Edessä ensimmäinen IVF

hugsy no kyllähän se punktio vähän jännittää, mutta mä uskon että lääkettä saa lisää ja oikeestaan oon valmis vähän kärsimään sen ihanan asian eteen, mikä saattaisi odottaa 9 kk päästä.. Sain jo tän päivän vapaaksi töistä ja yritän puuhailla kotona kaikenlaista. Sitten mulla on kunnon räkätauti, niin ei oikein ajatukset juokse, että osaisin kauheesti jännittää.. Tsemppiä sullekin punktioon!!
 
Solakka Silakka: Kyselit miksi meillä on kolmen päivän viljely, se on kait felicitaksella normaali käytäntö. Ei muusta edes puhuttukaan, enkä tajunnut sitä edes ihmetellä. Mutta mielestäni on parempi mitä kauemmin viljelevät siinähän sitten paremmin näkee mitkä alkiot on elinkelpoisia.

Laitetaanko muuten kaikille ensikertalaisille vain yksi alkio kyytiin, itse ottaisin mielelläni kaksi jos niin paljon siirrettävää edes tulee, mutta lääkäri ei ollut kovin innostunut kahta siirtämään.


Leiska
, sama täällä kato tosiaan ollut valtavaa, kovasti toivon että torstaina vielä sitkeimmät olisi hengissä ja päästäisiin piinailemaan.
 
nyt ihan kyselisin, että millasilla annoksilla te puregonia pistätte. Mulle lääkäri sano alkujaan, että laitetaan tosi pienellä annoksella, kun munasarjat näyttää niin aktiivisilta. Mulla alotettiin puregonia 3 ekaa päivää 125iu ja sitten otin kaksi päivää 100iu. Eilen oli sitten ultra ja mulla oli munasoluja kasvamassa 8. Puregonin määrä nostettiin uudestaan 125iu. Jonkin kohdalla muistan lukeneeni tässä ketjuss, että annos oli laskettu 125iu, eli samaan mitä mulla on suurimmillaan...
 
Kiitos Silent whisper. Mukava olla "listoilla".
Tarinoiden perusteella vaikuttaa siltä, että tuosta punktiosta selviää hengissä... :)
Mulla on kaikki vielä edessäpäin. On se kumma miten sitä voi kuumeisesti odottaa jotain noin karmeeta asiaa kuin hormoonien mättö ja punkteeraus yms. yms. Kaikkeen sitä ryhtyy.
 
silent whisper kiitos tsemppauksesta kun meinaa välillä pelko iskeä et kaikki menetetään kun eilen punktioitiin kuitenkin 28 ja tänää enää 6 jäljellä :/
mansikkainen79 joo ei meilekkää puhuttu muusta kuin kolmen päivän viljelystä ja ei puhettakaan et "saisin" kaksi kyytiläistä kerralla. mut toivotaan et olis torstaina edes se yksi sinnikäs!
hertta1981 mie pistelin ekana 150, sit tiputettii 125 ja siintä vielä 100. punktion kesto riippuu hieman follien määrästä, miulla kerättii 28 ja jotakin parikyt minsaa se kesti.
 
Mansikkainen79 - multa kysyttiin klinikalla haluanko yhden vai kaksi. Mä haluan ainakin aloittaa yhdellä :) ensikertalaisille siirretään kuulemma melkein aina vain yksi.

hertta1981 - mä pistin koko ajan (9 vrk) annoksella 125. Punktiossa tosiaan menee noin 10-20 min.

Garfield - hih, itsekin ihmettelin miten kaikkea tuota voi odottaa :LOL: Kai sitä haluaa vaan nopeasti päästä asiassa eteenpäin.

leiska - ihan varmasti siellä on enemmänkin kuin yksi alkio odottamassa :heart:
 
.. että se hoitojen aloituksen odottamisen aika tuntuu pitkältä, mutta se ei ole mitäään verrattuna näihin piinapäiviin siirron jälkeen.... miten voi mennä päivät niin hitaasti!!!! :p

Tuosta punktiosta Hertalle, että meillä kesti punktio kaikkineen ehkä 20 minuuttia, ja sitten itse toimenpiteen jälkeen loikoilin ehkä vajaa tunnin. Mutta koska oikeastaan ei sattunut ollenkaan, ja olo oli muutenkin hyvä niin aattelin lähtä kotiin (mentiin kyllä shoppailemaan ;-)). Puregonia pistelin 175/ 150 päivässä, ja aikaiseksi saatiin vain 6 munasolua.. No, onneksi niistä 3 hedelmöittyi ja noista 2 pientä (toivottavasti) kasvaa nyt hurjaa vauhtia tuolla mun masussa..

Ai niin, ja mä VIHAAN Lugesteronia!! Että voi olla vastenmielinen lääke. Piikittelyt eikä mitkään ole saaneet minussa oikeastaan mitään oireita aikaiseksi, punkio ja siirto meni tosi kivuttomasta, mutta tää on ihan tuskaa!!! P....keleen lääkkeet valuvat yölläkin (ällöttävää lähmää) ja aamulla kun olen osa ottanut suun kautta niin ensimmäiset pari tuntia töissä saa kävellä pitkin seiniä, ettei pyörtyä kupsahda :D
 
Hertta81: Mulla oli alkuun puregon annoksella 150iu, sitten se laskettiin annokseen 125iu ja lopuksi vielä 75iu, ja munarakkuloita punktioitiin 41.

Kopio tuolta kympin hoitojen pinosta:
Alkaa usko pikkuhiljaa loppumaan. Tänään soitettiin klinikalta alkioiden tilanteesta. Punktioiduista 41 munarakkulasta ensin saatiin 26 munasolua, niistä oli kypsiä 13 ja ICSI:llä hedelmöittyi 10, ja jakautumaan on lähtenyt nyt sitten vain 6 ja niissäkin oli kolme hidasta ja vain 2-3 normaalisti jakautunutta. Pelottaa nyt tosissaan päästäänkö siirtoon asti, jos kato jatkuu samanlaisena. Lääkärikin joka ensin niin vastusti kahden alkion siirtoa oli tänään jo sitä mieltä että ehkä tässä tilanteessa voidaan jopa kaksi siirtääkin jos huomenna on jäljellä enää ne pari alkiota. :(

Iloitsin jo kun munasoluja saatiin niin reilusti että hyvä, jos ei tässä hoidossa onnistuta niin sitten ainakin päästään pian tekemään PAS:ja, mutta taitaa olla piikittelyt edessä taas tämän hoidon jälkeen heti uudestaan. :(

Minkälainen on leiska teidän alkioiden tilanne?

Ja miten Silent whisperillä meni siirto ja saitteko monta alkiota pakkaseen?
 
samanlainen tilanne kun teillä mansikkainen79, eli yhteensä 5 jäljellä, mutta kahdessa on niin pahat tumavirheet ettei niitä voida käyttää, eli 3 alkiota jäljellä ja pelko on hirveä ettei huomiseen siirtoon päästä :'(
 
alexsandria - mä sain lugejen tilaan jotain geeliä, mikä tuupataan iltaisin emättimeen. Sitä laitetaan siis vain kerran vuorokaudessa. Lääkäri kyseli haluanko luget vai geelin, ja mä päädyin geeliin, vaikka se on kuulemma noin 20-30? kalliimpi. Ei se parikymppiä tässä konkurssissa enään tunnu :LOL:

Mansikkainen ja leiska - no voi itkut :( toivottavasti ne kolme hyvää kuitenkin jatkaa kehitystään! Pakkohan niiden on :hug:

).( Inhottavaa tulla hehkuttamaan, kun muille on tullut vähän huonompia uutisia :| Yksi (kuulemma) erinomainen alkio kuitenkin siirrettiin pari tuntia sitten ja 6 muuta hyvää laitettiin pakkaseen. Nyt se piina sitten vasta alkaa :kieh:
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Mansikkainen79.......ICSI............pitkä.........22.2............. 25.2.?
leiska.......................ICSI............lyhyt..........22.2.............25.2.
Solakka Silakka........IVF/ICSI......lyhyt.........24.2..............26.2
hygsy.......................IVF..............pitkä.........24.2.............26.2
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt.........vk 11
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Selma123.................IVF...............................kevät
Garfield....................IVF................................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu

PAS

.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................odottaa PAS:a..............


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
alexsandria.............IVF...............lyhyt......17.2.............3.3.
Silent whisper.........IVF/ICSI.......lyhyt......24.2.............10.3.




TAUSTALLA
sadko, peppi1981




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen


 
ON Kiitos kaikille punktio tsempityksistä! Olin aivan yllättynyt, kun se ei sattunut yhtään. Tai kerran pääsi nippasemaan ja älähdin, niin sain heti lääkettä lisää. Homma oli ohi 10 minuutissa. Mun mielestä aukiolotutkimus oli paljonpaljon kipeämpi. Vieläkään ei oo tullut mitään kipuja vaikka punktiosta on jo 6 tuntia. Aika vahvat mömmöt vissiin laittoi...

Soluja saatiin 6 kpl, joista yksi ehkä raaka, mutta huomenna aamulla kuullaan, miten on hedelmöittynyt. Olo on tosi onnellinen.... siellä ne meidän solut nyt etsii toisiaan maljassa :heart: (Niin meille suunniteltiin, että tehdään puolelle soluista icsi, kun ollaan selittämättömästi olleet raskautumatta, mutta miehen sperma oli niin hyvää, joten ivf vaan tehdään. Ja se on munkin mielestä parempi, koska on luonnollisempi. Sitten vielä se, että nyt huomaa jos vika on solun kuoressa, ei päästä läpi, mitä ei icsillä huomaisikaan..)

mansikkainen hitsi.. voi ihme mikä kato käynyt :eek: toivotaan todella, että pari sitkeää jatkaa jakautumista!!
Meillä klinikan lääkäri puhui, että kaksi siirretään. Kuulemma, jos soluja tulee vähän ja muuten perusterve ihminen, voidaan kaksi siirtää. Tukee kuulemma toista alkiota, eikä niitä lähde kaksi kasvamaan, kuin harvemmin. Mutta saa nyt nähdä, mitä meillä on perjantaina jäljellä..!

Silent W ihanaa sulla on pikkuinen kyydissä!! :heart: Nyt se piina kuulemma vasta alkaa, otahan rennosti!! Lugegeeliä?? Enpä oo kuullutkaan..

leiska pidetään sulle peukkuja että siirtoon pääsette! Sitkeä sen sissin pitää olla joka jaksaa mahassakin jatkaa kasvuaan.

alexsandria joo olen kans kuullut lugeista, ettei ne mitään kauheen mukavia oo. Mutta melko lyhyt tuska se on, verrattuna siihen palkintoon mikä ehkä odottaa :heart: Mä alotan ekaa kertaa luget huomenna eli päivää ennen siirtoa. Kaks pallukkaa alakautta kolme kertaa päivässä.

hugsy miten sulla meni punktio?
 
punktio on nyt takana ja täytyy sanoa että oli todella hirveä kokemus. huh huh! mutta mulla se johtu suurimmaksi osaksi varmaan siitä että munasarja on endon takia jumissa kohdun takana, eikä lääkäri meinannut saada niitä näkyviin. itse pistäminen ja keräys ei niinkään tuntunut vaan se kun lääkäri joutui koukkimaan ja ronkkimaan vähän rankemmalla kädellä.

sain koko ajan rauhoittavaa ja kipulääkettä suoneen, kaiken kaikkiaan kai jotain kolme-neljä lisäannosta, mutta ei niistä ollut merkittävästi apua. päässä kyllä tuntui, mutta kipuun ei juuri auttanut. itku siinä tuli ja lopulta lääkäri luovutti. mullahan oli 9 munarakkulaa viimeisessä ultrassa, niistä 7 saatiin punkteerattua ja vain 5 munasolua tuli saaliiksi. niistäkin yksi oli kuulemma vähän huonolaatuinen. lääkäri sanoi että hän on tehnyt tätä työtä 15 vuotta, eikä näin hankalaa tapausta ole vielä tullut vastaan.. :'(

punktion jälkeen olin tunnin verran tiputuksessa, olo oli kyllä ihan hyvä. nytkään ei kummemmin ole kipuja. ja vaikka kamala kokemus olikin, niin sanoin heti lääkärillekin että käyn sen kyllä uudestaan läpi jos on tarve. ensi kerralla kuulemma tulee anestesialääkäri antamaan sitten jytympää ainetta.

nyt on vähän surullinen olo, näinköhän päästään siirtoon asti.. :( perjantaina on aika siirtoon, mutta jos hedelmöittymistä ei tapahdu, huomenna soittavat ja ilmoittavat tai viimeistään perjantaiaamuna. nyt toivon NIIN kovasti, että tulisi edes yksi siirtokykyinen alkio..
 
Silent whisper: Onnittelut kyytiläisestä ja hienosta määrästä alkioita jotka saitte pakkaseen. :)

Hugsy: Sulle vastailin jo tuolla kympin ketjussa. Aikamoinen punktiokokemus sulla.

Tänään ihme ja kumma kuitenkin taidetaan siirtoon päästä, soittelin itse aamusta solulabraan ja kyselin mikä meidän alkioiden tilanne oli. Yksi alkio kuulemma tänään siirretään ja peräti 5 saatiin kuitenkin pakkaseenkin vaikka eilen lääkäri sanoi että vain 2 tai 3 alkiota oli jakautunut normaalivauhtia ja 3 oli hitaita, ilmeisesti ne kuitenkin olivat sitten kirineet kun lääkäri puhui että huonoja alkioita ei edes pakasteta. Nyt on taas ihan erilaiset fiilikset kun eilen. :)
 
meillä säilyi 1 alkio tähän päivään, joka on nyt kyydissä, täpärälle meni! jos tämä marraskuussa syntyy oikeasti, niin kyllä on tarkasti valikoitunut, kun maanantaina heitä oli vielä28. pakastimessa ei mitään ja jos tämä ei onnistu, niin edessä on dna-tutkimukset.
 
solakka silakka joko olet kuullut klinikalta, hedelmöittyivätkö solut? meille ei ainakaan vielä ole kukaan klinikalta soittanut (koputan puuta), toivottavasti ei soitakaan.
onnea mansikkainen ja leiska siirrosta! tsemppiä ja tarrasukkia!
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Solakka Silakka........IVF/ICSI......lyhyt.........24.2..............26.2
hygsy.......................IVF..............pitkä.........24.2.............26.2
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt.........vk 11
wiltsu1974...............IVF...............pitkä........maaliskuu
Selma123.................IVF...............................kevät
Garfield....................IVF................................kevät
tuulia84....................IVF..............pitkä.........huhtikuu
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu

PAS

.....................................................................SIIRTO
MAM2.......................1.PAS............................maaliskuu
Mandalay.................odottaa PAS:a..............


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77..........................................................kevät


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
alexsandria.............IVF...............lyhyt......17.2.............3.3.
Silent whisper.........IVF/ICSI.......lyhyt......24.2.............10.3.
Mansikkainen79......ICSI..............pitkä.....25.2...............
leiska......................ICSI..............lyhyt......25.2.............8.3




TAUSTALLA
sadko, peppi1981




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen


[/url

 
leiska voi ihme, mikä kato kävi :hug: Kerkesitkö juttelee lääkärin kanssa mistä johtuis? Tai siis epäilikö että joku kromosomivika? Onnea kyytiläisestä kuitenkin :heart:

hugsy pahoittelut kivuliaasta punktiosta :hug: Sulle ei siis soittanut eli taidat siirtoon päästä myös :heart:
Mä soitin itse klinikalle ja sanoivat, että kaikki kuusi oli hedelmöittynyt yön aikana. =) Se oli huojentava tieto, kun meillä oli vaan IVF lopulta ja sitä vähän ensin emmittiin. Aloitin tänään jo luget ja huomenna aamulla lähetään ajaa klinikalle 150 km niin toivottavasti ovat jakautuneet kauniisti sillä aikaa!

Ja mansikkaisen sai pakkaseenkin pikkusia. :) Paljon onnea kyytiläisestä ja paljon tarrasukkia mukaan!
 
ei onneksi tullut soittoa klinikalta tänään, eli valmistaudutaan huomenna lähtemään klinikalle siirtoon. jännittää kuulla miten niille soluille kävi =) onnellinen olen jos päästään tosiaan siirtoon asti eikä aamullakaan tule mitään ikäviä puheluita klinikalta. sulla solakka silakka olikin hyvin hedelmöittyneet solut, oikein paljon tsemppiä siirtoon :heart:
 
Mansikkainen79 - Loistavia uutisia :) saldohan oli loppujen lopuksi sitten todella hyvä! Nyt ei kun piinailemaan :p

hugsy - temppiä siirtoon, se ei ainakaan satu ollenkaan :D Mä olen myös huomannut erilaisia käytäntöjä klinikoiden väleillä lugejen aloituksessa. Mulla aloitettiin siirtopäivän iltana. Olisi mukava kuulla miten käytännöt voi niin paljon erota toisistaan.

leiska - ihanaa että yksi saatiin kuitenkin kyytiin! Sehän saattaa hyvinkin riittää :heart: Aikamoinen kato kävi tosiaan :ashamed:

Solakka Silakka - hieno homma, että kaikki kuusi oli hedelmöittynyt. Paljon onnea huomiseen siirtoon :)
 

Yhteistyössä