Demarinuoret: Äidit töihin suoraan synnäriltä

Blue
Ja mietitäänpä sitä imettäjien ammattikuntaa. Heihin kuitenkin pätisi sama lainsäädäntö. Eli heti synnytettyään oman lapsensa, imettäjä jättäisi tämän kotiin miehensä ja imettäjän kanssa ja lähtisi urheana töihin imettämään muiden naisten lapsia.
Ni niinpä, kun ei se yhteiskunta nyt vaan enää toimi niillä samoilla säännöillä kun 50 vuotta sitten. Nyt kaikki ovat tasa-arvoisia ja kaikilla on samat oikeudet. Ei ole enää rikasta ylimystöä joka voi palkata piikoja ja imettäjiä (köyhiä) vain taatakseen omalle suvulle avaimet menestykseen ja parhaan mahdollisen hoivan.

"vieras"
Niin, ehdottihan eräs vihreäkin 50000 kreikkalaisen palkkaamista suomeen, välittämättä siitä että työttömyys kasvaa kokoajan ja kansalaiset näkevät nälkää.

Koko hallitus ja hallituspuolueet ovat pelkkä vitsi.

[QUOTE="vieras";28185499]Niin, ehdottihan eräs vihreäkin 50000 kreikkalaisen palkkaamista suomeen, välittämättä siitä että työttömyys kasvaa kokoajan ja kansalaiset näkevät nälkää.

Koko hallitus ja hallituspuolueet ovat pelkkä vitsi.[/QUOTE]

Eikä vain hallituspuolueet.

Mä voisin kyllä periaatteessa ryhtyä yhden lapsen imettäjäksi työpäivien ajaksi, sen lisäksi siis että imettäisin omaa vauvaani ja hoitovauva tuotaisiin mulle kotiin hoidettavaksi virka-ajaksi ja palkka tulisi tietenkin kuten lastenhoidosta yleensä. Mikäpä jottei. Minnekään muualle en kyllä lähtisi imetystyötä tekemään.

"mekki"
Vois ehkä muuten tosiaan toimiakin, mutta ei tosiaan toimi jos perheessä äiti haluaa imettää, tai voihan äiti tietty pumppailla töissä muutaman tunnin välein, työpaikoille vois perustaa ns "pumppaus huoneen" missä äideillä on mahdollisuus pumpata rintamaitoa jälkikasvulleen.

Mä näyttäisin vihreää valoa heti, jos isille ois kiintiä vaik siitä lähtien kun lapsi täyttää n. 1 vuoden. Ja mikä hitto estää tänäkään päivänä äitejä pakolla olemaan kotona, eikai sellaista pakkolakia ookkaan et äidin täytyy olla se 9kk kotona, saahan sitä töihin mennä kuhan peräpukamiltaan kävelemään pääsee.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28185499]Niin, ehdottihan eräs vihreäkin 50000 kreikkalaisen palkkaamista suomeen, välittämättä siitä että työttömyys kasvaa kokoajan ja kansalaiset näkevät nälkää.

Koko hallitus ja hallituspuolueet ovat pelkkä vitsi.[/QUOTE]

Persujen seura eduskunnassa tekee kaltaisekseen. Yhtä huonoa huumoria kohta koko touhu. Italiassa on edes suurimmalla pellellä sen verran ymmärrystä, ettei itse asettunut ehdolle parlamenttivaaleihin, vaan jatkaa klovniesityksiään muualla.

Täysimettänyt uraäiti
[QUOTE="aivopieru";28185418]No sen jälkeen ei varmaan imetä laisinkaan kuin se 1%, jos äiti ajetaan suoraan synnäriltä töihin :D moneen muuhun maahan verrattuna suomessa toimii osittaisimetys kuitenkin melko hyvin, mikä on parempi kuin ei mitään.

Tilastoa: Alle kuukauden ikäisistä lapsista 93 % saa osittain rintamaitoa, puolivuotiaina 60 % ja vuoden iässä 36 %.

Nää luvut laskee kuin lehmänhäntä, jos äiti pakotetaan työelämään esim. vauvan ollessa 1 kk. Kaikilla ole edes maidontulo tuohon mennessä vakiintunut.[/QUOTE]

Minun täytyy kyllä sanoa, että imetykseen liittyy outo, ärsyttävä kaksinaismoralismi. Jos maitoa "ei vaan tule" tai äiti kokee imetyksen ikäväksi touhuksi, korvike on täysin hyvää ravintoa, jolla lapsi kasvaa oikein hyvin. Mutta jos kysymys on äidin urasta ja perheen sisäisistä valinnoista, korvike onkin ihan saatanasta ja pääasiallinen syy, miksi isä ei saa ottaa päävastuuta vauvasta. Sitten vielä ihmetellään, miksi naiset eivät etene työelämässä.

"aivopieru"
Alkuperäinen kirjoittaja Täysimettänyt uraäiti;28185703:
Minun täytyy kyllä sanoa, että imetykseen liittyy outo, ärsyttävä kaksinaismoralismi. Jos maitoa "ei vaan tule" tai äiti kokee imetyksen ikäväksi touhuksi, korvike on täysin hyvää ravintoa, jolla lapsi kasvaa oikein hyvin. Mutta jos kysymys on äidin urasta ja perheen sisäisistä valinnoista, korvike onkin ihan saatanasta ja pääasiallinen syy, miksi isä ei saa ottaa päävastuuta vauvasta. Sitten vielä ihmetellään, miksi naiset eivät etene työelämässä.
Shaibaa. Jokainen mammapiiriläinen tietää että korvike on saatanasta noin niinkuin aina. No jos sulta on leikattu tissit kokonaisuudessaan pois, saatat saada armahduksen.

Ja itse ilmeisesti kuulut samaan lynkkausjoukkioon tekstiesi perusteella, mammat vaan töihin - kun ei edes täysimetykseen kykene kotona maatessaan, perskele.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Täysimettänyt uraäiti
[QUOTE="aivopieru";28185725]Shaibaa. Jokainen mammapiiriläinen tietää että korvike on saatanasta noin niinkuin aina. No jos sulta on leikattu tissit kokonaisuudessaan pois, saatat saada armahduksen.

Ja itse ilmeisesti kuulut samaan lynkkausjoukkioon tekstiesi perusteella, mammat vaan töihin - kun ei edes täysimetykseen kykene kotona maatessaan, perskele.[/QUOTE]

Jonkinasteista aggressiivisuutta on havaittavissa sinunkin tyylissäsi.

Imetystilastoja katsellessa vaikea uskoa, että korvike olisi noin yleisesti ihmisten mielestä saatanasta. Tässä on nyt vain syntynyt jokin kummallinen uuskonservatiivisuuden kupla, jonka mukaan kaikki vauvan ulkopuolinen elämä on saatanasta vauvavuoden aikana. Parempi kökkiä kotona ja vaikka sairastua synnytyksen jälkeiseen masennukseen kuin tehdä töitä ja elättää perhettään...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Täysimettänyt uraäiti;28185397:
No nyt 99 prosenttia naisista pötköttää kotona yli puoli vuotta, ja silti "maito ei vaan riitä" täysimetykseen. Joten voisihan tuota vaihtelun vuoksi koettaa.
Pötköttää kotona??? Ilmeisesti sinulla ei tosiaan ole lapsia :D.

Toisekseen, perustele vähän tuot nikkiäsi, 'täysimettänyt uraäiti'. Millaista työtä teit, kun pystyit pitämään vauvan koko ajan mukanasi?

Täysimettänyt uraäiti
[QUOTE="vieras";28185844]Pötköttää kotona??? Ilmeisesti sinulla ei tosiaan ole lapsia :D.

Toisekseen, perustele vähän tuot nikkiäsi, 'täysimettänyt uraäiti'. Millaista työtä teit, kun pystyit pitämään vauvan koko ajan mukanasi?[/QUOTE]

Lähdin mukaan tähän kotiäitihössötykseen ja olin kotona esikoisen kanssa isäkuukauden alkuun saakka. Olihan se kivaa pötkötellä melkein vuosi, ja nyt minulla on täysimettäjän kruunu. Silloin se tuntui jotenkin tosi tärkeältä asialta. Mutta seuraavan lapsen kohdalla ajattelimme toimia toisin.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Täysimettänyt uraäiti;28185871:
Lähdin mukaan tähän kotiäitihössötykseen ja olin kotona esikoisen kanssa isäkuukauden alkuun saakka. Olihan se kivaa pötkötellä melkein vuosi, ja nyt minulla on täysimettäjän kruunu. Silloin se tuntui jotenkin tosi tärkeältä asialta. Mutta seuraavan lapsen kohdalla ajattelimme toimia toisin.
No niin, ethän sinä ole yhtään parempi kuin muutkaan äidit.

Yhteistyössä