Ehdottaisitko jotakin ERITTÄIN VAHVASTI tuoksuvaa huuhteluainetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saa haista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saa haista

Vieras
Nyt tarvitaan vahvasti tuoksuvaa huuhteluainetta.

Yleensä etsitään vähiten tuoksuvaa, nyt etsitään ENITEN tuoksuvaa. Saa haista kunnolla ja se onkin tarkoitus. Ehdotuksia?

Nyt alkoi oikeasti kiinnostaa! MITEN huuhteluaineella kostetaan? Jotenkin siis myrkytysmielessä? Laitetaan jonnekin maitopurkkiin vai mitä?

Tulin katsomaan vastuksia sillä itselläkin on haussa, pidän huuhteluaineen tuoksusta tosi paljon ja jos tuoksu on vahva niin se leijuu koko asunnossa. Tämä siis on hyvä asia.

Etikka, oikein voimakas haju ja ehdottomasti miellyttävin verrattuna noihin tunkkaisiin tekohajuihin verrattuna jotka saavat vaatteet haisemaan likaisilta kun puoli päivää ne ovat olleet päällä.

Ja jos vaikkapa tyttö/poikaystävä tai puoliso on hajusteallerginen tai -yliherkkä tai saa iho-oireita huuhteluaineista niin kyllähän sillä äkkiä voi kostaa kun vaikkapa alusvaatteet semmoisella käsittelee. Huomaa ettei jotkut ymmärrä mitä nuo aineet voivat toisille aiheuttaa, osalle on vaikutus voimakkaalla hajulla suunnilleen sama kuin pippurisumutetta suihkutettaisiin silmiin, vaan eihän muiden kärsimys teitä kiinnosta kun te ette itse kärsi.

Minun puolesta saisi hajustetut pesuaineet kieltää lailla.

Kielletään saman tien sitten kaikki, joille joku voi olla yliherkkä. Pähkinöistä voi saada vakavan allergiakohtauksen yms.
No jos se olisi yleinen pähkinöiden syöntitapa, että niitä heitetäisiin ympäriinsä rouheena ja sumutteena, vierustovereiden ruokiin ja suihin, niin kyllä julkisilla paikoilla mielestäni voisi kieltääkin. Hekppo sanoa kun itse ei tarvitse vaihtaa paikkaa junassa parhaimmillaan 5 kertaa matkan aikana, jos ei halua loppupäiväksi päänsärkyä ja nenäonteloita inhottavan tuntuisiksi.
PS. Joskus voin myös hallitsemattomasti oksentaa hajusteesta. Tervetuloa istumaan viereen.

miten turtuneita on joidenkin ihmisten nenät kun tuntuvat lotraavan noita hajustettuja pesu- ja huuhteluaineita urakalla vaatteisiinsa. Itse en saa yliherkkyysreaktioita (sympatiat heille!), mutta tarkalle hajuaistillekin nuo ovat ällöttävyydessään inhoja. Yäk-

Sitäpaitsi ne jumahtavat kankaisiin niin maan perusteellisesti, että lukuisat pesut, tuuletukset, etikka - ja/tai soodakäsittelytkään eivät välttämättä auta. Muutamakin huutonet -ostos on päätynyt roskiin, nykyisin ostankin vain myyjiltä jotka ilmoittavat pesevänsä hajusteettomilla..

Kamala on myös ajatus siitä, että varaston ummehtunutta hajua yritetään peittää hajustetulla pesuaineella. Tuplayökötys. Jos etikkaliotus, pesu ja tuuletus ei vaatteesta ummehtunutta hajua poista, niin ei se peittelemällä parane.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellisen epätäydellinen;28135253:
Etikka, oikein voimakas haju ja ehdottomasti miellyttävin verrattuna noihin tunkkaisiin tekohajuihin verrattuna jotka saavat vaatteet haisemaan likaisilta kun puoli päivää ne ovat olleet päällä.

Ja jos vaikkapa tyttö/poikaystävä tai puoliso on hajusteallerginen tai -yliherkkä tai saa iho-oireita huuhteluaineista niin kyllähän sillä äkkiä voi kostaa kun vaikkapa alusvaatteet semmoisella käsittelee. Huomaa ettei jotkut ymmärrä mitä nuo aineet voivat toisille aiheuttaa, osalle on vaikutus voimakkaalla hajulla suunnilleen sama kuin pippurisumutetta suihkutettaisiin silmiin, vaan eihän muiden kärsimys teitä kiinnosta kun te ette itse kärsi.

Minun puolesta saisi hajustetut pesuaineet kieltää lailla.

Joo joo. Nämä kaiken maailman hajusteallergiat ovat ihan itse psyykkaamalla aiheutettuja "sairauksia".

Joku sellainen Surf aine, jossa seassa Comfort huuhtelu, sellainen vaalea. Se ei kyllä tuoksu hyvälle. Siitä minä en tykkää yhtään vaikka tykkäänkin esim Omon White tiivieteestä joka taas tuoksuu puhtaalle.

Pelkällä pesuaineella pärjää, mun mielestä joku Omon pikkujätti käryää niin voimallisesti että äkäisinkään huuhteluaine ei peitä sitä krääsää. Yhden ainoan pullon olen tököttiä ostanut, yleensä en ole hajuherkkä mut toi oli jotain pysäyttävää.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
Kiitos vastauksista. Lisää vinkkejä saa antaa.

Syy miksi haluan erittäin voimakkaantuoksuisen huuhteluaineen on se että tällä viikolla ostin uffin alepäiviltä parikymmentä retrovaatetta joissa on äärimmäisen voimakas ummehtunut vanhan haju. Hakkaa voimakkuudellaan kaikki keinot.

En kertonut tätä alkuun koska ARVASIN että joku tulisi ehdottamaan sitä etikkaa ja vaikka mitä keinoja kunhan sitä paha piru-huuhteluainetta ei vain käyttäisi. Juu kiitos en ole kiinnostunut etikasta. Harrastan näitä vanhoja vaatteita ja etikka ei ole ikinä auttanut, se on moneen kertaan kokeiltu. Mahdollisimman voimakasta huuhteluainetta taas muiden asianharrastajien parissa suositellaan erittäin lämpimästi ja kuten joku jo ystävällisesti mainitsikin, se voi parhaimmillaan olla niin voimakas että hajusteallergikko oksentaa. Kiitos tästä vertauksesta, juuri sen tason huuhteluainetta haluaisin eli niitä vinkkejä voi todellakin antaa lisää ja ne kiitollisuudella vastaanotetaan. Ajattelin ostaa paria erilaista ainetta ja vaikka yhdistella ellei muu auta.

Me käytetään just tuota pinkkiä comforttia ja nestemäistä violettia omoa ja on aika voimakas tuoksu mutta mä tykkään. En jaksa hajuvesiä yms. käyttää joten käytän huuhteluainetta ja jos joku siitä häiriintyy niin olkoon hyvä ja häipyköön minun iholta.

Yhteistyössä