Ehdin säikähtää pakastealkioidemme puolesta

Mitä ihmeen ilkeilyä Chala ja kumppanit oikein harrastatte? :O Mitä kummallista on siinä, että tuntee alkiot (omien ja miehen sukusoluista alkunsa saaneet) lähes lapsikseen? Kyllä muakin aavistuksen verran harmittaisi, jos vastaavassa tilanteessa alkiot olisivat tuhoutuneet (ehkä haluaisin vielä joskus lisää lapsia) tai jonkun muun kohtuun olisi istutettu niitä. Kyllä, häiritsisi, jos joku muu kasvattaisi lapsia, jotka biologisesti ovat minun.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29099326]Kiinnostaisi tietää mitä abortinvastustajat on mieltä tilanteesta, jossa pakastetut alkiot heitetään roskiin. Onko murha?[/QUOTE]

Tietysti on!
 
kysymys
Aian ilman sarvia yms. Hämärä muistikuva, että aloittaja olisi jossain ketjussa kertonut kärsivänsä Asperger -oireyhtymästä.... Sehän on periytyvä neurologinen häiriö. Voi olla, että sekoitan johonkin toiseen, mutta jos näin on niin kuinka sellaisten alkioiden lahjoitus onnistuu ja mitä vastaanottaja vanhempi tuumisi jos "lahjalapsella" tällainen tila diagnosoitaisiin?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29098764]no mikset voisi mennä, kyllä sinne ihan kaikki saa mennä[/QUOTE]

Niin no, en ole kirjoittaja jolle vastasit mutta vaikea mun on sinne asti päästä kun mulla ei ole kohtua ollenkaan. Synnynnäinen epämuodostuma. Käytettäköön tässä kohdassa jo ketjussa aiemmin ilmennyttä kommenttia, syö pääs.
 
Tällänenkö?
Olin laittanut lääkärikeskukselle viestiä viime viikolla ja kysellyt jatkosta. Tänään sain viestin, ettei kyseisellä lääkäriasemalla ole enää hedelmöitysklinikkaa, eivät tiedä minne siirtyneet, tullut omistajanvaihdos ja nimikin vaihtunut yms. Jumaleissön mikä paniikki iski! Missä meidän viisi alkiota, joita ajattelen ihan lapsinamme. Vajaan tunnin salapoliisityön jälkeen löysin klinikan ja kaikki kunnossa. Olisivat marraskuussa laittaneet kirjettä kotiin asiasta. Huh.

Cryogenic stasis - Memory Alpha, the Star Trek Wiki
 
  • Tykkää
Reactions: Data ja astrolabe
"omg"
Mitä ihmeen ilkeilyä Chala ja kumppanit oikein harrastatte? :O Mitä kummallista on siinä, että tuntee alkiot (omien ja miehen sukusoluista alkunsa saaneet) lähes lapsikseen? Kyllä muakin aavistuksen verran harmittaisi, jos vastaavassa tilanteessa alkiot olisivat tuhoutuneet (ehkä haluaisin vielä joskus lisää lapsia) tai jonkun muun kohtuun olisi istutettu niitä. Kyllä, häiritsisi, jos joku muu kasvattaisi lapsia, jotka biologisesti ovat minun.
Juu ja sinulla voi olla aiheesta juuri niin hämärä aavistus kuin nyt lapsettomalla henkilöllä voi vaan olla :saint:
 
perheitä on monenlaisia
Miten valitsette sen alkion kenelle annetaan mahdollisuus ja minkä siis otatte omaan käyttöön? Arvotteko vai miten se valinta tehdään?
Katsellaan eloisimman näköinen varmaan?

Ja siis, en ilkeile, enkä usko että Chalakaan ilkeilee, vaikka vähän voi hymyilläkin tälle aloituksen asialle. Ehkä vähän varoittavasti se hymy kuitenkin. Mielen leikistä voi tulla liian tosi?
 
Ken guru
[QUOTE="omg";29099436]Juu ja sinulla voi olla aiheesta juuri niin hämärä aavistus kuin nyt lapsettomalla henkilöllä voi vaan olla :saint:[/QUOTE]

Oletko sinä todellakin niin erilainen ihminen kuin ennen lapsia?
 
[QUOTE="omg";29099436]Juu ja sinulla voi olla aiheesta juuri niin hämärä aavistus kuin nyt lapsettomalla henkilöllä voi vaan olla :saint:[/QUOTE]

En voisi luovuttaa munasolujani, koska niistä syntyvät lapset olisivat biologisesti minun lapsiani. Mikä tässä faktassa ja sen käsittämisessä vaatii sen, että minun pitäisi ensin lisääntyä ja todeta tämä vasta sitten?
 
Mitä ihmeen ilkeilyä Chala ja kumppanit oikein harrastatte? :O Mitä kummallista on siinä, että tuntee alkiot (omien ja miehen sukusoluista alkunsa saaneet) lähes lapsikseen? Kyllä muakin aavistuksen verran harmittaisi, jos vastaavassa tilanteessa alkiot olisivat tuhoutuneet (ehkä haluaisin vielä joskus lisää lapsia) tai jonkun muun kohtuun olisi istutettu niitä. Kyllä, häiritsisi, jos joku muu kasvattaisi lapsia, jotka biologisesti ovat minun.
No varmaan ihan sen takia ihmetyttää, kun on "verrokkina" niitä oikeitakin lapsia. Ihan eläviä ja olemassaolevia. Alkiostahan ei välttämättä mitään lähde kuitenkaan kasvamaan, periaatteessa, vaikka hedelmöitetty onkin, on "samalla tasolla" kuin yksittäiset sukusolut. Jos karkeita halutaan olla. Ja nyt halutaan, kun kerran kysyttiin.

Plus, koska henkilökohtaisesti (vaikka tiedän ettei tartte edes avata saati kommentoida) en jaksa ymmärtää tätä huomionhakuisuutta, että pitää erikseen tehdä aloitus asiasta, tunkea joka ikiseen reimatek-keskusteluunkin se miten loistava suhde astrolla ja datalla on ja miten he on aina ja ikuisesti maailman eniten onnellisesti yhdessä ja munan kokokaan ei olisi vaikuttanut täydelliseen yhteensopivuuteen. Olen saanut yliannostuksen, ja se astro joka täällä ennen palstaili, on kyllä kadonnut johonkin kauas. Ja mulla on sitä ikävä, se oli ihana |O :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja perheitä on monenlaisia;29099443:
Katsellaan eloisimman näköinen varmaan?

Ja siis, en ilkeile, enkä usko että Chalakaan ilkeilee, vaikka vähän voi hymyilläkin tälle aloituksen asialle. Ehkä vähän varoittavasti se hymy kuitenkin. Mielen leikistä voi tulla liian tosi?
Anteeksi että repesin, taas :D

Ja joo, en ilkeile. Ihan pikkusen kyllä piruilen ja piikittelen, koska must tää vaan on jotenkin tosi hassu aihe :D
 
En voisi luovuttaa munasolujani, koska niistä syntyvät lapset olisivat biologisesti minun lapsiani. Mikä tässä faktassa ja sen käsittämisessä vaatii sen, että minun pitäisi ensin lisääntyä ja todeta tämä vasta sitten?
No eikö se susta silloin tunnu erityisen kummalliselta, jopa tavallaan irvokkaalta, että astro käsittelee asiaa siten, että alkiot ovat hänen läheslapsiaan ja tuntee vahvasti niitä kohtaan, mutta olisi kuitenkin valmis "noin vain" luovuttamaan niitä pois? Mun mielestä tämä on ristiriitaista. Ja vähän hassua. Tosi vaikea vaan itse jotenkin ymmärtää tuollaista tunnesidettä, erityisesti kun ne voisi vain "antaa" pois.
 
"omg"
Oletko sinä todellakin niin erilainen ihminen kuin ennen lapsia?
Kyllä olen. Ennen lapsia oletin kaikenlaisia asioita, en joskaan ihan niin kärjistäen kuin tytsi joka tekee niin potenssiin kymmenen. Mutta en todellakaan oikeasti tiennyt, tuntenut ollut sama ihminen kuin ennen lapsia. Sitä ei ihan oikeasti voi tietää ennenkuin niitä omia on mitä se on. Voi toki kuvitella tietävänsä, mutta ei oikeasti tiedä.
 
"omg"
[QUOTE="Jou";29099501]Asiasta kukkaruukkuun: saako noissa alkionsiirroissa valita onko käytettävällä siittiöllä x- vai y- kromosomi?[/QUOTE]

No ei thank God voi, Suomessa siis ei voi. Eikä niitä alkioitakaan voi luovuttaa Suomessa. Munasoluja voi ja siittiöitä, mutta kuten tytsi totesi nekin voivat olla jollekulle lapsia :LOL:
 
fuaf7y
No varmaan ihan sen takia ihmetyttää, kun on "verrokkina" niitä oikeitakin lapsia. Ihan eläviä ja olemassaolevia. Alkiostahan ei välttämättä mitään lähde kuitenkaan kasvamaan, periaatteessa, vaikka hedelmöitetty onkin, on "samalla tasolla" kuin yksittäiset sukusolut. Jos karkeita halutaan olla. Ja nyt halutaan, kun kerran kysyttiin.

Plus, koska henkilökohtaisesti (vaikka tiedän ettei tartte edes avata saati kommentoida) en jaksa ymmärtää tätä huomionhakuisuutta, että pitää erikseen tehdä aloitus asiasta, tunkea joka ikiseen reimatek-keskusteluunkin se miten loistava suhde astrolla ja datalla on ja miten he on aina ja ikuisesti maailman eniten onnellisesti yhdessä ja munan kokokaan ei olisi vaikuttanut täydelliseen yhteensopivuuteen. Olen saanut yliannostuksen, ja se astro joka täällä ennen palstaili, on kyllä kadonnut johonkin kauas. Ja mulla on sitä ikävä, se oli ihana |O :'(
Tähän liittyen mäkin olen ihmetellyt että ennen Astro keskusteli lähes pelkästään yhteiskunnallisista aiheista, ns. tärkeistä asioista. Nykyään vain heidän suhteestaan tai lapsista. Ei pahalla mutta ihmettelen vain tätä muutosta. Mikähän siihen syynä?
 
"vieras"
Tähän liittyen mäkin olen ihmetellyt että ennen Astro keskusteli lähes pelkästään yhteiskunnallisista aiheista, ns. tärkeistä asioista. Nykyään vain heidän suhteestaan tai lapsista. Ei pahalla mutta ihmettelen vain tätä muutosta. Mikähän siihen syynä?
Se on vaihe naisen elämässä. Ensin aivot vie mies ja sen mulkero, sitten vauva. Kyllä se muutamassa vuodessa siitä taas tointuu entiselleen, aivokeiju tuo aivot takaisin....
 
No eikö se susta silloin tunnu erityisen kummalliselta, jopa tavallaan irvokkaalta, että astro käsittelee asiaa siten, että alkiot ovat hänen läheslapsiaan ja tuntee vahvasti niitä kohtaan, mutta olisi kuitenkin valmis "noin vain" luovuttamaan niitä pois? Mun mielestä tämä on ristiriitaista. Ja vähän hassua. Tosi vaikea vaan itse jotenkin ymmärtää tuollaista tunnesidettä, erityisesti kun ne voisi vain "antaa" pois.
Tuskin kuitenkaan vertaa niitä sentään omiin lapsiinsa. Ei sitä varmaan NOIN kirjaimellisesti ollut tarkoitus ottaa.

Musta tuo aiempi ilkeilysi tässä ketjussa tuntuu oudolta sitä ajatellen, että saarnaat tuolla päivähoitokeskustelussa ihmisten arvostelemisesta vaikka siellä puhutaan kuitenkin yleisesti eikä yksittäisestä ihmisestä.
 

Yhteistyössä