Diandra ei osaa espanjan kieltä ja nähnyt isovanhempansa viimeksi vauvana

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="essi";26246632]Missä määritelmässä noin 3000 kuukausituloilla olisi köyhä? :O[/QUOTE]

Minun äitini palkka on pienempi kuin minun. Ja oma palkkani ei ole 3000 euroa. En ole missään väittänyt, että palkkani olisi 3000 euroa.
 
[QUOTE="Minna";26243925]Huomaa, että ap:lla ja Tuulipuvulla on samat "viisaat" geenit. En voi kuin kauhulla ajatella, että minkälaiset vanhemmat tuollaisilla ihmisillä on. Tuskin kovin älykkäitä hekään ja ap:n isän hulluus taitaa vain kertoa siitä, että on sekin "ominaisuus" periytynyt. Ei ole ap:n järjettömät pelot monen asian suhteen normaaleja. Ei kukaan normaali ihminen pelkää mennä äänestämään ja mieti, että mitä muut hänestä ajattelevat siellä äänestyspaikalla.[/QUOTE]

Ja kukaan "normaali" ihminen ei hauku muita ihmisiä niin kuin meitä ja sukulaisiani on tässä ketjussa haukuttu ja epäilty ties miksi. Herääkin kysymys, ketkä niitä vainoharhaisia ovatkaan...

Toisekseen sanalle "hullu" on monta merkitystä.
 
Oletteko nyt ihan tosiaan sitä että mieltä että tavallinen perhe, jossa muutama lapsi, ei saa säästettyä rahaa sen vertaa että pääsivät johonkin kauemmas matkalle?
Voivat saada säästettyä, jos siis ei tule mitään isompia yllättäviä menoja ja ovat sitten valmiit tinkimään kaikesta muusta.

Mutta ymmärrän sen että näkevät esim asumisen ja/tai yleisen elämänlaadun tärkeämpänä perheelleen kuin sen että panostetaan ainoastaan tuohon kaukomatkaan ja kitkutellaan kaikesta muusta. En tarkoita tässä nyt mitään luksusasuntoja ja upouusia autoja vaan esim sen kokoista kotia missä on riittävästi tilaa 5-henkiselle perheelle, lapsille mahdollisuutta harrastaa ja perheelle mahdollisuuksia tehdä jotain kivoja, maksullisia juttuja yhdessä jne.
 
Mitä kamalaa siinä on että ottaa omat syömiset lentokoneeseen mukaan (mikäli syömistä tarvitsee)? Kukaan ei kuitenkaan ihmettele sitä, että tuntikausien - tai linja-automatkalle otetaan omat eväät mukaan... Miten se lentokone eroaa junasta?

Lapselle ei muuten välttämättä maistu se kallis lentokoneruoka. Sitten ilmeisesti ollaan nälässä koko lento.
Näinhän se juuri on. Nyt kun vaan kirjoittaja sattui olemaan Tuulipuku, niin tottakai se on ihan kamalaa ottaa eväät mukaan lentokoneeseen. Nykyään monilla lentoyhtiöillä on vain pidemmillä lennoilla ilmainen ruokatarjoilu.
 
Tästä tulikin mieleeni kysymys Akaatille, ja anteeksi, että taas kyselen henkilökohtaisia asioita: miten olet selvinnyt siellä miehesi kotimaassa, kun siellä ihan taatusti tuijotetaan ulkomaalaista ja vieläpä naista ilman, että tarvitsee mitään tehdä kuin olla vain erinäköinen kuin muut?
Lainaamaasi viestiin (mikä ei näy tässä) oli taas henkilö kirjoittanut ihan väärin. Mutta siitähän osa tuntuu nauttivan. Minun sanomisten vääristelystä. En pidä käydä äänestämässä tai missään muussakaan vastaavassa paikassa, koska niin monta kertaa on kommentoitu ja ihmetelty IKÄÄNI. Enkä pidä siitä, että niin moni kokee oikeudekseen kommentoida ikääni ja sitä miten en voi olla näin vanha. Tuskin moni ylipainoinen haluaisi käydä äänestämässä, hakemassa postipakettia ym. jos joka kerta kommentoitaisiin "oletpa lihava, miten voit painaa noin paljon, onko paino varmasti todellinen eikä arvioitu alakanttiin?".

Ja minua tuijotetaan siellä, mutta olen jo tottunut siihen. Siellä harvempi tulee kuitenkaan kommentoimaan ikääni, tai on toki sitäkin kommentoitu, nyt kun muistelen niin aika useinkin. =) En jostain syystä ole siitä kuitenkaan pahastunut samalla tavalla kuin Suomessa. Ehkä ajattelen niin, että pitävät sitä luonnollisempana, kun on toisesta maasta. Mutta inhottavaa se voi silti joskus olla. Enemmän kuitenkin häiritsee se miesten tuijotus.
 
[QUOTE="Minna";26244057]En mä voi olla ainoa jota suorastaan vituttaa näiden lapsettomien siskosten kuvitelmat mihin lapsiperheellä on varaa. Mä toivon, että noille kahdelle paukapäälle iskee todellisuus todella karusti vastaan ja huomataan, että ei perheellisillä sitä rahaa ole kuin roskaa ja lapsilla ei tienata.[/QUOTE]

Jos perheen nettotulot on esimerkiksi 4000 euroa, niin väitän, että heillä on aika paljon parempi elintaso kuin minulla yksinelävänä. Mutta on huomattu jo tässä ketjussa, että matkustaminen tai ylipäänsä rahan säästäminen on täysin mahdotonta lapsiperheille. Se ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista, palstan mukaan. =)
 
Voivat saada säästettyä, jos siis ei tule mitään isompia yllättäviä menoja ja ovat sitten valmiit tinkimään kaikesta muusta.

Mutta ymmärrän sen että näkevät esim asumisen ja/tai yleisen elämänlaadun tärkeämpänä perheelleen kuin sen että panostetaan ainoastaan tuohon kaukomatkaan ja kitkutellaan kaikesta muusta. En tarkoita tässä nyt mitään luksusasuntoja ja upouusia autoja vaan esim sen kokoista kotia missä on riittävästi tilaa 5-henkiselle perheelle, lapsille mahdollisuutta harrastaa ja perheelle mahdollisuuksia tehdä jotain kivoja, maksullisia juttuja yhdessä jne.
Oletko siis sitä mieltä, että lapsiperheille ei jää koskaan mitään ylimääräistä? Kaikki rahat menee aina sentilleen? Ei jää mitään säästöön? Tai jos jää säästöön, niin onko ne säästörahat muusta tinkimistä?
 
[QUOTE="Minna";26244057]En mä voi olla ainoa jota suorastaan vituttaa näiden lapsettomien siskosten kuvitelmat mihin lapsiperheellä on varaa. Mä toivon, että noille kahdelle paukapäälle iskee todellisuus todella karusti vastaan ja huomataan, että ei perheellisillä sitä rahaa ole kuin roskaa ja lapsilla ei tienata.[/QUOTE]

Vaikutat kovin ikävältä ja negatiiviselta ihmiseltä kirjoitustesi perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26244102:
Olen pöyristynyt! Siis pelkät lennot n. 4000 euroa. Missä maailmassa sinä oikein elät? (Pliis, älä vastaa!)
Luultavasti siinä samassa maailmassa, jossa ihan tavalliset suomalaiset perheet matkustavat pakettimatkoilla Thaimaan aurinkoon ja matkojen hinnat huitelee 5000 eurossa ellei enemmässäkin. =)
 
Nyt mulla alkaa Tuulipuku keittää. Mitä sä tiedät tuon keskustelun aiheena olevan lapsen perheestä, jotta voisit sanoa "kyllä heillä on varaa lähteä, jos haluavat"? Miksi sinä olet saanut apua siskoltasi, etkä kustanna koko elämääsi itse? Miksei sinulla ole lapsia? Miksi, miksi, miksi? TAJUATKO: ihmiset elävät omaa elämäänsä ja realiteetit ovat kullakin perheellä erilaiset! Kuten sanoin siskollesi, lakkaa neuvomasta, kun sinulta ei ole neuvoja kysytty!
Muutan nyt otsikon, koska aihe on harhautunut jo sivuraiteille. Eikä otsikkoa muutenkaan olisi tarvinnut ottaa niin kirjaimellisesti. Olisi pitänyt kirjoittaa asiasta ilman julkkisesimerkkiä, niin ette olisi liimautuneet niin tiukasti kiinni yhteen maahan. =)
 
Oletko siis sitä mieltä, että lapsiperheille ei jää koskaan mitään ylimääräistä? Kaikki rahat menee aina sentilleen? Ei jää mitään säästöön? Tai jos jää säästöön, niin onko ne säästörahat muusta tinkimistä?
Sillä sentillä tai kahdellakaan ei vielä 5-henkinen perhe tee kaukomatkaa.

Jos nyt puhutaan perheestä jossa on kaksi pieni/keskituloista tienaamassa ja lapsia kolme, asunto ja autot mitoitettu riittäviksi niin kyllä se kaukomatka mielestäni edellyttää säästämistä. Pidän ymmärrettävänä että mielummin satsaa siihen jokapäiväiseen elämään vähän enemmän ja kerää säästöjä johonkin muuhun jos ei koe palavaa tarvetta siihen vuosittaiseen (tai joka toinen vuosi tapahtuvaan) kaukomatkaan. Tietty he kelle se kaukomatka on se "juttu" suuntaavat säästönsä sitten muualle.
 
Millä logiikalla?

4000 euroa jaettuna esim. viiden ihmisen tarpeisiin, vrt. 2000 euroa vain yhden ihmisen tarpeisiin.
Jep. Ja kun puhutaan lapsesta, ei aina puhuta siitä vauvasta/taaperosta jonka ruokkiminen ei vielä juurikaan maksa, jolle riittää omaksi tilaksi perhepeti, joka ei kaipaa maksullisia harrastuksia, kelle saa vaatteet kirppikseltä tai lahjoituksina tutuilta jne. Voidaan puhua myös teinistä joka syö kevyesti kaksi kertaa sen mitä äitinsä, haluaa harrastaa urheilulajia joka tulee kalliiksi, haluaa merkkivaatteita, läppärin, iPhonen yms.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Yksinasuvan elämä käy selvästi kalliimmaksi kuin parisuhteessa tai perheen kanssa elävällä.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2010/09/29/20-000-euroa-sinkku-maksaa-tuplasti/201013438/139
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Yksin asuva maksaa mm. suhteellisesti paljon enemmän asumisestaan.
Suhteellisesti varmaan maksaakin. Mutta määrällisesti perheellinen maksaa yleensä enemmän asumisesta ja ihan kaikesta muusta vrt. yksineläjään. Lapset kuluttavat, lapsiin uppoaa rahaa, mutta lapset eivät tienaa mitään (lapsilisät esim. kolmesta lapsesta on vissiin jotain 350 euron tienoilla, ja se ei kyllä loppupeleissä riitä mitenkään kattamaan lasten kuluja).
 
OK.

Vastaatko kysymykseeni: Oletko itse matkustanut paljon ja säästänyt matkoihin aina ihan itse rahaa?
Voin vastata hänen puolestaan. Lapsena ei ole matkustanut kovinkaan paljoa (koska äitimme ei ollut kovin kiinnostunut). Sittemmin enemmän, maksanut itse matkansa tai minä. Tuulipuku on myös maksanut minunkin matkoja ja laittanut minun tililleni rahaa jos on ollut tarvetta.
 
"vieras"
Voin vastata hänen puolestaan. Lapsena ei ole matkustanut kovinkaan paljoa (koska äitimme ei ollut kovin kiinnostunut). Sittemmin enemmän, maksanut itse matkansa tai minä. Tuulipuku on myös maksanut minunkin matkoja ja laittanut minun tililleni rahaa jos on ollut tarvetta.
Etkö sinä aiemmin kertonut, että matkustitte lapsenakin, koska äidillä yksinhuoltajuudestaan huolimatta oli kyllä varaa matkoihin?
 
Sivusta seurannut
Saanko kysyä mitä outoa siinä on jos minä ja Tuulipuku olemme samantyylisiä ihmisiä? Ihan kuin se olisi joku rikos. :| Tulee ihan kouluajat mieleen, kun oli niin kiellettyä pitää samoista asioista, kaikki muut saivat valita oman mielenkiintonsa mukaan, meidän piti valita niin, ettei vaan valita samaa asiaa ja meidät pakotettiin asioihin, mitkä eivät olleen mielenkiinnon mukaisia. Ilmeisesti saman menon pitäisi jatkua tällä palstalla.

Meillä on Tuulipuvun kanssa 100 % samanlainen geeniperimä, enemmän ihmettelisin jos meissä ei olisi mitään yhteistä....
Hei! Ei ole todellakaan mitään outoa, mutta tässä keskustelunaiheessa on jotenkin niin hassua, että te kaksi olette täysin samoilla linjoilla ja me perheelliset sitten yritämme parhaamme mukaan selittää teille, että se neuvominen on todellakin turhaa. Totta kai luonteenpiirteet ovat samanlaisia, kun geeniperimä on sama, mutta jotenkin näin ulkopuolisena kuvittelisi, että se yksilö on on kuitenkin yksilö omine mielipiteineen, joita muokkaa elämä, ei geeniperimä. Niin samankaltaisilta kirjoituksenne vaikuttivat, että tuntui siltä kuin yksi ja sama ihminen kirjoittaisi.

Ei siis ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi. :)

Pyydän kuitenkin, että myös sinä ja sisaresi vihdoin lakkaisitte neuvomasta meitä perheellisiä asioissa, joista ette voi tietää mitään. Olen pyytänyt sitä aikaisemmin ja pyydän uudelleen. Joitakin kirjoituksenne ovat saattaneet loukata, vaikka tahattomasti sitten, miettikääpä sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Sivusta seurannut
Lainaamaasi viestiin (mikä ei näy tässä) oli taas henkilö kirjoittanut ihan väärin. Mutta siitähän osa tuntuu nauttivan. Minun sanomisten vääristelystä. En pidä käydä äänestämässä tai missään muussakaan vastaavassa paikassa, koska niin monta kertaa on kommentoitu ja ihmetelty IKÄÄNI. .
Muistan kyllä tämän asian hyvin, ja kommentoinkin sinulle asiaa ja yritin auttaa ja rohkaista. :) Minäkään en pidä siitä, että tuijotetaan sanomatta mitään, mutta joskus ihmiset tekevät sitä tahattomasti. Silti olen saattanut joskus tokaista jotakin tuijottajalle tyyliin "niin?" tai kaupassa "Voinko auttaa?" (siis olematta kaupassa töissä) tai sitten mumista jotakin :D

Kuten aikaisemmin kerroin, olen itsekin nuorena muuttanut ulkomaille, Eurooppaan kylläkin, mutta maahan, jossa erotun ulkonäölläni selvästi. Varsinkin maan eteläosassa, jossa joskus kävin, sain niitä tuijotuksia osakseni paljon ja opin sitten puolustautumaan (olemalla välittämättä huuteluista, tuijotuksista tai vastaamalla tuijotukseen), mutta ei se silti aina kivaa ollut. Siksi kysyin sinulta asiaa, kun minulle oli muodostunut tunne, että vaivaannut kovin siitä, että joku vieras ikään kuin tulee liian lähelle, vaikkapa ihmettelemällä ikää (mikä on aika tahditonta), ja mietin sitten, minkälaisia kohtaamisia siellä miesystäväsi maassa voi olla. Mutta se voi olla niinkin, että vieraassa maassa sitä on itsekin jotenkin erilainen, ainakin minusta itsestäni tuntui aikanaan niin.

Ei millään pahalla siis se kyselyni :)
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä