Ehdin säikähtää pakastealkioidemme puolesta

Lahjoitamme alkiot, jos niitä jää. Mieskin suhtautuu huvittuneesti asenteeseeni, mutta jos joku muu alkiomolisi valittu, ei olisi tät Viktoria tässä, vaan joku ihan toisenlainen ihmislapsi. Ne ovat kuiteniin jo alkioita, ei erillisiä sukusoluja.
Eikö se lahjoittaminen kuulosta vielä pahemmalta jollain tavalla, jos suhtaudut alkioihin jo noin intohimolla? Sehän on suoraan teidän yhteinen lapsenne, rakkauden hedelmänne täyssisarus?

Ja ymmärrän kyllä pointin, mutta alkio ja lapsi ovat silti kaksi vähän eri asiaa.. Edes ns. oikeasti lapsettomuudesta kärsineenä en osaa adoptoida tätä näkemystä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Minna77
"vieras"
[QUOTE="ennis";29098783]sun asenne kertoo sen..[/QUOTE]

Mikä asenne? Totesin/kysyin vaan että mistä sä sen voit tietää onko tällänen sattunut omalle kohalle(enkä puhu nyt itsestäni). Sullahan se asenne tässä on vinksallaan.
 
Eikö se lahjoittaminen kuulosta vielä pahemmalta jollain tavalla, jos suhtaudut alkioihin jo noin intohimolla? Sehän on suoraan teidän yhteinen lapsenne, rakkauden hedelmänne täyssisarus?

Ja ymmärrän kyllä pointin, mutta alkio ja lapsi ovat silti kaksi vähän eri asiaa.. Edes ns. oikeasti lapsettomuudesta kärsineenä en osaa adoptoida tätä näkemystä :D
Lahjoittamalla alkiolle annetaan mahdollisuus elää. Ehkä sitten alkio adoptoineet kertovat asiasta lapselle ja hän saa meidän tiedot aikuiseksi tultuaan.
 
[QUOTE="Nina";29098808]Onko tpoi sun oma kuva tossa? Etkö olekaan punapää niinku sinä yhdessä kuvassa? Missä data on?[/QUOTE]

On oma kuva. Punapää? Missä kuvassa? Data on Pohjois-Karjalassa, palaa huomenna.
 
Onko tää sun tapasi painostaa dataa, joka ei enempää lapsia haluaisi? "miten sä voit, ne on meidän lapsia! Sä heität meidän lapset roskiin, tapat ne!"
Ai miten niin Data ei haluaisi lisää lapsia? Itse asiassa Dataa ei haittaisi käyttää vaikka ne kaikki viisi, jos hänellä olisi aikaa jaettavaksi kaikille tasapuolisesti. Data on sanonut harkitsevansa asiaa muutaman kuukauden, että vieläkö yksi mahtuisi. Tosin hänkin puhuu jo uudesta mahdollisesta tulokkaasta ihan etunimellä, että kaiketi hänellekin olisi kova paikka, jos sellaista mahdollisuutta ei edes olisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hö;29098861:
Eli datan lapset ei halua enää tulla isäänsä helsinkiin tapaamaan?kohta se on varmasti ero käsillä.
Olisiko pitänyt lisätä, että Data tulee lasten kanssa huomenna? Datallakin nyt lomaviikko, hän tahtoi viettää aikaa sukuloimalla siellä ensin, lapset tulevat huomenna.
 
[QUOTE="vieras";29098867]alkion saaja ei koskaan saa tietää oikeita vanhempia, eikä myöskään se syntynyt lapsi[/QUOTE]

Olin kyllä käsittänyt, että nimetön luovuttaminen mahdotonta ja siksi esim. spermasta pulaa?
 
[QUOTE="Nina";29098889]Siinä sun edellisessä profiilikuvassa se punapää. Onko sun vauva rauhallinen, kun ehdit niin paljon palstailla?[/QUOTE]

Paljon? Tällä hetkellä vauva nukkuu parvekkeella. Mielestäni en kyllä palstaile laisinkaan yhtä runsaasti kuin raskaana ollessani. Nyt tietty ne hetket kun vauva unilla, koska ei mitään aikuiskontakteja Datan ollessa poissa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29098867]alkion saaja ei koskaan saa tietää oikeita vanhempia, eikä myöskään se syntynyt lapsi[/QUOTE]

Nykyään lapsi saa halutessaan tiedon biologisista "vanhemmistaan" 18 vuotta täytettyään.
 
[QUOTE="omg";29098750]Just joo ja mun munasolut on mun lapsia kun niistä voi joku päivä tulla mun lapsia... puhumattakaan mun miehen siemennesteestä :p[/QUOTE]

No niin, mutta onhan alkiot jo hedelmöitettyjä munasoluja. Hiukan pitemmälle edennyt elämänmuoto, mitä erilliset munikset ja siittiöt :)
 
totanoin
No niin, mutta onhan alkiot jo hedelmöitettyjä munasoluja. Hiukan pitemmälle edennyt elämänmuoto, mitä erilliset munikset ja siittiöt :)
Juu ymmärrän. Harva varmaan itkee joka mensujen kohdalla, tai jos mällit menee seinille...

Vaikka jotkut kyllä kiinnittää huomiota tuohon. Esim. mieheni, olkoon nyt tässä vaikka Virtanen, joka silloin tällöin sanoo rakastelun jälkeen että taas meni monta miljoonaa "virtasta" hukkaan. Mihin minä että eihän, kun eihän yksikään niistä olisi mitään ilman rouva virtasta, joka ei koskaan tule paikalle, kun munasarjat on piuhoilla erotettu siitä treffipaikasta.
 
"vieras"
Juu ymmärrän. Harva varmaan itkee joka mensujen kohdalla, tai jos mällit menee seinille...

Vaikka jotkut kyllä kiinnittää huomiota tuohon. Esim. mieheni, olkoon nyt tässä vaikka Virtanen, joka silloin tällöin sanoo rakastelun jälkeen että taas meni monta miljoonaa "virtasta" hukkaan. Mihin minä että eihän, kun eihän yksikään niistä olisi mitään ilman rouva virtasta, joka ei koskaan tule paikalle, kun munasarjat on piuhoilla erotettu siitä treffipaikasta.
Virtaset, hyviä tarinoimaankin :)
 
"Nina"
Paljon? Tällä hetkellä vauva nukkuu parvekkeella. Mielestäni en kyllä palstaile laisinkaan yhtä runsaasti kuin raskaana ollessani. Nyt tietty ne hetket kun vauva unilla, koska ei mitään aikuiskontakteja Datan ollessa poissa.
Ok, anteeksi, en tarkoittanut mitenkään arvostella tms. Itse kanssa kipeenä tulee paljon luettuu, kun ei voi mennä kavereille tms, eikä töihin.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä