vaan ja haaskaat kaikkien aikaa (ja hermoja). Menet sitten kun ero selvä. En usko että ohjaajallakaan kovin hauskaa omien hommien lisäksi huolehtia siitä että tuletko töihin vai et.

Että sulle äidin kuolema on "monttubileet" ja sua on seksuaalisesti ahdisteltu ja ainoastaan tämä ero on ollut oikeasti "vakava asia" elämässäsi?

Ootkos käynyt joskus jossain juttelemassa? Nyt siis yhtään kettuilematta mitään... Minä ymmärrän, että ero ei tunnu hyvältä kenestäkään, mutta en kyllä rehellisesti tunne yhden yhtäkään, joka olisi eron takia 3 viikkoa ollut pois töistä...

no suoraan sanottuna vuosien varrella mieheni on ollut minulle kaikista läheisin ihminen. äiti on aina ollut etäinen, ei sitä kiinnosta kuin oma napa. isäpuoli taas no ollaanhan me nykyään ok väleissä,mutta ymmärrettävistä syistä hänkään ei ole kovin läheinen.

niin jotkut ihmiset toimii eri tavalla, toiset käy töissä koska on pakko(jos nyt ainoa tulo on palkka,mutta mulla tilanne on eri, toki jos olisin palkkatöissä,niin pakkohan se olis ollut vääntäytyä väkisin työpaikalle. mutta tässä tapauksessa ajattelin että se vaan pitkittää muutamalla viikolla MINUN valmistumista,eikä muuta ja opintosuorituksia tulee tälle vuodelle riittävästi kuitenkin).

jotkut ihmiset alkaa suorittaa pakenee sitä siihen työntekoon.

Mutta mä nukuin nää menneet viikot niin huonosti että olisin vaanv aarantanut oman työturvallisuuteni säheltämällä väsyneenä laitteiden kanssa.

mutta hei mä en tiennytkään sitä että erostakin kuuluu suoriutua parissa päivässä tai on epänormaali!

mulle nyt sattumoisin suhde mieheeni on ollut läheisin ja syvällisin suhde elämässäni, enemmän kuin suhde muihin läheisiin. toki lapset on asia erikseen, mutta se suhde ei taas ole verrattavissa kahden aikuisen väliseen suhteeseen.

Itse asiassa en usko, että saisi olla. Tää onkin mielenkiintoista, oletko joskus kuullut lääkärin kirjoittavan kolmen viikon sairasloman eron takia?

En ole kuullut. Mutta syy ei ole sairasloman kirjoittamisen kannalta olennaista, vaan seuraus eli tässä tapauksessa aloittajan henkinen huonovointisuus ts. ahdistus (ja mitä kaikkea muuta, mitä emme tiedä), minkä vuoksi ei saa nukuttua.

Mutta sinne hän voi olla jonossa jo porukkaa että pääsis sinne työharjoitteluun? Ei hän sun työharjoittelua voida ehkä siksi jatkaa? Eikös se paikka kannata nyt sitten antaa pois? Jos siihen varattu vaikka 6vk joista olet poissa 80% ni mitä järkeä edes enää yrittää?Se hän venyy ja venyy vaan ja haaskaat kaikkien aikaa (ja hermoja). Menet sitten kun ero selvä. En usko että ohjaajallakaan kovin hauskaa omien hommien lisäksi huolehtia siitä että tuletko töihin vai et.

en usk oettä on jonossa, paikka ei ole kovin hyvässä maineessa ja opettajat eivät suosi tuota paikkaa koska siellä joutuu tekemään niin paljon hommaa joks ei oikeastaan harjaannuta tulevaan ammattiin mitenkään. ja meidän oppilaitos on ainoa tässä lähistöllä jolal tuo ko.linja menee.. ja muut oppilaat koulustamme on tällä hetkell älähitunneilla koska minä sain hyväkslukuja.

jsa mulla on 400tunnin työharjoittelu josta olen suorittanut yli 120tuntia, moitteettomasti!

olisin tämän viikon alusta aloittanut työharjoittelun mutta työpaikkaohjaaja halusi keskustella ensin opettajan ja minun kanssa samaan aikaan, eli siksi tuli vielä tää yksi viikko lisää

Oliko sulla nyt lääkärintodistus vai ei? Ilmeisesti ei, kun olit yhden päivän ja sitten päätit ettet jaksa, etkä missään vaiheessa maininnut lekuria.

Se on luvaton poissaolo, täysin hyvä syy perua harjoittelu. Oisit mennyt lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27985685:
No oliko sulla sitä saikkua vai ei? |O

no ei ollut ja sä taidat olla myös iltaäree :)

katsos kun ajattelin että en kuitenkaan opiskelijana saa sairaspäivärahaa ja poissaolo ei muutu paperista miksikään,eikä syyt. niin ajattelin että miksi mä turhaan kuormitan terveyden huoltoa(tk on täällä ihan tukossa kun on lääkäri vajetta yms). lisäksi luotin siihen että tottahan nyt jokainen ihminen ymmärtää että iso kriisi elämässä ja siitä johtuva unettomuus aiheuttaa sen ettei väliaikaisesti pysty hoitamaan hommiaan.

En ole kuullut. Mutta syy ei ole sairasloman kirjoittamisen kannalta olennaista, vaan seuraus eli tässä tapauksessa aloittajan henkinen huonovointisuus ts. ahdistus (ja mitä kaikkea muuta, mitä emme tiedä), minkä vuoksi ei saa nukuttua.

Mietin vaan, että jos ap olisi "oikeissa" töissä niin olisiko tässä tullut vietettyä omaa lomaa eli onko tämä oikeasti ok, että ahdistus (tai mikä tahansa henkinen huonovointisuus) kestää noin kauan...

[QUOTE="hilla";27985723]no ei ollut ja sä taidat olla myös iltaäree :)

katsos kun ajattelin että en kuitenkaan opiskelijana saa sairaspäivärahaa ja poissaolo ei muutu paperista miksikään,eikä syyt. niin ajattelin että miksi mä turhaan kuormitan terveyden huoltoa(tk on täällä ihan tukossa kun on lääkäri vajetta yms). lisäksi luotin siihen että tottahan nyt jokainen ihminen ymmärtää että iso kriisi elämässä ja siitä johtuva unettomuus aiheuttaa sen ettei väliaikaisesti pysty hoitamaan hommiaan.[/QUOTE]

No mutta, pitäähän silti olla saikkulappu, noin pitkästä poissaolosta varsinkin.

Lääkäri olisi voinut myös olla avuksi ahdistuksen, unettomuuden, jne suhteen.

[QUOTE="Siis";27985707]Oliko sulla nyt lääkärintodistus vai ei? Ilmeisesti ei, kun olit yhden päivän ja sitten päätit ettet jaksa, etkä missään vaiheessa maininnut lekuria.

Se on luvaton poissaolo, täysin hyvä syy perua harjoittelu. Oisit mennyt lääkäriin.[/QUOTE]

mitä vittua! miten se lääkärin todistus olis asiaa muuttanut? sehän ois kirjoittanut lapun vain sen perusteella mitä sanon sille,eikä se lääkäri ois millään voinut todentaa että valehtelenko vai en. jtoen näinollen en vaan käsitä mitä se olis muuttanut!

[QUOTE="hilla";27985723]no ei ollut ja sä taidat olla myös iltaäree :)

katsos kun ajattelin että en kuitenkaan opiskelijana saa sairaspäivärahaa ja poissaolo ei muutu paperista miksikään,eikä syyt. niin ajattelin että miksi mä turhaan kuormitan terveyden huoltoa(tk on täällä ihan tukossa kun on lääkäri vajetta yms). lisäksi luotin siihen että tottahan nyt jokainen ihminen ymmärtää että iso kriisi elämässä ja siitä johtuva unettomuus aiheuttaa sen ettei väliaikaisesti pysty hoitamaan hommiaan.[/QUOTE]

Ai että tottahan nyt jokainen työnantaja ymmärtää kun mä sanon että mun tarvii nyt olla kolme viikkoa pois, koska musta tuntuu siltä.

Juuuuuuust....

Alkuperäinen kirjoittaja niin vielä;27985712:
Niinku sanottua, mä oon saanu kuusi viikkoa. Ja lapussa ei lukenut, että syynä on ero, vaan eron aiheuttama henkinen ahdistus jne.

Justiinsa joo.................................................................

En mä kyllä enää yhtään ihmettele, että yrittäjät mieluummin ite paahtaa 20 tuntista päivää kuin palkkaa "apua" jo työmoraali on tämä... Näytäs mulle se yrittäjä, joka eron ja ahdistuksen takia on 6 viikkoa poissa töistä. On se kumma miten näitä ahdistuksia tulee vain niille, joille voi tulla...

Mietin vaan, että jos ap olisi "oikeissa" töissä niin olisiko tässä tullut vietettyä omaa lomaa eli onko tämä oikeasti ok, että ahdistus (tai mikä tahansa henkinen huonovointisuus) kestää noin kauan...

oikeat työt on asia erikseen. silloinhan on työsuhteessa..

ja ei sitä kysytä sulta tai työnantajalta tai keltään onko jonkun oikeus tuntea jotain vai ei. naurettavaa!!!

huomaa että täällä on suurinosa empatiakyvyttömiä!

[QUOTE="hilla";27985736]mitä vittua! miten se lääkärin todistus olis asiaa muuttanut? sehän ois kirjoittanut lapun vain sen perusteella mitä sanon sille,eikä se lääkäri ois millään voinut todentaa että valehtelenko vai en. jtoen näinollen en vaan käsitä mitä se olis muuttanut![/QUOTE]
Kulta pieni rakas. Sitten kun sä kasvat aikuseksi, niin sä opit että se lekuri ei kirjoita sulle saikkua just tasan niin monta päivää kun sä käyt sanomassa. Se ei kirjota sulle kolmea viikkoa, koska käyt sanomassa että nyt tarvis kiitos saada kolme viikkoa. se on ammattilainen, se arvioi sun tilas, ehdottaa ehkä keskusteluapua tai vaikka unilääkitystä, arvioi saikun tarpeen, kutsuu uudelleen käymään jos se viikko ei riitäkään tms.

Mene itseesi. Sun reragointitavasta kaikkiin viesteihin kyllä ymmärtää mikset ole kovin toivottu harjoittelija sun harjoittelupaikassa.

En mä kyllä enää yhtään ihmettele, että yrittäjät mieluummin ite paahtaa 20 tuntista päivää kuin palkkaa "apua" jo työmoraali on tämä... Näytäs mulle se yrittäjä, joka eron ja ahdistuksen takia on 6 viikkoa poissa töistä. On se kumma miten näitä ahdistuksia tulee vain niille, joille voi tulla...

niin mutta sitten ne saattaakin olla loppuelämänsä tai pitkän osan siitä TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKKEELLÄ! sekös sitte on parempi vaihtoehto?

[QUOTE="hilla";27985736]mitä vittua! miten se lääkärin todistus olis asiaa muuttanut? sehän ois kirjoittanut lapun vain sen perusteella mitä sanon sille,eikä se lääkäri ois millään voinut todentaa että valehtelenko vai en. jtoen näinollen en vaan käsitä mitä se olis muuttanut![/QUOTE]

ensinnäkin lääkärintodistus vaikuttaa useasti koululla siihen tarvitseeko tunnit korvata vai ei, (jotkut joutuu sairaslomatkin korvaamaan, toisten ei tarvitse kuin osa, toisten ei ollenkaan ) toisekseen, työpaikoilla yleensä kuulu asiat hoitaa niin et niistä on sairaustodistus, ja harjoittelun yksi osa on oppia toimimaan työelämässä
kolmanneksi, lääkärissä käynnistä olis voinut olla apua, nukahtamislääkkeiden tms muodossa, eli auttamassa sinua.

No kiva jos olet sitä mieltä että ihan huvikseni vedin lonkkaa, ku ei huvittanu käydä töissä.
Mulle on ihan sama, mitä joku yrittäjä tekee. Itse voin silloin niin huonosti, että jouduin sairaalaan ja sain rauhoittavia. kävin myös terapiassa.
Ja juu, ihan huvikseni esitin, että mulla oli huono olo. Mutta tosi kiva, että itse tiedät selviäväsi kriisesitä noin vain olkaa kohauttamaalla. Tai vaikuttaa jopa siltä, että olet niin tunneköyhä ettei sua mikään
edes hetkauta. GOOD FOR YOU.

Aivan.. siksi et saanut jatkaa kun sulla ei ollut sairaslomatodistusta.Olis oikeesti voinut auttaa. Nyt se on ns. luvaton poissaolo :( vaikka varmasti aiheestakin olet ollut pois niin silti sulla olis pitänyt olla saikkutodistus. Asia olis ollut ihan eri :/

Yhteistyössä