ehkäsy piikistä taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tette

Vieras
mihinkä se laitetaan? onko se miten varma ehkäsy?
... niin, ja joku ei tienny miks lääkärit ei kirjoita kaikille sitä reseptiä: siksi koska jos haluaa myöhemmin joskus yrittää vaikka toista tai ekaa lasta nii jopa vuosi voi mennä ennen kun tulee raskaaksi, kun piikin teho on loppunut ja yrittää saada lasta... näin mulle neuvolassa selitettiin..
-kiitos vastauksista jo näin etukäteen!- :D

mulle lääkäri selitti et sen vaikutuksesta ei ole niin tarkkoja tutkimuksia et ei suosittele sitä ehkäsyksi. sanoin et kaikista luotettavin ehkäsy on kierukka, e-pillerit/ehkäsyrengas,kapselit/piikki...
tuossa järjestyksessä sen lista meni. :)

Niin että kapselit ja piikki ympättiin samaan. Silloinhan se on pirun luotettava. Ainaskin on parempi kuin kondomi B)

Asiaan. Mulla on piikki, kun aikanaan sain lääkärikoulussa opiskellessani siitä luennoilla ihan hyvän käsityksen. Pistetään 90 päivän välein lihakseen, ihan kuin rokotus. Piikki ja kapselit ovat keltarauhashormonia, eli samaa ainetta kuin minipillerit ja hormonikierukan hormoni. Ja se, että vaikutus kestäisi lopettamisen jälkeen vuoden, on kukkua. Eihän minipilleritkään kestä yli lopettamisajan...

Harmi just se, että lääkärikunnassa on monia, jotka eivät tiedä tuosta aineesta tuon taivaallista. Ai niin, ja mulla pelaa ihan hyvin...

Mä hain just itelleni ehkäisypiikkireseptin ja sanoin lääkärille, että kuulemma sitä ei kaikille kirjoteta. Lääkäri sanoi, että jos on esimerkiksi ylipainoinen ja tupakoi, niin silloin ei sitä anneta. Ja riippuu kuulemma asiakkaan elämäntilanteestakin; mulla kun on jo lapsiluku täynnä, enkä suunnittele uusia raskauksia lähitulevaisuudessa, niin tämä on hyvä vaihtoehto. Siinä jää kuitenkin pelivaraa, JOS vaikka joskus haluais iltatähden tehdä. Sterilisaatio kun on niin lopullinen.

Meikäläisellä on ylipainoa vaikka kuinka ja silti sain piikin...En tosin tupakoi. Tällä hetkellä piikki ei ole käytössä, kun rv:t on 32+1, mutta synnytyksen jälkeen aion ottaa taas. Ennenkuin alamme yrittämään kakkosta.
Tulin raskaaksi runsaat puoli vuotta viimeisen piikin jälkeen, mutta raskautta ei yrittämällä yritetty. Mieskin oli varmaan puolet ajasta työreissuilla...
Mäkään en ollut piikistä kuullut, ennenkuin gyne asiasta kertoi. Sairauteni vuoksi en voi käyttää noita 'kaksihormonisia ehkäisyjä', joten valinnanvara ei ole kovin suuri, kun ei halua hirvittävän pitkäaikaista ehkäisyä...
Piikki on mulle laitettu käsivarteen, takapuoli on toinen mahdollinen paikka. Kuukautiset olivat hyvin niukat ja KIVUTTOMAT.
Mun mielestäni hyvin varteenotettava vaihtoehto, kun et 'halua' sitoutua ehkäisyys moneksi vuodeksi kerrallaan (kierukat ja kapselit), edullinen ja 'muistivapaa' =)

Yhteistyössä