Ei helvetti eikö täällä kukaan ole aktiivinen? Onko kaikki Mitäs nyt?-osastolla..

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
järkyttynyt
Luin, että täällä saa keskustella lapsettomuudesta.. en tiedä mitä muuta tämä foorumi pitää sisällään mutta onko nyt niin ettei täällä ketään ole aktiivinen kirjoittaja? Olen yrittänyt saada vertaistukea vauvakuume-osastolta mutta siellä jokikinen jonka tarina ei oo maailmanloppu tai ollut jo sata vuotta pyörimässä siellä, ei oteta vakavasti.. mutkin sivuutettiin, EI KIVA. Onko kaikki niitä plussaneita vai onko täällä vielä niitä jotka ovat yrittäneet monia kuukausia, jopa vuosia, puoltatoistavuotta tai jopa viittä vuotta tuloksetta? Itse olen ollut ilman ehkäisyä jo reilusti yli vuoden tarkemmin 16kk ja pelkkiä turhia lupauksia.. kaipaan tukea. :( Olen nuori.
 
"Liz"
Minäkin olen niukasti alle kolmekymppinen ja ollaan yritetty 2v. saada jotain alulle, turhaan. Nyt alkaneissa tutkimuksissa on varmistunut ainakin tämän ensimmäisen ovulaation tapahtuma, mutta johtimia ei olla vielä ultrattu...että pääseekö siellä kulkemaan mikään....mulla on tosi epäsäännöllisiä ja pitkiäkin kiertoja useimmiten, joten omatoiminen laskeskelu ei varmasti siten ole tuottanut tulosta. Saa nyt nähdä tapahtuuko mitään....jos ei, niin täytyy jatkaa ovulaation etsimistä testein.
 
Järkyttynyt Käy katsomassa keskusteluja täältä:
Lapsettomuus

Siellä on aktiivista keskustelua ja vähän eri aiheittain aktiivisia "ryhmiä". Itse koen saaneeni parhaiten tukea valitsemalla tuolta omaan tilanteeseen sopivan ketjun ja kirjoittelemalla siellä.
Täällä vähän heikosti vastataan ihan uusiin keskustelualoituksiin.

Lapsettomuusaiheista keskustelua varmasti löytyy myös:
Simpukka - Lapsettomien yhdistys.

Tsemppiä tilanteeseesi!
 
Heipsan! Täältä Löytyy myös yksi lapseton pariskunta! Meillä ehkäisy heitettiin pois syksyllä 2011 "vahingossa" unohtui pillert apteekkiin (laiskuutta) ja sitten siitä se ajatus lähtikin että aletaan vauvaa tekemään.. Ei vaan tapahtunutkaan niin helposti kuin oletettiin :( Nyt ollaan oltu tli 2-vuotta ilman ehkäisyä ja menin viimein tutkimuksiin.. Nyt otettiin vasta ensimmäiset verikokeet ja sieltä jo löytyikin kilpirauhasen vajaatoiminta. Loppuviikosta lääkärille ja sieltä sitten vissiinkin lääkkeet siihen. Onko kenelläkään tietoa tuosta kilppari lääkkeistä? Voiko olla apu lapsettomuuteen pelkästään niistä jo?

Mutta olisi kivaa saada jutustella pikku porukalla lapsettomuudesta ja yrityksestä jne. Tuntuu kovin ahdistavalta mennä noihin valmiisiin pitkiin ketjuihin mukaan.. ja en ole löytänyt oikein itsele sopivaa ryhmää muutenkaan :ashamed:
 
-c-
Meilläkin ilman ehkäisyä parisen vuotta ja multa löydettiin kilpparin vajaatoiminta.arvot pitää olla kunossa ja lääketasapaino samoin,jotta raskaus voi onnistua,mulla ei ole vielä kunossa arvot,joten kokeillaan löytää oikea ano9stus,siinä voi kestää tovi.
 
"Liz"
Meillä on aika pysähdyksissä tilanne, kun miehen täytyy viedä helmikuussa uusi näyte...eli odotellaan vaan....jotenkin NYT tää odottaminen tuntuu pitkästyttävämmältä kuin viimeiseen 2 vuoteen :) Vaan ajatushan on että eihän sitä loppujen lopuksi tarvita kuin yksi erinomainen uimari, joten ...:)
 
"noniin"
Onnea Liz :) täällä ei olla tehty minkäänlaista ovis saatika raskaustestiä vähään aikaan.. olis mukava saada keskusteluryhmä aikaseks.. ja kiitos kaikille vastanneille, tosiaan te olette olleet täällä aktiivisia kun mä olen masistellut ettei taaskaan mitään ja vähän väli heittänyt kirveen kaivoon. Seuraavien menkkojen pitäisi 29kpn mukaan alkaa ylihuomenna, eilen oli tosi kovaa jomotusta ja kipua vasemmalla munasarjassa ettei yhdyntäkään onnistunu miltei
 
jatkuu
joten kuvittelin sen ovulaatioksi, mutta silloinhan menkat eivät voi alka ylihuomenna..? Anteeksi kiehumiseni aloituksessa! Olen nykyisi keskenmenon jälkeen kuumeilevien 2013/2014 kirjottelemassa mutta sieläkin on kovin ahdasta.. p.s äidilläni kilpirauhasen vajaatoiminta ja saanut 3 tervettä tyttöä mutkitta :) toivottavasi sun juttus ratkeaa pian, kaikille hyvää joulua
 
"Liz"
Hiljaista eloa :) Täällä ei oo varsinkaan menny asiat niinku toivoi. Raskaus meni jouluna kesken ja samaan aikaan olleet muut oireet osoittautui vakavemmaksi sairaudeksi ja nyt sitten elämä pitää taukoa vähintään muutaman kk vielä kun kortisoni yrittää paikata tulehduksia kehossa.....saa nähdä milloin voi taas huokaista helpotuksesta...ei menny niin kuin strömsössä :)
 

Yhteistyössä