Edessä ensimmäinen IVF

Silent whisper ja muutkin - verikokeessa oli hcg nyt 9309. Ultrassa näkyi kohdun sisällä sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta ei alkiota. Kahden viikon päästä on kontrolliultra.

Oon tosi onnellinen tuosta verikokeen tuloksesta ja siitä ettei kyseessä oo ainakaan kohdunulkoinen, mutta tietysti nyt oon huolissani kun ei sitä alkiota näkynyt.. Onko tästä tietoa kenellä, rv:t ois nyt kai 6+1?

Mutta kyllä mut nyt joka tapauksessa voi varmaan noista piinailijoista siirtää siihen plussaneiden joukkoon, vaikka piina tavallaan vielä jatkuukin :LOL: . En kuitenkaan vielä siirry tuonne odotuspuolelle, odottelen vielä sitä seuraavaa ultraa, jään tänne roikkumaan taustoille =)

Iso kiitos kuitenkin kaikille tsemppaajille, on siitä vaan iso apu aina kun lukee kannustavia viestejä. Tulee paremmalle mielelle ja vähän luottavaisemmaks, että ehkä joskus saattaa käydä hyvinkin.. :hug:
 
Hei!

Saanko liittyä seuraanne?

Meillä edessä ensimmäinen IVF/ICSI viikolla 19. 12.4 alkaa sumuttelut eli pitkällä kaavalla mennään ja julkisella ollaan hoidossa.

Taustaa sen verran, että yritystä meillä tuli 2v täyteen tässä kuussa. Yrityskiertoja mahtunut tuohon aikaan 30 eikä yhtäkään yritystäkään tarttua. Miehellä siittiöt hitaita ja niitä on vähän. Mulla väillä ollu häikkää s-prog- ja s-prl-arvoissa, mutta viimesimmät tulokset oli normaalit.
Neljä kiertoa söin clomeja ja tammikuussa tehtiin yks inssi. Seuraavaan kiertoon piti tehdä toinen, mutta kroppa sekosi, en löytänyt ovista ja kierto kesti vain 20 päivää. Clomit aiheutti mulle kauheita sivu-oireita, joten clomi+inssihommat lopetettiin siihen, ku ulkomaanmatkalle olisi sattunut seuraava ovulaatio ja tässä kierrossa alkaa jo sumuttelut.

SolakkaSilakka :hug: :'(

Hugsy toivotaan, että se on ihan ihkaoikea raskaus :heart:
 
Hei :wave:
Siirryn tuolta inssiläisten puolelta tänne. Matkaa meillä on viellä IVF-hoitoihin,kun tänään pistettiin virallisesti jonoon. Eli noin puoli vuotta ja sitten päästään tositoimiin.
Yritystä meillä ollut jo 3vuotta ja nyt on kaksi inssiä takana. Olemme selittämättömiä tapauksia ja luomu pitäisi olla mahdollinen.
 

Hei HaLLeBeRRy :wave: !
Meillä myös ensimmäinen IVF viikolla 19. Mulla alkaa sumut 11.4. Myös meillä tuli tässä kuussa täyteen kaksi vuotta yritystä. Mukava saada joku muukin, jonka kanssa mennään samoissa :)!

Minulle voisi riviin päivittää:
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vk 19 ?

Kiitos!
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3...............24.3.
Garfield....................IVF...............pitkä........vk 14
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu
HaLLeBeRRy............IVF/ICSI.......pitkä.........vko 19


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77.........................................................vko 17
leiska...........................................................vko 19


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
MAM2......................1.PAS..........................17.3............ 31.3.




MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy




 
Katjuska-79 harmi ku insseistä ei ollu apua..toivottavasti kevät ja kesä toisi teille pienen ihmeen :heart:

tuulia84 jopas sattu! mul on vähän orpo olo, ku ekaa kertaa tämmösen edessä, ni hyvä jos on joku joka on samassa tilanteessa. Kovasti tsemppiä ja onnea tulevaan hoitoon :hug:
 
Heippa tännekin! Eilen käytiin miehen näyte antamassa ja maanantaina pääsen itse verikokeisiin kun ne menkat sit alkoi. Ja 23.4. on se eka käynti lapsettomuuspolilla, jonne nämä em. tulokset sitten mukaan ja en tiedä sitten mitä siellä tapahtuu. Varmaan suunnitellaan hoidot jne? Siirrymme sitten nähtävästi tämän käynnin jälkeen niitten tietojen kanssa yksityiselle että olisko aikaisintaan joskus kesällä se IVF edessä.. (mullahan on siis munatorvet poikki) Tuntuu että tuo polikäyntikin on vielä niin kaukana.
 
Hei!

Täällä olisi myös uusi ekakertalainen IVF hoitolainen. Ketjua olen lueskellut pitemmän aikaa ja tiistaina olisi sumujen aloitus.. Kauheesti jännittää ja pelottaa.. Samalla myös ajattelee et tässä on oikeesti hyvä mahikset onnistua.

Meillä taustalla yritystä paria kk vajaat 3 vuotta, mulla todennäköisesti endoa (munasarjassa pesäke, näkyi ultrassa) ja miehelle siittiö-vasta aineita 80% siinäpä syitä miks meidän laitettiin suoraan IVF hoitoon, eikä "laimeampia" vaihtoehtoja edes suositeltu kokeiltavaksi.

Miimiille kommentoin vaan et vaikka suunnitteluaika tuntuu kaukaiselta niin äkkiä aika menee.. itsestäkin tuntui suunnittelukäynnillä marraskuussa et huhtikuuhun on iäisyys.. niin vaan ens viikolla hoito aloitellaan.

Hugsylle hirmuisesti peukkuja ja toivotaan et seuraavassa ultrassa saat nähä pienen sykkeen :heart:

Toivotaan et me kaikki päästäis kevään aikana siirtyyn tuonne odotuspuolelle
 
Milli81 Mulla lähtee toinen ivf/ics, mut mullaki eka pitkällä kaavalla. Sumuttelut alkaa mullaki tiistaina =). Muaki jännittää melkein yhtä paljon, ku ekassakin hoidossa. Nyt on ihan erit lääkkeet ja jännittää miten tää hoito sit menee... Tsemppiä ja toivotaan, et tää on meille se hoito joka tärppää! Niinku tietysti toivon kaikille muillekin =)
 
Meillä myös edessä ensimmäinen IVF, ns lyhellä kaavalla,ollaan yksityisellä hoidossa.Syy on todennäköisesti se että munatorveni ovat tukossa.Mulle tehtiin se tutkimus ja se sattui kauheasti just em syyn takia.ei saanut suolaiuosta menemään läpi ollenkaan.Miehen simpat ok.Me ollaan henkisesti ja rahallisesti valmistauduttu kolmeen hoitokertaan ja siinä menee se raja
 
Nemi77 Kiva saada piinailu kaveri.. Mitä lääkkeitä teillä oli ekassa hoidossa? sanoiko lääkäri syytä lääkkeiden vaihtamiseen?
Tsemppiä teillekkin hirmuisesti :)

Mulla on suprecur sumute ja gonal-f pistokset

Karmilla toivotaan et eka hoito tuo teille tulosta :)
 
Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat!
Milli81: Me mentiin myös suraan ivf hoitoon. Syynä mulla sama kuin karmillalla. Karmilla, mulla sattui myös tuo aukiolotutkimus aika paljon. Se tehtiin tammikuussa. Aika paljon painetta laitettiin, kun lekuri oli sitä mieltä, että joskus torvet voi olla "puristuksissa" ja huuhtelu voisi ne aukoa, mutta ei.... Mulla myös endoa taustalla, niin se varmaan on vaurioittanu nuo johtimet.

Odottelusta: Mulle odottelu on ollut ehkä kaikkein vaikeinta koko hoitoprosessissa. Hoitajan kanssa klinikalla siitä keskusteltiin ja hän totesi, että suhtautuminen siihen vaihtelee. Toiset tarvii enemmän aikaa kuin toiset kaiken sulatteluun, ja joskus ongelma on ollut sekin, että pareja ajetaan liian nopeasti vaiheesta toiseen. No, meidän tapauksessa mie olen ollut aika huonovointinen juuri tuon odottelun takia. Heti kun eka piikki laitettiin, alkoi helpottaa. Ihana kun asiat etenee. Joten multa isot tsempit kaikille odotteluvaiheessa kärvisteleville!!!

Mulla hoidot alkoi jarrupiikillä vähän yli kolme viikkoa sitten, en siis käytä sumuja. Nyt olen kolme kertaa piikittänyt puregonia, annos 175. Ensi viikolla tiistaina eka ultra. Pinossa ei taida olla ketään joka olisi suurinpiirtein samassa aikatalulussa? Punktio pääsiäisen jälkeen?

Voimia kaikille!
 
Milli81 Niinpä, kiva vertailla tuntoja, kun samat aikataulut! Meillä oli ekassa hoidossa puregon + orgalutran ja pregnyl, (orgalutran estää lyhyessä kaavassa munasolujen ennen aikasen irtoamisen). Syynä lääkkeiden vaihtamiseen oli huono vaste puregonille :( , mulla tuli vain kolme rakkulaa, joista kaksi oli tyhjää ja yksi epäkypsä. Lääkäri sano, et se yksi rakkula kasvo liian nopeesti ja muut ei ehtiny mukaan. Lääkäri sanoi, et pitkällä kaavalla saatais lisää peliaikaa ja jospa rakkulat kypsyis tasaisemmin ja niitä tulis enemmän. Toivottavasti näin tapahtuu! Tässä hoidossa lääkkeinä synarela sumute + menopur, 300 yksikön annoksella alotetaan ja pregnyliä määräs 10000 yksikköä, et munasolut ottais loppuspurtin kypsymisessä ennen punktiota. Hieman jänskättää toi menopurin pistäminen, ku siinä pitää ite sekottaa aineet, puregon oli loppuvaiheessa jo helppo pistää. Mua jännittää hieman toi tiistaiaamu, kun ekan sumutteen otan. Mut toisaalta helpottaa, kun päästään taas tositoimiin =) Mitkä fiilikset teillä?

Tsemppiä kaikille hoitoon!
 
Me ollaan yksityisellä hoidossa ja ikää on mulla pian 35 ja miehellä 40.Olihan se kova isku kuulla että omat röörit on tukossa, vaikkei sille tietenkään mitään voi.Toi saalta helpompaa kun asia tuli jo nyt selväksi, vaikka rahanmeno kyllä hirvittääkin.Samalla miettii miten tämän kestää henkisesti, varsinkin sen 2 viikon piinailun alkion siirron jälkeen.Meillä 8 pvä aika klinikalle jolloin suunnitellaan hoidon aikataulu, meille tehdään ivf ns lyhyellä kaavalla
 
Nemi Kyl lääkäri osaa asiansa ja toivotaan parempaa vastetta uusilla lääkkeillä..
Onko teillä jo ultrapäivät selvillä? Meillä nolla ultra 14.4 sit aloitellaan piikit, Gonal tais olla kans kynässä, niin pistäminen on varmaan helppoa. toinen ultra 20.4 ja viimene 23.4 siinä selviää sit punktio päiväki. Mulla jännittää eniten se punktio.. En kyllä halua ees nähä niitä vehkeitä mitä tonne alapäähän sörkitään! Meillä sovittiin et mies on mukana ekassa ja viimeisessä ultrassa ja tietty punktiossa. Muuten se näyttäis ottavan asian melko lunkisti, on muuteki sellainen ettei hirveesti hermoile, mut mä sit hermoan varmaan meidän molempien edestä..

Garfield Mulla se aukkari oli kohtuu helppo ja neste virtasi kauniisti.. mut paljon se lohdutti siinä vaiheessa ku pari minsaa aikaisemmin oli löytyny munasarjasta endopesäke =/
tutkimuksen jälkeen lekuri tuumasi et näillä mennään sit suoraan IVF:n, kyllä se oli aikamoinen järkytys ja pahin pelko siinä toteutu, mut sitä on saanu sulatella viime syyskuusta ja hoitoon meno tuntuu jo ihan hyvältä jos niin voi sanoo..
Toisaalta tietty hyvä et joku syy tavallaan löyty, ehkä tää on helpompi ymmärtää kun olla selittämätön.
 
Nyt olen hieman ihmeissäni. Aamulla vielä ajattelin, että eipä tunnu missään tuo puregon. Mutta nyt illan mittaan on alkanut pakottamaan aika paljon. Siis jo nyt!? Kolme piikkiä vasta laitettu. Vielä pitäisi piikitellä yli viikko... Ja jo nyt vaihtui farkut verkkareihin. Mitähän siellä nyt tapahtuu? Mulla on luomukierrossa aika kovat oviskivut ja nää on ihan samanalaisia. Kasvaakohan ne rakkulat nyt ihan liian nopeasti? Selän puolellakin tuntuu arkuutta. Ylihuomiseen pitäisi odotella ultrakäyntiä.

Karmilla ja Milli81: Samaan aikaan kun oli helpottava tietää konkreettinen syy, niin mie itkin yhteen aikaan isot itkut siitä pettymyksen tunteesta, että luomuraskauden mahdollisuus on ulossuljettu. Ikäänkuin jotain oisi viety pois. Tosi ristiriitaisia nämä ajatukset, kun toisaalta oli helpotus että mentiin suoraan ivf:ään. Jotenkin sai siitä uskoa, että kyllä tämä onnistuu, toisaalta taas surin sitä, kun inseminaatio olisi ollut jotenkin "luonnollisempi". Mutta yhtäkaikki, kaiken odottelun jälkeen on mukava olla tässä vaiheessa, että joka päivä tapahtuu jotain konkreettista.
 
Garfield jospa ne olisivat vain kasvukipuja jotka tasaantuu ajan kanssa..
Noista tuntemuksista, kyllä tässä on viimeiset 3 vuotta menny sellaista vuoristorataa että huhhuh... saa nähä mitä "hauskaa" nuo hormonihuurut tuo tullessaan..
Mä kans kysyn siellä suunnittelu käynnillä et miks ei kokeilla inseminaatiota, vastaus oli vaan et kuulema mahdollisuudet ei oo juurikaan paremmat kuin normaali yhdynnässä ja oysis ei voi jonottaa ivf ja käydä jonoaikana inssissä.. Vaikka se oliskin vähä luonnollisempi kuin IVF
Toisaalta nyt on innoissaan siitä et on mahdollisuus ja on raskaana ainakin 2 vkoa (olettaen tietty et tulee soluja ja että ne hedelmöittyy ja jakaantuu)

Mun vyöhyketerapeutti sanoi et meet sinne hoitoon onnistumaan ja jos se epäonnistuu niin oo sit maassa sen takia.. mut ei oo järkeä lähtä tuollaisen rumpaan jos vain odottaa sitä pahinta vaihtoehtoa. Mä olen siis yleensä melko pessimistinen..
Mut lähden onnistumaan ja toivon sitä myös teille kaikille!
 
Eipähän tarvii koskaan käyttää mitään ehkäisyä, ei oo vaaraa" raskaaksi tulosta |O jos se nyt olis asian positiivinen puoli.Meidän alkion siirto menee varmaan tonne viikolle 17.On tää kyllä yhtä helvettiä siis henkisesti.
 
Milli81 0-ultra on mullaki 14 päivä ja sit alotan piikittelyn, olettaen et oma hormonitoiminta on loppunu sillo. 20 ja 23 päivä ultrat ja punktio vappuviikolla, eli täsmälleen samat päivät näyttäs meillä olevan =) Mulla eka punktio oli oikeestaan tosi helppo, koska vasenta munasarjaa ei tarvinnu ronkkia olleskaan ja oikeellaki oli vaan ne 3 rakkulaa. Muistat vaan vaatia kunnon kipulääkityksen ja heti lisää, jos siltä tuntuu. Mieheski voi vinkata antaan lisää kipulääkettä, jos sun naama vääntyilee punktion aikana kivusta ;) . Meillä ihan sama juttu, et mies ottaa pääosin rauhallisesti ja minä stressaan sit senki eestä. Ois vaan aivoissa sellanen of-nappula, josta vois painaa ja saada pään välillä tyhjäksi kaikista hoitoihin liityvistä jutuista! Mut eipä oikein onnistu, ku seuraava kuukausi on ohjelmoitu kellon tarkkuudella :/ No, kaiken sen kyllä kestää, jos tuloksen saa 9kuukauden päästä syliin =) Tiedättehän muuten, et mieski saa punktiopäivästä sairaslomalapun. Hyvä tietää etukäteen, ettei tarvi stressata töistä.
 
Karmilla sää pääset sit piinaileen mun ja nemin kans yhtä aikaa

Mä yritän ajatella et tässä on mahdollisuus raskauteen ja sen lapsen saamiseen. Välillä tuntee olevansa niin pohjalla varsinkin kun tuntuu et kaikki kaverit ja tutut sikiää pelkästä ajatuksesta. Ja sit niitä ultra kuvia ja hehkutuksia tungetaan naamakirjaan ja joka paikkaan.
Miettiin miks pitää kärsiä näin, et onko oikeesti tehny jotain pahaa ansaitakseen tälläistä p**kaa, Miksi? siihen kysymykseen vaan ei saa vastausta.
Ja miten voikaan olla niin kateellinen toisen raskaudesta, vaikka se ei ole itseltä pois. :ashamed:

muoks
Nemi, juu mennään.
Pitääpä vinkata miehelle et kattelee mun naamaa :)
itse ei välttis aina viiti/kehtaa pyytää lääkettä.

yritän joskus repiä vähä huumoria tästä tilanteesta..

Mikä on lapsettomuudesta kärsivän unelmien naapuri?
No lestadiolaisperhe tietty..

Nm. kokemusta on
 
Miimii-75 toivotaan, että saisitte hoidon järjestymään mahdollisimman nopeasti! :)

Millija Nemi tsemppiä sumutteluun!:) Kertokaahan sit tuleeko jotain oireita

karmilla mulla sattu myös aukkari ihan kauheasti..oik. puoli aukes vasta lopussa, mut vas. puoli oli ok. Eniten kuitenki sattu se, ku katetria työnnettiin kohdunkavasta läpi, siellä oli joku mutka ja mul on taaksepäin kallistunu kohtu, ni joutu pihdeillä suoristamaan |O :'( , että katetri meni läpi.
Toivotaan, että eka hoito tuö teillekkin toivotunlaisen tuloksen:) Tsemppiä ja onnea hoitoon!

Carfield luulen myös, että ne kipuilut kuuluu asiaan! Tietääpähän ainaki, et lääke toimii:) Tsemppiä sullekki hoitoon!:)

Voima :hug: kaikille! Kyllä me vielä onnistutaan b:)d
 
Kyllä tässä kaikkia mahdollisia ajatuksia pyörii päässä, olen jo kirjoittanut kysymyksiä valmiiksi seuraavaa lääkärikäyntiä varten.Mun täytyy myös miettiä kotona minne piilotan jääkaapissa litkut" ettei tuo miehen tytär äkkää niitä.Hänelle ei olla kerrottu.Välillä asiaan pystyy suhtautumaan ns asiallisesti , mutta sitten taas iskee EPÄTOIVO ei minullevoikoskaantapahtuamitäänhyvää jne..Onneksi mies sentään pystyy suhtautumaan asiaan suht positiivisesti.Mulla alkaa menkat reilun 2 vkon päästä, ovulaatiotuntemuksia on nyt jo ,muttei tarvii peittoja heilutella pakosta :) No pääsiäisen jälkeen ollaan viisaampia mitä mömmöjä" sitä aletaan ppiikittelemään ja kuinka paljon
 
Samoja on ajatukset täälläkin päin, kuin karmillalla ja garfieldiella, ja varmaan monella muullakin. Järkytys ja sokkihan se oli kun sai kuulla että luomuraskautuminen 100% mahdotonta, mutta sitten kun siitä vähän selvisi niin jos on väkisellä niitä positiivisia puolia etsittävä, niin säästyypähän tässä joka tapauksessa aikaa ja vaivaa kun syy on heti selvä, ja tiedetään tasan tarkkaan missä mennään ja mitkä mahdollisuudet sopii meille.

Tänään kävin s-tsh, s-fsh, s-lh, s-prl verikokeissa lapsettomuuspolia varten ja nyt mua hirvittää se, että voikohan alkoholi vaikuttaa/vääristää tuloksia...?? Buranaakin otin eilen ihan kunnolla. Tuli lauantaina 'vähän' juovuttua.. pitkästä aikaa :ashamed: eikä niin vähääkään, huhhuh vieläkin on pieni olo.. Luin vaan jostakin että lääkkeetkin olis hyvä lopettaa 1-2 vkoa ennen verikokeita että jotkut voi vaikuttaa noitten hormonien eritykseen. Mä oon kyllä ihan paskana jos tän takia joudun uusiin kokeisiin ja taas odottelemaan vaikka kuinka kauan eteenpäin. Ja ihan omaa tyhmyyttä. Että sitä voi olla idiootti. Vettäkin kyllä join aina välillä useamman tuopin illan aikana mutta ei se näköjään estänyt kaameaa oloa seuraavana päivänä. Mut miks mun piti sitä Buranaakin mennä eilen ottamaan??? :(
 

Yhteistyössä