Clomittaret vuonna 2011!

Moikka!

Täälläkin alkoi menkat, nyt kp 1. Positiivista että tämä kierto oli elämäni lyhyin luomukierto! No, ehkä parempi näin, niin ei tule mitään epäilyksiä työpaikan pikkujouluissa kun koeaikaakin jäljellä vielä 3kk... Ajattelin käydä tossa kierron puolivälillä ultrassa tsekkaamassa tilanteen vaikken clomeja nyt otakaan. Jos vaikka pääsis julkiselle jonoon rankempii hoitoihin. Clomeja mulle tuskin enää määrätään kun oon niitä jo 6 kiertoa syöny.

Tsemppiä piinailijoille! Ei oo vähään aikaa näkyny plussia tässä ketjussa...
 




perjantai 25.11.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp42......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp2.......28v......11/08......1.lapsi.....4.clom

kaktuspiikki...kp32......28v......01/10......2.lapsi.....välikierto

Katie85.........kp20......26v......06/10......1.lapsi......välikierto

magda..........kp7.......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp19.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali...........kp8.......33v.......11/10......3.lapsi......2.clom

RäsyNukke....kp5.......28v.........01/10......2.lapsi......5.clom

AnnaE..........kp29.......26v.......10/10......2.lapsi......3.clom

Aniit.............kp27......26v.......09/10......2.lapsi......1.clom

Ronja76........kp16......35v.......02/11......1.lapsi......1.clom

Rouva Rimpula..kp25.....30v.....03/10.....2.lapsi.....2.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
juudith :hug: et oo yksin,täälä kans samat fiilikset. pelottaa et musta tulee kans katkera vanha piika kun raivoon ja äksyilen ympärillä oleville ihmisille,varsinkin miehelleni kun kuulen jonkun muun raskaus uutiset,mitä lähempi sen pahempi. huoh,tämä on kauheeta.
 
Joku aika sitten täällä kirjottelin, mutta nyt on mennyt pari kuukautta vissiin taustaillessa. Mulla takana 8 clomi-kiertoa, tauotta, joista nyt viimeisestä kp 32/29-32 elämäni ensimmäinen plussa :) Ekan kierron söin 1 tabl/päivä, siitä lähtien 2/pvä ja seurantaa ei ole ollut kolmannen kierron jälkeen. Usko clomeihin oli jo täysin mennyt, Puregon oli jo jääkaapissa odottamassa ja pistosopastuksessakin jo klinikalla käyty, mut nyt kävi näin iloisesti! Hyvin varovaisesti onnittelivat klinikalla, tosi alussa tässä vielä ollaan, rv 5+2.

Koittakaa jaksaa! Tsemppiä kaikille yritykseen!
 
Onnea hollannikas!

Toisinaan jaksan uskoa että varmasti vielä vauva saadaan mut useimpina päivinä mieli on matalalla. :( Tero-kuuri puolivälissä.
Ja kyllä se mullakin on niin että aina kun kuulen jonkun raskaudesta, menee vähintään päivä-pari et kykenen aidosti iloitsemaan, enkä aina siltikään. Riippuu niin siitä kenelle vauva on tulossa.
 
ONNEA Hollannikas!! Ihanaa että tässäkin ketjussa pitkästä aikaa plussa :)

Täällä KP1. Se siitä inssistä. Ja kesävauvasta.
Tein jo perjantaina 2 testiä ja molemmissa tyylipuhdas NEGA! Jälleen kerran. Sillon tais olla pp11 ja lopetin luget siihen paikkaan. Olo oli silloin perjantaina niin tyhjä ettei pystynyt itkemään. Itku tuli sitten myöhemmin ja onkin jatkunut. Olen niin vihainen ja katkera ja surullinen. Nyt on oltu hoidoissa 8kk ja kroppa koko sen ajantäyteen pumpattuna super määriä eri hormoneja. Sitten vielä tää hyperstimulaatio. Nyt on tauon paikka. Täytyy antaa kropan levätä. Saa nähdä kuinka pitkäks venyy luomukierto. Viime maaliskuussa oli luomuovulaatio joskus kp68!! No katsotaan miten menee nyt. Niin ja pitää antaa mielenkin levätä joulun yli. Jos sitten tammikuussa olis taas voimia ja rohkeutta palata hoitoihin. Niin ollaan puhuttu. Sillon on yritystä takana jo 2v. ja ilman yhtään plussaa.
Onko teillä muilla kuin pitkäks venyny luomukierto hormonikiertojen jälkeen?

No mutta, sellaista tänne. Siirryn varmaan osittain taustailemaan ja palaan taas tammikuussa (kyllä varmaan käyn silti teitä moikkaamassa) :)

Paljon onnea ja zemppiä ja jaksamista teille ihan kaikille yritykseen!!
 
räsynukke Mulla on ollut yrityksen aikana tasan yks luomuovulaatio ja se oli jotain kp 70 paikkeilla... muuten kierrot on ollu aina yli sataa päivää ennen ku on käynnistetty teroilla. ja meillä yritystä takana jo päälle 3 vuotta...

hollannikas ONNEA <3 :heart: <3

ON: mulla on niin ihmeellisiä oireita että itseäkin alkaa huvittaa... finnejä on ihan JOKA paikassa... silmäluomessa, häpyhuulessa, rinnoissa, selässä, reisissä ja naama kukkii tietty. samoin iho kutisee ihan järjettömästi kaikkialta... rinnat on niin kipeet että en osaa sanoa onko parempi liiveillä vai ilman, mut liivien pois ottaminen saa lähes itkemään kivusta... sit on alapää oudon tuntuinen, välillä tuntuu outoja "holahduksia" ihan ku menkat alkais tai kuset lorahtais housuun, ihan ku emättimessä olis suuri limapallo :D (ai huh mitä mä täällä kirjottelen) mut pientä valkkaria lukuunottamatta ei sieltä kyllä mitään tuu. mikään ei maistu, voisin olla syömättä vaik koko päivän...
Nyt on menossa kp 33, dpo 18 tai 25 riippuen kumpi ovisplussa nyt sitten oli oikee. raskaustestin tein lauantaina ja sillon ainaki oli puhdas nega... vissiin on tosiaan välikierron paikka... alkaa vissiin clomit käydä elimistölle ja yritys hermoille. :headwall:

ja kaikille jotka surkuttelee sitä kuinka vaikee on hyväksyä vauvauutisia. voin kertoa että sama täällä. ahdistaa kun ei pysty iloitsemaan toisten puolesta ja että on tietyissä tapauksissa jopa katkera asiasta. mä luulen et kaikilla jotka lapsettomuuden kanssa taistelee on sama fiilis. mä jopa kieltäydyin kummiudesta koska en siihen vaan pysty! ahdistaa liikaa varsinkin kun lapsi on "väkisin tehty" NELJÄS lapsi siinä perheessä... oon itse kertonut ihmisille suoraan lapsettomuudesta jos asiasta on tullu keskustelua tai kyselyä. ja sanonut että ei mua tarvi varoa asian takia. pitää vaan tajuta että en ehkä pysty iloitsemaan muiden lapsiasioista heti täysillä kun on itsellä sen asian kanssa vaikeaa.
 
Paljon onnea hollannikas, ihana kuulla hyviä uutisia, antaa toivoa myös meille muille. :)

Vauvaton, kuulostaa kyllä vakavasti raskausoireilta, mutta mistä näistä tietää mitkä oireet on keinotekoisten hormonien aikaan saamia ja mitkä omien hormonien... Täällä pientä päänsärkyä pukkaa koko ajan, ensimmäisessä clomikierrossa, jossa tuli heti tärppi ja alkuunsa keskenmeno, minulla oli aikamoinen päänsärky alkaen jo viikko ovulaatiosta. Kävin siitä lääkärissä, joka epäili muuton aiheuttamaksi stressiksi ja hammaslääkärissäkin paikkauttamassa reiän hampaassa, kun itse arvelin sen johtuvan siitä kun ei muuten helpottanut. Päänsärky loppui sitten samana päivänä kun alkoi vuoto. Nyt tietysti on taas toiveet korkealla, kun päätä särkee, mutta se voi olla myös ihan vaan clomien aiheuttamaa. Myös väsymys vaivaa, mutta se tuntuu olevan enemmän kroonista ja varmasti myös pimeydellä on osansa asiaan.

Minun on jotenkin vaikea kertoa ihmisille lapsettomuudesta tai ehkä meidän tapauksessa lapsen saannin vaikeudesta. Raivostuttaa kun vastauksena on aina että te olette vielä niin nuoria, kyllä teidän aika vielä tulee. Ja toinen asia mitä ihmiset eivät ymmärrä, on se että me kärsimme lapsettomuudsta, vaikka meillä onkin jo yksi lapsi. Yksikin vanha kaveri totesi vaan "Ai, kyllä me vaan saadaan lapsia aina kun jätetään ehkäisy pois, ärsyttää kun pitää olla niin tarkkana ehkäisyn suhteen", kun kerroin hänelle että meillä on yritys päällä, mutta tulosta ei tunnu syntyvän. En edes tiedä miten haluaisin ihmisten suhtautuvan meidän lapsettomuuteen, joten en kerro siitä kuin ihan läheisimmille ihmisille.
 
annaE mulla ainakin clomit aiheuttaa päänsärkyä :/

Mä oon sulkenu korvani tolta lässytykseltä "kyllä teille vielä vauva tulee ja te ootte vielä niin nuoria" jne... monet ottaa asian asiallisesti ja usein uteluihin vaan toteen et ei se kaikille oo niin helppoa ja se saa usein suut suppuun.

Toi on niin totta että on vaikee käsittää sekundaarisesta lapsettomuudesta kärsivää, varsinkin jos ei itse ole saanut sitä ensimmäistäkään. helposti ajattelee et onhan niillä jo edes se yksi lapsi mitä rakastaa, mutta tuska on varmasti ihan yhtä suuri.

Joo mäkin epäilen näitä omia oireitani raskaudesta johtuviksi, ei oo vastaavaa ollu ikinä, mut en anna itelleni lupaa edes toivoa... etten taas pety. jos ens la ei oo tätiä näkyny uskallan jo ehkä tehdä taas testin... tai sit clomit vaan on kertyny elimistöön ja aiheuttaa nää kaikki.

Voimia taas kaikille kanssasisarille tän taistelun keskelle!!!!
 
Heippa Clomittaret,

laittelen nyt omanapaisesti vain omia kuulumisia. Eilen kävin ekan clomikierron seurantaultrassa (kp12) - gynen mukaan clomit toimii, kuten pitääkin. Kohdun limakalvon paksuus 13mm ja oikealta puolelta löytyi kolme komeaa munarakkulaa kooltaan 25mm. Itse hieman säikähdin tuota määrää, mutta gyne passitti vain "kotitöihin", eikä puhunut monikkoraskauden riskistä mitään. Noh, toisaalta miehen simppatestin tulokset eivät ole vielä tulleet, että voihan olla ettei mitään raskautumisen riskiä ei edes ole olemassa... Viikon päästä menen vielä verikokeisiin s-progesteronin testausta varten.

Mitäs olette mieltä noiden munisten koosta? Minkäkokoisia teillä on ollut seurantaultrassa? Voiko rakkulat olla liian isoja ja koostaan huolimatta jäädä irtoamatta?

Hieman hölmistynyt Ronja toivottelee kaikille isosti tsemppiä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea miljoonasti hollannikas! Muistan sun nikin täältä. Tarrasukkia!

RäsyNukke - Tätipahoittelut ja tsemppiä inssiin nro 2!

vauvaton - Lupaavia oireita sulla ainakin. Jos nyt tosiaan on dpo18 niin eikö tädin olis pitäny jo tulla?? Muutenhan sun luteaali on tosi pitkä. Jos oliskin myöhäinen plussa?? :)

AnnaE - Mulla särkee päätä niin teroista, clomeista kuin luomumenkoistakin :/

Ronja - Ohhoh minkä kokoisia folleja! Mulle gyne sanoi et ovulaatio tapahtuu yleensä kun munarakkula on 20-22mm. Mulla oli ekassa clomikierron ultrassa kp11 limis 9mm ja follit 13mm ja 14mm (molemmilla puolilla yksi). Silloin gyne sanoi et kaksosriski on olemassa ja sanoi et itse saadaan päättää miten toimitaan. Ovulaation bongasin tuosta 4 päivän päästä eli kp15 mikä sikäli sopii aikatauluun, et follit kasvaa noin 1-2mm päivässä. Testaatko ovista nyt?

ON: Ei mitään uutta, ovistestit negaa mikä ei yllätä luomukierrossa... Kai mä testaan vielä pari päivää ja jos negaa edelleen ni alotan terot. Blah.
 
Onnea hollannikas - kovasti onnea ja tarrasukkia matkaan!!

Katie85 - kieltämättä itseäkin hieman mietitytti tuo follien suuri koko, että aikovatko "poksahtaa" ollenkaan. Mutta gyne ei siitä mitään maininnut eli kaiketi ovat ihan ok - veikkaili ovista tapahtuvaksi minä hetkenä hyvänsä, viimeistään parin päivän sisällä ultrauksesta. Gynen veikkailut sopii hyvin mun kierron pituuteen 25-27 vrk, joka vaihtelee aina tuolla välillä. Siksipä en lähtenyt tikuttelemaan ovista - yritettiin vain miehen kanssa hyödyntää ajankohta mahd. hyvin. Mulla oli alavatsa sunnuntaista eiliseen saakka tosi herkkä ja sitä juili hieman ikävästi. Tänään tuntemukset ei oo enää ollu yhtään samaa luokkaa, joten luulenpa, että ovis ohi. Ensi kierrossa ajattelin taas tikuttaa ovista, mikäli tarvista.
 
katie85 mulla oli tässä kierrossa 2 kertaa ovistesti positiivinen, viikon välein niin en voi olla varma oikeesta dpo päivästä... jännäillään nyt sitten vaan ihan rauhassa.

on: mulla pamahti selkä... nukkuessa. aamulla kun heräsin ei meinannu jalat kantaa ku niin paljo sattu alaselkään... ja sattuu edelleen ja kipulääkkeistä&relaksanteista ei tunnu olevan mitään apua. voikohan tääkin sit liittyä tähän kaikkeen?
rinnat edelleen kipeytyy vaan... rintakehäkin alkaa olla hellänä. ihmeellisiä oireita!!!
 
Heippa kaikille!

hollannikas Onnea ja tarrasukkia! =)

vauvatonMunkin mielestä lupaavia oireita. Pidän kaikki peukut ja varpaat ristissä ja pystyssä ja toivon, että olisit seuraava plussalainen :p. Toi selkäjuttu on kyl ikävä: /

ON: Ei mitään erikoista, toinen päivä clomien kans, onneks ei mitään oireita.
Kp6 ja 2.clom
 
Täällä kp 23. Mihin aikaan clomikierroista teillä on tuota hikoilua?

Oireita ei suuntaan ei toiseen. Ainoastaan valkovuotoa on erittäin runsaasti. Paskat, jos tämä oli taas tässä. Eikö tämä vuosien taistelu voisi jo loppua??? Aamulla meinaan kuitenkin herkällä testillä testata, meni sitten syteen tai saveen...
 
rouva rimpula mulla hikoilua clomeista tätiin, kuumia aaltoja ehkä eniten ihan clomien aikaan...

mä kans toivon et tää taistelu loppuis, mielellään käärön merkeissä. ei jaksa enää. tuntuu että psyyke tekee kepposiaan ihan urakalla kun aina vaan oireet pahenee...
 
Ronja - Ei sitte muutakun piinaamaan! :)

vauvaton - Millon testaat?? :whistle:

Rouva Rimpula - Mulla on clomikierroissa ollu noita kuumia aaltoja ihan läpi kierron ja joskus herää yölläkin siihen et on ihan hikinen! :| Mikä dpo sulla on nyt?

ON: Kp18, ei ovisplussaa joten terot kehiin. HUOH!
 
Mulla nyt kp 23. Kuumia aaltoja ei tullut ekassa clomierrossa ollenkaan, mutta nyt olen jo kolmena yönä herännyt hiestä märkänä.

vauvaton: mulla ihan samat fiilikset tuon psyykkeen kanssa. Sivuoireista puuttuu enää näköhäiriöt... Ja silloinhan clomit pitäisi lopettaa.

Meillä uusi varsinainen yritys alkoi 3/10, sitä edelsi puolen vuoden yritysvapaa kausi ja sitä taas edelsi 4/2009 alkanut yritys. Tuon yritystauon oli tarkoitus helpottaa stressiä ja saada ajatuksia johonkin muuhunkin kuin pelkkiin kiertopäiviin, ovulointeihin jne.

Joku kirjoitti noista paskoista fiiliksistä, kun kaverit/sukulaiset ympärillä raskautuu. Juuri samat fiilarit täälläkin. En haluaisi olla katkera ja kateellinen, mutta oma tausta huomioonottaen vaikeata 100%:sesti iloitakaan toisten puolesta, kun oma syli on tyhjä.
 
Katie kyllä vain ;) Vaikka tänään on tuntuu olevan taas epätoivon päivä - me ei raskauduta varmaan ikinä, että joku on KUITENKIN pielessä - esim. ajoitus kuitenkin väärä, ovulaatio ei tapahtunutkaan, munatorvet on tukossa, kohdussa/limakalvossa on jotain häikkää, miehen simpoissa on jotain (meillä lopulliset simppatestit ei ole vielä tulleet) jne jne... Kyllä noita stressin aiheita riittää - tiedetään, pitäis vaan yrittää ajatella vähemmän. Mutta helpommin sanottu kuin tehty ;)

Ovis tuntuu todellakin olevan ohi - mahakipuilu on kokonaan häippässy ja seksikin oli eilen hieman tylsää... Viime päivät onkin ollut todellista hekumaa :heart::heart:

Minä komppaan myös noita paskoja fiiliksiä, kun todellakin KAIKKI MUUT tuntuu olevan raskaana... Tänään mennään juhlistamaan yhden työkamun äippälomalle jääntiä... Eilen juttelin puhelimessa rakkaan lapsuudenystäväni kanssa, joka odottaa perheen 4. lasta ja kaiken lisäksi läheisin serkkuni on raskaana odottaen ensimmäistään. Tietenkin olen vilpittömästi onnellinen kaikkien puolesta, mutta samalla hieman kateelliinen ja surullinen siitä, että kohtaakohan itse ikinä samanlaista onnea.. Erittäin ristiriitainen tunne, jota en ole koskaan aikaisemmin kokenut.

Mutta kaikesta huolimatta tsemppiä sisaret!
 
Mulle ei mitään uutta. Huomenna viiminen tero. Nyt on jo menkkamaisia kipuja toista päivää. Ens kiertoo odotellaan jännityksellä. Vähän on kyllä sellanen olo ettei se kaks pilleriäkään mitään mulla tee...

vauvaton kovasti odottelen sun kuulumisia!

Mullakin on nyt muuten ollu tavallista enemmän päänsärkyä.
 
heips.

mun kuulumiset on ihan järkyttävät vatsa ja selkäkivut ja yllättäen vauhdilla alkanut vuoto... ei siis yhtään niinku menkat normaalisti, mutta ne kai nää on. rinnat senkun kipeytyy. eli kp1 läks tänään ja edelleen pohdin pidänkö taukoa vai alotanko vielä yhden kuurin. vuoden vaihteessa olis taas lääkäri ja mietitään jatkot...
 
juudith

kun tuosta ei ota selvää. vauvaa haluais edelleen mutta ei haluais mun kärsivän asian takia ?!? aattelin kyllä syödä ton vikan kuurin ohjeen mukaan ennen ku on kontrollit taas edessä, mut pelottaa vähän nää kaikki oireet ja *tuttaa se että on menny monta lääkekiertoa ukon takia hukkaan. en oo varma kestänkö enää jos näin käy, ja nyt ois oikeen munasarjan vuoro, joten tuskin edes ovuloin... :(

oireet on kierto kierrolla pahentunu ja voin rehellisesti sanoa ettei IKINÄ oo ollu näin kovat menkkakivut. jo toista päivää hirveet tuskat lääkkeistä huolimatta. mites to hyperstimulaatio oireilikaan, osaako joku valottaa. uskallanko syödä enää clomeja vai pitäiskö käydä eka näytillä...
 
Vauvaton: ISOT pahottelut menkoista :hug:
Voin kyllä olla lähes varma ettei sulla ole hyperstimulaatiota. En tiedä muistatko kun kirjoitin viikko(?) sit tänne kun mulla oli hyperi ja aika paha sellanen. Se on niin kauhee ettei siitä voi erehtyä. Turvotus on niin sairasta ettei pysty edes syömään kun vatsaan ei vaan mahdu mitään. Mulla turpos maha niin isoks etten ois voinu ikinä kuvitellakaan et maha voi turvota niin paljon. Harmittaa et en tajunnu ottaa kuvaa! Näytin smalta kun juuri ennen esikoisen synnytystä :( oksetti, närästi, ei pystynyt kävelemään, pystyi olemaan vain kyljellään 24/7.
Jos sulla on nyt ollu mini keskenmeno? Tai sit vaan clomit aiheuttaa tollasta? Mulla oli yhdessä clomi kierrossa niin hirveet menkkakivut että otin samaanaikaan 2x600mg buranaa ja 1g panadolia ja eikä siltikään vieny kaikkia kipuja.
Toivottavasti pian helpottaa!!

Kiitos teille menkkapahoitteluista. Mieli on kyllä vielä aika maassa :(
Katie85 viitsitkö päivittää mulle listaan että nyt on välikierto!
Ronjalla jännät paikat!!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä