Edessä ensimmäinen IVF

Solakka Silakka - Mee ihmeessä siihen verikokeeseen, kyllähän sulla sitä hormonia on veressä kun näkyy kerran noissa kotitesteissäkin. Sitä paitsi, joillakin kuulemma erittyy tosi hitaasti virtsaan, vaikka veressä oliskin jo ihan kunnolla. Ja se veritesti on muutenkin herkempi.

Mulla ei noita lugeja enempää oo, eikä reseptissäkään oo mitään jäljellä. Ihmeen nihkeesti mulle täällä lääkäri niitä kirjotti, ekassa reseptissä oli 15 kpl ja kun pyysin lisää, niin sain 30 kpl reseptin. Ja mulle sanoi se hoitaja sieltä naikkarilta että tässä vaiheessa oman elimistön pitäisi tuottaa jo sitä hormonia eikä niitä lugeja enää tarvii. Tässä ilmeisesti käytäntö vaihtelee klinikoittain jonkun verran, jossain sanotaan että plussatestin jälkeen voi lopettaa ja jossain käsketään jatkamaan useita viikkoja.

Niin ja mulla luki siinä verikokeen lähetteessä vaan että aamulla. Mutta sekin saattaa johtuu vaan siitä että ne ehtii sitten lähettää sen näytteen helsinkiin.

Kiitos Silent Whisper ja Solakka silakka kun jaksatte valaa muhun toivoa. Tällaista vertaistukea ei kyllä muualta saa! :hug: :heart:
 
hugsy - Joo tässä vaiheessa oman elimistön pitäisi jo tuottaa tarpeksi hormonia. Mun lääkärikin kertoi olleensa mukana 2 vuotta kestäneessä tutkimuksessa jossa progesteronihoitoa jatkettiin toiset 2 viikkoa, kun raskaustesti oli positiivinen. Puolet potilaista jatkoi, puolet ei. Lopputulos oli se, että raskauksissa ei ollut minkäänlaista eroa.
 
pieni tiikeri - Katsoin että meillä molemmilla on kesäkuussa IVF. Mitäs varten olet noin pitkään procrenia käyttänyt? Itse aloitin joulukuussa sen piikittelyn ja jatkan toukokuuhun asti. Onko sulla ollut minkälaisia oireita siitä? Mulla on välillä aika tuskaa kuumien aaltojen kanssa ja yöt meinaa olla vaikeita kun ei saa nukuttua ja pää on usein kipeä mutta onneksi tuo vastalääke mitä syön niin auttaa jonkun verran =)

Onnea Plussanneille ja :hug: negoille.
 
Kyllä tää taitaa olla tässä. :| Tein aamulla Predictorin ei niin herkän testin, ja tuloksena oli todella haalea plussa. Jos viime keskiviikkona oli hcg 30.5, niin kyllähän tuohon olis nyt pitäny jo tulla ihan selvä, vahva viiva jos olis hcg noussu normaalisti.

prkl
 
hugsy minä en oo saanut mitään muuta kuin haamuja ja tänään tein digitaalisen clearbluen, jossa ihana teksti:
http://i7.aijaa.com/b/00596/5913359.jpg

Oon lukenut paljon viime päivinä ympäri nettiä ja siellä on ihan hyvin saatu vauvoja vaikka testit näyttäneet vain haamuja.

Ite en meekään nyt veritestiin, koska saisin siellä kuitenkin jonkun rajatuloksen ja kauhean stressin. Toiseksi en voi tehdä asialla yhtään mitään, on se hcg alhaalla tai ei. Aion odottaa nyt kiltisti ultraan kolmen viikon päähän, niin sitten sen vasta näkee. Minua rauhoitti hirmusti nuo digitaalisen testin sanat. Minut saa laittaa plussanneisiin, tullaan sitten pois jos ultra näyttää muuta.

Mulle muuten klinikka käski käyttää lugeja vielä ekaan ultraan asti.
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........vk 12
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu

PAS
.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät
leiska.............................................................?


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
hygsy......................IVF...............pitkä.......26.2............10.3.




MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, Solakka Silakka




 
hugsy - vieläkin hoen tätä samaa, eli älä luovuta :hug:

Solakka Silakka - onnea ihanasta tesktistä :heart: Uskon, että on hyvä ratkaisu mennä vasta ultraan!

Täällä koettu tänään kauhunhetkiä. Huomasin töissä ruokiksella että jotain valuu alapäästä ja kunnolla. Menin vessaan, niin vertahan sieltä tuli. Ei voi olla todellista että uusi keskenmeno tulisi kaiken tämän hoitorumban jälkeen! Soitin äkkiä klinikalle ja sain ajan omalle lääkärille jo heti tälle illalle klo 17. Verta tuli kunnolla noin tunnin ajan ja sitten se pikkuhiljaa hiipui. Mies tuli hakemaan mut töistä ja masentunein mielin ajelimme klinikalle kuuntelemaan tuomiota. Olin siis ihan varma että on mennyt kesken. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan mulla oli jäänyt kudosnestettä kohdun kaulalle ja se nyt vuoti pois. Ei kuulemma mitenkään vaarallista ja jopa aika yleistäkin. Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja alkio joka vastasi viikkoja (2,4 mm). Lääkäri väitti jopa nähnensä pienen sykkeenkin :) Voitteko kuvitella miten hyvältä tuntui, kun olimme jo varautuneet pahimpaan :heart:

SW 5+1
 
Silent Whisper KÄÄK mitä yllättäviä käänteitä voikaan tulla!? Onneksi tulos kaikki hyvin! :heart: Tulikos sulla silloin oletettujen kuukautisten aikaan mitään ruskeaa tuhrua, joka vissiin aika yleistä?

hugsy :hug: koska sulla olikaan se toinen veritesti?
 
silent whisper - huh, kun sulla on ollu kauhee tilanne! Onneksi kaikki kääntyi hyvin! :hug:

Solakka Silakka - Onnittelut ihanasta tekstistä testissä! :heart: tänä aamuna kävin verikokeessa ja ylihuomenna saan sitten vihdoin tietää tuloksen. Tää on piinaa!

Mietin just yks päivä, että jos ei meidän ois tarvinnu mennä tohon veritestiin, niin oisin nyt varmaan maailman onnellisin ihminen noiden plussatestien takia. Ennen näitä hoitoja en ees tienny koko hcg:stä mitään. Tää oottaminen on jotain ihan hirveetä. Yritän koko ajan ajatella että hyvä kun ekalla kerralla päästiin kuitenkin näin pitkälle, mutta samalla ottaa päähän että näin viime metreillä epäonnistuu.

Eikä mun oloa auta yhtään noi kotitestit. Clearbluella oon testannu alusta asti vahvistuvia viivoja ja viime sunnuntaina viimeeks tähän mennessä selvimmän plussan. Sit Predictorilla sain viime viikolla TODELLA haalean haamun ja eilen tein uuden testin sillä niin edelleen hyvin haalea viiva. Selvempi kyllä kuin edellinen, mutta ei todellakaan mikään vahva. Jostain syystä noi predictorin viivat on kauheen epäselviä verrattuna vaikka cb:en.

Mutta anyway. Olishan tuossa predictorissa pitäny jo ihan vahva viiva olla, vaikka ois miten epäherkkä testi. Nyt on kuitenkin punktiosta jo kolme viikkoo. (Tuntuu muuten tuhannelta vuodelta). Mulla on vielä yksi cb jäljellä ja taidan huvikseni tehdä senkin huomenna.
 
Solakka Silakka - mulla ei tullut mitään tuhruja oletettujen menkkojen aikaan, mutta toissapäivänä (5+1) tuli ja jatkuu edelleen vähäisenä :/

hugsy - niinhän se usein on että tieto lisää tuskaa :headwall: Toivon sydämeni pohjasta että huominen tulos on hyvä :heart:
 
Heippa kaikille! Oon ollu vähän aikaa poissa, kun iski sellanen työputki että. No nyt pitäis olla 6 päivää vapaata onneksi! Juu täällä piikitykset aloitettu ja huomenna mennään sit toiseen ultraan ja sovitaan ens viikolle aika punktioon! Maha on vähän turvokisissa muuten vointi ihan ok! Onnea kaikille plussalaisille ja voima haleja kaikille jotka sitä tarvitsee.
 
Mut voi laittaa piinailijoihin..eilen siirretty 2 alkiota. Nyt on sitten pakastin tyhjä, ei päästy tekeen kun yksi PAS tästä tammikuun IVF:stä. Testipäivä on 31.3.
Silent whisper: Onneksi oli väärä hälytys!Itselläni kun silloin alkoi viikoilla 7+0 vuotamaan, tiesin heti että kesken menee... :'(
Nyt vielä viimeiset plussapuhurit liikkeelle maaliskuulle jotta saataisiin joululahja kotiin :whistle: !
 
Minut voi ottaa pois plussanneista, kesken meni. Eilen alkoi kovat alaselkä- ja vatsakivut. Runsas vuoto klimppeineen alkoi illalla. Yritämme toista ivf:iä myöhemmin, nyt loppukevään tuuletan ajatuksia ja mieltä.

:flower: Plussaonnea ja hyvää kevättä kaikille palstalaisille! :flower:
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3...............24.3.
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu

PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät
leiska.............................................................?


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
hygsy......................IVF...............pitkä.......26.2........... 10.3.
MAM2......................1.PAS..........................17.3............ 31.3.




MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper





 
voi solakka silakka! - Oon tosi pahoillani sun puolesta. Oikein lämmin :hug:

MAM2 - pidän peukkuja että pienet tarraa tiukasti kiinni!

Tavallisen tyttö - toivotaan että tulee hyvä saalis, tsemppiä! =)


Omaa napaa: Tänään sain tietää toisen verikokeen tuloksen ja se oli 397. Eli noussut on, mutta lääkärin mukaan huonosti. Yritin hoitajalta kysellä että mitä tää käytännössä tarkoittaa, mutta en oikein saanu vastausta. Sen verran sanoi että tuskin on kohdunulkoinen kun siinä kuulemma arvo nousee nopeesti vähän liiankin ylös. Nyt seurataan tilannetta, ens viikolla TAAS uus verikoe ja ilmeisesti ultra ihan täällä omalla paikkakunnalla. Kysyin vielä että onko mitään mahiksia että tää ois ihan normaali raskaus, niin sanoi että onhan se tietysti mahdollista, mutta sitten viikolla 7 pitäisi alkaa ultrassa näkyä sykettä... Toivon kovasti että ois sanonu suoraan jos ei mahiksia oo. Nyt sitä taas elättelee toivoa seuraavaan verikokeeseen asti.
Alkaa jo tuntua siltä että roikun ikuisesti tossa piinailija-pinossa :LOL:

Ei mut ihan oikeesti. Siis tekis mieli sanoo niille, että en enää tuu niihin kokeisiin, jos on kesken mennäkseen, niin sit se menee, ihan sama miten monta putkiloa verta musta ehditään sitä ennen ottaa. Ei tässä nyt ainakaan uskalla yhtään olla onnellinen ees siitä plussasta.
 
Onpas täällä hiljaista.

Ite oottelen kotona (vapaapäivä, jei!) että tulis posti, jos sieltä tulis vaikka naikkarin lääkärinlausunto. Tänään soitan paikalliseen sairaalaan ja pyydän lähetteen uuteen verikokeeseen tälle viikolle. Löysin sellaisen englanninkielisen hcg-laskurin, jonka mukaan mun arvojen nousu olis riittävä. Sillä sivulla sanotaan vielä että arvon pitäisi nousta vähintään 60% kahdessa päivässä ja mulla nousua on 109%. Lisäksi siellä on sellainen hieno käyrätaulukko, josta näkee mihin kohtaan ite sijoittuu. Sen mukaan menisin hiukan keskiarvojen alapuolella, mutta kuitenkin alhaisen tason yläpuolella.

Itekin kyllä laskin että arvo on tuplaantunu joka toinen päivä, ja sehän on kai ihan hyvä juttu. Ja jos se kiinnittyminen olis tapahtunu vasta pp7, niinkuin luulen, niin periaatteessa noi arvot vois olla sit ihan kohillaan.

On tää hirveetä miettimistä ja oljenkorsiin tarttumista. Mites teillä muilla?
 
hugsy kyllä vahvasti uskon että siulla onnistui, tosiaan kiinnittyminen voi tapahtua odotettua myöhemmin :heart: :heart:
mie kävin jälkitarkastuksessa ja 2.icsi olis tarkoitus alottaa vapun tienoilla, eli pu/siirto sattuis vko 19.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa =)

:hug: kaikille hoidoissa pettyneille, erityisesti solakka silakka :hug: ja lämpimät onnittelut plussanneille :heart: , niitäkin on näköjään tullut mun palstailutauon aikana =)

on: Pään nollaustauko ekan pieleen menneen hoidon jälkeen teki hyvää. Olen käynyt vyöhyketerapiassa + akupunktiossa sekä uusinut ruokavalioita ja aloittanut erinäisten vitamiinien syönnin. Ainakin olo on kevyempi ja energisempi ja akupunktion ja vyöhyketerapian aikana kehossa on ollu aika huisia tuntemuksia, erityisesti alavatsan alueella. Mielialaa hoidot ovat myös nostaneet ja auttaneet rentoutumaan. Tänään oltiin uuden hoidon suunnittelukäynnillä positiivisin mielin. Synarela sumut aloitan 30.3 ja 1.ultra 14.4, 2. ultra 20.4 ja 3.ultra 23.4 ja punktio ajoittus (jos kaikki menee ok) vappuviikolle, eli viikolle 17. Nyt hieman hirvittää ku lääkkeeksi vaihtu menopur 300 yksikön annoksella, lähinnä hirvittää se aineiden sekoittaminen ja monien piikkien kanssa sähläys :/ , puregonia oli niin helppo pistää. Millasia kokemuksia muilla on menopurin pistämisestä?

 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3...............24.3.
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu

PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77.........................................................vko 17
leiska...........................................................vko 19


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
hygsy......................IVF...............pitkä.......26.2........... 10.3.
MAM2......................1.PAS..........................17.3............ 31.3.




MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper






 
leiska - toivotaan että oot oikeessa. Torstaina meen uuteen verikokeeseen aamulla ja kuulen sen tuloksen sitten iltapäivällä. Samalla mulle tehdään ultra. Eiköhän siinä jo ratkea asia eteenpäin.
Tavallisen tyttö - hieno saalis! Harmi että joudut oottamaan siirtoa vielä, mutta eipähän ainakan hyperi oo sitten esteenä kiinnittymiselle.
 
Hei kaikille. Kaikenlaisia uutisia taas täällä. Solakka Silakalle pahoittellut ja voimaannuttavia ajatuksia. Kurjaa, kurjaa.
Hugsy: Aikamoista piinaa sulla, oot kyllä sissi, kun kestät.
ON: Mulla oli tänään ns. nollaultra. Jarru on tehnyt tehtävänsä ja ylihuomenna aloitan piikittelyt. Punktio pääsiäisen jälkeen, tarkka päivä ei vaan vielä selvillä. Eka ultra ensi viikon tiistaina.
Tavallisen tyttö: mie en tiennyt että noin voi käydä, siis että alkiota ei siirretä jos on hyperin vaara. Mutta aika paljon sulla oli poimittavaa. Toivotaan nyt että tilanne rauhoittuu, eikä olosi kehnone.
 

Yhteistyössä