Edessä ensimmäinen IVF

tervetuloa mansikkainen79! hyvin mahdut joukkoon, vaikka täällä on ollut nyt vähän hiljaista..
toivoton88 laitanko siutkii tonne listalle? vaikka keväällä aloittavaksi? sitähän sitten päivitellään sitämukaa kun päivämääriä selviää tarkemmin.

).( kuumeisesti oottelen tuota torstaita kun puregon alkaa.
 
Täällä ollaan jo valmiina lyömään hanskat tiskiin. Jos olisi aivan normaali kierto, sanoisin että kuukautiset alkavat huomenna. Täytyy toivoa että oireet vain minua huijaavat! Menkkakivut ja ärtyisyys kyllä kertovat jo paljon. Hemmetti! En mie olis vielä halunnu luovuttaa: pp5. Vasta pp5!
 
No, niin mie taidan lopettaa tuon piinailun.. minulla tuntui jo perjantai iltana menkkamaista juilimista, enkä meinannut millään saada unenpäästä kiinni.. vaikka lauantaina ei ollut mitään oireita, eilen menkka juilimiset tulivat takaisin.. alunperin luulin, että kroppa vain pelleilee, koska päivällä vessassa ei ollut mitään tullut, mutta sitten illalla oli tullut lugetin mukana ruskehtavaa.. tänään on sitten kokopäivän ollut menkkamaista juilimista ja pientä vuotoa.. ohjeissa kyllä sanottiin, että luget-kuuria pitää jatkaa vaikka vähän vuotaisikin, mutta ei varmaan mene montaa päivää enää.. illalla olin kyllä todella pettynyt, vaikka kokoajan miehen kanssa ollaan puhuttu, että mitä sitten tehdään, jos tää hoito ei tuo tulosta.. eli olimme varautuneet tähän.. aamulla vähän itkettikin, mutta ihmeesti sitä ei tullut mitään kummempia tuntemuksia, vaikka töissä joutui myymään vauvojen vaatteita ja raskaana olevat tulivat ostamaan imetysliivejä.. alunperin pelkäsin, miltä nuo tilanteet tuntuvat, jos itse ei tuu vielä raskaaksi.. kait sitä on tullut tämän 4 ja puolen vuoden aikana aika karaistuksi.. :/

plussatuulia..
 
Mansikkainen79 Hei me mennään ihan samoissa, mulla oli kans tänään ultra ja huomenna alkaa puregonin pistely. Ja seuraava ultra myös maanantaina. Punktio ja siirto on meillä kaavailtu viikolle 8, niinkuin näköjään teilläkin. =)
 
hugsy: Mukavaa, päästään piinailemaan sitten yhdessä mikäli kaikki menee hyvin sinnesaakka :) Mulla alko puregonin pistely jo tänään, ekan satsin pistin siellä ultrauksen jälkeen. Paljon sulle on määrätty, mulla on 150iu päivässä.
 
osaisiko joku vastata sellaiseen kysymykseen, kun minua mietityttää synerelan vaikutus...tai olen viikon sitä nyt sumutellut, mutta ei ole tullut mitään oireita...siis noin periaatteessa tiedän että ei välttiin pidä tullakkaan. Mulla on nyt ollut koko ajan flunssa päällä niin pelottaa, että jos se lääke ei ole imeytynytkään eikä vaikuttanutkaan..
 
Mansikkainen79 ja Leiska Mulla on kans se 150 iu päivässä. Kiva kun mennään samaa tahtia, voidaan porukalla jännitellä! =)
Hertta1981 Mullakaan ei tullu mitään oireita synarelasta, mutta ilmeisesti se on kuitenkin toiminu ihan niinku pitääkin, ainakin sain luvan alottaa ne pistokset. Älä huoli kyllä se lääke imeytyy vaikka ois vähän nuhakin.
 
Heippa täällä oli eilen punktio joka ei sattunut ollenkaan :) ehkä syy oli hyvä puudutus/kipulääke tai sitten lääkäri 11 solua saatiin kerättyä ja 10 niistä hedelmöitettiin icsin avulla ja tänään sain tietää että 7kpl on lähtenyt jakautumaan jee :) :heart: toivottavasti kestää perjantaihin silloin olis siirto :) tsemppiä kaikille :)
 
Punktiosta: Minulle on kaksi kertaa tehty punktio. Ensimmäisen punktion jälkeen olin heti kunnossa ja kävelin kivutta bussiin ja siitä kotiin.Toinen punktio aiheutti järjettömät kivut joiden kanssa en voinut kävellä tuntikausiin ja vaikka hyvä kivunsietokyky niin olin ihan rampa. Minut talutettiin bussille ja olin 2,5 päivää todella kipeä alavatsasta.

Kummassakaan ei mennyt mitään pieleen silti.
 
Piinailija ilmoittautuu päivittelemään tietojaan: Ei mitään uutta. Suurta piinaa vaan. Tänään on pp8 eli siirto oli viime viikon ke. Punktion jälkeen olin 4-5 päivää turvoksissa, sitten pikkuhiljaa helpotti. Jos Armas-alkio on mukana, niin kiinnittymisen olis jo pitäny tapahtua muutama päivä sitten. Menkkajomotukset on päivittäisiä, samoin semmonen "hermostunut rakko"-olo. Aaargh! Ahdistaa! :headwall: En käy tuolla Kymppihoidoissakaan enää, ku mietin liikaa omaa epäonnistumista, kun siellä niin moni plussaa..
Onnittelut hyvästä saaliista RouvaPapunen! Tsemppiä muille piikkien kanssa!
 
Ootteko te seurannu ton puregon penin ohjeita ihan tarkasti? Kun mulle hoitaja sanoi että esim. sitä pisaraa ei kannata yrittää siihen neulan päähän saada, kun se on kuulemma tosi vaikeeta ja lääkettä menee hukkaan ja sit taas kynän ohjeissa sanotaan että se pitäis nimenomaan saada siihen päähän joka kerta että varmasti saa oikeen annoksen.. Oon nyt vähän sekasin ton asian suhteen..
 
hugsy pisaran saaminen neulan kärkeen ei oo vaikeeta ja monesti se tuulee siihen ihan itestään kun tökkää neulan paikoillee ja toisekseen sitä lääkettä on ampullissa ylimäärästä just ton takia, eli mitähän se siun hoitaja siellä on pihtaillu :D
 
Heippa taas arvon ladyt :wave:

Täällä kp 5 menossa, ja piikitykset aloitettu torstaina! Olen pistänyt 125 yksikköä puregonia ja maanantaina ensimmäinen folliultra! Toivottavasti siellä näkyy paljon muniksia, tavoitteena on kuulemma saada 5-10 valioyksilöä :)

RouvaPapunen - loistavia uutisia :) Oliko siirto jo?

Mandalay - tsemppiä viimeiseen piinaviikkoon!!!

hugsy - Mä olen myös saanut pisaran piikkiin helposti :)

Peppi1981 - mikä tilanne on siellä? Toivottavasti täti tajunnut pysyä poissa!
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
RouvaPapunen........IVF/ICSI......pitkä..........9.2...............12.2.
hygsy.......................IVF..............pitkä.........vk 8
leiska.......................ICSI............lyhyt..........vk 8
Silent whisper..........IVF/ICSI......lyhyt.........vk 8
Mansikkainen79.......ICSI............pitkä.........vk 8
tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt.........vk 11
Fanta 123................IVF...............................kevät
tuulia84....................IVF...............pitkä........huhtikuu


PAS

.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät


PIINAILIJAT



......................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
sadko.............................25.1
peppi1981......................27.1
subway..........................28.1..............11.2.
mandalay.......................3.2................16.2.
Annaball-77....................3.2................16.2.


:heart: PLUSSANNEET :heart:



 
Hieno tuli listasta Silent whisper, mulla menossa jo kp 15 ja puregonin pistelyt aloitettu tiistaina, tosin pitkässä kaavassa ei kait kiertopäivillä ole niin väliä? Kiva tosiaan kun on muitakin samoissa aikatauluissa meniöitä. Onko muilla mitään tuntemuksia munasarjoissa kun mulla on tänään alkanut tuntumaan että kait siellä jotain sentäs on alkanut tapahtumaan kun molemmilla puolilla on tuntunut vihlaisuja. Mulla myös maanantaina ultra. Aloin myös miettimään että mulla on zoladex (jarru) kapselin laitosta keskiviikkona 4viikkoa aikaa, tässä tarvii kait vielä jotain muuta jarrua loppuhoidon aikana muuten ainakin taitaa vuoto alkaa ennen aikojaan kun vielä olis tarkoitus ensiviikko kait pistettä puregonia ja kiertopäivät on jo sitten aika pitkällä ennenkuin on mahdollinen punktio viikon 8 alussa on, kp on jo 24 sillon maanantaina. Onko muillakin ollut pitkässä kaavassa näin?
 
Mansikkainen79 mulla on tänään ollu kans ihan selviä tuntemuksia kummallakin puolella, vähän juilintaa ja sit sellaista menkkamaista fiilistä. Jotain ihan selvästi tapahtuu :D Maanantaina ois mullakin ultra, sittenhän sitä tietää taas enemmän. Mietin vaan että jos nyt jo tuntuu, niin millainen olo mahtaa olla sit ens viikon loppupuolella..Tuohon zoladex-kapseliin en osaa kommentoida, mulla on käytössä synarela-suihkeet, joita jatkan tässä pistosten ohella. Kiitos muuten leiska, Margit74 ja Silent whisper vastauksista koskien tuota pisaraa pistettäessä. Olitte oikeessa, kyllä sen aika helposti siihen piikin päähän sai, ja oon sen nyt aina kattonu ennen pistämistä.
 
Huomenta! Minun kohdalle voi kirjottaa vaikka että odottaa pas:a. Toissapäivänä alkoi tuhru kipujen oheen, eilen aamulla (pp10) testasin negan ja illalla alkoi vuoto. Mulla oli käytössä luget (600 mg), mutta eipä se pitänyt vuotoa poissa. Kivut on kovemmat ku ennen, mutta ihan normaalinniukkaa tämä on niinku aina mulla. En tiedä milloin jatketaan, mies saa päättää sen.
Tsemppiä kaikille! :flower:
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
hygsy.......................IVF..............pitkä.........vk 8
leiska.......................ICSI............lyhyt..........vk 8
Silent whisper..........IVF/ICSI......lyhyt.........vk 8
Mansikkainen79.......ICSI............pitkä.........vk 8
tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt.........vk 11
Fanta 123................IVF...............................kevät
tuulia84....................IVF...............pitkä........huhtikuu


PAS

.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................odottaa PAS:a..............


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
sadko.......................................................25.1
peppi1981................................................27.1
subway....................................................28.1............ 11.2.
Annaball-77.............IVF..............lyhyt......3.2.............. 16.2.
RouvaPapunen........IVF/ICSI......pitkä......12.2............ 26.2.


:heart: PLUSSANNEET :heart:



[/quote]

 
Mansikkainen79 - Mulla ei ainakaan vielä ole oiekastaan mitään tuntemuksia munasarjoissa? Melkein toivoisin että olisi, niin voisi ainakin kuvitella että jotain tapahtuu :) Tsemppiä huomiseen ultraan!

hugsy - kiva että sait pisaran muodostumaan :) Ja onnea sinnekin ultraan!

Mandalay - Voi itkut! Olen niin pahoillani :'( Voimahaleja :hug:

RouvaPapunen - tsemppiä piinaviikkoihin! Toivottavasti testi näyttää plussaa kahden viikon päästä :heart: Saatiinko teillä alkioita myös pakastimeen?

Täällä myos huomenna (maanantaina) ensimmäinen folliultra kp 7. En oikeastaan edes tiedä mitä siellä pitäisi näkyä, mutta toivottavasti jotain hyvää kuitenkin :) Kuinka paljon munasoluja teillä muuten on ollut tavoitteena?
 

Yhteistyössä