Donetskin ja Luhanskin tunnustaminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Voin vastata kooween puolesta, koska minulla on aavistus hänen järjenjuoksustaan. Eli venäläiset sotilaat eivät ole hyökkäämässä mihinkään, mutta he ovat menossa turvaamaan historiallisen Venäjän alueita

Mielestäni tasavallan presidentti Niinistö voisi myös julistaa Karjalan itsenäiseksi ja marssittaa Suomen armeijan sinne takaamaan turvallisuutta.
Älä vaivaudu vastaamaan puolestani, sillä et voi tietää kuinka hullu minä lopulta olen. :) No, myönnän että olit aika pitkälle oikeassa tuossa, mutta en tosiaan osaa ymmärtää Putinin puheita siten, että hän olisi "menossa turvaamaan historiallisen Venäjän alueita". Hän on menossa turvaamaan Itä-Ukrainan venäjänkielistä väestöä, joka halusi irrottautua Kiovan junttahallinnon otteesta Krimiläisten lailla, mutta jotka eivät silloin päässeet Venäjän suojelukseen. Nyt pääsevät, ja he ovat iloisia siitä.

Tuosta sinun Karjala-vertauksestasi puuttuu tärkeä palanen eli se, että Karjalan asukkaiden pitäisi ensin kokea uhkaa venäläisten taholta, minkä perusteella julistautuisivat itsenäiseksi alueeksi, jonka Niinistö sitten hyväksyisi. Silloin suomalaisten rauhanturva olisi ihan motivoitua.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Niin, kukapa sitä muistaa, että joku persaukinen Venäjän keisari myi Alaskan aikoinaan jenkeille.
Sitähän putten kannattaisi ensimmäiseksi lähteä suojelemaan.
Siellä kuuluu olevan vallan älyttömän rikkaat luonnonvaratkin.
Minä muistan. Tykkäsin historiasta kouluaineena.
Putin käy ylikierroksilla. Terveys voi pettää, kun mies kiihtyy täysillä puheen aikana.
 
Pitäisikö järjestää ottelu ukrainan itäisistä osista. 5000 usan parasta sotilasta vastaan venäjän 5000 parasta. Taistelut käytäisiin kaupungissa jossa kummallakin on vuoro hyökkää ja puolustaa. Jokainen puetaan asuun joka piippaa osumasta ja joutuu pois pelistä ja se rekisteröityy tietokoneelle. jos joku yrittää huijata. tehokkain kuula asein et tulee mustelmia kun osuu. Kummatkin valtiot saa valita joukkonsa ja kuka johtaa. Jos venäjä voittaa mittelön saavat he pitää luhanskin ja donbassin jos usa voittaa heidän on lähdettävä ja kapinallisten luovutettava alueet takaisin ukrainalle. ottelu voisi olla 20 eräinen. Sitä ennen kaikkien osapuolien pitäisi laskea aseet maahan ja lopettaa väkivaltaisuudet. Ja voittaja saa kunnian olla maailman paras armeija. reilu peli kaikille ja ilman kuolon uhreja.
Minua jäi vaivaamaan tämän esityksen perusasetelmassa jokin, jota en oikein ole osannut asetella sanoiksi. Lähtökohdiltaan olisi kyllä hyvä ajatus, että sotahullut ihmisyksilöt itse pantaisiin otteluun keskenään sen sijaan, että siihen valjastettaisiin eri maiden nuoriso parhaassa iässään ja muu väestö sijaiskärsijöiksi, niin että kakki tuhotaan. Ihan kuin ihmiskunnalla olisi siihen varaa.

Tässä kuitenkin peluutetaan keskenään kaksi osapuolta, joilla EI KUMMALLAKAAN pitäisi olla osuutta eikä arpaa Ukrainan tilanteeseen, mutta niin vain ovat ottaneet alueen pelilaudakseen. Ristiriidan todelliset osapuolet ovat Ukrainan länsimieliset vastaan venäjämieliset, joiden pitäisi saada ratkaista asiansa rehellisillä vaaleilla, ilman että kumpikaan osapuoli tunkisi rahaa, aseita tai muutakaan heidän välilleen. Ukraina on ollut vuodesta 2004 läntisen "aivopesun" (lue: konkreettisen rahallisen, poliittisen ja ideologisen myyräntyön) kohteena, ja vuoden 2014 tapahtumat siellä ovat kokonaan lännen moraalisella vastuulla.

Siksi ei lännellä ole yhtään sen enempää oikeutta taistella Ukrainan edestä kuin Venäjälläkään. Sitä paitsi yksi ottelu ei olisi mitenkään reilu Ukrainan kannalta, sillä kuten urheilun ystävät tietävät, se on ihan kaudesta, tilanteesta tai sattumasta kiinni, miten yksi ottelu kulloinkin menee. Siinä ei olisi mitään oikeudenmukaista.

Sen verran tosikko minä olen.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
kuulatkaa "holodomor" niin käsitätte mistä vihanpito johtuu
Kun Wikipediasta googlaa sanan suomeksi, englanniksi tai ruotsiksi, niin jokaisessa on omat vivahteensa ja painotuksensa. Haluan nostaa esille pari tärkeätä huomiota nimenomaan ruotsinkielisestä versiosta:


"Det råder inte internationell konsensus om huruvida Sovjetunionen orsakade svälten såsom ett folkmord under den juridiska definitionen av ordet. Flera forskare anser att svälten var terror som iscensattes av sovjetiska myndigheter för att krossa motståndet mot kollektiviseringarna. Den tolkningen har bestridits av många erkända experter på Sovjetunionens historia som i stället använder begreppet "criminal neglect", kriminell försummelse, och även ”brott mot mänskligheten” då de inte funnit stöd för att Stalin och det sovjetiska ledarskapet medvetet riktade svälten som vapen mot just Ukrainas nationella existens. Andra anser att svälten inte skapades medvetet av sovjetiska myndigheter, utan att den istället var en konsekvens av torka och ukrainskt sabotage i kombination med de radikala ekonomiska förändringar som genomfördes under Sovjetunionens industrialisering. De hänvisar bland annat till att även andra områden inom Sovjetunionen drabbades av hungersnöd."

Ukraina on läntisen "aivopesun" aikana (2004-) tarttunut kaikkiin mahdollisiin venäjänvastaisiin oljenkorsiin, ja samoin mm. Holodomoria on käytetty tähän tarkoitukseen, nostattamaan antipatiaa Venäjää kohtaan. Siinä ovatkin onnistuneet hyvin.

"Ukrainas parlament antog 2006 en lag som säger att Holodomor var ett sovjetiskt folkmord mot det ukrainska folket. Sammanlagt 233 av 450 ledamöter röstade för lagen. Bland de partier som röstade mot var Kommunistpartiet och Regionernas parti. Dåvarande premiärministern Viktor Janukovytj röstade mot lagen med motiveringen att det kunde skada relationerna med Ryssland. Europaparlamentet erkände 2008 Holodomor som ett brott mot mänskligheten, vilket de menade genomfördes avsiktligt av den sovjetiska regimen för att kunna kollektivisera jordbruket mot befolkningens vilja."
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Kun Wikipediasta googlaa sanan suomeksi, englanniksi tai ruotsiksi, niin jokaisessa on omat vivahteensa ja painotuksensa. Haluan nostaa esille pari tärkeätä huomiota nimenomaan ruotsinkielisestä versiosta:


"Det råder inte internationell konsensus om huruvida Sovjetunionen orsakade svälten såsom ett folkmord under den juridiska definitionen av ordet. Flera forskare anser att svälten var terror som iscensattes av sovjetiska myndigheter för att krossa motståndet mot kollektiviseringarna. Den tolkningen har bestridits av många erkända experter på Sovjetunionens historia som i stället använder begreppet "criminal neglect", kriminell försummelse, och även ”brott mot mänskligheten” då de inte funnit stöd för att Stalin och det sovjetiska ledarskapet medvetet riktade svälten som vapen mot just Ukrainas nationella existens. Andra anser att svälten inte skapades medvetet av sovjetiska myndigheter, utan att den istället var en konsekvens av torka och ukrainskt sabotage i kombination med de radikala ekonomiska förändringar som genomfördes under Sovjetunionens industrialisering. De hänvisar bland annat till att även andra områden inom Sovjetunionen drabbades av hungersnöd."

Ukraina on läntisen "aivopesun" aikana (2004-) tarttunut kaikkiin mahdollisiin venäjänvastaisiin oljenkorsiin, ja samoin mm. Holodomoria on käytetty tähän tarkoitukseen, nostattamaan antipatiaa Venäjää kohtaan. Siinä ovatkin onnistuneet hyvin.

"Ukrainas parlament antog 2006 en lag som säger att Holodomor var ett sovjetiskt folkmord mot det ukrainska folket. Sammanlagt 233 av 450 ledamöter röstade för lagen. Bland de partier som röstade mot var Kommunistpartiet och Regionernas parti. Dåvarande premiärministern Viktor Janukovytj röstade mot lagen med motiveringen att det kunde skada relationerna med Ryssland. Europaparlamentet erkände 2008 Holodomor som ett brott mot mänskligheten, vilket de menade genomfördes avsiktligt av den sovjetiska regimen för att kunna kollektivisera jordbruket mot befolkningens vilja."
Lissu ei edes ymmärrä ruotsia..
 
Ukrainako läntisen aivopesun tulos?
Käsittämätön väite.

Ei Ukrainaa tartte aivopestä, se kyllä IVY-maana ja entisenä NL-maana tietää ja tuntee Venäjän, paremmin kuin länsi.

Mä tiedän mun lapsuudenperheen karikot ja vanhempieni epätäydellisyydet (kuin myös hyvät puolet), ei mua kukaan ole aivopessyt. Mä tunnen vanhempani hyvin. Siksi halusin itsenäistyä heistä ja aika paljon sain heittää kotoa opittuja, vääriä juttuja romukoppaan.

Ei Ukraina halunnut jäädä NL:n vangiksi koska uutiskuvia alkoi tulla lännestä "hei, noilla on lännessä rauhallista, vapaata, kaunista ja siistiä. Noilla on toimeentulo."
Niinkuin onkin länsimaissa. Se ei ole länsimedian/valemedian hapatusta, vaan lännessä ON oikeesti kaunista, siistiä, on toimeentulo, on vapaus. Me itse elämme sitä totuutta, sitä hyvinvointia, sitä oikeaa asiaintilaa. Länteen valuu itä-blokin maista porukkaa.

@KOOWEE ja @Lispetti :Miksi pidätte huonona sitä, että Ukraina haluaa poispäin Venäjästä, että haluaa jotain uutta, jotain muuta kuin se sama venäläinen paska mikä aina? Kyllä ne Venäjän paskaa ovat saaneet niellä tarpeeksi ja tietävät mitä se on. Ei heidän tartte venäläisyyttä enää opetella, mites ois länsimainen
VAPAUS?

Miksi Venäjän itä-Ukrainaan antama tuki on ah niin ihanaa ja suloista teille, mutta Ukraina ei sais turvautua länteen??

Putin itkee kun ei ole NL enää ja toivoisi saavansa vanhat alueet takaisin, mutta ei halua suoda Natolle laajentumista? Vain itselleen? Putinin kaksoistandardit?
 
Viimeksi muokattu:
Juttelin ukrainalaisystävättären kanssa ja hän kertoi ettei ole saanut pohjois Ukrainassa olevaan sukulaiseensa yhteyttä ja siellä on pommitettu😢...mites tää on mahdollista kun näinhän ei pitänyt tapahtua ja vaikka pitikin niin pelastusoperaation piti koskea vain itä Ukrainaa??
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
Hyökkäyksiä MYÖS separatistialueiden ulkopuolella JA Kiovan läheisellä lentokentällä.
Ukraina ei pääse enää merelle.

Rauhanturvajoukot my ass...
ja äsken Putin sanoi uutisissa, että Venäjä kostaa kaikille niille, jotka puuttuvat tilanteeseen tai yrittävät auttaa ukrainalaisia...ja mitä sanoi Sanna ''Aseiden lähettämistä Ukrainaan mietitään ja nato ei ole ajankohtainen vaihtoehto Suomelle'' Jee,. on meillä hieno pm...hyi kamala.
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
vierailija
ja äsken Putin sanoi uutisissa, että Venäjä kostaa kaikille niille, jotka puuttuvat tilanteeseen tai yrittävät auttaa ukrainalaisia...ja mitä sanoi Sanna ''Aseiden lähettämistä Ukrainaan mietitään ja nato ei ole ajankohtainen vaihtoehto Suomelle'' Jee,. on meillä hieno pm...hyi kamala.
Kyllähän Ellukin tajuaa ettei Natoon niin vain mennä eikä sitä yksin pm päätä milloin hakemus laitettaisiin
 
En osaa sanoa pitäisikö Natoon liittyä vai ei: mun mielestä silloin vois kun Venäjä on sotinu jo pitempään, eli sillä ei oo enää kaikkia paukkuja. Nyt sillä vielä on ja meille voisi käydä huonosti, jos nyt liityttäisiin.

Mutta Natoon pystyy liittymään nopeutettuna siten, että valmistavat palaverit on piilossa, nimi paperiin ja se sopimus astuu nopeastikin voimaan, ja jälkikäteen voi hoitaa muut muodollisuudet.
 
vierailija
En osaa sanoa pitäisikö Natoon liittyä vai ei: mun mielestä silloin vois kun Venäjä on sotinu jo pitempään, eli sillä ei oo enää kaikkia paukkuja. Nyt sillä vielä on.

Mutta Natoon pystyy liittymään siten että valmistavat palaverit on piilossa, nimi paperiin ja se astuu nopeastikin voimaan, ja jälkikäteen voi hoitaa muut muodollisuudet.
Tietääkseni tarvitaan kaikkien jäsenvaltioiden hyväksyntä
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä