diabeteksestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yxmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yxmamma

Jäsen
09.03.2007
52
0
6
kävin tuossa sokerirasitus kokeessa ja tulokset oli paasto 4,9 ja 2h arvo oli 11,4. Terkkari ei osannut noista lukemista oikein mitään sanoa. Joten täytyy ens viikolla soittaa diabeteshoitajalle. Mutta mitähän nuo arvot sit kertoo? Sen tiedän että toi paastoarvo ei ole korkea mutta toi 2h arvo sit on. Tietääkö kukaan???

2 tunnin raja arvo on 8.7 . ja jos yksi arvo koholla niin kuulemma selviää ruokavaliolla . miten sulla oli 1 tunnin arvo? Meil on Loviisasssa sen raja 10. Mulla oli hyviä paasto ja 2 h mutta toi tunnin arvo oli 10.7............ eli vähän yli ja ruokavalio mulle tuli. tylsää kun herkkuja tekee mieli mut tää on lyhyt aika :/ olen nyt viikolla 30 :)

Eivät ottaneet tunnin jälkeen ollenkaan. Tää oli tällainen tarkistusmittaus kun tuo juniori täytti vuoden, ja hänen odotusaikana jouduin mittailemaan sokereita. Silloin raskausaikana sain aika hyvin nuo arvot pysymään kohdillaan.

Tuo paastoarvo on mielestäni hyvä, mutta tuo toinen arvo on huomattavasti koholla. Kannattaa tarkkailla nyt mitä syöt ja jos sulla on sokerimittari käytössä niin tarkkaile noita ruuan jälkeisiä arvoja.

Yhteistyössä