ei enää sähläystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pajutiainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pajutiainen

Vieras
Ihanaa on seksi, kun ei tarvii enää sählätä kondomien kaa, eikä tarvii ottaa pillereitä, kun mulle tehtiin sterilisaatio toukokuussa 2005. Meillä onkin jo kolme lasta. Esikoinen syntyi 6/2001, keskimmäinen 1/2003 ja kuopus 9/2004. Olemme olleet hyvin, hyvin tyytyväisiä. Suosittelen kaikille, jotka miettivät ehkäisyä, kun lapsiluku on täynnä. Rahaakin säästyy...

Mutta eihän sterilisaatiokaan 100% varma ole, en itse osaisi olla täysin huoleton kuin selibaatissa?! Kuinka tehokas menetelmä sterilisaatio sitten on? Itsekin harkitsen.

Mulle tehtiin sterilisaatio kolme päivää neljännen lapsen synnytyksen jälkeen ja olen ollut tyytyväinen. Ei tosiaankaan tarvi säheltää kondomien, pillereiden, kierukoiden ym. kera. Enkä ole pelännyt olevani raskaana kuin yhden ainoan kerran, kun menkkarit oli 3 päivää myöhässä.

Niin eihän mikään ehkäisymuoto ole täysin 100%. Ainahan voi tulla raskaaksi pillereistä, kierukasta yms. huolimatta. En ainakaan vielä ole tullut. Mulla ei ollut kuin 2 menkat raskaaksi tulojen välillä. Siis menkat alkoivat, kun lapset olivat n.8kk. Imetin vielä kun tulin uudelleen raskaaksi. Nyt on ollut sterilisaation jälkeen 4 menkat, enkä vielä ole raskaana, vaikka siittiöitä saan useamman kerran viikossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2005 klo 18:56 pajutiainen kirjoitti:
Ihanaa on seksi, kun ei tarvii enää sählätä kondomien kaa, eikä tarvii ottaa pillereitä, kun mulle tehtiin sterilisaatio toukokuussa 2005. Meillä onkin jo kolme lasta. Esikoinen syntyi 6/2001, keskimmäinen 1/2003 ja kuopus 9/2004. Olemme olleet hyvin, hyvin tyytyväisiä. Suosittelen kaikille, jotka miettivät ehkäisyä, kun lapsiluku on täynnä. Rahaakin säästyy...

Minkä ikäinen sä olet?itellä on kanssa kolme lasta ja oon 24 ja toi sterilisaatio on käynnyt munkin mielessä mutta saankohan mä sitä ikäni puolesta?lapsia en enään haluais on se luku elämässä täys =)

Mä oon ajatellut sterilisaatiota kans, kunha tämä kolmas syntyy ens toukokuussa. Tehdäänkö se nukutuksessa ja tarviiko olla sairaalassa sen jälkeen. Mulle kun ei pillerit käy hormoonien takia ja kierukka ei mahdu niin ei oo paljo vaihtoehtoja.

Hyksin ohjeesta lyhennetty: Sterilisaatiolla ei ole terveyshaittoja. Vaikutukset hormonitasapainoon ovat hyvin vähäsiä ja lyhytkestoisia eivätkä aiheuta minkäänlaisia oireita. Sterilisaatio ei vaikuta kuukautisiin. Naisen sterilisaatio tehdään nukutuksessa päiväkirurgisena toimenpiteenä nukutuksessa. Munatorvipuristimet ovat titaania ja silikonia eivätkä aiheuta elimistössä hylkimistä tai allergisia reaktioita. Leikkaushaava on n.1cm mittainen ja on navan alapuolella. Sairasloma on 3 vrk. Tavalliset särkylääkkeet riittävät kipulääkitykseksi.

Olin sairaalassa n.5tuntia. Leikkaushaava oli pari päivää tosi kipeä. Särkylääkkeellä siitä selvisin. Mitään sivuvaikutuksia mulla ei ole ollut. Menkat ovat normaalit. Pientä vuotoa oli toimenpiteen jälkeen, kun kohtuun laitetaan joku instrumentti.

Sterilisaation saa 1) on 3 lasta, 2) yli 30-v. 3) 3 lasta (saman miehen kanssa) tai terveydellisistä syistä. Naisen sterilisaatio on peruuttamaton juttu! Jutelkaa neuvolassa.

Mulle tehtiin sterilisaatio sektion eli keisarileikkauksen yhteydessä. Silloin se tehdään kuulemma yleensä pommereyn-tapaan(en ole ihan varma termistä) eli munanjohtimet katkaistaan ja mahdollisuuksien mukaan otetaan pieni pätkä pois, munanjohtimet suljetaan pistoin ja vielä taivutetaan ylös/alaspäin. Tämä on se todella lopullinen tapa, koska klipsit (tehdään päiväkirurgisesti ja on pienempi toimenpide) voi "purkaa", jos tulee katumapäälle ehkäisyn lopullisuudesta. Mutta jos klipsit on olleet monta vuotta niin usein munatorvet eivät siitä toivu ja suoristu suotuisasti munasolulle :\|

KYSYMYS: Onko kukaan tullut raskaaksi sterilisaation (pommereyn) jälkeen?

Itse olen skeptinen ja aina kun menkat on hiukka myöhässä niin johan pelottaa. Lapset on ihania, mutta oma kohtu ei enää kestä lisää raskauksia :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 20:33 stellastella kirjoitti:
Mulle tehtiin sterilisaatio sektion eli keisarileikkauksen yhteydessä. Silloin se tehdään kuulemma yleensä pommereyn-tapaan(en ole ihan varma termistä) eli munanjohtimet katkaistaan ja mahdollisuuksien mukaan otetaan pieni pätkä pois, munanjohtimet suljetaan pistoin ja vielä taivutetaan ylös/alaspäin. Tämä on se todella lopullinen tapa, koska klipsit (tehdään päiväkirurgisesti ja on pienempi toimenpide) voi "purkaa", jos tulee katumapäälle ehkäisyn lopullisuudesta. Mutta jos klipsit on olleet monta vuotta niin usein munatorvet eivät siitä toivu ja suoristu suotuisasti munasolulle :\|

Itse olen skeptinen ja aina kun menkat on hiukka myöhässä niin johan pelottaa. Lapset on ihania, mutta oma kohtu ei enää kestä lisää raskauksia :ashamed:

Eräs tuttuni tuli. Sai kolmen tytön jälkeen yllätyksenä pojan. Oli kuulemma laiha lohtu.

\

Mulle on tehty sterilisaatio myöskin sektion yhtyedessä. Ja samaa olen miettiny ja samasta syystä kuin stellastella... Ei onko kukaan tullu sterilisaation jälkeen raskaaksi? Ja varsinki jos munatorvet on poikkaistu poikki?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2005 klo 01:14 Pomperipossa kirjoitti:
\

Mulle on tehty sterilisaatio myöskin sektion yhtyedessä. Ja samaa olen miettiny ja samasta syystä kuin stellastella... Ei onko kukaan tullu sterilisaation jälkeen raskaaksi? Ja varsinki jos munatorvet on poikkaistu poikki?

Elimistö saattaa yrittää korjata aiheutunutta "vahinkoa" ja kasvattaa munanjohdinten päät uudelleen yhteen samoin kuin arpikudosta, minkä seurauksena joskus raskaus on mahdollinen operaationkin jälkeen.

Miehelle tehtiin huhtikuun lopulla. Ja arvatkaas mitä... Mies ei sitten ollut käynytkään siinä 3 kk:n kontrollissa (siis eka näyte annetaan 3 kk toimenpiteestä ja jos on elämää, niin toinen näyte 3 kk:n päästä siitä ekasta näytteestä)!!! Luulin, että kävi kun heitti kortsut nurkkaan... Käymättömyys tuli ilmi toissapäivänä, kun mulla on menkat myöhässä. Testi tosin näytti negaa, mutta eihän se vielä mitään todista. Arvakaa ottaako nuppiin.

Yhteistyössä