Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

luna
Ihania uutisia! Ja hienoa, että saitte ultran vielä ennen rakenneultraa :)

Vauvatoiveinen Mä olin alusta asti niin turvoksissa ettei mulla mahtunu työhousut jalkaan :D Tosin mulla on alusta asti ollu vatsankin kanssa ongelmia, että sekin varmaan osansa teki.

Mulla on ollu alkuraskauden ultra 6+5, sitten neuvola 7+5, nt-ultra 12+0, sitten taas neuvola 14+1 ja GDM ohjaus 15+5, neuvola 19+5, rakenneultra 20+1, neuvola taas 23+0 ja 27+6 ja nyt seuraava neuvola on 31+1 eli ens viikolla. Ton lisäks oon ne parit paniikkiultrat käyny yksityisellä. Ja nyt ilmeisesti ens käynnin jälkeen alkaa olemaan n. 2 viikon välein ja sitten n. viikon välein myöhemmin.
Kuulemma on tullut joku uus juttu, että alkuun laitettais enemmän aikoja ja lopusta otettais pois niitä, mutta täällä ainakin toi uus ohjeistus otetaan käyttöön vasta niille jotka on tän vuoden puolella ilmottautunu neuvolaan. Musta taas itestä on tärkeempää, että lopussa on enemmän aikoja, siellähän yleensä näitä "ongelmia" alkaa enemmän tulemaan.

Mimmuskainen ja mini 29+4
 
Huomenta!

Kilppariarvo kunnossa. Kyllä osasi helpottaa!!! Ei tarvitse lääkkeitä, mutta seuraavat kyllä asiaa. Kysyin näistä oireista samalla ja naureskeli, että yleensä se pieni voi hyvin, jos äiti oireilee. Eli käski nauttia nyt vain ja ensi viikolla sitten kurkataan tilanne.

Hyvää vointia kaikille ja juuri sen pienen saaneille onnen hetkiä!

Vauvis ja pieni 5+3
 
6.2.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta

miss_piggy.........7.2.14..................t+1.c,32v,1 .lapsi ,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.........22.2.14...............3.c,26 v,1. lapsi,pco
Pumppeli...........14.4.2014..........2.c.,pco,2.lapsi,31v
Mimmuskainen...17.4.2014..........1.le, 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14................1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14..............3. c+pr+ins, 2.lapsi, selitm.sekund.
Poca..................21.5.2014......... .3.c+cf
Monsuliino..?
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 31v
Seemi..................7.9.2014............1.lapsi, ½pco
vauvatoiveinen.....4.10.2014............metut


Syntyneet:
Tikkerituu.............10.7.13........tyttö
PikkuJellona..........10.8.13........poika
titiuu85................14.10.13.......tyttö
Hempukkainen......30.11.13......tyttö
Neppu.................24.1.14........tyttö
NiQ.................... 25.114.........poika

Kadoksissa?
fenixlintu
Hyy2

 
Viimeksi muokattu:
vauvatoiveinen onnea hyvistä arvoista? Ootko viä tehny digiä uusiks? Mäkään en heti 5+0 saanu sitä 3+ mutta parin päivän päästä siitä kyllä.
Tsemppiä odotteluun!

miss_piggy miten menee?? :popcorn:

Seemi mulla oli eka neuvola 8+4 (joulutauosta ehkä johtu että vasta tollon) ja sit seuraava on ens viikolla 13+2 jollon on yhtäaikaa neuvola ja neuvolalääkäri. Tsemppiä olojen kans!
 
vauvatoiveinen, mun esikoinen teki kans niin, ettei digi halunnut millään näyttää sitä 2-3 . sitten olikin ekassa ultrassa viikkoa pienempi, mutta syntyessään rv 34 kuitenkin jo reilusti isompi kuin rv 34 viikkoiset yleensä.
 
miss_piggy tsemppiä odotteluun, ei enää kauaa:) Kohta pääset synnyttäneiden listalle:)

Mimmuskainen mä oon niin aatellu että sitten kun rakenneultra on ohi niin en oo enää malttamaton mutta taitaa se olla niin että koko raskaus on sitä malttamattomuutta :)
Mulla on 2kk siihen rakenneultraan ja tuntuu kyllä että aika menee hitaasti, mutta toisaalta kohta on viikko ultrasta taas, kyllä se aika sinänsä menee aika nopsaan kuitenkin:)

Nyt odotan liikkeitä tosi paljon, niitä vois parin viikon päästä jo vähän ehkä tuntea :heart:

luna ja pallero 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulla luna oikeestan tähän asti on menny aika nopeesti aika, nyt on vaan alkanu matelemaan :D Varmaan liian tylsää täällä kotona hengailla kun en töissä oo ollu moniin viikkoihin enää =/ Nyt on kauhee siivoominen kotona käynnissä, mutta kun ei meinaa kyetä sitäkään tekemään niin alkaa jo hieman tympäsemään tää tekemättömyys. Huoh.... Tuleekohan tästä koskaan valmista :D
Odotan vaan ens viikon neuvolaa, varmaan viikon kohokohta :D

Mimmuskainen ja pikkunen 30+2
 
Moi,

Varhaisultrassa käyty ja siellä oli pieni ihan oikeassa paikassa ja sydänkin sykki. Ilon kyyneleet tuli. Pari päivää vähemmän saattaa olla ikää, mutta en vielä usko. Kaikki minun raskausoireet on kuulema normaaleja. Metforemeja joudun ehkä syömään koko raskauden, koska suositus on juuri muuttumassa siihen suuntaan. Vähän toki pelottaa... Nyt sitten siirryn ihan normaaliin raskausseurantaan ja luomuplussana tätä nyt sitten saa pitää. Onnellisia ollaan.

Ihanaa odotusta meille kaikille!

Vauvis ja pieni 6+3
 
Mä kävin tänään neuvolalääkärillä ja kaikki on hyvin. Kohtu on lähtenyt hyvin pyöristyyn (ja kuulin että se on eteenpäin kallistunut) ja kohdunkaulan suu on napakka. Sydänäänetkin löytyi hyvin. Kyselin listeriasta (kun jotenkin pelkään että vahingossa syön jotain missä sitä voi olla) niin lääkäri sanoi että se nostaa raskausaikana kovan kuumeen ja sitä ei testailla ns. varoilta.
Liikkeitä voi alkaa lääkärin mukaan tuntemaan rv 16 tai sen jälkeen kun istukkakin vielä edessä. Ja mä kun jo oon aatellu että oisin jotain pikku hipaisuja tuntenu:p
Nyt sitten seuraavina on sokerirasitus parin viikon päästä, ultra kolmen viikon päästä ja neuvola kuukauden päästä.

Tsempit kaikille:)

Niin joo ja titiuu ootko kuulolla, tuu kertoon kuulumisia pitkästä aikaa!

luna ja pallero 13+2
 
Moikka kaikille! :)
En ole palstoilla pyörinyt oikeastaan koko raskausaikana. Clomeilla raskaaksi 8kk yrittämisen jälkeen (vaikkakin 2kk ennen sitä lääkärin mukaan ei toivoa lapsen saamisesta enää!!!). Toinen lapsi, eka clomeilla 2v yrityksen jälkeen.

Raskaus sujunut vauvan kannalta hyvin, itse olen voinut tosi huonosti kaikilla mahdollisilla tavoilla KOKO raskauden. No, en liikaa valita, tulinpahan sentään raskaaksi! <3 nyt menossa 37+4! :)

Ihanaa, tunnistin monta nimeä vauvakuume/lapsettomuus-ketjusta <3 ONNEA kaikille!!!

Jännät paikat, enää 0-4 viikkoa! :D
 
Luna: Olipas hyviä uutisia :) Nyt vaan rauhassa odottelet seuraavia etappeja. Listeriasta ei kannata olla huolissaan, koska sitä on Suomessa hyvin harvoin. Isojen meijereiden tuotteissa ei ole ollut vuosiin ja jos jättää ne vakumoidut kalat kauppaan.

Iloista odotusaikaa!

Vauvis ja pieni 6+5
 
Luna: tunsin liikkeitä ensimmäisen kerran 18 viikolla ja oon kuullu, että se ois esikoisesta aika aikaisin. Ehkä olin tuntenut enneminkin, mutta en ollut ihan varma mitä ne oli. Kivaa, jos tunnet jo. Liikkeiden tunteminen ja tunnisteleminen on edelleen mun mielestä kaikkein kivointa :)

Täällä on virallisesti aloitettu viimeinen kolmennes. Tuntuu aika hurjalta! Kovin epätodellinen edelleen ajatus, että vauva joskus syntyisi :D Vatsa kasvaa hirvittävää vauhtia! Neuvolahoitaja vaihtui ja tämä uusi osasi heti vastata: sokerirasitusta suositellaan toistettavaksi viikoilla 26-30. Sain onneksi aikatauluihini sopivan ajan vielä viikolle 29+. Ihana tämä uusi hoitaja! Varmat otteet ja kertoo tällaiselle keltanokalle asioita, joita ei välttämättä osaa edes kysyä :)

Hyvää vointia kaikille!

Poca 27+0 POKS
 
Hei!
Tein tänään elämäni ensimmäiset positiiviset raskaustestit. Pää on pyörällä vieläkin ja tärisyttää kamalasti :O

Viime vuoden puolella kirjuuttelin ja olin tuolla clomittareiden listoilla mukana, mutta loppuvuonna jätin kirjoittelut sinne sikseen, kun clomeissa oli tiedossa tauko (kahdeksan peräkkäin syödyn kierron jälkeen) ja seuraava aika lekurille piti varata ensi kuulle sairaalalle. Nyt ei kai sitten tarvitsekaan?

Kp42, oviksesta 16 päivää. Laskettu aika olisi kai lokakuun loppupuolella, kierrot on pidentyneet hieman siitä, kun lopetin marraskuussa clomit.
Mä olen niin ymmällä vielä näistä kaikista lyhenteistä ja viikoista, miten ne lasketaan, mutta jos täältä saisi apua niin upeaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
miss_piggy
Oho, en oo muistanu päivittää tänne..

Meidän poika syntyi 10.2 rv 40+3, pituus 51cm ja painoa 3970g :)

Ei repeämiä, kaikki meni ihan hyvin vaikka poika oli isokokoinen.

Sairaalassa oltiin 10 päivää kun pojan crp-arvot oli koholla, ja hänellä oli antibiootit päähän asetetun kanyylin kautta 5 päivää. Nyt on oltu kotona jo 3 yötä ja ihan hyvin menee, vaikka pienellä on välillä vähän mahavaivoja. Välillä häntä on hankala viihdyttää ja kovin iltavirkku tuntuu olevan, mutta yöt nukkuu hyvin ja saattaa nukkua aamuun asti haluamatta tissille kertaakaan :D

Synnytys alkoi lapsivesien menolla kotona su/ma yönä noin klo 03 ja poika oli maailmassa 10.2 ma iltana klo 18:48 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Poca se on kyllä mukavaa kun neuvolan terveydenhoitaja on mukava ja osaava, se tuo turvaa ja tekee käynneistä kivoja. Mä oon tuntenu jo pikku tönäisyjä, saa nähdä milloin ne alkaa olla semmosia että uskon että ne on niitä 100%:)

Miyaka Onnea! Lisäänkö sut listoille?
Juu kysele vaan kaikkea mitä tulee mieleen niin me autetaan kyllä tietojemme mukaan:) Neuvolassa ne laskee usein viikot sen mukaan että kaikilla ois kierto 28 päivää ja sitten ekassa ultrassa korjataan viikot ja LA sitten sikiön koon mukaan. Mutta viikot pystyy laskemaan tarkemmin, kun tietää milloin ovulaatio on tapahtunut, eli kun kierto on pitkä niin silloin ovulaation mukaan lasketut viikot on "oikeammat". Eli jos sulla on tänään ovulaatiosta 17 päivää (6.2. ovulaatio eli munasolun irtoaminen) niin tänään sulla ois 4+3 ja laskettu aika 30.10.
Ite oon käyttäny laskentaan mm. raskauskiekko-sovellusta Raskauskiekko
Siellä kun lasket munasolun irtoamisella, niin kierron pituudella ei silloin ole väliäkään (eli kun vaihtaa viimeiset kuukautiset-> munasolun irtoaminen). Sinne voi rekisteröityäkin ja nähä tietoja vauvasta viikko viikolta jne.

Ja sitten kun tulee 4+6 niin seuraava on 5+0 :) Ja sulla on meneillään nyt viides raskausviikko (eli aina kun on 4+x niin on jo viides viikko, kun on viides täyttyvä viikko:) )

Vastailin nyt varmaan asioihin mistä jo tiedätkin mutta kysele jos tulee jotain mieleen:)

miss_piggy Onnea vielä kerran pojasta ja ihanaa kotiaikaa!

takkuapina onko jo uutisia :p

(.) Omaan napaan ei oikein uutta, masu ei viä näy kummemmin, pieniä hipaisuja tuntuu ja dopplerilla kuuluu sydänäänet ihanasti:) Viikon päästä on rv 16+0 mielenrauhaultra ja jännittää kyllä.

Ja sokerirasitus huomenna, uh:)

luna ja palleroinen 14+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
23.2.2014 :

Nimi___________LA_______plussaushoito&muuta

takkuapina.........22.2.14...............3.c,26 v,1. lapsi,pco
Pumppeli...........14.4.2014..........2.c.,pco,2.lapsi,31v
Mimmuskainen...17.4.2014..........1.le, 1.lapsi, selittämätön
Muruli................1.5.14................1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu..................19.5.14..............3. c+pr+ins, 2.lapsi, selitm.sekund.
Poca..................21.5.2014......... .3.c+cf
Monsuliino..?
luna_82.............18.8.2014..........a+pu+pr+lu, pco, 31v
Seemi..................7.9.2014............1.lapsi, ½pco
vauvatoiveinen.....4.10.2014............metut

:heart::heart::heart:

Syntyneet
Tikkerituu.............10.7.2013........tyttö
PikkuJellona..........10.8.2013........poika
titiuu85................14.10.2013.......tyttö
Hempukkainen......30.11.2013......tyttö
Neppu.................24.1.2014........tyttö
NiQ.................... 25.1.2014.........poika
miss_piggy..........10.2.2014.........poika

Kadoksissa?
fenixlintu
Hyy2


 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä olisi yksi uusi lapsettomuushoidoista raskautunut. Lähestyvä rakenneultra pelottaa, joten vertaistuelle voisi olla tarvetta.. Tähän asti kaikki on sujunut hyvin ja yllävän oireettomasti. Siksi jännittääkin voiko hyvä tuuri vielä jatkua vai ilmeneneekö maaliskuun alussa olevassa ru:ssa jotain poikkeavaa.

Liikkeitä olen tuntenut jo viikon pari. Vatsakin on jo selvästi pyöristynyt, vaikea enää piilotella. Ensi viikolla onkin jo raskauden puoliväli. Laskettuaika on siis 17.7.

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja yleisestikin kaikille joille se raskautuminen ei käynyt ihan sormia napsauttamalla!

jadelyn ja "ensio" 19+3
 
Moikka jadelyn! Ja onnea raskaudesta ja puolenvälin lähenemisestä:)

Mulla on kovin ikäviä kokemuksia rakenneultrasta ja siksi sitä kanssa pelkään kovasti,
mutta kuitenkin on hyvä koittaa olla luottavaisin mielin :hug: Todennäköistä kuitenkin on että pikkuiset meidän mahoissa voivat hyvin :heart:
Kovasti tsemppiä odotteluun!

Lisäilenkö sut listoille?:)
 
luna_82 Kiitokset selventävistä vastauksista, juurikin noiden viikkojen laskeminen on ollut ihan hämärän peitossa :D. Ja toi raskauskiekko on huippu!
Onnea matkaan sokerirasitukseen, miulla meni juoma helposti alas, mutta se paikallaan odottaminen tuntitolkulla tökki...

Listoille mie en vielä uskaltaudu, ajattelin huomenna soitella polille ja kysyä jatkosta, että mitäs nyt sitten. Lekurille varmaan pitäis mennä, kun mulla on metut ja astmalääke käytössä. Veritestissäkin olisi kiva käydä...

On tää hurjaa, reilun parin viikon päästähän miun sisällä voi sykkiä toinenkin sydän. Aivan käsittämätöntä :heart:
 

Yhteistyössä