Edessä ensimmäinen IVF

Halleberry Kiitos tsempistä! Saapa nähdä saanko nukuttua ens yönä, ku stressaan aina kaikista asioista :ashamed: ja eihän se kuiteskaan ole, ku sumujen eka sumutus aamulla vuorossa :ashamed: . Kuulostipa kivuliaalta toi sun aukiolotutkimus :$ Meki käydään yksityisellä hoidoissa, rahaa kyllä menee, mutta palvelu ollu tosi hyvää. Suunnittelukäynnillä tuntu taas, että lääkäri mietti tosissaan mikä lääkitys mulle sopis parhaiten. Oli jopa kotona mietiskelly asiaa :eek: . Tsemppiä!
Karmilla Pääset tosiaan mun ja Millin kaa piinaileen =) Kannattaa kyllä kirjottaa kysymykset ylös, myöki aina mennään kysymyslistan kaa lääkärin luo =) Epätoivo on ikävän tuttua täälläki, viimeks eilen pillahin itkuun, kun viimein sain kerrottua anopille meidän hoidoista. Mies ei ole saanu äidilleen kerrottua, vaan sano, et jos minä hoitaisin sen. Ei kuulemma osaa äitinsä kanssa tollasista asioista puhua ;) . Helpotti, kun sain anopille kerrottua ja hän vielä niin ihanasti ja lämpimästi reagoi :) . Voimahali sulle :hug:
 
Täällä ollaan ekaan IVF:ään kovaa vauhtia menossa myös. Viikon verran Synarelaa sumuteltu.. Punktio ja siirto vkolla 16. Jännittää hurjasti, mutta olo on aika leijuva.. :D . Taustaa sen verran, että endometrioosin takia tässä tilanteessa ollaan, kohta 3 v luomuyritystä takana tuloksetta. Toivottavsti nyt tärppäisi!! Mukavaa lueskella samassa veneessä olevien kertomuksia, ei tarvitse yksin ajatuksia pyöritellä.. :wave:
 
Hei!

Mä kävin kans tänään ostamas suprecurin.. sit aamulla alkaa
toisaalta jännittää paljon, kun se hoito on oikeesti alkamas.. täs meneeki seuraavat 1,5kk enemmän tai vähemmän hormonihuuruissa...
Mä jopa eilen värjäsin hiukset ettei sit ainakaa hoidon aikana tulis värjättyä, liekkö sillä mitää väliä..
Saa nähä saako sitä ees nukuttua, pitää varmaan kuunnella rentoutuslevyä niin nukahtaa helpommin ;)

Wiltsu1974 Meitä näyttäis olevan useampia joka piinailee samoilla aikatauluilla :)

Nukkapallo :wave:
Sä oletkin viikon edellä..
Mulla kans endoa ja aikalailla 3 vuotta turhia toiveita takana..

Toivotaan et nyt olis meidän aika!!


Muoks.

Nemi mullaki tippu kauhee kivisäkki hartioilta ku sain omille vanhemmille kerrottua.. ja olin ottanu kauheesti paineta sielä.. niinku ne olis kokoajan odottanu vauva-uutisia.. ei ees pitäny paikkaansa.
Joskus helpottaa kun saa puhuttua asiasta, eikä päätelmät ole vain oman pään sisällä..
 
Meillä me kerrottiin yhdessä miehen vanhemmille, pöydässä tuli piinaava hiljaisuus..miehen äiti laittoi pään käsiensä väliin ja ajattelin että nytkö se alkaa itkemään..kyselivät siinä sitten jotain ja sanoin että vika on minussa, jotenkin vaan oli kiusallinen tilanne vaikka oltiin päätetty kertoa.Mun äiti suhtautu kivasti, se kun on semmoinen realisti ja avoin kaikille asioille, monenlaista kun on meidänkin perheessä ollu.
 
Hei!

Meille lääkäri sano, että "luomu(ai, että mä inhoon tota sanaa tässä yhteydessä ) raskaus on mahdollinen" sillon, ku laitto meidät IVF-jonoon.. taitaa vaan olla aika pieni toi mahdollisuus..sitä mahdollsta raskautta jos ruvettas oottamaan ja ootettas seuraavat kymmenen vuotta, ni vois järki mennä jossain vaiheessa.. ja voihan se olla, et tuossa hoidon aikana huomataan joku selittävä syy. Tietyllä tavalla oli hyvä, että meiltä pieniä vikoja löytyi, että oli perusteltua laittaa IVF-jonoon, koska muuten ne olis varmaan laittanu kotiin vielä vuodeks odottamaan sitä mahdollista raskautta..:headwall:

karmilla :hug: epätoivo on tuttu tunne myös täällä..mistä sitä toivoa sais lisää??

wiltsu tsemppiä sumutteluun!:)

Nemikiitos:) ihana lääkäri teillä! Nii me ollaa julkisella ja ollaa saatu siellä todella hyvää palvelua
Mulla on kyteny kamalan pitkään ajatus, että kerron porukoille tästä, mutta isäni kävi viime isänpäivänä kuoleman porteilla ja koko talvi on ollu siitä toipumista.. Ajattelen, et heillä on niin paljon huolia jo omasta takaa, että en halua kuormittaa niitä omillani.. Ajattelin kuitenki, ennen häitä paljastaa esim. kirjeen muodossa, etteivät siellä sitten puhu mitään tietämättömyyttään, joka vois loukata meitä..
Isä on toivonu lapsenlasta siitä asti, ku alettiin seurustelemaan

tervetuloa nukkapallo :flower:

on: eilen oli vaikea itkuinen päivä, en oikee tiedä mistä johtu.. Tänään pitäs mennä loman jälkeen töihi ja päässä pyörii ihan muut, ku työasiat..
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3...............24.3.
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77.........................................................vko 17
leiska...........................................................vko 19


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
MAM2......................1.PAS..........................17.3............ 31.3.




MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy






 
Tämä on pitänyt pientä taukoa palstalle kirjoittelussa, kun ei oikeesti oo edes mitään kirjoiteltavaa, pelkkää tuskaista odottelua, sitä samaahan se on ollu koko alku vuosi=jatkuvasti vaan odotetaan ja odotetaan ja taas odotellaan... :headwall:

miunkii puolesta tervetuloa kaikki uudet, ensin ajattelin että kivasti ollaa porukkaa saatu väistyneiden tilalle, mut sit ajattelin et eihän se kyl kiva ole et saadaan uutta porukkaa jatkuvasti näihin hoitoihin.. :(
ja palstan nimen mukaan en kyllä enää ite tänne edes kuuluisi, mut en osaa poistuukkaan.

hygsy toivottavasti pysyt siellä plussanneissa, kun meitähän oli siirrossa useampikin samana viikkona ja kaikki muut taidettiin tipahtaa kyydistä :heart: :heart:
 
Tänään se ihanista ihanin teksti tuli digitaaliseen testiin " Gravid Raskaana"!!!
En olisi ikinä uskonut että PAS ista meillä tärppää. Tänään vaan on ollut niin kipeä vatsa että heti alkaa kaikki kauhukuvat pyöriä mielessä, mutta toivottavasti se olisi vaan ilmaa mikä siellä mahassa viiltelee :) .

Tsemppiä teille kaikille jatkoon!! Toivon sydämeni pohjasta, että teillä kaikilla onnistaa!!! :heart:
 
Onnea, onnea MAM2!! On se huimaa.
Tervetuloa nukkapallo!
ON: mulla oli tänään ultra. Kaikki oli hyvin :attn: . Aika kovia alavatsakipuja on ollut, mutta ei sitten kuitenkaan ole homma mennyt pieleen niin kuin pelkäsin, vaan oikealla puolella viisi ja vasemalla puolella kolme rakkulaa. Ja kooltaan ihan sopivia, joten puregon annos pysyy samankokoisena, 175. Ylihuomenna taas ultrataan ja siinä sovitaan punktiopäivä. Se on joko ensi viikon ti tai ke. jiiiiiiiih....

Tavallisentytöstä ei ole kuulunut vähään aikaan. Ei kai hyperi äitynyt pahaksi?
 
MAM2 Mahtavaa! Onnea hirmuisesti :heart: ! Kyllä se on ilmaa tai jotain muuta normaalia, joka kipuilee =)
Nukkapallo tervetuloa :flower:
Milli81 ja karmilla Onhan se helpompaa, ku saa kerrottua hoidoista. Eipä tarvi ainakaan salailla ja vastailla ikäviin kysymyksiin: millo teille tulee lapsia jne. Mun äiti on kans sellanen realisti, et sille kertominen ei ollu vaikeeta. Se osaa kuunnella tyynesti, vaikka uskon, että kyllä se saattaa itkutki pirauttaa mun näkemättä. Karmilla: tollanen piinaava hiljaisuus on kyllä ikävää :/ , jospa ne sun appivanhemmat tarvi vaan sulatteluaikaa ja oli sen takia hiljasia ensin. Minäki heikkona hetkenä ekan pieleen menneen hoidon jälkeen sanoin miehelle, että sanookohan sun äiti kohta, et vaihda hedelmällisempään naiseen :ashamed: , mies sano, et äiti ei ikinä tollasta sanois eikä aattele. Kaikkea tyhmää sitä vaan päässä liikkuukin... Milli81: Maistu muutes aika äklöltä se sumute :$ , pitää ottaa aina jotain hyvänmakusta suuhun sumuttelun jälkeeen.
Halleberry Meilläki luomuraskaus pitäs olla mahdollinen, mutta näiden kohta kahden vuoden aikana ei yhtään mitään ole tapahtunut, ei luomuna, eikä kahdessa inseminaatiossa eikä yhdessä IVF:ssä... Pieniä vikoja meilläki, mutta luulenpa että selitys löytyy näiden hoitojen kuluessa myös meillä... Onpa ikävää, et sun isäs on ollu niin huonossa kunnossa :hug: , mutta onneksi hän on toipumassa! Ymmärrän kyllä, jos tossa tilanteessa ei haluta asiasta kertoa. Toi kirje ajatus ennen häitä kuulostaa kyllä hyvältä idealta =)
leiska Tsemppiä odotteluun! En minäkään tänne enää nimen perusteella kuuluis, mutta jospa me täällä saatais pysytellä =)
 
MAM2 onnea, varmaan uskomaton tunne kun se tekstin siinä näkee! :flower:

Garfield Siellähän oli kivasti soluja :)
Tsemppiä punktioon!

Nemi Joo, ei tuo maku mikään miellyttävä oo.. Mulla menee 5-10min sumun jälkeen kun se valuu tuolla nielussa.. aamulla piti juoda vettä et saa sen maun pois.. heh, sit maha killotti täynnä vettä :/

Leiska voisitko päivittää mut listalle.. IVF ja pitkäkaava,punktio suunniteilla vkolle 17

Kyl te tokakertalaiset minun puolesta voitta olla täällä :)

Karmilla Onhan se varmaan appivanhemmillesi tavallaan järkytys..
ihan niinku kukaan ei osaa kuvitella lapsettomuutta omalle kohdalleen niin eivät hekään osanneet ajatella sitä teidän kohdalla. Ehkä seuraavalla kerralla kun asiaan on jo sulateltu hekin osaavat suhtautua siihen luonnollisemmin.
 
Koska teillä on jos on alkanut oireita tulee tosta Synarelasta? Ja pelkään että en paina tarpeeksi kovaa ja että nenään menee tarpeeksi tavaraa, jotain menee koska nielussa maistuu kamalalta hetken päästä, onko muilla samoja oireita?
Ja päivitystä etä punktio olis vappuvkolla:)
 
Wiltsu1974 Oon vasta tänään alottanu sumut, joten enpä muuta osaa vielä sanoa, ku et joo pahalta maistuu suussa, ku nieluun valuu ainetta :$ Eiköhän siitä tule tarpeeksi tavaraa, ku kerta jotain tulee, voikohan siitä edes yhdellä painalluksella tullakaan joko liian vähän, tarpeeksi tai liikaa? Eiköhän se ole se oikea määrä joka tulee yhdellä painalluksella, riippumatta kuinka lujaa painaa? Hmm, sait mutki miettimään asiaa ;) Jospa joku osais meitä auttaa.
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3......................?
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
nukkapallo................IVF...............pitkä........vko 16
Milli81.......................IVF...............pitkä........vko 17
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77.........................................................vko 17
leiska...........................................................vko 19


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy,MaM2







 
leiska - mäkin toivon että tästä vauva tulis, mutta pelko on persiissä koko ajan. Toivottavasti ens viikolla näkyy ultrassa sekä vauva että syke! Pidän sulle peukkuja seuraavaan yritykseen, tuo odottaminen on kyllä kauheeta. :heart:

MAM2 - Onnea!! Toivottavasti kaikki menee hyvin! :flower:

Wiltsu1974 ja Nemi77 - Luulen että sieltä Synarelasta tulee just se oikee annos, sehän tulee kuitenkin väkisinkin painettua pohjaan asti aina. Mulla ei muita oireita siitä tullu kuin just tuo paha maku suuhun, mutta aina ei sitäkään. Joskus tuntui että se pullon nokka oli jotenkin liikaa nenän seinämää vasten, eikä se aine lentäny suoraan sinne nieluun päin, mutta ihan hyvin se toimi silti. Tsemppiä! =)
 
Onnea hurjasti MAM2, ja tsemppiä ja peukkuja hugsy.. kaikki varmaan menee hienosti :hug: .

Synarela valuu mullakin aina nieluun ja maistuu tosi pahalle. Vahva kurkkupastilli on tähän mennessä ollut paras keino hävittää inha maku.

Onko kellään ollut muita oireita? Musta tuntuu että tuo mieliala horjahtelee aikalailla. Välillä ollaan ihan sunshinena ja välillä ottaa pattiin ihan älyttömät asiat ja kovaa. Pientä päänsärkyä oli alkuunsa, mutta se meni ohi nopeasti. Kuumia aaltoja ei ole ollut, onneksi.. unettomuutta hieman ehkä. Saas nähdä kuinka miesrukka kestää mua :D jos noita kärttyisyyshepuleita alkaa enenevässä määrin tulla.. Toivotaan ettei.

Kiitos myös kaikille tervetulotoivotuksista :heart:

Leiska viitsisitkö päivittää mutkin listalle.. ivf pitkäkaava, punktio ja siirto vko 16. Kiitos =)
 
hugsy Tsemppiä ensi viikon ultraan ja odotteluun! Ja kiitos tsempityksestä, eiköhän siitä synarelasta tosiaan tule ihan oikee määrä =)
nukkapallo Mulla ei ole vielä oikein oireita ilmenny, vasta toinen sumuttelupäivä menossa, mitä nyt huomaa, että pinna on ollu kireellä :ashamed: . Se johtuu varmaan enemmänki siitä, että on ollu tosi kiire viikko töissä ja jännittää tää uusi hoito. Lääkäri sano miehelle, että sillo ku minä kärttyän niin pitää vaan yrittää kestää ja halia ja pusutella =) , sano sunki miehelle, et se on lääkärin määräys ;) Onhan se oikeesti tosi inhottavaa, ku itekki alan joskus raivoaan jostain ihan tosi pienestä asiasta, varsinki sillo ku söin clomeja. Tuli sit paha mieli ja itku, ku piti toiselle huutaa. Mut sehän se on tärkeetä, et molemmat tietää, mistä raivarit johtuu: eli hormonit laittaa kaikki asiat potenssiin 10. Tsemppiä!

Oikein ihanaa ja toivottavasti aurinkoista pääsiäisen aikaa kaikille :heart: Tsemppiä piinailijoille ja odottajille! Lähdetään huomenna mun vanhempien luo viikonlopuksi äidin ruokapatojen äärelle :p , palailen varmaan sunnuntaina :wave:
 
leiska :hug: jaksuja odottamiseen..

MAM2 paljon onnea :flower: :heart: toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Garfield toivottavasti pääsiäisen aikaan munit kovasti:) tsemppiä puntioon!

Kyllä työ tokakertalaiset saatte munki puolesta olla täällä! Älkää sit ahdistuko mun mahd. tyhmistä kysymyksistä :p

Nemi mulle tuli clomeista niin kamalia haittavaikutuksia, et pelottaa kyl, et mitä toi Synarela mulle tekee.. Se on kato hyvä nyt seurata miten teille käy, ni tietää mitä on edessä :whistle:
Mulla onneks mies on niin tottunu mun hormonihillumisiin yms. et eipä taida häntä paljoa hetkauttaa :LOL: Se onneks tajuaa halata, ku huomaa mun olevan sen tarpeessa :heart:

Hyvää pääsiäistä!
 
Hei vaan kaikille!
Tänään toinen ultra. Yksi rakkula oli hävinnyt jonnekin... ;( En älynnyt kysyä, minne... :LOL:
Alavatsa on kivulias, hellä, jomotteleva, juiliva ja kaikkea mahollista. Outoa, kun joillakin ei tämä vaihe tunnu missään, vaikka olisi rakkuloita huomattavasti enemmän. En edes uskalla ajatella, millaiset kivut mulla on punktion jälkeen.. Hui, hui, kun pelottaa se. Kunpa en olis niin kipuherkkä. Ja kunpa tämä olis jo ohi. Ja kunpa... no, te tiedätte....
Tänään on ollu aika surullinen olo ja itku herkässä. :( Onneksi on pyhät ja punktio heti pääsiäisen jälkeen, ettei tarvitse työpaikalla nieleskellä kyyneleitä niin kuin tänään.
Punktio on siis pääsiäisen jälkeen tiistaina, eli 6.4.
 
Garfield jospa ne solut oli jotenki limittäin siellä, ettei kaikki näkynyt kuvassa.
Luulisin se tuon vaiheen kivuliaisuus voi olla vähä anatomiasta kiinni, siksi moni kokee sen niin eritavalla.
Tulehan sitten kertomaan punktio kokemuksia. Ja uskon kyllä että siihen saa tujut kipulääkkeet ettei se juuri tunnu..

Mulla on ainaki tullu suprecurista kuuman puuskia, ei varsinaisesti hikoilua. Ja tänä aamuna kun kävin hereillä ja otin aamu annoksen, niin tuntui etten saanut unta enää.. ja muutenki uni on ollut vähä huononlaista. :/
Mä sain onneks sovittua esinaisen kanssa et olen koko punktio viikon pois töistä, pidän siinä pari lomapäivää. Hän on onneksi ollut tosi ymmärtäväinen ja olen saanut sovittua työtehtäviä siten ettei mm. haitallisia kemikaaleja tarvisi käsitellä

 
Garfield Munisten kasvattelusäteitä sinne puhaltelen :whistle: ja hirmuisesti tsemppiä punktioon! Pyydät vaan heti lisää kipulääkettä, jos siltä tuntuu! Voimahali :hug:

on: sumutteluista ei vielä havaittavissa oikeestaan mitään oireita :eek: , pitäsköhän olla vaan tyytyväinen vai onkohan vielä liian aikaista niitä edes oireita odotella :ashamed: . 7. sumupäivä menossa. Mites muilla sumuttelijoilla? Kävin viime torstaina vyöhyketerapiassa ja akupunktiossa, terapeutti valoi minuun uskoa ja positiivista mieltä. Sanoi, että kropassa kaikki vaikuttaa olevan hyvin hoitoa varten, hyvä mieli tuli =) ja muutenkin olo on ollut positiivisen odottava (niinkuin oli edellisen hoidonkin alussa :ashamed: )
 
Mull on sumuista tullu sellasia kuuman puuskia, mieliala on pysyny kyllä yllättävän hyvänä, jopa positiivisena :) (onkohan sattunu joku sekunda erä joka aiheuttaa positiivista mielialaa)
Ja muutamana aamuna kun heräsin ottaa aamusumun niin tuntui ettei saanutkaan unta kunnolla sen jälkeen ja on välissä väsyttäny aika paljon..

Mä olen saanu tsempattua itselleni sellaisen mielialan et tästä hoidosta onnistutaan ja yrittäny elää vaan tätä päivää eikä murentia tulevaa. Tuppaan yleensä oleen melko pessimistinen..


Olen vaan yrittänyt etsiä tietoa noista siittiö vasta-aineista, kun miehellä niitä oli 80%
Kun löysin tietoa että se hankaloittaisi myös munasolun hedelmöittämistä nimen omaan ivf, mut icsillä ne onnistunu paremmin.. ja tuntuu olevan vähän nihkeetä julkisella et tehtäisiin osittain molemmat..
Pitää varmaan kysyä lääkäriltä kun meen ekaan ultraan.
 
Milli81 Minäki ihmettelin, kun mieliala on pysynyt hyvänä, ehkä tää muutaman päivän lomakin on tehnyt hyvää. Mut jatketaan yhtä positiivisissa merkeissä =) , niin hyvin menee!

En tiiä noista vasta-aineista mitään, mutta onpas ikävää, että tekevät nihkeesti osittain icsiä ja ivf:ää! Kysy ihmeessä lääkäriltä asiasta ja kannattaa vaatiakin osittaista icsiä, jos vaan tulette miehenne kanssa siihen tulokseen! Meille ois ekassa hoidossa tehty yksityisellä osittainen ics, jos muniksia olis tullu hyvä määrä. Tässä uudessa hoidossa katotaan munisten määrän mukaan mitä tehdään, mut miehen kanssa ollaan sitä mieltä, et ainakin osaan icsi. Miehen siittiöissä vasta-aineita ei ole, mutta mun munisten rakenteesta ei ole tietoa. Asia mietityttää, ku meidän lapsettomuuden syy on selittämätön ja periaatteessa luomuraskaus PITÄIS olla mahdollista, mut yhtään mitään ei ole tapahtunut.
 
Nemi Mulla alkoi eilen tyhjennysvuotokin.. Ajattelin fiksuna tyttönä ku sumun pitäis lamauttaa endoa ja se aiheuttaa "mukavat" kk kivut niin nyt ei pitäis olla niin kipeet.. mut mitä tuota p**kaa.. Noh jospa se alkais kohta helpottaan..

Pitää kysellä lääkäriltä kun viikon päästä on se eka ultra..
iik enää viikko... vähänkö jännittään :)

Tsemppiä muillekkin sumuttelijoille ja hoitoa odottaville
 
Hei,
tänään punktiosta saaliina neljä munasolua. Yksi rakkula oli tyhjä ja kahdessa oli vain kuori, ei solua sisällä. :( Lääkäri oli ikävän pessimistisellä asenteella, ei lupaillut hyvää, vaan vihjaili jo uudesta ivf:stä ja sanoi, ettei näistä ainakaan pakkaseen mitään jää.
Punktio oli mulla äärimmäisen kivulias toimenpide. Sain reilusti kipulääkettä, mutta ne eivät auttaneet ohjaimen terävän reunan aiheuttamaan kipuun. Tuo ohjaimen aiheuttama hankaus/painelu sattui niin kuin olisi sääriluuta hangattu poikki.
Lisäksi vatsaonteloon sattui ja sattuu edelleen. Koko kasvatteluvaihe on ollut mulla kivulias. Niin paljon, ettei ole oikein kärsinyt vessassa käydä. Rakkoa ei saaa tyhjäksi kuin hyvin varovaisesti puristamalla, kun tekee niin kipeää. Hoitaja sanoi, että turvotus siellä pahentaa asiaa. Voi olla, että nämä kivut liittyvät endoon.
Anteeksi nyt kaikille, joilla on punktio vielä edessä. En halua teitä turhaan pelotella. Voin sanoa, että hyvin monelle tuo punktio on lähes kivuton tai vain lievää kipua aiheuttava, mutta mulla meni näin. Tavallinen ultrakapulakin sattuu mulla aina jonkin verran tuohon yläreunaan, joten siitä saattoi tietysti ennustaa jotain tähän toimenpiteeseen. Jos teillä on ultratutkimukset menneet ilman kipuja, niin selvinnette tästä punktiosta hyvin. Kipulääkkeet auttaa silloin.
 

Yhteistyössä