Egyptiläinen mies? Miten saan rakkaani suomeen?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
pl
Eikä se ole varmaa, että pääsee pois Egyptistä. Siis Egyptin viranomaiset voivat estää hänen lähtönsä sieltä. Vierailkaa nyt molemmat puolin ja toisin niillää turistiviisumeilla ja tutustukaa toisiinne.

Arabin ei tarvitse olla himomuslimi ajatellakseen, että nainen on hänen omaisuttaan ja hänen 'alapuolellaan'.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25878655]Heh heh vaan itselles. jos ei saa miestä tuoda suomeen niin miten voin mennä suomessa naimisiin? En ikinä huolis mitään suomalaista ukkoa. Hyi!!! oksetttaa sellaset! Ja muutenkin vihaan tätä paska maata![/QUOTE]

Jos sä kerta vihaat tätä paskaa maata, niin suosittelen sulle muuttoa Egyptiin rakkaasi luo.:)
 
"a.p"
Kyllä mäkin vastaavassa tilanteessa varottelisin mut ei tää oo sama tilanne. Mies ja miehen suku ovat ihan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuten mekin. Miehen kaksi siskoakin pukeutuvat farkkuihin ja huppareihin!
 
Hakekaa miehelle turistiviisumia, jonka hän ehkä saa, tai sitten ei.

Tai sitten menette naimisiin, ja haette miehelle oleskelulupaa avioliiton perusteella, ja ehkä hän saa luvan, tai sitten ei saa. Kovin nopeasti solmittu avioliitto ei yleensä lupaa hyvää oleskeluluvan saamista ajatellen.

Henk.koht. suositukseni olisi se, että eläisitte hieman yhteistä arkea ekana Egyptissä. Lomamatkat ja skypekeskustelut ei riitä siihen että tutustuu toiseen oikeasti. Ja jos aikoo naida ulkomaalaisen, niin kielen ja kulttuurin olisi syytä olla kutakuinkin hallussa - muuten on helposti pihalla kuin lumiukko, ei tajua yhtään mitään siitä missä mennään.

Opinnoista voi aina pitää välivuoden.
 
Keittiönoita
[QUOTE="kukkahattutäti";25878777]Sen kummemmin kritisoimatta Kaksplussan maahanmuutto-osaamista, on lienee asiallisempiakin sivuja mistä infoa löytyy :)
Eli käypä maahanmuuttoviraston sivuilla, sieltä on asiallista infoa.
Ja sitten jos inhoat tätä maata, niin voit miettiä Egyptiin muuttoa itse- egyptin immigrationin sivut ???? ???? ?????? ????????? ?? ??????

Salaam, inshallah ja hyvää matkaa![/QUOTE]
En löytänyt tuolta enää sitä "laskuria", jolla pystyi arvioimaan, onko oikeutettu oleskelulupaan vai ei. Mutta tässä on aloittajalle hyvää tietoa:

Migri - Seurustelusuhde
 
"a.p"
No voi helvetti!! Jos mä meen naimisiin niin silloin olen kyllä hänen omaisuuttaan ihan mielellään!!!! Ja muutan täältä paskasta kyllä heti kun saan opiskelut loppuun
 
[QUOTE="a.p";25878826]Kyllä mäkin vastaavassa tilanteessa varottelisin mut ei tää oo sama tilanne. Mies ja miehen suku ovat ihan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuten mekin. Miehen kaksi siskoakin pukeutuvat farkkuihin ja huppareihin![/QUOTE]
Ja tuon sä tiedät kahden livetapaamisen perusteella?
 
Lunatic
[QUOTE="a.p";25878826]Kyllä mäkin vastaavassa tilanteessa varottelisin mut ei tää oo sama tilanne. Mies ja miehen suku ovat ihan samanlaisia tavallisia ihmisiä kuten mekin. Miehen kaksi siskoakin pukeutuvat farkkuihin ja huppareihin![/QUOTE]

Sehän se takaakin sen "tavallisuuden":D. Arabi on aina arabi..
 
Lunatic
[QUOTE="a.p";25878847]No voi helvetti!! Jos mä meen naimisiin niin silloin olen kyllä hänen omaisuuttaan ihan mielellään!!!! Ja muutan täältä paskasta kyllä heti kun saan opiskelut loppuun[/QUOTE]

Muuta Egyptiin.
 
[QUOTE="a.p";25878847]No voi helvetti!! Jos mä meen naimisiin niin silloin olen kyllä hänen omaisuuttaan ihan mielellään!!!! Ja muutan täältä paskasta kyllä heti kun saan opiskelut loppuun[/QUOTE]
Awwww :heart:

Ennustan teille pitkää ja onnellista liittoa.

(oikeasti ennustan, että mies tulee Suomeen, eikä täältä enää lähde kun tänne on päässyt, mutta en viitsi sanoa sitä, etten vaikuttaisi ilkeältä)
 
Täällä yritetään auttaa ja ap vetää hernettä nenään niin että pihisee. Ihme tyyppi. Ihan niin kuin ketään täällä kiinnostaiis, mitä loppujen lopuksi teet, muuta ihmeessä pois Suomesta jos niin haluat, anna mennä.
 
"a.p"
Ihan sama juttu kuin sanoisin teille että teidän miehet unohtavat teidät heti kun löytävät nuoremman, kauniimman tilalle?? Mitäpä jos se mies on mun kanssa ihan vaan siksi kun rakastaa mua? Vai eikö muut osaa rakastaa kuin suomalaiset miehet?
 
[QUOTE="a.p";25878939]Ihan sama juttu kuin sanoisin teille että teidän miehet unohtavat teidät heti kun löytävät nuoremman, kauniimman tilalle?? Mitäpä jos se mies on mun kanssa ihan vaan siksi kun rakastaa mua? Vai eikö muut osaa rakastaa kuin suomalaiset miehet?[/QUOTE]
Voi se ollakin. Mutta siinäKIN tapauksessa pitää minusta ekana tutustua toiseen, elää yhteistä arkea, tutustua toisen kulttuuriin (ei, viikon reissu Sharmiin ei riitä), opetella kieltä.

Mä oon pian 11 v ollut turkkilaisen miehen kanssa, eikä se vielä mua oo nuorempaan ja kauniimpaan vaihtanut. Mutta riski sille, että vituralleen menee, on suuri kahden kulttuurin liitoissa - ja aina vaan suurempi jos naimisiin mennään parin hassun lomatapaamisen jälkeen.
 
kökköliini
[QUOTE="a.p";25878939]Ihan sama juttu kuin sanoisin teille että teidän miehet unohtavat teidät heti kun löytävät nuoremman, kauniimman tilalle?? Mitäpä jos se mies on mun kanssa ihan vaan siksi kun rakastaa mua? Vai eikö muut osaa rakastaa kuin suomalaiset miehet?[/QUOTE]tätä en eäile hetkeäkään oman mieheni kohdalla. todennäköisesti näin kävisi, mutta epäilen että kukaan NUORI ei huolisi miestäni. toisin kuin arabisi.....:popcorn:
 
"a.p"
Me ollaan puhuttu sellaisestakin että kun asutaan Egyptissä mies käy töissä ja mä oon kotiäiti. ja sitä mä just haluunkin olla. En usko että kukaan mies Suomessa edes antais mun vaan olla lasten kanssa kotona ja elää miehen rahoilla.
Mulla ei todellakaan ole mitään mielenkiintoa jäädä tänne. Mun opiskelut loppuu elokuussa ja siinä välissä on kesäloma. Ei me sen pidemmäksi aikaa täällä edes asuttais. Mä en vaan jaksa olla enää tota aikaa erossa mun rakkaasta!
 
Keittiönoita
[QUOTE="a.p";25879034]Me ollaan puhuttu sellaisestakin että kun asutaan Egyptissä mies käy töissä ja mä oon kotiäiti. ja sitä mä just haluunkin olla. En usko että kukaan mies Suomessa edes antais mun vaan olla lasten kanssa kotona ja elää miehen rahoilla.
Mulla ei todellakaan ole mitään mielenkiintoa jäädä tänne. Mun opiskelut loppuu elokuussa ja siinä välissä on kesäloma. Ei me sen pidemmäksi aikaa täällä edes asuttais. Mä en vaan jaksa olla enää tota aikaa erossa mun rakkaasta![/QUOTE]
No sitten vaan turistiviisumilla mies Suomeen 90:ksi päiväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
tahtoo ulkomaille
[QUOTE="a.p";25879034]Me ollaan puhuttu sellaisestakin että kun asutaan Egyptissä mies käy töissä ja mä oon kotiäiti. ja sitä mä just haluunkin olla. En usko että kukaan mies Suomessa edes antais mun vaan olla lasten kanssa kotona ja elää miehen rahoilla.
Mulla ei todellakaan ole mitään mielenkiintoa jäädä tänne. Mun opiskelut loppuu elokuussa ja siinä välissä on kesäloma. Ei me sen pidemmäksi aikaa täällä edes asuttais. Mä en vaan jaksa olla enää tota aikaa erossa mun rakkaasta![/QUOTE]

Voi kun olen niin onnellinen sinun puolesta kun olet löytänyt ihanan ulkomaalaisen miehen ja pääset asumaan ulkomaille.=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25879055:
No sitten vaan turistiviisumilla mies Suomeen 90:ksi päiväksi.
Niinpä. Onnistunee, jos mies on sen verran varakas, että kykenisi omassa maassaankin elättämään vaimon ja lapset. Ja jos on puhtaat jauhot pussissa - ei mitään vaimoja missään, ei sinne tänne tuonne haettuja turistiviisumeja (ts. ei tyttöystävää Saksassa, Tanskassa, Virossa, Ruotsissa, ja epätoivoista yritystä päästä kotimaasta pois tavalla tai toisella).
 

Yhteistyössä