Ehdottaisitko jotakin ERITTÄIN VAHVASTI tuoksuvaa huuhteluainetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saa haista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2308.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkäri.;28135182:
Pese Surfin pinkillä nestemäisellä tai Omon liilalla nestemäisellä, saat takuulla voimakkaat tuoksut ilmankin huuhteluainetta!

Minä käytän lapsen vaatteisiin tuota omon lilaa pyykkiainetta mutta ei peitä lapsen vaatteista hajua :X

Meillä ongelma hiukan nolonlainen.
Eli lapsi on erityislapsi ja saa tämän vuoksi tietyn määrän vuodessa tilapäistä perhehoitoa
(aina sama perhe ja näitä perheitä kun ei joka oksalla kasva :( Yhdessä tilapäishoidossa eivät lapsen kanssa pärjänneet ja yhdessä paikassa olikin monta vuotta mutta hoitajan henk.kohtaisten ongelmien vuoksi hän irtisanoi hoitosuhteen ja nyt sitten on siis tämä missä lapsi rakastaa olla)
Mutta itse ongelmaan :/
Lapsen vaatteet haisee ihan kamalalle :X kun hän sieltä tulee kotiin.
En sitten tiedä onko heillä hometta (väittävät että ei, mutta mutta)
ne muksun kaikki vaatteet päätyy aina suoraan taloyhtiömme isoon koneeseen ja vahvasti tuoksuvilla pesuaineilla ja pitkällä ohjelmalla ne pesen mutta silti,
silti sieltä pilkistää se kamala haju :X
Alkuaikoina pesin ensin omassa 8kg koneessa ja oikeasti jouduin pesemään lapsen vaatteiden jälkeen tuon meidän koneen kun se haju tarttui koneeseen :(
Laitoin jopa huuhteluveteen etikkaakin mutta haju on ja pysyy ja lähtee lähinnä sitkeällä pesulla kuin kulumalla.
Tuohon taloyhtiön isoon koneeseen ei onneksi tartu tuo haju niin kovasti kuin omaan pikku koneeseen.

Meillä isovanhempien talossa on kosteusongelmaa ja vaatteisiin tartuu siellä käydessä hirvittävä haju. Se lähtee pois vain jos tuulettaa vaatteita ja pesee ne 60 asteessa (vaikka pesuohje sallisi vain 40c). Lisähuuhtelunkin laitan.

Laita se haiseva vaate isoon muovipussiin, jonne laitat vanhoja käytettyjä (ja kuivattuja) kahvinpuruja. Pida sitä vaatetta siellä viikon, niin alkaa jo haju poistua.

Nuo kahvinpurut siis imevät ja peittävät hajuja.

Tutkimuksen mukaan kaikkein miellyttävin yleismaailmallinen tuoksu on juuri kahvi.

Kiitos vastauksista. Lisää vinkkejä saa antaa.

Syy miksi haluan erittäin voimakkaantuoksuisen huuhteluaineen on se että tällä viikolla ostin uffin alepäiviltä parikymmentä retrovaatetta joissa on äärimmäisen voimakas ummehtunut vanhan haju. Hakkaa voimakkuudellaan kaikki keinot.

En kertonut tätä alkuun koska ARVASIN että joku tulisi ehdottamaan sitä etikkaa ja vaikka mitä keinoja kunhan sitä paha piru-huuhteluainetta ei vain käyttäisi. Juu kiitos en ole kiinnostunut etikasta. Harrastan näitä vanhoja vaatteita ja etikka ei ole ikinä auttanut, se on moneen kertaan kokeiltu. Mahdollisimman voimakasta huuhteluainetta taas muiden asianharrastajien parissa suositellaan erittäin lämpimästi ja kuten joku jo ystävällisesti mainitsikin, se voi parhaimmillaan olla niin voimakas että hajusteallergikko oksentaa. Kiitos tästä vertauksesta, juuri sen tason huuhteluainetta haluaisin eli niitä vinkkejä voi todellakin antaa lisää ja ne kiitollisuudella vastaanotetaan. Ajattelin ostaa paria erilaista ainetta ja vaikka yhdistella ellei muu auta.

Toivottavasti sä et sitten oikeasti pidä niitä vaatteita missään, missä on muita ihmisiä :X Ummehtunut haju on hirveä, mutta vielä hirveämpää on peittää sitä jollain vahvalla toisella hajulla.

Terveisin voimakkaista tuoksuista monipäiväisen migreenin saava kärsijä :(

[QUOTE="hannaleena";28142611]Toivottavasti sä et sitten oikeasti pidä niitä vaatteita missään, missä on muita ihmisiä :X Ummehtunut haju on hirveä, mutta vielä hirveämpää on peittää sitä jollain vahvalla toisella hajulla.

Terveisin voimakkaista tuoksuista monipäiväisen migreenin saava kärsijä :([/QUOTE]

Minä ainakin saan noista lapsen vaatteista tuon vahvan pesuainehajun pois jo yhdellä normaalilla pyykinpesu kerralla, jolloin se itse ongelma hajukin on jo hiukan tasaantunut ;)
Valitettavasti minä olen sen verran "köyhä" ettei meillä ole varaa heittää lapsen vaatteita joka kerta roskiinkaan :(
Samoin tuolla perheessä jossa lapsi käy, on mahdotonta ottaa joka lapsen vaatteita sinne säilöön.

Mutta kiitos hei tuosta kahvinpuru vinkistä ;)
Olen kahvipuruilla kyllä ummehtuneen mikron kuin jääkaapin saanut raikkaaksi mutta se toimii siis vaatteisiinkinn, waude :)

No jos se olisi yleinen pähkinöiden syöntitapa, että niitä heitetäisiin ympäriinsä rouheena ja sumutteena, vierustovereiden ruokiin ja suihin, niin kyllä julkisilla paikoilla mielestäni voisi kieltääkin. Hekppo sanoa kun itse ei tarvitse vaihtaa paikkaa junassa parhaimmillaan 5 kertaa matkan aikana, jos ei halua loppupäiväksi päänsärkyä ja nenäonteloita inhottavan tuntuisiksi.
PS. Joskus voin myös hallitsemattomasti oksentaa hajusteesta. Tervetuloa istumaan viereen.

Mulla tulee myös herkästi oksennusreaktio vahvoista hajusteista, eli yskin niin voimakkaasti että yrjö lentää.
Esim Axenhan voisi julistaa tappovälineeksi suoraan ja muutama muukin hajuste, huuhteluaineista puhumattakaan. :x

[QUOTE="vieras";28135396]Joo joo. Nämä kaiken maailman hajusteallergiat ovat ihan itse psyykkaamalla aiheutettuja "sairauksia".[/QUOTE]

Sanoo hän jolla ei itsellään oo hajusteiden kanssa ongelmia? Parhaita nää selitykset että itte aiheuttanu.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Kielletään myös hajuvedet, hajustetut voiteet, hiuslakat ja muut muotoilutuotteet´joissa on hajusteita...vähemmän pahalle useimmat huuhteluaineet haisevat kuin esimerkiksi nivean tuotteet

[QUOTE="Tiina";28142476]Minä käytän lapsen vaatteisiin tuota omon lilaa pyykkiainetta mutta ei peitä lapsen vaatteista hajua :X

Meillä ongelma hiukan nolonlainen.
Eli lapsi on erityislapsi ja saa tämän vuoksi tietyn määrän vuodessa tilapäistä perhehoitoa
(aina sama perhe ja näitä perheitä kun ei joka oksalla kasva :( Yhdessä tilapäishoidossa eivät lapsen kanssa pärjänneet ja yhdessä paikassa olikin monta vuotta mutta hoitajan henk.kohtaisten ongelmien vuoksi hän irtisanoi hoitosuhteen ja nyt sitten on siis tämä missä lapsi rakastaa olla)
Mutta itse ongelmaan :/
Lapsen vaatteet haisee ihan kamalalle :X kun hän sieltä tulee kotiin.
En sitten tiedä onko heillä hometta (väittävät että ei, mutta mutta)
ne muksun kaikki vaatteet päätyy aina suoraan taloyhtiömme isoon koneeseen ja vahvasti tuoksuvilla pesuaineilla ja pitkällä ohjelmalla ne pesen mutta silti,
silti sieltä pilkistää se kamala haju :X
Alkuaikoina pesin ensin omassa 8kg koneessa ja oikeasti jouduin pesemään lapsen vaatteiden jälkeen tuon meidän koneen kun se haju tarttui koneeseen :(
Laitoin jopa huuhteluveteen etikkaakin mutta haju on ja pysyy ja lähtee lähinnä sitkeällä pesulla kuin kulumalla.
Tuohon taloyhtiön isoon koneeseen ei onneksi tartu tuo haju niin kovasti kuin omaan pikku koneeseen.[/QUOTE]
Huh. Enpä leikkisi lapseni terveydellä.

Just toi Surfin pinkki nestemäinen pesuaine - ei siis huuhteluaine - haisee tosi vahvalta. Mä käytin sitä aiemmin ja silloin se ei mun mielestä tuoksunut niin vahvasti, mutta viimeksi kun ostin pullon niin se haisee ihan liikaa. Kai ne sitten on muuttanut sitä tököttiä. Ei voi mitään, pakko se on käyttää loppuun koska en halua heittää roskiinkaan täyttä pulloa joten joudutte hajusteherkät vain kärsimään.

[QUOTE="vieras";28142739]Huh. Enpä leikkisi lapseni terveydellä.[/QUOTE]

Toinen vaihtoehto on loppunpalaminen minulla :(
Tämä on ihan sossujen kautta tämä paikka, ja jos valitat saat tosiaan osottaa paikkaa :(
me odotettiin tätä paikkaa yli 5v
En tiedä onko heillä oikeasti vain jotakin kosteus ongelmia vai mikämutta ne vaatteet haisee pahalle :(
Mutta monastitodettu asia,niin helppoa huudella kun itse ei elä tämän kanssa.
Meillä ei oikeast ole ktään suulaisia likemmä 200km päässä jane ketkä on lähimmät tasan 200km niin ei suostu hoitamaan :(
MLL ensikomentti 'onko hän pyörätuolissa'
Eli erityislapsi et muuten voi olla :(
Ja toinen kommentti heti perään, ei meidän hoitajilla riitä resurssit moiseen hoitoon.

Kuulostaa kusipääkostolta
Mulle tuli ihan sama mieleen.

" Naapurin Tiina lainasi meidän keijosinikan reimatekkiä lapselleen päiväksi ja lapsi ripuloi lahkeeseen, nyt koko rätti haisee ihan keijosinikan ulosteelle. Otinpa kylästelyreissulla salaa naulakosta heidän ristokyllikin reimatekin ja pesen sen 5 desillä ruusuntuoksuista huuhteluainetta.Katotaan sitten miten suu pannaan."

[QUOTE="vieras";28144505]No tietenkään minulla ei ole. Ei mulle ole tarpeellista puuttua muiden ihmisten hajuihin ja tuoksuihin. Nämä "hajusteyliherkät" haluavat kontrolloida tässäkin suhteessa muita ihmisiä - minä minä minä.[/QUOTE]
Ole jo hiljaa siellä, ei tarvitse enää todistella että olet idiootti, uskotaan jo.

[QUOTE="Tiina";28143824]Toinen vaihtoehto on loppunpalaminen minulla :(
Tämä on ihan sossujen kautta tämä paikka, ja jos valitat saat tosiaan osottaa paikkaa :(
me odotettiin tätä paikkaa yli 5v
En tiedä onko heillä oikeasti vain jotakin kosteus ongelmia vai mikämutta ne vaatteet haisee pahalle :(
Mutta monastitodettu asia,niin helppoa huudella kun itse ei elä tämän kanssa.
Meillä ei oikeast ole ktään suulaisia likemmä 200km päässä jane ketkä on lähimmät tasan 200km niin ei suostu hoitamaan :(
MLL ensikomentti 'onko hän pyörätuolissa'
Eli erityislapsi et muuten voi olla :(
Ja toinen kommentti heti perään, ei meidän hoitajilla riitä resurssit moiseen hoitoon.[/QUOTE]

Tiesitkö, että home aiheuttaa erilaisia terveyshaittoja? Minä en riskeeraisi lapseni terveyttä tuolla! Mikä diagnoosi lapsellasi on? Onko hän oikeasti niin haastava, että sinä lähetät hänet pilaamaan keuhkonsa tuonne tukiperheeseen?

[QUOTE="vieras";28145825]Tiesitkö, että home aiheuttaa erilaisia terveyshaittoja? Minä en riskeeraisi lapseni terveyttä tuolla! Mikä diagnoosi lapsellasi on? Onko hän oikeasti niin haastava, että sinä lähetät hänet pilaamaan keuhkonsa tuonne tukiperheeseen?[/QUOTE]

Meillä ADHD-lapsi, jolla ei ole mitään tukiperhettä eikä olla haettukaan.

Olet varmaan kokeillut tuulettamista? Voi olla että vahavsti ummehtuneen hajuiset pitää pestä monta kertaa, ja ulos sitten vaikka vuorokaudeksi joka pesun jälkeen. Itse en kyllä lähtisi sekoittamaan noita vahvasti hajustettuja aineita,voi olla että se haju jää todella pitkäksi aikaa. Jos on selvä homeen haju, ei taida valitettavsti enää oikein mikään auttaa.

Ostin kerran Lidlin nestemäistä Formil-pyykinpesuainetta, ja se haisi mielestäni todella voimakkaalle. Käytän yleensä ihan jotain OMOa tms. tavallista pesuainetta ja huuhteluaineita, joten mihinkään hajuttomiin aineisiin sitä en vertaa. Ja pesuaineen haju myös pysyi esim. lakanoissa tosi pitkään.

Tulee varmaan aika mielenkiibntoinen mix ummehtunutta ja karseeta hajustetta.. Mä suosittelisin PITKÄÄ tuuletusta ensin, sitte reilusti liotusta piimässä/piimävedessä ja lopuks konepesu pitkän kaavan mukaan(vaaleille laittaisin myös vähän kloriittia) ja etikkaa huuhteluaineeks. Tein tuon 30v pahvilaatikossa ulkovintillä olleille tekstiileille, haisivat karseelle ummehtuneelle ja olivat täynnä hiirenpissaa ja ties mitä, tulivat ihan ok-kuntoon ja hajut lähti.

Yhteistyössä