Egyptiläinen mies? Miten saan rakkaani suomeen?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Tosirakkaus kyllä kestää. Eikä 3 kk tyhjä pätkä cv:ssä voi pilata rautaisen ammattilaisen (joka puhuu vieläpä täydellistä englantia) uraa. Sitäpaitsi, sen ajanhan voi vaikka opiskella jotain (suomea?) omakustanteisesti tai tehdä vapaaehtoistyötä.
Tai sitten hommata ensin se työpaikka Suomesta ja tulla sen jälkeen työntekijän oleskeluluvalla Suomeen.
 
"a.p"
Lähen viikon päästä egyptiin ja tullaan sit varmaankin yhdessä tänne takas. Täytyy nyt vaan selvittää viikossa kaikkia asiat. Äsken vasta sain lennot varattua ja maksettua kun kesti yli 2 viikkoa ennenkuin ne edes tuli mun tilille! Paska pankitkin tässä paska maassa. Ja mikä ihme jos ulkomaalaiset on sossupummeja jos täällä ei edes töihin saa mennä??
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25879402:
Kuinka usein suomeen pääsee turistiviisumilla? Onko siinä joku tietty aika joka pitää olla poissa?
Mä en nyt jaksa muistaa, asettiko sen 6 kk:n rajan Suomi vai Meksiko. Jos Meksiko, niin sitten eri maissa saattaa olla eri tavalla. Jos se oli Suomi, niin koskee kaikkia maita.
 
[QUOTE="a.p";25879505]Mut kun mä en tajua mitään tosta sivusta. Mikä asia sielä nyt koskee tätä mun asiaa? mitä mun pitää lukea?[/QUOTE]

Jos sillä on töitä täällä jo kun tulee tänne, pitää hakea oleskelulupaa työn perusteella. Jos ei ole töitä, pitää hakea turistiviisumi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="a.p";25879525]On ollut koko ajan se työpaikka. Mut itsehän sanoitte että ei voi mennä töihin![/QUOTE]
Ei voi mennä töihin, jos tulee turistiviisumilla. Jos kerran on työpaikka, niin sitten hänen pitää hakea työntekijän oleskelulupaa.
 
No mulla on egyptiläinen mies, tosin kopti ei muslimi. Mut ihan oikeesti, älä ryntää suinpäin naimisiin. Ja by the way, Suomen suurlähetystössä Cairossa on töissä aika tiukkoja tätejä, ihan helposti ei edes viisumi Suomeen irtoo..
 
  • Tykkää
Reactions: Halin
"a.p"
Soitin miehelle ja se käski olla mun vaivaamatta päätäni tolla asialla. Sanoi itse hoitavansa kaiken. On kuulemma puhunut puhelimessa jo kymmeniä kertoja pomonkin kanssa ja laitellut jotain papereita johonkin:D

Miksiköhän mä edes luulin ettei se hoida asioita ja mun pitäis ne hoitaa?!?
 
"Vieras"
Ne kaikki miehet on siellä ihan hirveitä! Tyhmiä ja tietämättömiä pätijöitä. Vaikka olet valkoinen nainen, niin ei se sua sen enempää ihmisenä osaa pitää, kuin muitakaan naisia. Ei taatusti ole uskollinen, siitä voit olla satavarma. Eikä ne pese hampaita. Ja niillä kaikilla on b-hepatiitti.
 
Izzayyak? Herttinen, pitää katsoa tuon äänneasu Juutuubista. Pikainen googletus paljasti ainakin se, ettet käyttänyt tilaisuutta hyväksesi ja opettanut egyptiläistä vastinetta fraasille "suksi kuuseen".

Hyvin saa arabeja ilahdutettua parilla fraasilla. Esmes "kiitos" ei ole vaikea sana arabiaksi.
 
"Miili"
Minä sinuna opiskelisin loppuun ja lähtisin sitten sinne Egyptiin. siihenasti vaan ne vierailut joita saa normaalisti tehdä. Sitten miehen kanssa naimisiin. happy end, voi olla ettei sun sen jälkeen tarvii enää uhrata yhtään ajatusta Suomelle.
 
Izzayyak? Herttinen, pitää katsoa tuon äänneasu Juutuubista. Pikainen googletus paljasti ainakin se, ettet käyttänyt tilaisuutta hyväksesi ja opettanut egyptiläistä vastinetta fraasille "suksi kuuseen".

Hyvin saa arabeja ilahdutettua parilla fraasilla. Esmes "kiitos" ei ole vaikea sana arabiaksi.
:LOL:

Lausu vaikka näin, ni menee oikein: ´iz-zai-jak?
 

Yhteistyössä