Ei juma tota anoppia, sille ei mee perille sitten millään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ggggrrrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ggggrrrrrr

Vieras
Kun yrittää ensin kauniisti kaarrellen sanoa niin ei. Sitten sanon suoraan ja EI vieläkään...

Eli joulun viestosta kyse. Haluamme siis olla oman perheen kesken. Tänä jouluna oli kuitenkin pakko pyytää anoppi meille edes käymään kun "muuten olisin yksin iltaan saakka kunnes toinen pojista ehtii tulla seuraksi"

Tänään sitten oltiin puheissa ja sanoin, että toivottavasti kukaan ei loukkaannu, mutta me haluamme viettää joulun perheen kesken. Ja jatkoin, että kun meille on nyt se talo valmistumassa niin sukulaiset on alkaneet sanoa, että kaikki tulevat sitten aina jouluksi meille. Tämän pidemmälle en ehtinyt kun anoppi jo riemastui " joo, voi kun kiva idea, minäkin sitten tulen"
Jatkoin sitten että "niin, että oon omillekin sukulaisille sanonu, että ei kannata tollasia luulla, että me halutaan olla omalla porukalla"
Siihen anoppi "joo, mutta me tullaan sillai nyyttäri-idella kaikki teille"

AHA. Vituttaa. Kun ajattelin, että nyt AJOISSA, S****tana vuotta ennen seuraavaa joulua teen selväksi missä mennään. Niin ei. Kun se joka helvetin joulu saa tungettua itsensä meidän joulun viettoon.

jos anoppi sattuukin oleen se "itsekäs sika" niin olkoon yksin!!!
[QUOTE="vieras";22748622]Mistä näitä itsekkäitä sikoja sikiäää!!!!! toivottavasti joskus joudut kokemaan mitä on olla jouluna YKSIN!!!!![/QUOTE]

Onko se anoppi oikeasti niin hirveä ihminen, ettei sitä kestä edes paria tuntia joulun aikaan? Mun on kyllä muutenkin vaikea ymmärtää, miksi se "oma porukka" on niin suljettu sisäpiiri? Mä en itse voisi ajatellakaan, että nyhjättäis kolmestaan täällä joulunpyhät, kun kerran on anoppilaa ja omia vanhempian joiden luona viettää aikaa. Tai jos ihmisillä on hyvät tilat omassa kodissaan, miksei voisi viettää joulua isommalla porukalla? Sen mä toki ymmärrän, jos se anoppi tai oma äiti on ihan hirveä. Arvostelee kaikkea, ei siedä miniäänsä, haluaa tehdä kaiken "niin kuin meillä on aina tehty" jne. Mutta jos se lähisuku on ihan normaalin rajoissa, niin miksi olla niin sisäänpäin sulkeutunut?

mä aluan ainakin lötköttää verkkareissa j amennä omaan tahtiin lapsien kanssa..en sen perusteella mitä muutaman eri henkilön perinteisiin kuluu..kai se on sallittua koska se tuntuu meistä hyvältä..ei joulun påitäisi olla mikään esitettään nyt koko traditiosuma silleen oikeella tavalla että joulu tuntuu joululta...kyllä me väklitetään ja tehdään asioita yhdessä muuten suvun kanssa.

mä ottaisin anopin meille tosi mielellään joka jouluksi, mut valitettavasti hän vietti just viimesen joulunsa..elinaikaa enää muutama kuukaus korkeintaan. Harmi että ne joilla asiat on paremmin ei osaa sitä arvostaa.

mä ottaisin anopin meille tosi mielellään joka jouluksi, mut valitettavasti hän vietti just viimesen joulunsa..elinaikaa enää muutama kuukaus korkeintaan. Harmi että ne joilla asiat on paremmin ei osaa sitä arvostaa.

:| Olen pahoillani siitä, että aikanne hänen kanssaa on käymässä vähiin. Ja olet niin oikeassa... Moni havahtuu vasta siinä kohtaa, kun on jo myöhäistä.

:( :( Osuvasti sanottu... Olen pahoillani, että tämä oli viimeinen joulunne.

Oma anoppi on myös hyvin sairas, ei toki tuolla tavoin kuin sinun anoppisi. Mutta kuitenkin, kovin montaa yhteistä joulua enää tuskin tulee olemaan :( Kyllähän se joskus nyppii laukata ympäri sukua jouluna, mutta ajattelen kuitenkin niin, että jonain päivänä se voin olla minä, joka on joulun yksin. hirveintä olisi, jos siksi, ettei minua HALUTTAISI minnekään joulun viettoon :(

Miksi teidän uuteen taloon ei saa tulla jouluvieraita? Ettekös te siellä ole keskenänne muuten? Kysehän on vain yhdestä illasta vuodessa :(

Todellakin ap, ajattele, että joskus 20-40 vuoden päästä se olet sinä, joka ei kelpaa poikasi perheen luokse jouluksi, vaan vietät joulun yksin jossain f**** yksiössä kyyneleitäs nieleskellen. Arvostakaa anoppejanne, hehän ovat kasvattaneet miehen, jonka te olette halunneet mieheksenne ja lastenne isäksi. Jouluhan on vain kerran vuodessa ja se on perhejuhla ja perhe on jotakin muuta kuin vain lapsi ja vanhempansa. Mua ihan itkettää, miten nämä miniät arvostelee ja dissaa anoppejaan. Minä käyn sytyttämässä joka joulu kynttilän anopin haudalle ja toivoisin, että hän olisi elossa ja lapsieni elämässä mukana.

Yhteistyössä