kesäksi joku eläin meille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maatalon tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maatalon tyttö

Vieras
Asumme omakotitalossa ja meidän kaksivuotias on kovin eläinten perään. Olemme miettineet kesäksi pihalle jotakin eläintä koska isä allerginen emmekä pysty talvella sitä sisälle tuomaan. Kysymys onkin mikä se olisi? Kissa tai koira ei tule kysymykseen koska kiinnyyn siihen enkä voi luopua siitä. Tarkoitus on että tämä eläin tai eläimet menisi sitten syksyllä mummolaan maatilalle. Ollaan ajateltu lammasta tai kanoja. Rotista enkä hamstereista tykkää.Onko ehdotuksia?Ja olen siis vielä ensi kesän kotihoidontuella sen jälkeen menen töihin ja eläinten pito hankalaa.

No teidän kaks vuotias ei vielä ymmärrä oman kotieläimen päälle yhtään mitään.
Jätä kokonaan se joku eläin hankkimatta ja silloin tällöin vaan käytte kattomassa niitä eläimiä siellä mummolan maatilalla.

samaa meinasin ,et ei kaksivuotias osaa mitään haluta, eikä käsitä mitä tarkoittaa "oma".

KÄykää vaan katsomassa jotain lammasta kesällä, siellä mummolassa tai muualla.

kyllä sulla tekemistä piisaa ilman elikkoakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asutteko itsekin maalla?

Juu. Tässä just haja-asutusalueen ja keskustan rajalla. Pari omakotitaloa on tuossa lähellä mut muuten pellot ympäröi tonttia. Meillä on aina ollut lehmien lisäksi kotona koiria,kissoja, hevonen, itsekasvatetut joulukinkut eli siis sikoja, kanoja ,lampaita , ankkoja ja hanhia. Ne on niitä minun lapsuusmuistoja kun haettiin munia kanoilta ja ratsastettiin ja juostiin ankkojen perässä.. Olis jotenkin idyllistä mennä kesäaamuna lapsen kanssa katsomaan onko kanat munineet ja sitten leipoa omista munista. En tiedä kuulostaako tää vähän "pieni talo preerialla" jutulta?

ottakaa karvaton koira. Meillä minä olen superallergikko ja tämä on ollut mahtava ratkaisu. Ei mitään oireita ja rotu on ihana!!! Siitä ei tartte luopua.

Kai se lapsestakin olisi kurjaa antaa elukka pois syksyllä. Eikä se eläimellekään ole reilua.

Yhteistyössä