Ehdin säikähtää pakastealkioidemme puolesta

[QUOTE="vieras";29104955]Eikö sulla ole autismia? Tmv piirteitä? Eihän niistä voi varmuudella sanoa mistä johtuu.[/QUOTE]

Jos se ois periytyvä, kai jollain muullakin ois diagnoosi, hmm? Piirteitä löytyy lähes kaikilta, siis esim. yksi piirre sinne tänne, saatat itsekin tuntea ihmisiä, jotka:

- eivät nauti suurista massatapahtumista
- kuuloaisti tai tuntoaisti on herkkä
- omien tunteiden ilmaisu muille vaikeaa
- eivät muista kuin läheisimpien ihmisten kasvot ts. huono kasvomuisti tjsp.
- unettomuutta ja sekalaisia unirytmejä
- puhuu sopimattomia asioita esim. paljastaa liikaa tai nauraa tabuille
- motorisesti kömpelö
- tarttuu yksityiskohtiin, ei näe kokonaisuuksia
- syömishäiriöitä esim. nirsoilua uusien makujen kanssa tai ruokahaluttomuutta
 
"vieras"
Jos se ois periytyvä, kai jollain muullakin ois diagnoosi, hmm? Piirteitä löytyy lähes kaikilta, siis esim. yksi piirre sinne tänne, saatat itsekin tuntea ihmisiä, jotka:

- eivät nauti suurista massatapahtumista
- kuuloaisti tai tuntoaisti on herkkä
- omien tunteiden ilmaisu muille vaikeaa
- eivät muista kuin läheisimpien ihmisten kasvot ts. huono kasvomuisti tjsp.
- unettomuutta ja sekalaisia unirytmejä
- puhuu sopimattomia asioita esim. paljastaa liikaa tai nauraa tabuille
- motorisesti kömpelö
- tarttuu yksityiskohtiin, ei näe kokonaisuuksia
- syömishäiriöitä esim. nirsoilua uusien makujen kanssa tai ruokahaluttomuutta
No ei välttämättä. Ja jos noin aletaan luetella oireita, niin jokaisella voi olla vähän mitä tahansa neurologisia sairauksia (esim. MS-taudissa tuntopuutoksia; kenelläpäs ei? Parkinsonin taudissa vapinaa; kenelläpäs joskus krapulassa ei? jne...)

Eikä tämä nyt ole mikään yritys lietsoa riitaa, toteanpahan vaan.

Etkö sinä itse sanonut, että sulta on kielletty munasolujen luovutus? Tjsp.
 
[QUOTE="vieras";29103445]Ja sun lauserakenne on täydellinen? :LOL:

Vanhapiika on vanhapiika, eikä muuksi muutu. (En tosin väitä, että tytsi olis sellainen kun mun mielestä noin nuoret on pelkkiä sinkkuja vielä.)[/QUOTE]

Tähän on pakko korjata että muuttuupa hyvinkin jos menee naimisiin. Jopa minä elähtänyt haahka lakkaisin olemasta vanhapiika astumalla avioon =)
 
vieraanakin
Jos se ois periytyvä, kai jollain muullakin ois diagnoosi, hmm? Piirteitä löytyy lähes kaikilta, siis esim. yksi piirre sinne tänne, saatat itsekin tuntea ihmisiä, jotka:

- eivät nauti suurista massatapahtumista
- kuuloaisti tai tuntoaisti on herkkä
- omien tunteiden ilmaisu muille vaikeaa
- eivät muista kuin läheisimpien ihmisten kasvot ts. huono kasvomuisti tjsp.
- unettomuutta ja sekalaisia unirytmejä
- puhuu sopimattomia asioita esim. paljastaa liikaa tai nauraa tabuille
- motorisesti kömpelö
- tarttuu yksityiskohtiin, ei näe kokonaisuuksia
- syömishäiriöitä esim. nirsoilua uusien makujen kanssa tai ruokahaluttomuutta
Mulla on näistä sinun luettelemistasi 7/9, ja lisäksi muita tässä luettelemattomia piirteitä. Minulla ei ole mitään diagnoosia.

On muilta aina helppo ratkaisu niputtaa erilainen ihminen jonkin diagnoosin alle, vaikka todellisuudessa ihmisten välillä on luonnostaan hyvin paljon eroja.
 
jaaaa
Te jotka ette ole lapsettomuushoitoja koskaan läpi käyneet, ette voi ymmärtää tätä. Mutta kyllä ne alkiot on ihan kuin lapsia, niistä kun voi joskus tulla niitä oikeita lapsia.
Olen kyllä vuosia lapsettomuushoidoissa käynyt, mutta eipä ole tullut mieleen ajatella pakkasessa olevia alkioita lapsena...
Sama kun mies itkisi joka kerta siemensyöksyn saatuaan, että siinä ne meidän miljoonat potentiaaliset lapset nyt makaavat lakanalla märkänä plänttinä.
 
"vieras"
Pakastealkioiden eteen joutuu näkemään himpun verran enemmän vaivaa kuin siemensyöksyn.. Kyllä mua ainakin harmittais aloittaa koko piikitysrumba sen takia uudestaan, että alkiot ovat hävinneet. Ja jännätä, että tuleeko niitä enää uusia ja minkälaisia. Rahaakin siinä lystissä palaa ihan riittävästi.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Zaphod
Kuinkas Astrolabe/Data kun teillä suhtaudutaan hedelmöitettyyn munasoluun kuin elävään lapseen, niin mitenkä kategorioidaan munasolu? Vietättekö hautajaisia aina menkkojen jälkeen? Datan käteenveto linee sitten ihan genocide-tasolla...
 
"vieras"
Laitetaan nyt tännekin... että jos lopputulos alkiosta (tosin tämä oli tuoresiirto, ei PAS) niin voiko sanoa, että roskiin vaan??

On tosi suloinen poika!

Meille ei tullut IVF hoidosta kuin yksi alkio ja hän on nyt 10-vuotias :) En olisi minäkään ihan helpolla pystynyt "ylimääräisiä" alkioita heittämään pois. Nyt ei tarvinnut miettiä, kun niitä ei tullut.

Ja silti, en itke jokaisen pois vuotavan munasolun perään enkä sure jokaista "hukkaan heitettyä" siittiötä ;)
 

Yhteistyössä