Edessä ensimmäinen IVF

Hei,
Onko teillä tullut ruskeaa tuhruvutoa vaikka plussasitte? Entä negassa... ennen kuukautisia?
Mulla tuhruttaa kolmatta päivää, mutta ei kirkasta verta. Päänsärkyä, alaselkä ja vatsa julmetun kipeät. Eilen ja tänä aamuna selkeän himmeän haamun olen saanut. Virallinen testipäivä vasta su 14.3.
 
Leiska: Mä eilen vastasin tohon sun viestiis, toivottavasti sait sen. Ku en ollu varma lähtiks se.

Solakka Silakka: Mulla ainakin alko vuoto heti punasena tasan kaks viikkoa punktiosta eli en päässy edes viralliseen testipäivään saakka vuodotta, sain kans pp 11, himmeääkin himmeämmän roskishaamun testitikkuun (tulkitsin sen kyllä negaks ku ei tullu siis testiajan sisällä ) samana päivänä siis kun vuoto alko, ja varmuuden vuoksi testasin vielä pp12 aamulla ja sillon tuli ihan nega ja lupetin luget siihen ja vuoto runsastuikin sitten heti. Toivottavasti sun haamus vahvistuis.

 
Täällä taas hailukka haamu, ei vahvene. Ja testasin ovistikullakin tänään, siihen tuli miltei vahva viiva... vaikuttaakohan luget ovistestiin? Verta ei tule, mutta tuhrua on tullut vielä vähän, n. ruokalusikalllinen kerrallaan. Se vuoto on sellaista ruskeaa maitokahvin väristä, kun lugea seassa. Lorahtaa pari kertaa päivässä pikkuhousunsuojaan. Oireita ei ole, vaan alaselkä kyllä kipeä. Mitähän tämä meinaa, en arvannut että hormoonit sekoittaisi tän lopukierron näin.. :headwall:
 
Keskiviikon verikokeen tulokset tuli vihdoin tänään: pp12 hcg vaivaiset 30,5. :/ Eli raskaana ollaan, mutta hyvältä ei näytä, arvon olisi pitänyt olla vähintään 50. Ensi viikolla pitää mennä uudestaan verikokeeseen keskiviikkona ja perjantaina saan taas tietää mikä on tilanne. V****ttaa tää oottaminen. Kaiken lisäksi annoin itelleni jo eilen luvan olla vähän aikaa iloinen kun sain cb:n testiin selvän plussan.
Luget saa kuulemma lopettaa, ne on tehtävänsä tehneet. Hoitaja oli hyvin pessimistinen ja vähän sitä mieltä että kesken tulee menemään. Enpä itekään oikein jaksa uskoa että tästä enää noustaan, en tainnut netistä löytää yhtään tapausta jossa tällaisista lukemista olisi raskaus jatkunut loppuun.

:'(
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........vk 12
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu

PAS
.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät
leiska.............................................................?


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
Solakka Silakka.......IVF/ICSI.......lyhyt.......26.2
hygsy......................IVF...............pitkä.......26.2............10.3.




MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper



 
Solakka Silakka - mä en osaa sanoa vaikuttaako luget ovistestiin, mutta enpä usko.. koska sulla olikaan verikoe?

hugsy - mun kaverilla oli pp 13 hCG 44, ja on tällä hetkellä viikolla 15 raskaana! Eli älä vielä menetä toivoa :heart:
 
hugsy eikai se kiinnittyminen ole niin päivän päälle tarkkaa, niin voisi ehkä olla niin, että sulla myöhemmin kiinnittynyt, niin siksi hieman alle tuo arvo. Tsemppiä kuitenkin :heart: Onko sulla mitä oireita?

Silent W. huomenna sunnuntaina mulla on virallinen testipäivä. Apteekin Oma testi odottelee hyllyssä. Oon saanut nyt useampana aamuna halpisliuskoilla hailukan haamun, mutta se ei ole vahvistunut. Tuhruvuotoa ei enää tule. Alaselkä on kipeä ja venytykset tuntuu mahassakin, muuten olo on parempi kuin pari päivää sitten. Mulla on soitto maanantaina klinikalle, niin sovitaan varmaan siinä että otetaanko myös veritesti.
 
Mun piti soittaa tällä vkolla Hesan naikkarille ja kertoo että mun menkat alko. Mutta siellä on ruuhkaa ja lääkäri päättää ens vkolla ketkä pääsee jatkamaan hotoja tässä kierrossa.
Siis onko tämä normaali käytäntö naikkarilla? :( :( :( :(
 
Solakka Silakka - Se on ainakin hyvä juttu että vuoto on loppunut! Jos se olikin kiinnittymisvuotoa ;)

wiltsu1974 - No on kyllä perseestä jos ette pääsekään hoitoja aloittamaan :ashamed: Milläköhän perusteella ne valitsee ketkä pääsee aloittamaan ja ketkä ei?

Tavallisen tyttö - Mikä tilanne teillä on, alkaako kohta jo piikittely?
 
Silent Whisper ja Solakka Silakka - kiitos kannustuksesta, sitä tarvitaan. Mulla ei oo mitään oireita. No ehkä joskus ihan lievää menkkamaista fiilistä alavatsalla, mutta siis todella lievää. Ei oo sellanen olo että kuukautiset alkais, mutta ei sellainenkaan että oisin raskaana.

Itsekin mietin tuota myöhäisempää kiinnittymistä, mullahan oli pp7 ja pp8 sellaista polttavaa alavatsakipua, mikä tuntui hyvin selvästi ihan alhaalla alavatsalla ja oli sellaista aaltomaista. Ei oo aiemmin ollu mitään tollasta. Jotenkin aattelin että jos se kiinnittyminen oiskin tapahtunu vasta silloin, niin se selittäis tuon matalan arvon.

Toisaalta en haluais toivoa liikoja. Tipun sitten vaan korkeelta. Kävin ostamassa vielä yhden paketin niitä samoja CB:n testejä ja aion testata huomenna ja sit vielä ens viikolla jossain vaiheessa. On sit helpompi ottaa se puhelu vastaan perjantaina kun näkee jo niistä viivoista vähän mihin suuntaan ollaan menossa.
 
Heippa!
Saankos pistäytyä jo etukäteen täällä kysymässä ivf-jonoista?
Meillä on kaikki tutkimukset tehty yksityisellä klinikalla ja selkeä syy lapsettomuuteen on selvinnyt. Yksityisellä tehty myös kolme inssiä.
Yksityiseltä klinikalta laitettiin joulukuussa lähete Naistenklinikalle ja ensikäynti Naikkarilla on nyt maaliskuun lopussa. Niin että alkaako se 6 kk ivf-jonotus siitä ensikäynnistä Naikkarilla, vaiko siitä kun lähete on otettu siellä vastaan joulukuussa?

Kiitos jos joku viitsisi vastata! :)
 
Täällä testattu Apteekin Omaan aivan onneton, lähes näkymätön toinen viiva. Kait se on huomenna pyrittävä johonkin veritestiin. Soitan ensin klinikalle. Olis helpompaa jos olis selvä nega tai selvä plussa, mutta tää on nyt ihan epäselvää. Vuoto ei ole alkanut, mutta pitääkös luget poissa ne loputtomiin?
 
hugsy - testasitko tänään, miltä näytti?

Solakka Silakka - kyllä vuoto mun mielestä alkaa lugejen "läpi". Mene ihmeessä veritestiin!

Ja teille molemmille: on varmasti kauheaa elää tuollaisessa epätietoisuudessa! Toivon että tulos ratkeaa pian, ja tietenkin positiiviseen suuntaan :hug:

Kaarne - mä en valitettavasti tiedä noista jonoista kun itse käytiin yksityisellä koko rumba.
 
Kaarne - Meillä jonotus alkoi siitä lähetteestä. N. 5kk päästä oli eka käynti, ns. suunnittelukäynti ja sitten kun 6 kk tuli täyteen niin sai ilmoittautua hoitoon.

Silent Whisper - testasin aamulla cb:llä ja tuli tähän mennessä vahvin plussa. Edellinen testi cb:llä oli siis 11.3, siinä näkyi selvä plussa, mutta pystyviiva oli himmeämpi. Nyt molemmat viivat olivat suurinpiirtein yhtä vahvoja. Mutta sitähän ei oikein tiedä onko hormonin määrä noussut tarpeeksi. Ja tuo testihän on vielä se herkkä versio, joka ei vaadi hormonia kuin 25 mlU/ml.

Luget aattelin lopettaa sellai pikkuhiljaa, eilen laitoin vaan kaks, tänään aamulla yhden ja huomenna laitan sit aamulla sen viimeisen. Aattelin ettei siitä varmaan haittaakaan oo jos käytän ne muutamat viimeiset loppuun.

Pieni toivo elää siis yhä.
 
hugsy onneksi kuitenkin sait vahvemman viivan tikkuun, se kertoisi siitä, että hcg nousee. :heart: Ei varmaan ehkä kannata lopettaa lugeja ennenkuin oot käyny sen toisen veritestin. Vai koska se kroppa alkaa tuottaa sitä omaa progesteronia?? Tää on mul menny ohi..
 
hugsy - viivan vahvistuminenhan kuulostaa hyvältä! Niinkuin SS:kin sanoi, hCG nousee :D Mulla loppui Crinone (lugejen tilalla) niin, että pp 15 laitoin viimeisen. Sen jälkeen ei siis ole ollut mitään tukea käytössä vaikka raskaus alkoi.

Solakka Silakka - ei ole mitään vaatimuksia, eli sinne vaan! Tulehan heti kertomaan tulos :)

 

Yhteistyössä