[QUOTE="Vieraana";28186285]Ei minusta mitenkään naurettava ehdotus, kyllä mulle kelpais noin.
Lainaus:
Räsäsen malli siis säilyttäisi THL:n esityksestä poiketen pienen äitiysvapaan myös synnytyksen jälkeen?
Totta kai siinä pitää olla tietty aika, jonka äiti on kotona, Räsänen sanoo.
Tietysti synnytyksestä pitää toipua.
Olen kyllästynyt kuulemaan, että lastenhoidon järjestäminen on vain perheen sisäinen asia. Se ei pidä paikkansa.
Räsäsen mukaan tilasto osoittaa, että suomalaiset miehet eivät joko halua ottaa hoivataakkaa vastuulleen tai naiset eivät tahdo luovuttaa sitä puolisoilleen. Hänen mukaansa naisten työmarkkina-aseman parantaminen on koko yhteiskunnan tehtävä.
Tutkimusten mukaan lähes puolelta kotihoidontukea nostaneista äideistä puuttuu työpaikka, johon palata. Kuka voi väittää, ettei tämä ole vakava loukkaus naisten ja miesten välistä tasa-arvoa kohtaan? Räsänen sanoo.
Aamen!! Minuakin ihmetyttää miksi naiset niin usein pitävät perhevapaata omana oikeutenaan. Isän pitäisi saada muodostaa lapseen yhteys heti tämän synnyttyä.[/QUOTE]
Ja miten tähän auttaa se, että naiset pakotetaan töihin, jota ei ole?
Luulen, että tuosta mallista seuraisi ainoastaan se, että miesten kotiinjääminen vähenisi vielä nykyisestäänkin, kun sitä mahdollisuutta ei myöhemmässä vaiheessa enää olisi.
Ja jos tämä malli on hyvä sillä perusteella, ettei isä saa muuten muodostettua lapseen yhteyttä heti lapsen synnyttyä, niin miten tällä mallilla se äiti sitten voisi sen yhteyden muodostaa?