Ehtiikö joku kotiäiti tai alle kouluikäisten äiti lukemaan kirjoja???

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
minna
Ja jos ehtii niin mihin vuorokauden aikaan? Ja miten? Mua harmittaa kun en ole 4vuoteen ehtiny lukea mitään. Hyvä kun ruokakaupan mainosta ehdin selata ruokaani syödessä. Muulloin lapset repii lehdet/kirjat käsistä kun haluavat osallistua aina siihen mitä mä teen...
 
Non compos mentis
Meillä ei mitään käsistä repimisiä kyllä suvaittaisi. Kirjastosta aina haettu kaikille omat lukemiset. Joskus pötkötetty lattialla vierekkäin, mutta lukien/katsellen kukin omaa kirjaansa. Pakkohan se on ollut ehtiä lukemaan, miten muuten sitä olisi voinut edes opiskella?
 
Meillä luetaan iltaisin nykyään. Iltasatu on aika välttämätön nukahtamisrutiini etenkin 3-vuotiaalle.

*muoks* Aa, luin vaan hätäseen otsikon enkä tajunnut että tässä olikin kyse AIKUISEN omista lukemisista. :ashamed: Joo, no enpä ole itse hirveästi ehtinyt kirjoihin uppoutua. Lehtiä luen aina kun ehdin.
 
poikia3
Kyllä mä myös luen, iltaisin kun lapset leikkivät ja sen jälkeen kun ovat jo menneet nukkumaan. Ja olen lukenut tällä tavalla koko ajan. Tosin valitsen kyllä mielummin kevyempää luettavaa kuin laatukirjallisuutta, siihen on vaikea keskittyä.
 
Saraldo
Mä ajattelin ensin, että ehtiikö lukemaan lapselle kirjoja, mutta kyse taitaa olla siis omasta kirjasta :D . Jos lukisin kirjoja, mulla olisi siihen hyvää aikaa aina sen jälkeen, kun tyttö on mennyt nukkumaan. Tytön nukkumaanmenon ja oman nukkumaanmenoni väliin jää kuitenkin pari-kolme tuntia. Toisaalta mä voisin kyllä hyvin lukea myös illalla, vaikka tyttö oliskin hereillä, sillä isäkin voi vahtia lasta.
 
Iltaisin, yöllä töissä, joskus pokkari kulkee mukana niin että tunnelbanassa tai vaikka leikkipuistossa lasten touhuja sivusilmällä seuraillen. Lapset 3v ja 4v.

Meillä ollaan muuten tehty sitäkin että mies on lukenut kirjoja ääneen ja olen kuunnellut, näin lasten nukahdettua tai esim näiden ollessa päiväkodissa. Ollaan saatu tuolla tavoin kahlattua läpi Juha Vuorisen kirjat, kummisetä, sotaromaani ja täällä pohjantähdenalla trilogia.
 
mammutti
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Mie luen, päikkäriaikaan ja sitten kun lapset menee nukkumaan ( kello 20.00-21-00)
Näin :D teen minäki. Aina välillä ihmettelen kun kysellään vinkkejä millä saa lapset nukahtamaan itsekseen, minä pötkötän lasten kanssa kunnes ne nukahtaa ja luen. Hyödyllistä akkujen lataamista ja rakastan lukemista :D
 
mammutti
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Joo! Lastenkirjoja 20-30 /päivä. :LOL:

Romskuista taas: mullon se kirja yhä kesken, jota kun lähdin esikoista synnyttämään. :)
Minulla oli nelosta synnyttäessä kirja salissa mukana :D lääkäri totesi että nyt taitaa alkaa tosi toimet kun ei enää kyenny kirjaa lukemaan :D
 
kyl mä kerkiän, illalla ennen nukkumaan menoa, menen sänkyyn ihan sitä aikaisemmin että kerkiän lukemaan. ja neidin päiväuniaikoihin luen. ON ollut aina mulle tärkeä asia, että haluan siihen järjestää aikaa
 
h
Päiväuniaikaan, illalla, vessassa, autossa mökkimatkoilla, mummoloissa kun mummot viihdyttää lapsia, lapsia nukuttaessa, odotusauloissa tms. (siellä on uusia leluja jotka lapsia kiinnostavat). Aina kirja laukussa, koskaan ei tiedä milloin tilaisuus lukea tulee!
 
Aikaa olisi kyllä lukea vaikka mitä, mutta ei oikein toi kirjojen lukeminen kiinnosta.
Lehtiä ja mainoksia lueskelen ja ihan rauhassa saa lukea jos pöydän ääressä lukee,
sohvalla ei kyllä onnistu kun tuo pikkuinen poika tahtois kanssa lukea just niitä samoja.. Rapisee niin mukavasti :D
Lapset 5, 6 ja 11kk
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Repivät siis kirjat ja lehdet SUN käsistä :eek: Pitäiskö aloittaa vaikka siitä ettei niin tehdä?
Oli siis omasta lukemistani kyse, eikä lastenkirjoista!!

Höh! ei ne nyt niitä kirjoja/lehtiä käsistä raasta, mutta koko ajan 1,5v ja 3,5v alkaa kerjäämään huomiota tyyliin: äiti ota syliin,
äiti mua janottaa anna vettä,
äiti haluun leikkiä tuolla joka on tuolla ylähyllyllä,
äiti haluun piirtää ja piirtäminen kestää 2min, jonka jälkeen kynät kerättävä pois ettei ole seinätkin piirrustuksia täynnä...

Eli siis ymmärsitkö pointin, he keksivät mitä tahaansa etten saa edes 5minuuttia istuttua paikallani ilman että ajatus katkeaa. Ja jos yritän lukea lehteä, niin koko ajan siinä on 4kättä osoittelemassa kuvia ja kysymässä mikä tuo on, anna mulle se, tai haluun katsoa jo seuraavaa sivua. Ja sylissä istuu heti 2tenavaa kiipeilemässä...

Ja illalla kun lapset nukahtaa, olen itse niin väsynyt ettei silmät pysy auki, jos yritän lukea jotain. Tai haluisimme miehen kanssa harrastaa seksiä tai tehdä jotain muuta yhdessä, kun emme päivällä ehdi/pysty.
 
vieras
kirjoja pystyisin lukemaan päikkäri aikaan, aamusella ja iltasella muttei kiinnosta.
lehdet luen yleensä lasten ollessa hereillä. luen joko yksin tai sit ääneen lapsien ollen vieressä tai sylissä. ei ole koskaan ollut ongelmaa.
lapset vajaa 4v ja 2v
 
joo
Tätä mä en ole oikein koskaan tajunnut, mihin hemmettiin kotona olijalla on kokoajan niin kiire ettei ehdi tekemään mitään, niin kuin nyt tämä lukeminen. Mulla ei ole ollut sellaista vipinää koskaan, vaikka kotonaolo vuosia on ollut lähes kymmenen ja lapsiakin useampi.
 


Näin :D teen minäki. Aina välillä ihmettelen kun kysellään vinkkejä millä saa lapset nukahtamaan itsekseen, minä pötkötän lasten kanssa kunnes ne nukahtaa ja luen. Hyödyllistä akkujen lataamista ja rakastan lukemista :D[/quote]

Mä luen kans näin, ensin lapsille iltasatu ja sitten oma kirja käteen. Saatan vielä nousta puuhaileen muuta kunhan lapset on nukahtaneet. Ja ulkona luen kuistilla kun lapset leikkii pihalla. Leikkipuistossa mulla usein kirja tai kudin mukana.

 

Yhteistyössä