crosstreinaajat

Hei!

Ostin tuon laitteen joulua ennen. Nyt takana taitaa olla 11-13 treeniä, eli en läheskään joka päivä tuon kanssa treenaa. Tuloksista en siis puhu mitään, paino on edelleen suht samoissa kun ennen joulua, mutta senttejä on muutama lähtenyt ympäriltä. Itselläni on noin 5kg sitkeää ylimääräistä, joten eipä tuo laite siinä asiassa ole ihmeitä tehnyt (eipä sillä että olisin sitä odottanutkaan).

On paljon raskaampaa kuin kävely, ja omasta mielestäni mielekkäämpää kuin juokseminen (tuolla hangissa, kesällä eri juttu) Vastusta tiukentamalla tai löysäämällä pystyyy sykkeen pitämään aika lailla halutuissa lukemissa. Itse olen liikkunut laitteella n.30-60min treenejä, todella vaihtelevasti 1-5krt/vko.

Liikun muutenkin kohtuu paljon esim. reippaasti kävellen 20-40km/vko ja ostinkin tuon laitteen lähinnä sitä varten että saisi myös tuota kovemman syketason treeniä tehtyä. Itselläni on hiukan polvien kanssa ongelmia esim. juoksemisen jälkeen/aikana saattaa toinen polvi vihloa,mutta tuolla crosstrainerilla ei sitä ongelmaa ole ollut. Lisäksi laitteen liike on miellyttävä, 30min ei vaadi montaa kellon vilkaisua kun on jo ohi :D

Suosittelen siis ehdottomasti jos olet sitä tyyppiä että kotona tykkäät treenailla esim. tv:tä katsoessa. Sykemittari on tuossa oiva apu, pääsee tarkkailemaan ettei jännänkään ohjelman aikana vauhti pääse hiipumaan liikaa... Oma crosstrainerini on alennusmyynti kappale, alle 100 ?, mutta todella hintansa väärtti. Kalliimmat varmasti ovat kyllä vieläkin mielyttävämpiä, hiljaisempia ja tukevampia käyttää, mutta tälläiselle satunnaisharrastajalle riittää tuollainenkin versio...ainakin toistaiseksi ;)
 
On tehokasta! Mulla on paikat selkeästi kiinteytynyt ja laihtunutkin olen. Crossailen muutaman kerran viikossa ja on kyllä paljon tehokkaampaa kuin kävely. Juoksua en oo harrastanut, niin en osaa siihen verrata. Tosiaan on hyvä kun voi vastusta säätämällä tehä itelleen sopivan treenin, aika menee hujauksessa, hikeä saa pyyhkiä ja vettä juoda :) .

Mun crosstrainer mittaa käsistä samalla sykkeen ja näin on helppo pitää syke sopivalla tasolla. Tosin nyt on jo oppinut tietämään omasta olosta, missä syke liikkuu ja milloin on sopiva rasvanpolttosyke päällä. Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Ennen mulla oli stepperi ja sillä polkeminen oli niin ankeaa että.. yhtä kellon vilkuilua, että millon saa lopettaa. Crossaillessa ei sitä ongelmaa ole, aika menee kuin siivillä ja joskus tulee jatkettua polkemista, vaikka ajastin jo piippaa lopettamaan :D

Suosittelen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähkis:
On tehokasta! Mulla on paikat selkeästi kiinteytynyt ja laihtunutkin olen. Crossailen muutaman kerran viikossa ja on kyllä paljon tehokkaampaa kuin kävely. Juoksua en oo harrastanut, niin en osaa siihen verrata. Tosiaan on hyvä kun voi vastusta säätämällä tehä itelleen sopivan treenin, aika menee hujauksessa, hikeä saa pyyhkiä ja vettä juoda :) .

Mun crosstrainer mittaa käsistä samalla sykkeen ja näin on helppo pitää syke sopivalla tasolla. Tosin nyt on jo oppinut tietämään omasta olosta, missä syke liikkuu ja milloin on sopiva rasvanpolttosyke päällä. Oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Ennen mulla oli stepperi ja sillä polkeminen oli niin ankeaa että.. yhtä kellon vilkuilua, että millon saa lopettaa. Crossaillessa ei sitä ongelmaa ole, aika menee kuin siivillä ja joskus tulee jatkettua polkemista, vaikka ajastin jo piippaa lopettamaan :D

Suosittelen!

kauanko treenaat ja millä vastuksilla? ja mikä on syke?
 
Treenaan vain n.puolisen tuntia päivässä, mutta silläkin on vaikutusta. Vastuksia vaihtelen, joka treeni ei ole samanlainen. Aina teen kuitenkin niin, että aluksi n.5min lämmittelen kevyellä vastuksella, sitten 15-20min. teen kovemmalla sykkeellä niin, että syke on koko ajan yli 130, keskimäärin 140-150 hujakoilla. Ihan viimeset minuutit taas löysään vastusta ja lasken pikku hiljaa sykettä (tosin syke on usein lopussakin suunnilleen sen 130). Tossa keskivaiheilla en polje millään raskaimmalla vastuksella muuta kuin välillä. Suurimman osan ajasta käytän sellasta sopivan raskasta vastusta, jolla jaksan hyvin polkea, mutta jolla syke pysyy tuolla halutulla tasolla.
 

Yhteistyössä