Paljon onnea
Neppu ja
NiQ :heart: Ihan tulee tippa silmään kun luin teidän vauvauutiset. Itsellä kun alkaa kanssa h-hetki lähenemään.
Niin ja tervetuloa uusille:wave: Se on kiva että Clomittaret saa lisää plussalaisia.
Poca mä olin kans kahdesti sokerirasituksessa, eka ihan alkuun ja sitten sen "normaalin" viikoilla 26-29? (Korjatkaa jos oon väärässä.) Kummassakaan ei mitään häikkää, mutta just PCOn takia noissa kävin.
( . )Tiistaina oli neuvolalääkäri, johon menin intoa pinkeenä. Eka oli siis oma normaali neuvola, jossa terkkari huomasi pissassa ihan vähän verta, joten ajatteli, että varmaan jotain pehmenemistä tai avautumista ois tapahtunut. No sitten lääkärin sisätutkimuksessa, selvisi että paikat on kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä edelleen 3 cm, mutta on alkanut pehmetä. Eli eipä mitään kovin kummallista ollut vielä alakerrassa tapahtunut. Tosin eipä välttämättä näillä viikoilla vielä olekaan. Tuli vaan ahdistus, että eikö siellä mitään olisi voinut valmiiksi tapahtua. No pienellä kaikki kuitenkin hyvin ja oli valmiina pää alaspäin odottelemassa=)
Nivuskipuja on täälläkin ja etenkin yön jälkeen tai pitkän istumisen jälkeen liikkeellelähtö on muutaman ekan askeleen melko kivuliasta. Onneksi kestää vaan sen muutaman askeleen. Lisäksi lisääntynyt kävely on myös omiaan aiheuttamaan nivelkipuja. Painoa oli tullut nyt viikkoa kohden yli 800g, joten päätin itse että nyt alkaa himokävely ja suklaa on kiellettyjen listalla
Onko muilla otettu ennen synnytystä ilmeisesti b-streptokokki? koe. Kun meillä neuvolatäti laitti mut nyt sellaseen ens keskiviikoksi. Jos se on negatiivinen, kaikki ok, jos positiivinen saan antibiootit synnytyksen ajaksi. Ilmeisesti tätä on ennen seulottu vasta synnärillä, mut nyt seulotaan jo aiemmin. Lisäksi tää testi pitää uusia 2 vkon kuluttua jos ei oo jo synnyttänyt.