Edessä ensimmäinen IVF

HaLLeBeRRy ihana että sulla pysyi aikataulu kun menkat alkoivat. Se on kyllä jännä fiilis kun kerrankin on hyvä mieli menkoista :)

Nemi&Verna, tosi kiva kuulla heti tuoreeltaan kokemukset teidän punktioista. Tuntuu jotenkin varmemmalta mennä sinne kun suunnilleen tietää mitä tulee tapahtumaan. Ei tietty kipua ym. voi arvioida mutta ainakin vaiheet mitä tehdään. Siitä nämä nettipalstat ovat kullanarvoisia. Toivotaan että teillä kunto pysyy hyvänä punktion jälkeenkin.

Milli meillä on sitten melkein samoihin aikoihin punktiot keskiviikkona, mä sain ajan 8.15 ja pistin Pregnylin tuossa kasin jälkeen tänään. Mulle myös sanottiin aamiaisesta että vaan kevyt aamiainen. Eli varmaan jonkun hedelmän vetelen, luulen että jännäyksen takia ei pahemmin ruokaa tee edes mieli...

ON: Pistin tosiaan Pregnylin ja hyvin sekin meni vaikka olinkin epävarma tuosta paikasta. Ärsyttää kun toisessa opastetaan toista ja toisessa toista eli lääkkeen mukana tulleessa puhuttiin ensisijaisesti lihaksesta ja sitten taas siinä ohjekirjasessa että navan alle vatsanahkaan. Ja sekin hämäsi kun ohjekirjassa oli että suoraan piikki ihoon kun taas vertasin Orgalutraniin joka piti pistää 45 asteen kulmassa. No kai se on pääasia että aine on sisällä ;)

Mies oli ihana, hänellä oli urheilutreenit mutta osasi lukea mun pään sisältä sanoja joita en sanonut. Jännitin niitä ampullien avaamisia ja muutenkin sitä piikitystä niin hän kultaisesti jäi mun tueksi vaikka yritin saada häntä lähtemään (ajatuksella molempien ei tarvi kärsiä). Ja kyllähän musta tuntui kivalta että hän jäi, pieni ele mutta osoittaa mulle että hän on ihan yhtä tosissaan tässä kuin minäkin vaikka ei joudukaan ottamaan pistoksia. Hän avasi sitten tosiaan ne ampullit ja toinen meni kuin menikin rikki. Onneksi ei sentään mennyt lasia sinne sisälle...

Nyt on ihanan vapaa olo kun ei tarvi enää pistää. Olin aamulla ultrassa ja siellä näkyi 5 yli ja lähellä 20mm solua, yksi jopa 24 josta lääkäri sanoi että voi olla liian iso (mitä sitten tapahtuu?). Ja sitten 3-4 oli siinä 14-16 mutta ne ilmeisesti ovat liian pieniä :( Täytyy myöntää että olen vähän pettynyt että pienemmät eivät olleet ehtineet kasvaa koska eikös se niin ole että kaikissa rakkuloissa ei kuitenkaan ole solua tai niitä ei muuten vaan saa. Eli todella skeptisenä täällä ollaan ja iso pelko on että ne eivät hedelmöity vaikka jotain saalista olisikin.:( No ei kannata miettiä enempää nyt tässä vaiheessa, päivä kerrallaan...

Yksi ongelma mulla on vielä se että meillä on tosiaan 350 km matkaa klinikalle niin olen vielä kahden vaiheilla jäänkö hotelliin siirtoon asti vai tulenko kotiin ja sitten vaikka junalla tai omalla autolla mahdolliseen siirtoon takaisin. Helpompi olisi jäädä hotelliin mutta pelottaa olla yksin sitten jos on kovasti kipeä koska mies ei pysty jäämään. Mutta pitää mietiskellä...
Tsemppiä kaikille, toivotaan piakkoin tähän ketjuun ekoja plussia! :)


 
Halleberry Mahtavaa, että menkat alko :D

Mun olo on oikeastaan tosi hyvä jo, pientä juilintaa tuntuu liikkuessa oikeassa munasarjassa, vertakaan ei ole tullu vielä ainakaan yhtään. Jotain pientä ruskeaa tuhrua vaan. Nukuin viime yön tosi sikeästi, varmaan ne lääkehöyryt hieman autto asiaa ;) Nyt kyllä jännittää soittaa tulokset ja vasta 14 aikaan saan soittaa. Ilmeisesti ne katsoo aina iltapäivään asti tilanteen, kun joskus munasolut jatkaa kypsymistä vielä maljallakin ja hedelmöittyy sit myöhemmin... Tsemppiä hirmuisesti Vernallekin, että molemmat päästäisiin huomenna siirtoon! Tulen sitten ilmoittelemaan mikä oli tulos. Jos tulos on huono, niin sulattelen asiaa jonku aikaa ja tuun sitten ilmoittelemaan.

Tsemppiä kaikille ja ottakaa punktioon menijät mahdollisimman rauhallisesti (mikäli nyt mahdollista ;) )
 
illusia76 Sulla näköjään ollut täsmälleen samat lääkkeet ja annostukset, kuin mullakin. Toivottavasti keskiviikon ultrassa olis hyvä tilanne ja punktiossa kaikki solut olis kypsiä! Kyllähän se kieltämättä kuulostaisi aika pitkältä ajalta, jos punktio vasta maanantaina ja isoimmat jo ton kokosia. Mutta mulla mentiin pienempien rakkuloiden matkassa ja sen takia punktio oli maanantaina, vaikka lääkäri ensin mietti jo sunnuntaita. Toivon todella, että meillä molemmilla olisi nyt tässä hoidossa parempi tulos, kuin edellisessä ja päästäis siirtoon! (14 jälkeen saan soitella eilisen tuloksista :$ )
 
on: soitin juuri labraan ja 3 solusta 2 oli hedelmöittynyt ivf:llä :D , aikovat soittaa huomenna jos jotain tapahtuu ja siirtoon ei päästäkään. Labrassa kyllä sano, et eiköhän jompikumpi ainakin selviydy siirtoon asti, toivon todella! Nyt ainakin yksi jännitysvaihe takana :whistle: . Mulle siirretään 2 alkiota, jos siis molemmat huomenna vielä siirrettävissä.
 
Ihanaa Nemi
Täältä kans kaikki sormet ja varpaat ristissä toivotaan et molemma siirretään huomenna kohtuun köllimään ja siellä pysykööt sen 9 kk!

Antaa kyl itselle myös toivoa et jospa ne muutamat soluset olis sitten parempi laatuisia.
Huominen kyllä jännittää ihan sikana.. enemmän taitaa jännittää se tulos, ei niinkään et kipu olis kauheeta..

Nelli Pregnyl vielä "loppu"kypsyttää soluja et jospa sieltä muutama pienempikin ehtisi mukaan. Tsemppiä huomiselle!
 
Ihanaa Nemi77!!! Vitsit! Mä oon ollu täällä sormet ja varpaat pystyssä, että pääsisitte siirtoon.

Nyt kun muutaman päivän on ollu ihan itsekseen ajatustensa kanssa, niin on kyllä ollu hieman jännittynyt olotila. Meille ei klinikalta ole soitettu, joten oletan että siirtoon mennään alkuperäisen suunnitelman mukaan???

On kyllä omistuista noi erot hoitopaikkojen välillä. Meitä pyydettiin paikalle puoli tuntia ennen punktioaikaa. Mutta tyylillä ja tavoilla ei mitään merkitystä mun mielestä jos lopputulos on kaikilla positiivinen! =)

Karmilla ja Milli81 + muut tällä viikolla punktioon menevät: Paljon onnea tuleviin keräysreissuihin! Tsemppiä!!!
 
Verna Kyllä klinikalta soitetaan jos siirtoon ei päästäkkään..

Mun pitää mennä sen takii aikaisemmin ku normaalisti kun tiputtavat sitä antibioottia, ilmeisesti et se ehtii vaikuttaa ennen ku aletaan ronkkimaan..

Mä kysyin kans sitä et voiko sitten (JOS tulee hyviä soluja) torstaina soittaa miten ovat hedelmöittyneet, hoitaja vaan tuumasi et noh eihän he toivo et kaikki alkaa soittelee alkioiden perään.. tiiä sit mitä toiki tarkoitti.. pitää vielä kysyä et voiko sit soittaa vai ei?
 
Hei kaikille!

Mahtuukos yksi lapseton mukaan joukkoonne? Ensimmäinen IVF tulossa näillä näkymin elokuussa ja mielenkiinnolla lueskelen juttujanne =)
Jos täältä vaikka saisi sitä tukea, kun välillä tuntuu että maailma kaatuu näiden lapsi asioiden kanssa

Tsemppiä kaikille :hug:
 
Milli81 Kiitos, toivotaan joo, et molemmat saatais köllimään ja siellä malttaisivat myös pysyä! Tsemppiä huomiseen punktioon ja kyllä ne sun solut on hyvä laatusia! Mulla oli ainakin niin hyvät dropit, etten tuntenu, ku ihan pientä oviskipuun verrattavaa nipistelyä.

Verna Kiitos myös sulle! Kyllä te siirtoon pääsette, koska ei ole muuta kuulunut =) Milli ja Verna: Onpas vähän ikävää, että pitää vaan kärvistellä ja mennä siirtoon ilman, että kuulee varmistusta tilanteesta. Toisaalta ymmärtää kyllä, ettei hoitajat ehdi vastailemaan puhelimeen koko ajan.

muksumulle tervetuloa :flower: Täältä kyllä saa tukea ja monesti hyviä neuvojakin!
 
Kiitos Milli, Verna, Nelli ja Nemi kun iloitsitte kanssani menkoista! :D Mies oli ihmeissään, ku oon yleensä ihan maassa, kun menkat alkaa ja tällä kertaa täysin päinvastainen reaktio :LOL: on tää kyl tosiaan outoo :D

Milli ja Nelli hirmuisesti onnea huomiseen punktioon! Toivottavasti kaikki menee hyvin :hug:

Verna harmi, ku sul oli ongelmia ton Synarelan kanssa, mut onneks vuoto tuli sit Teroluteilla! Tsemppiä tulosten odotteluun! :hug: toivotaan, että pääsette siirtoon!

Nemi hui, ku sul on jännä tilanne! Toivottavasti kummatkin pienet saadaan siirrettyä yksiöönsä 9kk vuokrasopimuksella :heart:

tervetuloa muksumulle :flower: hermoja hoidon odotteluun!

on: kävin tänään vyöhiksessä ja se teki todella hyvää..nyt mun kroppa jaksaa vastaanottaa hoidon ja raskauden :saint: teraputti aivopesi mut uskomaan, että hoito onnistuu ja raskaus alkaa :D
vuotoa tulee kyllä järkyttävän paljon, ku niin pitkään sai limakalvo paksuuntua.

se piti viel kysyä, et pitääkö (Puregon- ) ampulli ottaa mukaan 0-ultraan polille?
 
Tervehdys jälleen!

Onkohan täällä muita jotka ovat Felicitaksessa hoidoissa? Olisi kiva kuulla kokemuksia. Meillä hoitokielto tuonne elokuuhun asti (leikkauksen takia), onneksi aika menee nopeasti (paitsi silloin kun tahtoo lapsen :kieh: )

Kiitos Nemi ja Halleberry =)
 
muksumulle tervetuloa :flower:
Täältä saa kyllä tukea niinä vaikeina ja myös hyvinä hetkinä!

Halle Mulla oli kans aika runsasta vuotoa sumujen aikana 5pv ja sen jälkeen tuhrutteli varmaan siihen piikkien aloitukseen asti, mut se on ihan normaalia.
Mä olen ainaki saanu vähä ristiriitaista tietoa ton pistoshormonin mukaan ottamisesta.. Tääl sanottiin et EI tarvi ottaa mukaan. Mut hoitaja kyseli sen perään ja sanoi että sen olis voinut pistää myös siellä käynnillä. Ihmettelin vaan et eikö sitä pidä laittaa aina samaan aikaan, et en halua töissä alkaa sählään piikkien kans. No siihen se sano et ei se yks kerta haittaa jos tulee isompi väli pistoksille. Et ehkä ottaisin sen mukaan kuitenkin.
Näin se aika meni kuiten ja sääkin pääset sitten pisteleen! Siitä se lähtee.
 
HaLLeBeRRy , mä ajattelin ottaa pistoslääkkeen mukaan. ompahan mukana, jos niitä siellä tarvitaan. tsemppiä huomiselle :)!

mä olin jo varma, että nenäsumute ei tehoo ollenkaan, kun ei ole ollut mitään sivuoireita. nyt pari viime yötä on ollu aika mielenkiintoisia, välillä aivan tajuttoman kylmä ja hetken päästä tajuttoman kuuma. tätä vuoristorataa koko yö, joten kyllä se sumute taitaa tepsiä :D.
 
Halleberry Kiitos tsempityksestä, kyllähän mua jännittää ihan hirveesti, mutta on iloittu miehen kanssa tästä askeleesta eteenpäin. Ehkäpä mun munikset ei ainakaan kaikki ole ihan viallisia, kun olivat hedelmöittyneet. Pelottaa vielä, et tuleeko aamulla soitto, ettei tarvikaan tulla... Vyöhyketerapia on kyllä ihanaa ja tekee hyvää sekä kropalle että mielelle =) . Mulla on huomenna iltapäivällä akupunktio klo 15, siirto ois klo 10. Vyöhyketerapeutti sanoi, että akuounktiota voidaan antaa joko ennen tai jälkeen siirron. Sanoi, että aku parantais kohdun verenkiertoa. Toivottavasti on apua, kyllä se ainakin rentouttaa sekä kroppaa että mieltä. Mulla ei ollu lääke mukana 0-ultrassa, vaan opettelin klinikalla kuivaharjoittelua. Halusin pistää illalla ja mieluiten aina samaan aikaan. Voithan ottaa lääkkeen mukaan ja miettiä vielä siellä hoitajan kaa, miten haluat tehdä.
 
Heips, kaikille! Pääsiskö yksi hoitolainen ja vauvasta haaveileva mukaan :wave: Paljon oon lukenu ketjua ja "perehtyny" hoitolaisen elämään :)
Meillä eka käynti lokakuussa -09 laps.polilla (väestöliitto), sitä ennen reilu 2 vuotta yritystä aktiivisemmin ja joskus passiivisemmin :D Sitä ehkä luuli, et kylhän se vauva tulee, ku elämäntilanne sen sallii...toisin kävi :kieh: Syykin tuli selville melko pian. Kaks tuloksetonta inssii tammi- ja helmikuussa.
Mutta nyt siis ensimmäiseen IVF/ICSI kovaa vauhtia matkalla. Lyhyellä kaavalla; Puregonit 150 alotin 21.4. ja eilen orgalutranit mukaan. Punktio ois näillä näkymin 3.5. (katselin, et ei oo ilm. muita ens vkolla menossa :/ ) Tahtois vertaista tolle pirulliselle piinailu-ajalle.
Ekassa ultrassa näky 16 rakkulaa, ja olo alkaa olla turpea (saanpahan elää pinkeän masun kanssa edes kerran elämässä, jos ei raskautta koskaan saa kokea :LOL: )Pakko aatella positiivisesti...toisaalta pessimisti ei pettyis!

HaLLeBeRRy: Mulla ei ollu pistostarvikkeita käynneillä mukana. Siel oli harjotusvälineet, jolla sai harjotella. Mä tosin pistelen iltasin, ni ei tarvii Pregnyl-päivänä enää pistellä muita tököttejä.
Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin ja toivotaan, et oltais mahdollisimman moni talvimammoja vuonna -11 :heart: Ja varmasti ollaan ainakin kaikki vahvempia näiden vaiheiden jälkeen!
 
Tää ois uus tälle listal... http://kaksplus.fi/keskustelu/t1611619,625#

36v on ikää kertyny meille molemmille.
Mulla on edellisestä liitosta 13v lapsukainen.
Nyt uudessa liitossa ollut yritys päällä 09/08 alkaen.
10/09 kävin lekurissa, josta meidät ohjattiin ekoihin kokeisiin.
Mulla näyttäis olevan asiat ok, isännällä siittiö määrä tosi heikko http://kaksplus.fi/keskustelu/t1611619,625#
Meille kerrottiin heti ettei luomuna olisi oikeastaan toiveitakaan vaan ICSI olisi ainoa mahdollisuus.
Joten.

vko 2 / 2010 eka käynti polilla(peruutusaika)
* eli ICSI olis edes

vko 3 labrassa kromosomeja tutkimassa
* ei mitään vikaa siellä suunnallahttp://kaksplus.fi/keskustelu/t1611619,625#

vko 13, torstai polille kuuntelemaan hoitosuunnitelma ja taas labrassa
* ultrattiin ja pakolliset verinäytteet, hyi piikkejä....

vko 14, torstai, Procren Depot -pistos (isäntä piikitti ja mä purin tyynyähttp://kaksplus.fi/keskustelu/t1611619,625# )
* vaihdevuosia odotellessa...ei mielestäni aiheuttanut mitään sivusydeemeit...aina mä oon yht ailahtelevainen ja kimpaannun ihan helposti..joskaan en muista et olenko aina hikoillu tuon verran öiseen aikaan...ei, ei tartte lakanoita vaihtaa mutta jonkinmoista kosteutta iholla havaittavissa.

vko 15, torstai, menkat
* iha samanlaiset ko ennenki....paitti et ne jatku kauemmin, toisin sanoen yli viikon, kun normaalisti noin 3-4pv... Mitään muuta sivuvaikutusta en tuosta aiemmasta pistosta sit tainnut saada

vko 17, tiistai, siis tänää
* polilla taas piipahtamassa ja kattomas et mitäs sin navan alle kuuluu....aiempi piikki tehnyt tehtävänsä joten huomenna alotetaan päivittäinen piikitys. Isännälle iltapuhteita.
Annos 225IU Gonal-f....ja Yliopiston Apteekki teki taas tiliä.

Sit pitäis seuraavaksi mennä ens viikolla tiistaina ja perjantaina polille ultrailemaan ja kattomaan et tapahtuuko mitään
Maanantaina 10.5. olis matka Tampereelle imuun, siis jos jotain imettävää ilmaantuuhttp://kaksplus.fi/keskustelu/t1611619,625#

 
Kiitos vastauksista ja kai mä nyt sit uskon ettei tartte välttämättä mitään hurjia oireita olla ja siirryn stressaamaan menkkoja,joita ei kuulu :kieh: Harmittaa,kun ei meinaa tännekkään keretä,kun kaikki aika menee kisupojua etsiessä :'( Mut kyl mä tääl hengessä oon mukana ja nemille paljon tsemppiä tulevaan!!!
 
Nemille ja Millille hurjasti onnea matkaan siirtoon =)
Itse kävin tänään ultrassa ja nyt sieltä löytyikin 2 munarakkulaa lisää :) Eli peräti 6 kpl oli :whistle:
Aika kiva kun odotus oli lääkärinkin mukaan 2-4 rakkulaa. Koot vaihtelivat 15mm ja 20mm välillä, eli
vapunaattona perjantaina on sitten punktio. Tulee erilainen vappu:) Ainoa ikävä puoli tällä hetkellä, että pitää mennä vapunpäivänä yhdeltä töihin, onneksi työ on kevyttä asiakaspalvelua, mutta ajankohdan huomioonottaen en millään voi olla menemättä töihin kun kukaan muu ei pääse tuuraamaan. Mutta eiköhän se päivä siinä mene kun ottaa varovasti.
 
on: Mulle siirrettiin tänään 2 kullannuppua :heart: :heart: , toinen oli 1-luokan topalkio ja toinenkin topalkio, mutta vähän hitaampi. Molemmat oli 4-soluisia, hitaampi jakaantunut 4-soluiseksi juuri ennen siirtoa. Testauspäivä 14.5.

Kete10 ja Miukumau Tervetuloa :flower: ja tsemppiä piikityksiin ja hoitoihin! Ketellä ainakin näyttäis saalista olevan tulossa hyvin.

barbapörrö Toivottavasti kisupoika löytyy! Jospa se ois vaan pienellä kevätreissulla kisuneitejä katastelemassa. Kyllä ne menkat vielä alkaa!

illusia76 Jee, ihan mahtavaa, että muniksia oli tullu lisää :D Tsemppiä punktioon! Mullaki tulee erilainen vappu, joudun ottamaan tod.näk. pirskeissä luget suun kautta ja lääkäri sano, et voivat humahtaa päähän. No, enpä sit eroa muista ihmisistä niin paljon :LOL: Harmi, et joudut töihin vappupäivänä, otahan tosiaan rauhallisesti! Ja istuskele niin paljon kuin mahdollista ja muista juoda vettä!

Milli81 Toivottavasti punktio meni hyvin! Tulehan heti kertomaan uutiset, kun pystyt!

Halleberry 0-ultra kuulumisia?
 
Moi!

muksumulle mä oon julkisella

Milli niinhän se aika vaan meni, vaik tuntuki ikuisuudelta :p Päätin, että en ota mukaan ampullia ja hoitaja sano, et ei ois tarvinnukkaan.
Kuulumisia odottelen sulta :attn:

tuulia eikös sullakin ollu tänään 0-ultra? Miten meni?

tervetuloa KeTe tsemppiä viimeisiin pistämisiin ja maanantain punktioon!

tervetuloa Miukumau! Me mennäänki melkee samaan tahtiin! Onnea hoitoon :)

barbapörrö toivotaan, että kisu löytyy :heart: ja että jarru on toiminu ja menkat alkaa :) hermoja odotteluun :hug:

illusia ihana yllätys, että niitä olikin siellä lisää! Tsemppiä perjantain punktioon ja lauantain työvuoroon b:)d

Nemi melkee tuli itku ilosta, ku luin mitä olet saanut kyytiin!! :hug: :heart: Mul on hyvät aavistukset kuinka sulle/teille tulee käymään ;)

on: Ultrassa munasarjat ei ollu ihan lepotilassa ja kummallakin puolella oli isompia folleja, isoin 8mm. Kuitenki päättivät aloittaa hoidon Puregon 125,125,125,100,100 ja maanantaina taas ultra =) Tosi hyvällä mielellä oon, ku sain taas niin empaattista kohtelua :)
 
Helou!

Punktiosta selvitty. Ei se niin paha ollukkaan, muutaman kerran vihlasi ja hoitsu laitto lisää sitä kivaa kipulääkettä joka sai kattopalkit liikkumaan silmissä :p
Mutta 3 solua sieltä löytyi, muuta eivät sanoneet. Huomenna soittavat puoleenpäivään mennessä jos ei päästä siirtoon. Ja SAAN soittaa sitten iltapäivällä miten ovat jakautuneet jos sitä soittoa ei siis kuulu.. Voi että toivon ettei kuulu.. =)

Nemi Ihanaa et kaksikko löysi kotipesään :heart:
Saavat sitten pysyä siellä sen 9kk!

Kete10 ja Miukumau Tervetuloa
 
Halleberry Tippa oli mullaki silmässä, kun nähtiin miehen kanssa kirkas piste kohdussa, kun kullannuput sinne laitettiin :heart: :heart: Hieno homma, et pääset piikittämään =) Eiköhän ole aika hyvä saalis sulla tulossa! Empaattinen kohtelu on mullekki tosi tärkeää. Meidänki lääkäri oli silmin nähden iloinen meidän puolesta. Tsemppiä piikittelyyn!

Milli81 Hyvä, ettei punktio ollu paha :) 3 solua voi riittää vallan mainiosti, tietty meitäki harmittaa, ettei pakkaseen jääny mitään. Mut jospa niitä huuruneniä ei tarvittais meillä eikä teillä! Ei niistä munasoluista pysty heti sanomaan, onko ne kypsiä, joten koita odotella rauhassa (ei ole helppoa tiedän). Varpaat ja sormet pystyssä olen, että pääsisitte siirtoon!
 
ON: Kaksi alkiota siirretty myös täällä! Toinen TOP ja toinen hyvän alarajoilla. Nyt piinaillaan... Testipäivä mulla 12.5. Pakkaseen ei luultavasti mee mitään, lopu 4 olivat sen huonoja.

Nemi77: Samoissa mennään...


Milli81: Peukut ja varpaat pystyyn, että pääsette siirtoon asti!

Tervetuloa uudet :flower:
 

Yhteistyössä