Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Sivusta seurannut
[QUOTE="Minna";26244057]En mä voi olla ainoa jota suorastaan vituttaa näiden lapsettomien siskosten kuvitelmat mihin lapsiperheellä on varaa. Mä toivon, että noille kahdelle paukapäälle iskee todellisuus todella karusti vastaan ja huomataan, että ei perheellisillä sitä rahaa ole kuin roskaa ja lapsilla ei tienata.[/QUOTE]

Et ole ainoa :D
 
"Minna"
Joulun aikana ei kaikki muuten edes voi koskaan matkustaa. Tiedän useitakin, joilla ei ole mahdollisuutta lomailla jouluna muuten kuin ottamalla palkatonta lomaa, jota sitäkään ei välttämättä saa. Matkustusaikaa on siis koko vuosi. Ei tarvitse matkustaa juuri jouluna. Kesäkin on ihan hyvä vaihtoehto, lomaakin on useimmilla enemmän ja jos on kouluikäisiä lapsia niin ei tarvitse olla koulusta pois.

Mielenkiintoista on myös se, että tässä ketjussa on jotenkin mahdotonta ajatella että keskituloisella lapsiperheellä olisi varaa matkustaa Chileen.
Ihan vain tiedoksi, että ei kaikissa kahden vanhemman perheessä ne vanhempien lomat osu samaan aikaan.

Mielenkiintoista on SE, että sä ja sun sisko lapsettomina luulette voivanne sanoa mihin kenelläkin on varaa lapsiperheessä. Tehkää nyt ensin niitä lapsia ja tulkaa vasta sitten repimään turpaanne jos edelleen olette asioista samaa mieltä kuin tässä ketjussa.
 
[QUOTE="vieras";26243969]No entäs jos ne tevanat eivät tykkää siitä Chilen ruoasta, kotoa voi tietysti ottaa maksalaatikkoa mukaan. Ai niin, jos teet välilaskun USA:ssa, sinulla ei saa olla ruoanmurentakaan tavaroissasi, koirat nuuskivat kaikki pakaasit. Elintarvikkeiden vienti on erittäin rajattua Yhdysvaltoihin ja sitä kautta matkustettaessa. Mutta silti voi matkustaa, kuka nyt aina jaksaakaan syödä.[/QUOTE]

Lentokoneessa on yleensä korkeintaan kaksi ruokavaihtoehtoa, monilla lentoyhtiöillä vain yksi. Chilessä on vaikka minkälaista ruokaa tarjolla, varmasti löytyy nirsommallekin lapselle ruokaa.
 
[QUOTE="Minna";26244089]Ihan vain tiedoksi, että ei kaikissa kahden vanhemman perheessä ne vanhempien lomat osu samaan aikaan.

Mielenkiintoista on SE, että sä ja sun sisko lapsettomina luulette voivanne sanoa mihin kenelläkin on varaa lapsiperheessä. Tehkää nyt ensin niitä lapsia ja tulkaa vasta sitten repimään turpaanne jos edelleen olette asioista samaa mieltä kuin tässä ketjussa.[/QUOTE]

Lomien ei tarvitse olla joka vuosi samaan aikaan. On aika outoa jos vanhemmat eivät koskaan onnistu saamaan lomaa samaan aikaan, että pääsisi esimerkiksi Chilen-matkalle.

Minä olen tässä ketjussa kirjoittanut että varmasti 2 työssäkäyvän vanhemman lapsiperheellä on varaa joskus matkustaa Chileen. Ehkä silloin joutuu tinkimään jostain muusta mutta jos matkalle haluaa niin siihen on varaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26244102:
Olen pöyristynyt! Siis pelkät lennot n. 4000 euroa. Missä maailmassa sinä oikein elät? (Pliis, älä vastaa!)
Oletko pöyristynyt siitäkin että ihan tavalliset lapsiperheet käyvät Thaimaan-matkoilla? Rahaa niihinkin menee. Mutta Chilen-matka on näköjään täysin ylivoimainen juttu Suomen lapsiperheille.

Lomamatkaa varten voi säästää rahaa, muusta kulutuksesta voi tinkiä jne. Kummasti rahaa monilla riittää lasten skoottereihin, 150 euron vaatteeseen, kalliisiin matkapuhelimiin mutta Chilen-matkaan on mahdotonta säästää rahaa.
 
[QUOTE="Minna";26244057]En mä voi olla ainoa jota suorastaan vituttaa näiden lapsettomien siskosten kuvitelmat mihin lapsiperheellä on varaa. Mä toivon, että noille kahdelle paukapäälle iskee todellisuus todella karusti vastaan ja huomataan, että ei perheellisillä sitä rahaa ole kuin roskaa ja lapsilla ei tienata.[/QUOTE]

Etsitkö sen kohdan, jossa olen kirjoittanut että lapsilla tienataan tai että perheellisillä on rahaa kuin roskaa?
 
Sivusta seurannut
Nyt mulla alkaa Tuulipuku keittää. Mitä sä tiedät tuon keskustelun aiheena olevan lapsen perheestä, jotta voisit sanoa "kyllä heillä on varaa lähteä, jos haluavat"? Miksi sinä olet saanut apua siskoltasi, etkä kustanna koko elämääsi itse? Miksei sinulla ole lapsia? Miksi, miksi, miksi? TAJUATKO: ihmiset elävät omaa elämäänsä ja realiteetit ovat kullakin perheellä erilaiset! Kuten sanoin siskollesi, lakkaa neuvomasta, kun sinulta ei ole neuvoja kysytty!
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Tuulipuku, tiedätkö sinä mielestäsi esim. minua paremmin, mihin tavallisella lapsiperheellä on varaa? Entä tiedätkö noin yleisesti ottaen paremmin kuin muut tässä ketjussa keskustelevat, mihin lapseperheellä on varaa matkustaa ja kuinka helposti matkan saa järjestettyä?
 
Tuli tässä mieleen että tiedänpä yhden perheen (6 henkeä) joka on Chilessä useamman kerran käynyt. Ihan tavalliset työt vanhemmilla ja ei perittyä omaisuutta mutta ehkä he sitten osaavat käyttää rahaa järkevämmin kuin monet muut kun ovat tämän täysin mahdottoman kuuloisen Chilen-matkan voineet tehdä ja vielä useampaan kertaankin.
 
Tuli tässä mieleen että tiedänpä yhden perheen (6 henkeä) joka on Chilessä useamman kerran käynyt. Ihan tavalliset työt vanhemmilla ja ei perittyä omaisuutta mutta ehkä he sitten osaavat käyttää rahaa järkevämmin kuin monet muut kun ovat tämän täysin mahdottoman kuuloisen Chilen-matkan voineet tehdä ja vielä useampaan kertaankin.
Minäkin tiedän 26-vuotiaat kaksoset, joilla on elämä. On mies, toisella lapsia & toisella tulossa, on harrastuksia, on ystäviä. Ei ole roppakaupalla neurooseja, eivätkä vietä vapaa-aikaansa matelijaharrastajien palstalla neuvoen miten matelijoita kuuluu oikeaoppisesti hoitaa ja kuinka matelijan omistajien tulee elää, vaikka heillä itsellään ei ole koskaan matelijoita ollut ja mahtaakohan koskaan tullakaan.

Niih. Ihmeellinen on elämä.

(nyt alkaa niinku pikkuhiljaa palaa käpy näihin "loistaviin" neuvoihin joita näiltä sisaruksilta tuntuu riittävän :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
Minäkin tiedän 26-vuotiaat kaksoset, joilla on elämä. On mies, toisella lapsia & toisella tulossa, on harrastuksia, on ystäviä. Ei ole roppakaupalla neurooseja, eivätkä vietä vapaa-aikaansa matelijaharrastajien palstalla neuvoen miten matelijoita kuuluu oikeaoppisesti hoitaa ja kuinka matelijan omistajien tulee elää, vaikka heillä itsellään ei ole koskaan matelijoita ollut ja mahtaakohan koskaan tullakaan.

Niih. Ihmeellinen on elämä.

(nyt alkaa niinku pikkuhiljaa palaa käpy näihin "loistaviin" neuvoihin joita näiltä sisaruksilta tuntuu riittävän :D)
:LOL: :ashamed:
 
Nyt mulla alkaa Tuulipuku keittää. Mitä sä tiedät tuon keskustelun aiheena olevan lapsen perheestä, jotta voisit sanoa "kyllä heillä on varaa lähteä, jos haluavat"? Miksi sinä olet saanut apua siskoltasi, etkä kustanna koko elämääsi itse? Miksei sinulla ole lapsia? Miksi, miksi, miksi? TAJUATKO: ihmiset elävät omaa elämäänsä ja realiteetit ovat kullakin perheellä erilaiset! Kuten sanoin siskollesi, lakkaa neuvomasta, kun sinulta ei ole neuvoja kysytty!
Olen kirjoittanut että tavallisella keskituloisella perheellä on varmasti varaa käydä joskus Chilessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26244185:
Tuulipuku, tiedätkö sinä mielestäsi esim. minua paremmin, mihin tavallisella lapsiperheellä on varaa? Entä tiedätkö noin yleisesti ottaen paremmin kuin muut tässä ketjussa keskustelevat, mihin lapseperheellä on varaa matkustaa ja kuinka helposti matkan saa järjestettyä?
Olen minäkin kirjastoalan ammattilainen, kun olen käynyt kirjastossa ja oikeastaan myös viinintarhauksen asiantuntija, kun olen viiniä lipittänyt. Tai siis en ole, mutta tunnen erään joka on.
 
Sivusta seurannut
Minäkin tiedän 26-vuotiaat kaksoset, joilla on elämä. On mies, toisella lapsia & toisella tulossa, on harrastuksia, on ystäviä. Ei ole roppakaupalla neurooseja, eivätkä vietä vapaa-aikaansa matelijaharrastajien palstalla neuvoen miten matelijoita kuuluu oikeaoppisesti hoitaa ja kuinka matelijan omistajien tulee elää, vaikka heillä itsellään ei ole koskaan matelijoita ollut ja mahtaakohan koskaan tullakaan.

Niih. Ihmeellinen on elämä.

(nyt alkaa niinku pikkuhiljaa palaa käpy näihin "loistaviin" neuvoihin joita näiltä sisaruksilta tuntuu riittävän :D)
*tykkää*
 
Tuli tässä mieleen että tiedänpä yhden perheen (6 henkeä) joka on Chilessä useamman kerran käynyt. Ihan tavalliset työt vanhemmilla ja ei perittyä omaisuutta mutta ehkä he sitten osaavat käyttää rahaa järkevämmin kuin monet muut kun ovat tämän täysin mahdottoman kuuloisen Chilen-matkan voineet tehdä ja vielä useampaan kertaankin.
No jokainen perhe käyttää rahansa miten tahtoo. Kyllä mä olen sitä mieltä että jokainen perhe voi taloudellisesti käydä joskus jossain lomalla MUTTA joissakin perheissä se voi olla vuosikausien säästämistä tai sitten se lomaraha on pois muista lapsiperheen menoista. Harva tavisperhe voi tehdä isompia matkoja miettimättä raha-asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26244185:
Tuulipuku, tiedätkö sinä mielestäsi esim. minua paremmin, mihin tavallisella lapsiperheellä on varaa? Entä tiedätkö noin yleisesti ottaen paremmin kuin muut tässä ketjussa keskustelevat, mihin lapseperheellä on varaa matkustaa ja kuinka helposti matkan saa järjestettyä?
En ole väittänyt että tiedän muita paremmin. Moni ei vaan yksinkertaisesti osaa matkustaa halvalla. Kauhistellaan miten kallista matkailu on ja maksetaan 4 hengen perheen Thaimaan-matkasta 6000 €. Sitten ihmetellään miten joillakin muilla on varaa matkustaa halvemmalla tai useammin.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Sivusta seurannut
Olen kirjoittanut että tavallisella keskituloisella perheellä on varmasti varaa käydä joskus Chilessä.
Olet ja paljon paljon muuta. Käy vaikka läpi kaikki kommenttisi ja mieti tykönäsi, oletko KENTIES antanut ketjussa kirjoittaneille neuvoja, joita he eivät ole pyytäneet tai jotka ovat ylipäänsä olleet turhia, sillä ne eivät ole sellaisia, jotka vastaavat heidän elämänsä realiteetteja.

Kiitos.
 
"mmmm"
Etsitkö sen kohdan, jossa olen kirjoittanut että lapsilla tienataan tai että perheellisillä on rahaa kuin roskaa?
Ja jos olisi minä, mies ja lapset, niin varmasti uitaisiin rahassa. Kyllä saisi helposti säästöön.
Kyllä tulee olemaan parempi taloudellinen tilanne silloin jos saan lapsia (olettaen, että lapset ovat terveitä, ei tule mitään hankalia ja rahaa vieviä sairauksia).
Et sinä vaan siskosi..
 
En ole väittänyt että tiedän muita paremmin. Moni ei vaan yksinkertaisesti osaa matkustaa halvalla. Kauhistellaan miten kallista matkailu on ja maksetaan 4 hengen perheen Thaimaan-matkasta 6000 €. Sitten ihmetellään miten joillakin muilla on varaa matkustaa halvemmalla tai useammin.
En kysynyt oletko väittänyt tietäväsi muita paremmin. Kysyin ja kysyn uudelleen: tiedätkö sinä mielestäsi esim. minua paremmin, mihin tavallisella lapsiperheellä on varaa? Entä tiedätkö noin yleisesti ottaen paremmin kuin muut tässä ketjussa keskustelevat, mihin lapseperheellä on varaa matkustaa ja kuinka helposti matkan saa järjestettyä?
 
Sivusta seurannut
[QUOTE="vieras";26244261]Akaatilla ja Tuulipuvulla on veto siitä, kuinka pitkäksi saavat ketjun venytettyä.[/QUOTE]

Jep, menevät jo Venakonkin ohi :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä