Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
Meidän perhe oli ihan normaali, ei köyhä. Mutta ei myöskään rikas. Joten ainoat reissut mitä myö tehtiin oli Suomen sisällä ja joitain Ruotsin- ja Vironristeilyjä.
Et kai oikeasti usko että ihan jokaisella "normaalilla" perheellä ois mahdollisuus reissailla jonnekkin Chileen??
Minä uskon, joiltakin vaatii enemmän säästämistä kuin toisilta mutta varmasti onnistuu. Ihan tavalliset perheet matkailevat ties missä, ei matkailu ole enää mitään luksusta.
 
Sivusta seurannut
Oletteko nyt ihan tosiaan sitä että mieltä että tavallinen perhe, jossa muutama lapsi, ei saa säästettyä rahaa sen vertaa että pääsivät johonkin kauemmas matkalle?
Määrittele "tavallinen". Suomessa on paljon "tavallisia" perheitä, joiden elämäntilanteet vaihtelevat hyvinkin paljon toisistaan.

Vastaatko yllä laittamaani kysymykseen? Kiitos.
 
Nykyajan lapset matkailevat hyvin paljon. Itse muistan kun kouluaikoina oli koko luokalla muutama, jotka olivat käyneet lentokoneessa. Nykyään koko ajan kuulee juttuja, kuinka se ja se perhe lähtee johonkin matkalle. Suomalaisten Thaimaan-matkatkin moninkertaistuivat muutamassa vuodessa.
 
"Minna"
En tiedä paremmin mutta sen tiedän että useimmilla lapsiperheillä (joissa molemmilla vanhemmilla työpaikka, ei sairaita lapsia tms) jää rahaa säästöönkin, poislukien ne perheet, jotka elävät yli varojensa.
Niin, sitä rahaa säästetään pahan päivän varalle kun on tapana noilla kodinkonella ajan myötä hajota, lapsille tarvitaan isommat pyörät, auto pitää huoltaa/korjata, omistusasunnossa/talossa maksetaan remontit itse ja listaan löytyy lukemattomia matkoja tärkeämpiä säästökohteita.

Jos toinen jää työttömäksi tai sairastuu, niin aika nopeasti sitä alkaa säästöt katoamaan ihan peruselämiseen.
 
....
Nykyajan lapset matkailevat hyvin paljon. Itse muistan kun kouluaikoina oli koko luokalla muutama, jotka olivat käyneet lentokoneessa. Nykyään koko ajan kuulee juttuja, kuinka se ja se perhe lähtee johonkin matkalle. Suomalaisten Thaimaan-matkatkin moninkertaistuivat muutamassa vuodessa.
Itsekkin olen nyt huomannut (täällä töissä ollessa) että ns. normaalit perheet käyvät parin viikon hiihtolomilla tai kesälomilla niissä normaaleissa lomakohteissa. Lapissa, Turkissa, Thaikuissa tms. Mutta nämä ns. normaalit työkaverini ovat siis insinöörejä tai korkeampia, eli minun silmissä nämä ovat aika hyvinpalkattuja.

Sitävastoin voisin kuvitella että jos äiti on kassalla tai siivooja ja isä vaikka talonmies tai roskakuski tai jotain, niin heidän palkka ei välttämättä riittäisi maksamaan suurta talolainaa + muita lapsiperheen kuluja JA käydä sen lisäksi jossain parin viikon ulkomaanreissulla.

Puhumattakaan jostain Chilestä, jonne ei varmasti ole mitään halpalentoja tarjolla.
 
"Minna"
Mä en oikeasti tiedä pitäisikö mun itkeä vai nauraa noiden kahden tyypin yksinkertaisuudelle. Onhan se hyvä laskea perheen budjettia, mutta ei sitä todellisuutta ymmärrä ennen kuin oikeasti on niitä lapsia. Tuon pitäisi normaalin ihmisen tajuta kun sitä on tässä jo sivutolkulla yritetty kertoa, mutta kun ei niin ei. Kyllähän lapsettomat tietää paremmin kuin me perheelliset!
 
Sivusta seurannut
[QUOTE="Minna";26245159]Mä en oikeasti tiedä pitäisikö mun itkeä vai nauraa noiden kahden tyypin yksinkertaisuudelle. Onhan se hyvä laskea perheen budjettia, mutta ei sitä todellisuutta ymmärrä ennen kuin oikeasti on niitä lapsia. Tuon pitäisi normaalin ihmisen tajuta kun sitä on tässä jo sivutolkulla yritetty kertoa, mutta kun ei niin ei. Kyllähän lapsettomat tietää paremmin kuin me perheelliset![/QUOTE]

Nimenomaan.. Jaahas, kumpikaan ei ole enää kirjautuneena, mutta mulle ainakin jäi avoimia kysymyksiä, joihin haluan vastauksen. Saas nähdä, jatkuuko tämä tästä vielä :)

Mukavaa perjantaipäivän loppua kaikille!
 
Sivusta seurannut
[QUOTE="Minna";26245265]Tässä on vielä monta tuntia tätä päivää jäljellä. :cool:[/QUOTE]

Totta, siksi minäkään en toivottanut vielä hyviä viikonloppuja :D
 
Oletteko nyt ihan tosiaan sitä että mieltä että tavallinen perhe, jossa muutama lapsi, ei saa säästettyä rahaa sen vertaa että pääsivät johonkin kauemmas matkalle?
meillä on 2 lasta,kummallakin töitä ( no,itse olen tällä hetkellä ä-lomalla ) ja työtunteihin/määrään nähden mieheni ei tienaa sitä,minkä mä kokoaikaisena kk-palkkalaisena..rahat riittää elämiseen,mutta säästöön ei kauheasti jää..toki haluaisimme lähteä sukuloimaan,mutta meidän perheeltä matka maksaisi n.3500-4000 € ja paikan päällä sitten hotelli,syömiset jne..eli voisinpa veikata,että koko matkaan uppoaisi jotain 5000-5500 €.
sitten on tietenkin nämä kotimaan laskutkin maksettavana samaan aikaan..eli onnellinen olen,jos edes kerran pääsemme matkaan,mutta ilman lottovoittoa on turha edes haaveilla useampaan reissuun..mutta siskoltasihan tuonkin summan säästäminen onnistuu parissa kuukaudessa,myös silloin kun lapsiakin on ja itse on kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Jos itse olisit puoliksi ulkomaalainen niin haluaisitko käydä toisessa kotimaassasi tai oppia tuon toisen kielen? Sinnehän voi matkustaa tapaamatta sukulaistakaan jos ei heitä halua nähdä.
Sun siskosi tuomitsi tuon ankarasti jokin aika sitten :D

Aijaijai kun halusin mennä lasten kanssa rantalomalle Turkkiin, ilman sukulaisten tapaamista. Olisi pitänyt matkustaa johonkin toiseen maahan sitten. Syyksi ei riittänyt edes se, että haluaisin näyttää lapsille missä äiti ja isä tapasivat & avioituivat, ja esitellä heidät vanhoille ystävilleni.
 
"essi"
Hmm, kumma, ettei nuo sisarukset satu olemaan samaan aikaan keskustelussa....

Ja sitten, haluaisinpas nähdä sen kauhuskenaarion, kun lapset on säästösyistä ruokittu esim 8 tunnin (matkat + kentällä olot 2 tuntia / kohde, lento 4h) ajan kekseillä ja rusinoilla :O
Lisäksi pohdin, miten ap olisi yksinhuoltajana rahassa kylpevä, mutta kun mainitsee olevansa yh-perheestä, niin se perhe onkin ollut köyhä?! Käsitin kuitenkin, että sielläkin äiti oli työssäkäyvä. Lievä ristiriita jälleen.

Haluaisin puuttua niin paljon muuhunkin sanottuun, mutta turhaahan se tuommosella besserwisserille on :/
 
Tiedätkö, mulla on joskus myös käynyt tämä mielessä. Mulla on isommat sisarukset, jotka ovat kaksosia, syntyneet muutaman tunnin erolla, mutta kyllä heillä on silti ihan eri persoonat, kun taas nämä kaksi vaikuttavat kovin kovin samanlaisilta. No, voihan niin olla, mutta jotenkin tuo täysin samanlainen kommentointi on outoa, kaksi vastaan isompaa porukkaa..
Saanko kysyä mitä outoa siinä on jos minä ja Tuulipuku olemme samantyylisiä ihmisiä? Ihan kuin se olisi joku rikos. :| Tulee ihan kouluajat mieleen, kun oli niin kiellettyä pitää samoista asioista, kaikki muut saivat valita oman mielenkiintonsa mukaan, meidän piti valita niin, ettei vaan valita samaa asiaa ja meidät pakotettiin asioihin, mitkä eivät olleen mielenkiinnon mukaisia. Ilmeisesti saman menon pitäisi jatkua tällä palstalla.

Meillä on Tuulipuvun kanssa 100 % samanlainen geeniperimä, enemmän ihmettelisin jos meissä ei olisi mitään yhteistä....
 
[QUOTE="essi";26246413]Hmm, kumma, ettei nuo sisarukset satu olemaan samaan aikaan keskustelussa....

Ja sitten, haluaisinpas nähdä sen kauhuskenaarion, kun lapset on säästösyistä ruokittu esim 8 tunnin (matkat + kentällä olot 2 tuntia / kohde, lento 4h) ajan kekseillä ja rusinoilla :O
Lisäksi pohdin, miten ap olisi yksinhuoltajana rahassa kylpevä, mutta kun mainitsee olevansa yh-perheestä, niin se perhe onkin ollut köyhä?! Käsitin kuitenkin, että sielläkin äiti oli työssäkäyvä. Lievä ristiriita jälleen.

Haluaisin puuttua niin paljon muuhunkin sanottuun, mutta turhaahan se tuommosella besserwisserille on :/[/QUOTE]

Ollaan oltu vaikka kuinka monta kertaa samaan aikaan palstalla.
 
[QUOTE="essi";26246413]Hmm, kumma, ettei nuo sisarukset satu olemaan samaan aikaan keskustelussa....

Ja sitten, haluaisinpas nähdä sen kauhuskenaarion, kun lapset on säästösyistä ruokittu esim 8 tunnin (matkat + kentällä olot 2 tuntia / kohde, lento 4h) ajan kekseillä ja rusinoilla :O
Lisäksi pohdin, miten ap olisi yksinhuoltajana rahassa kylpevä, mutta kun mainitsee olevansa yh-perheestä, niin se perhe onkin ollut köyhä?! Käsitin kuitenkin, että sielläkin äiti oli työssäkäyvä. Lievä ristiriita jälleen.

Haluaisin puuttua niin paljon muuhunkin sanottuun, mutta turhaahan se tuommosella besserwisserille on :/[/QUOTE]

Olen asiat jo moneen kertaan selittänyt. Mutta ties kuinka monennen kerran. Jos olisin yh, niin olisin virallisesti köyhä. Mutta omasta mielestäni en. Meidän perhe oli myös köyhä kaikkien määritelmien mukaan, itse en kuitenkaan tuntenut itseäni köyhäksi. Joko ymmärrät?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä