Tuulia: tervetuloa minun puolesta.. Minulla on henkilökohtainen kokemus, kun IVF-suunnitelman päivät menevät uusiksi, minulla menikin kierrot viime syksynä erilailla kuin ilmoitin heinäkuussa OYS:iin.. alunperin olisin aloittanut sumuttelun 2. tammikuuta, mutta kun viimeisimmät menkat alkoivat joulukuun alussa, soitin OYS:iin ja kerroin, että kierrot eivät menneetkään niin kuin suunnitelmassa oli. se IVF-hoitaja sitten pikaisesti laski uudet päivät.. aloitinkin sumuttelun sillä kierrolla eli 25.joulukuuta, joten hoidot alkoivatkin viikkoa aikaisemmin kuin alunperin piti.. punktio piti olla viikolla 5 ja se siirtyi viikolla 4..
Viime keväänä inssissä pidin kaikista OYS:n hoitajista ja lääkäreistä, joiden kanssa olin tekemisissä.. ystävällisiä ja rohkaisevia.. mutta nyt jäi vähän outo maku.. jotenkin olisin kaivannut vähän enemmän, koska punktio, sen tulos ja siirto jännitti.. tuntui että jäi vähän yksin koko hommassa ja sitte kun meidät otettiin sirrossa vääränä parina, tuli jotenkin ahdistava olo.. vaikka syy ei ollut meissä, niin jotenkin tuli sellainen olo, että meidän olisi pitänyt pysyä poissa sieltä käytävältä ennen kahta.. se lääkärikin oli sellainen kuin olin lukenut täältä palstalta eli liukuhihna- tyyppi.. viime keväänä lääkärit juttelivat meille ja olivat todella ystävällisiä, mutta tuo vain kävi tekemässä hommat ja lähti.. siirrossakin tuntui itsestäni, että anteeksi, että pilasimme sun kahvitauon, koska tuo hoitaja otti meidät liian aikaisin sisään.. muutekin tuntui, että itse joutuu kysymään kaikki asiat mm. millainen oli siemenneste tulos, aikaisemmin meille se sanottiin ilman että erikseen joutui kysymään.. mutta varmaan jokainen kokee erilailla nuo jutut..