Edessä ensimmäinen IVF

Tuli vaan mieleen..että onko muilla ollu turvotusta puregonista?,kun mulla on maha ollu aivan kauhean turvonnut.Nyt vielä nostettiin annostusta ja lisäksi orgalutran niin ei meinaa työhousut mahtua päälle.Ensin kyllä ajattelin että oonko lihonu noin paljon,en onneks ;)

Sitten semmoinenkin tuli mieleen, että JOS ei päästä siirtoon asti niin mikä on käytäntö, joutuuko pulittamaan silti kok summan ,eli meidän tapauksessa n 1600?
 
Karmilla Ei ollu mulla turvotusta, eipä paljo mitään tapahtunutkaan. Kai se turvotus on ihan normaalia, joillakin tulee ja joillakin ei. Me ei ekassa hoidossa päästy siirtoon ja jouduttiin maksaan miehen sperman käsittely ja muu hinta tuli munasarjakystan punktion taksalla, eli ei siis jouduttu maksaan koko hintaa. Onneksi, jotain hyvääki! Spermahan joudutaan käsitteleen valmiiksi, joten siitä joutu maksaan vaikka, ei hedelmöityshommiin päästykään. Tsemppiä teille, kyllä te siirtoon pääsette!

klo 14 on ultra. Jännittää ihan kauheesti :/ . Toivottavasti näkyis ees 1 tai 2 kunnon rakkulaa.
 
Soitin tänään klinikalle ja sain kuulla et yksikään seitsemästä ei ollut päässyt pakkaseen asti :( . Kyllä ottaa päähän! nyt vaan täytyy toivoa et tää pysyy kiinni. Solut oli kuulemma olleet liian haperoja ja hajonneet. No onneksi ei kuulemma vielä kannata luovuttaa sillä kuulemma toivoa on jos uuteen kierrokseen lähdetään jos tää ei tärppää.
Katsotaan nyt eka tää ja sit vasta mietitään tulevaa.
Tänään tuli viikko punktiosta eli eiks sen pitäisi olla nyt kiinnittynyt jos on tarrannut kiinni? Mua on palellut eilisestä lähtien ja aivastuksia satelee ja tänään kun kävin aamupissalla niin paperiin jäi sentin mittainen ohut ruskea viiru??!
Karmilla, mulla alkoi turvotus kuudentena piikityspäivänä ja vaan paheni punktioon mennessä. Siirto oli 19.4 ja nyt on pari päivää ollut enään vain alavatsa hieman turvoksissa. Se on niin yksilöllistä.
 
Helou!

on: eipä siellä ultrassa mitään kauheen positiivista näkyny, solut ei ollu kauheesti kasvanu, mut niitä oli kuitenki 4. Yks vähän isompi ja muut sitten pienempiä. Punktio on siis vasta keskiviikkona, kun yritetään vielä kasvatella noita rupusia. Mä vähän epäilinkin et kasvua ei ollis tapahtunut, kun ei oo ollu oikeen mitään tuntemuksiakaan. Toivotaan et sama 150IU annokset riittää. Punktiokin hirvittää :(
Saispa edes sen yhden alkion et pääsis edes siirtoon..
Ei tässä oikein tiedä mitä pitäis ajatella.. :/

Karmilla Kyllä mulla on ainakin turvottanu gonal-f ja sulla oli kuitenkin niin reilustu soluja ettei mikään ihmekkään jos turvottaa. Tsemppiä vielä loppukasvatteluun ja toivotaan et pääsette siirtoon.

Hope Harmi ette muut solut selvinneet. Hirmuisesti tarrasukkia ja vauvaliimaa että se yks hyvä tarraisi kiinni!

Nemi Mulla on sormet ja varpaa pystyssä sun puolesta! Toivotaan 2 hyvää solua!
 
pieni tiikeri sumutteen ja pistosten määrä riippuu sun kierrosta, hoitopaikasta ja -kaavasta.

Mulla alkoi sumute 30.3, pistokset 14.4 ja punktio on 28.4.
itse odotin paljon kauheita sivuoireita, mutta tosi vähällä olen päässyt!

Tsemppiä!
 
Eli ultrassa tänään ei löytynyt kun yksi rakkula 9mm oikealta puolelta, vasemmalta ei mitään. Hoito keskeytetään ja jatketaan heinäkuussa kun menkat alkaa. Mulla siis vähän PCO oireita ja lääkäri tahtoo nyt ottaa uudestaan verikokeita jotta saadaan seuraavaan hoitoon oikea annostus!

Että näin täällä :ashamed:
 
Garfield :hug: olen pahoillani.. :/ voimia tähän hetkeen ja tulevaan!

Nemi varmaan ihan fiksu veto jäädä saikulle.. :hug: Toivottavasti ultrasta tuli parempia uutisia!

Milli toivottavasti kasvavat oikein sopiviksi punktioon mennessä!:)

Hope :hug: toivotaan, että masussasi oleva riittäisi tälläerää ;)

wiltsu no voi harmi :hug: toivottavasti seuraavassa hoidossa ovat viisaampia ja määräävät oikean kokoset annokset b:)d

pieni tiikeri mulla pitkä kaava, sumut alko 12.4, piikitykset 28.4 ja viikolla 19 punktio ja toivottavasti siirto
 
Hope Voi harmi, toivottavasti ette niitä muita alkioita tulis tarvitsemaankaan, vaan teidän pikkanen tarrais lujasti kii! Hirmuisesti tsemppiä ja tarrasukkia!
Milli Tiedän tunteen :'( jospa ne pienemmätki kerkeäis ottaa kunnon kasvupyrähdyksen! Onhan tässä vielä keskiviikkoon aikaa. Tsemppiä ja muniksen kasvatussäteitä hirmuisesti sinne :hug: Kyllä siitä puntiosta selviää, vaadit vaan kunnon dropit ennen ja toimenpiteen aikana.
Wiltsu Voi ei :'( On tää elämä välillä niin epäreilua! :hug: :hug: , toivottavasti uuteen hoitoon saadaan kaikki kohdalleen!
pieni tiikeri pitkä kaava alko sumutteilla 30.3, sumut alko 14.4, piikitykset 14.4 ja punktio ensi ma 26.4. Siirtopäivä päätetään maanantaina, jos nyt mitään siirrettävää tulee...
Halleberry Käyn tän jälkeen vieraileen sun blogissa :)

on: ultrassa näky edelleen se yks iso, joka oli jo 22, sit oli yks pienempi ja yks vielä pienempi ja yks uus rupu oli ilmestyny. Punktio on maanantaina. Tänään piikitin vielä yhen 225 satsin, että se yks pienempi sais kii isompaa. Pregnyliä pistän huomenna klo 22.30 10000 yksikköä, jotta munikset ois varmasti kypsiä. Pregnyl pistetään 35 tuntia ennen punktiota, ettei isoin munis varmasti lähtis karkuteille. Hieman kuitenki hirvittää, että lähteekö isoin liikenteeseen, mutta lääkäri sano, et onhan mulla myös sumut edelleen käytössä. Huomenna aamulla viimeinen sumu. Lääkäri kehotti kuitenki varmuuden vuoksi tänään "saattelemaan" varovasti miehen siittiöitä sisälle, et jos se isoin kuitenki lähtee karkuteille ennen aikojaan. Aika vahvoja tuntemuksia on kyllä ollu muutamat päivät tässä, ihmettelen millanen olo mahtaakaan olla niillä joilla muniksia on paljon enemmän :eek: Jännittää, mutta hieman parempi mieli kuitenkin. Lääkäri sano, et maanantaina katotaan sperman laadun mukaan tehdäänkö ivf vai ics. Tällä hetkellä oltais kallistumassa ivf:ään.

Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppua!
 
Nemi kiitos tsempeistä. Joo, eiköhän siitä punktiosta selviä, eihän siellä oo paljon mitään punktioitavaa, niin ei luulis kauaa menevän.. Ja hoitsu sanoi et mulle laitetaan suoneen antibioottia kun endo lisää tulehdusriskiä.. Pitää mennä reilusti aikaisemmin paikalle
Mullaki oli tullu tavallaan yks solu lisää, ihmettelin sitä lekurille niin se vaan tuumas et niitä on hankala nähdä kunnolla ultralla, voivat olla jotenki limittäin ettei saa selvää..

Kiva et sulla on kuitenki parempi mieli! Jospa se pregnyl viimeistään kypsyttäis niitä pienempiä sieltä ja saisitta enemmän kuin sen yhden solun. Ja sullahan menee varmaan pregnylin laittaminen samalla rutiinilla kuin menopur, mulla jänskättää vähän sekin.



Mukavaa viikonloppua kaikille
 
Wiltsulle pahoittelut!

Tänään sitten käytiin siellä lapsett.polilla. Ultrassa kaikki ok. Reseptit sain mukaan pitkän kaavan mukaiseen IVF:ään. Sumutteet alkaisivat tuolla julkisella heinä-elokuussa.. poli aukeaa syyskuun alussa. Lisäksi käytiin heti perään mieheni kanssa infektioverikokeissa. Lähettävät meille kotiin tekstin tästä käynnistä + verikokeiden tulokset ja niiden kanssa sitten 17.5. Ovumiaan, varasin jo heti ajan tänään. Eli ei taida ihan kesäkuulle ehtiä siirto :( Ellei sitten niin vallan nopeaa toimintaa että kun menkkojen pitäis alkaa tuolla vkolla 20 niin heti siitä sitten.. mut epäilenpä. Vähän hankalaahan tuo tulee olemaan, Tampereella käydä täältä, bussilla ja junalla. Mut odotan silti kovasti tietenkin. Jotenkin on niin paha mieli siitäkin kun jokaikisessä paikassa ja lehdykässä toitotetaan sitä että 35v alkaa huomattavasti naisen hedelmällisyys laskea ja riskit lisääntyä.. eikä tälle nyt voi mitään eikä tätä ikää saa millään pienemmäksi.

Mut mukavaa vkonloppua kaikille! Meillä järkyttävä remontti- ja muuttohässäkkä jatkuu...
 
Moi!

Nemi kiitos vertaistuesta :hug: Mä toivon kovasti, että teillä nyt onnistuisi hankaluuksista huolimatta :heart: toivon sitä toki myös muillekkin!

Miimii hyvä, kun asiat etenee! b:)d

on: Montako päivää sumujen alottamisesta teillä alkoi vuoto?

mul on nyt 13.päivä sumuja ja kp30(ei oo ikinä ollu näin pitkä ) tikutetusta ovulaatiosta dpo16. Vuoto normaalisti alkaa aina dpo12. Eihän täs oo viel hätää, ku keskiviikkona vasta nollaultra, mut vois jo alkaa..kroppa pakahtuu, ku koko ajan tuntuu, et alkaa mut ei alakkaan
 
Mimii-75 Hyvä, että hommat etenee! Ymmärrän kyllä, että iästä jauhaminen ottaa päähän :hug: . Elämässä ei vaan kaikkea, ei edes lapsentekoa :kieh: , voi aina suunnitella sen mukaan mikä olis paras ajankohta ja ikä! Voi, kun parhaasta lapsentekoiästä jauhavat tän tajuais! Ikävää, että teillä on niin vaivalloista hoitoihin kulkeminen :/ Tsemppiä odotteluun ja toivottavasti pääsette mahd pian tositoimiin!

Halleberry Mulla vuoto alkoi sumujen 12.päivänä. Tuntemuksia oli ehkä pari päivää ennen vuodon alkua. Kyllä sunki vuoto alkaa, kun kerta tuntemuksiakin on. Ymmärrän kyllä, että hermostuttaa odottaa vuotoa. Itselläki meinas hermo mennä, kun vuoto oli 5 päivää myöhässä. Eikä se tosiaan haittaa vaikka 0-ultrassa olis vuoto vielä päällä. Hermoja ja pitkää pinnaa!

Säikähdin eilen illalla elokuvaa katsoessa, kun kivut väheni radikaalisti ja oikeastaan katos yöksi kokonaan, et nyt se isoin rakkula puhkes. Mut tänään on kyllä kipua taas tuntunu, mut vaan laimeampana, kuin ultran jälkeen. Jospa se ultra vaan ärsytti oikeata munasarjaa niin paljon, et kivut oli sen takia isommat eilisen illan...
 
Niin, ja ei edes niinkään se jauhaminen, vaan ihan todella henkilökohtaisesti surettaa ja pelottaa ihan hirveesti että onnistuuko enää mikään, kun on 'liian vanha'.. :( Kun onhan se ihan kiistaton lääketieteellinen fakta tuo iän vaikutus.
 
Mimii-75 Niin, onhan se tietenki lääketieteellinen fakta :( , mut jospa se ei pitäis paikkansa, kuin ihan murto-osan kohdalla... :hug: :hug: Ei varmaan hirveesti lohduta, mut onhan niitä esikoisen saaneita yli nelikymppisiä...
 
? ^ No niinhän niitä on kyllä, ja oma äitini sekä anoppini olivat 37-vuotiaita kun saivat kuopuksensa :) Onneksi olen terve ja asiat ainakin pitäis olla kunnossa muilta osin (jos torvionnettomuuksia ei lasketa), emmekä esim tupakoi ja ei ole ylipainoa kummallakaan jne.

Onnea kaikille meille matkaan!
 
Heisuli heit kaikille,

en olekaan vähään aikaan käynyt lueskelemassa juttuja täällä. Paljon näyttää tapahtuneen yhdellä jos toisellakin.. Pahoittelut Garfieldille ja Wiltsulle, tsempitykset ihan kaikille jännääjille tasapuolisesti.

Mä olen nyt sit siirtynyt piinailijoitten osastoon. punktio tehtiin tiistaina ja siirto torstaina. Kaikki meni yllättävän helposti, punktiota pelkäsin niin, että odotteluhuoneessa tuli itku ennen esilääkettä. Se kun sitten annettiin ja vaikutti niin ei mitään huolta enää =) ... Itse operaatio ei sattunut, kun pyysin heti lääkettä kun jotain pientä tuntui. Luulen, että esilääkityksen ansiosta noi varsinaiset kanyylin kautta menneet kipu/rauhoittavat tehosivatkin, sain rentouduttua ennen niiden saamista ja operaatiota. 12 rakkulaa oli, 6 hyvää tapausta :).
Siirtokin meni niin etten edes tajunnut kun homma oli jo ohi.
Vainoharhaisesti vahtaan mahdollisia "oireita" kiinnittymisestä :D , tuskinpa niitä nyt vielä ihan tulee. Siis JOS tulee.

Mukavaa oloa kaikille, positiivisia ajatuksia ja tsempityksiä toivottelee nukkapallo :wave:
 
HaLLeBeRRy, olisi kiva saada salasana blogiisi.

Garfield voi harmi kun se nega nyt tuli. Toivottavasti olet kuitenkin positiivisella mielellä. Tuo on tosi hyvä idea että käytte läpi lääkärin kanssa hoitotuloksia niin voi sitten seuraavaksi kerraksi löytää jotain uutta.

Karmilla mullakaan ei ole ollut turvotusta lääkkeistä, luulen että se pieni pömppis mitä mulla on on herkkujen aikaansaama, jotenkin haluaa tässä pistoksien keskellä hemmotella itseensä karkeilla enemmän ;) Mietin itse myös tuota maksupuolta epäonnistuneen kohdalla, näköjään samat ajatukset liikkuu kaikkien ensikertalaisten päässä. Mulla meni nyt jo se Kelan korvauskatto yli, sen verran lääkkeitä on joutunut ostamaan.

Milli toivottavasti sulla ehtii kasvamaan keskiviikkoon mennessä vielä noi pienemmät, aina suurentaa onnistumisen todennäköisyyttä kun on useampi.

wiltsu74 pahoittelut sinne päin, on varmaan tosi kurja fiilis kun joutuu keskeyttää :(

Nemi toivottavasti sulla myös pienemmät ehtii mukaan ja iso pysyy kiinni. Mä sain eilen Pregnylin pistoksen piikit ja säikähdin hirveästi sitä isoa kunnes tajusin että se ei ole se millä pistetään... ;)

Nukkapallo Kiva että sulla meni punktio hyvin ja oli hyvä saalis!

ON: Mulla oli toinen ultra eilen ja ei ihan putkeen ollut kaikki mennyt :( mullahan piti olla punktio maanantaina mutta koska solut olivat niin pieniä niin sitä joutuu siirtää. Eilen Puregonia nostettiin 200 että saisi pienempiä soluja vielä mukaan. Silti jouduin alkaa pistämään Orgalutrania jo eilen ja olipas se inhottava aine. En ollut saanut siihen pistosopetusta niin vähän oli epävarma olo mutta kyllä se aine vatsaan meni.

Oikealla puolella mulla näkyi 2 isompaa oista isoin 13 plus 2 pienempää. Sitten vasurilla 2 isompaa ja 3 pienempää. Nyt on sitten vielä kolmas ultra maanantaina jossa päätetään onko punktio keskiviikkona vai perjantaina. Lääkäri sanoi että se aloitusannos 125 ja jatko 150 Puregonia oli liian pienet että vasta tuolla 175 kasvua kunnolla tapahtui. Tuotahan ei voi etukäteen tietää kun on eka hoito mutta rahallisesti tietty harmittaa kun alkupistokset meni käytännössä hukkaan. No jotenkin tähän tulee sellainen sokeus rahan suhteen että jossain vaiheessa vaan lakkaa välittämästä. Kunhan sieltä vaan tulisi jotain soluja ja ne vielä hedelmöittyisi! Punktiota en halua edelleenkään ajatella etten turhaa stressaa sillä.
Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!

 
Nelli Mua jännittää myös punktio.mun toinen ultra on maanantaina , , silloin ollaan viisaampia , saas nähdä onko kasvuspurttia tapahtunu kun puregonin annostusta nostettiin 200 , aluksi oli 150.Meillä mies on pistäny orgalutranin, .Sitä pregnylin pistämistä jännään,kun sehän pitää sekoittaa..Mies saa senkin tehdä etten vaan puoliunessa söhrää mitään. :(
Minäkin oon ruvennu välittämättä rahasta, se menee mikä menee, toivottavasti joskus voi muistetlla rahanmenoa"hyvällä":)
 
Mahtuuko uusi palstalainen mukaan? Lapsettomuutta takana 4,5 vuotta, takana 4 x IUI ilman tulosta. Maanantaina on punktio, ultran mukaan suht vaatimaton saalis luvassa... 4-5 rakkulaa löytyi tiistaina. Tais olla muitakin ekakertalaisia menossa maanantaina punktioon?
 
Karmilla Toivotaan kovaa kasvuspurttia viikonlopun ajaksi :) Meillä mennään samoilla annoksilla Puregonia. Jaa sulla on mies pistänyt Orgalutranin, mäkin mietin sitä vaihtoehtoa mutta sitten totesin että jotenkin mahdollinen kipu ja se yleinen pistämisen fiilis on helpompi käsitellä kun sitä itse säätelee ja tietää koska se tulee. Mulle on monesti tullut sellanen olo tässä pistämisen aikana että voi apua mitä kaikkea sitä pitää lapsen eteen tehdä... ja niin monet joutuvat monta kertaa tähän rääkkiin :( Ja samalla mulle tulee fiiliksiä että voi kun jokaikinen äiti ketä tulee raskaaksi ilman että osaa arvostaa sitä niin tietäisi miten vaikeaa se joillain ihmisillä on... Ja sellaisille ihmisille ketkä kyselevät meidän lapsen tulosta (emme ole kertoneet kenellekään) ja arvostelevat itsekkäiksi jne. niin tekisi nyt mieli tylysti todeta kun kysytään kuulumisia että no ei mitään ihmeempää, tuikkailen paria piikkiä päivässä että saisi lapsen :D Joo lapsellisia ajatuksia tiedän mutta joskus vaan käy hermoille kanssaihmiset ja sellaiset ketä saa koko maailman eivätkä edes tiedosta/arvosta sitä...No joo, nyt loppuu tämä laulu :)

Verna, tervetuloa mukaan! Ihan hyvähän tuo 4-5 on jos sattuisi vaikka kaikista tulla solu! Ja ultrassa ilmeisesti voi olla että ei edes aina näy kaikki. Mä olen punktioon menossa ensi viikolla ekakertalaisena, päivää en vaan vielä tiedä.
 
Mä oon muutamille kertonu tästä lapsettomuudesta..sitten yks työkaveri joka tietää vaan sen että käydään klinikalla niin esittelee mulle lapsensa lehdessä olevaa syntttärikuvaa(mua ei vittuakaan kiinnosta).Teki mieli sanoo hälle että mähän voisin laittaa sinne samalle palstalle kuvan kaikista neuloista, lääkeampulleista , lääkeresepteistä yms,ultrakuvista, että mun" lapset" on niissä... :( Välillä musta tuntuu että mä TIEDÄN liikaa näistä kaikista asioista.Niinkun apteekissakin farmaseutti sanoi mulle että"oot hyvin perillä asioista".No pakkohan se on!
 
Tosi tökeröä käytöstä työkaveriltasi Karmilla.. Toi oli omalla karulla tavallaan hauska ajatus toi kuva lääkeampulleista ja neuloista siellä palstalla :LOL: Mun mies eilen myös totesi huvittavasti mun kylmäverisen Orgalutranin tykityksen jälkeen että musta tulisi hyvä narkkari että kun pelosta huolimatta voi vaan iskeä neulan lihaan :D

Mä edelleen ihmettelen sitä miten ihmiset on niin hirveän tunkeilevia ja tökeröitä kun on kyse lapsettomuus tai yleensäkin lisääntymisasioista. Miten voi olla että meidän muuten niin jörössä ja sulkeutuneessa yhteiskunnassa ihmiset sumeilematta kyselevät puolituttujen ihmisten seksielämästä... ;)

Joo toi asioista perillä olo on kyllä toisaalta tosi kurjaakin koska joskus voi sanoa että tieto lisää tuskaa. Mutta niin se vaan on että kyllä itse pitää ottaa selvää koska ei kaikkea tietoa valitettavasti klinikoilta saa koska ihmisillä sielläkin on jatkuva kiire.

Ai niin, onko kenellekään tullut rinnat kipeäksi Orgalutranista? Pistin eilen ekan piikin sitä ja nyt mulla on rinnat vähän kipeytyneet niin mietin vaan että voiko se olla syynä.
 

Yhteistyössä